Gå til innhold

Creepy historier eller hendelser?


Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin

En gang så jeg en kvinne bevege seg ut av kjøkkenet da reagerte jeg slik

Im-shocked-kitten.jpg

 

 

Det burde være unødvendig og skriver at dette ikke er alvorlig ment. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skjedde ikke med meg, men en kollega. Jeg synes å huske at han var blek i fjeset når han fortalte denne historien.

Et eller annet sted i Østmarka så er det en foreningshytte. Kollegaen min overnattet der alene som ung (han er typen som drar ut hele året for å overnatte en natt i skogen i sovepose alene). Midt på natten våknet han opp av et voldsomt brak utenfra som om noen slo hardt på veggene. Han gikk på utsiden, men der var det ingen og han kunne ikke se noen spor og ingen svarte når han ropte. I ettertid prøvde han å sjekke om noen kjente hadde tullet med han, men ingen nevnte dette.

Han har overnattet alene om natta ute mange ganger siden, men denne opplevelsen gikk inn på han. Jeg tror heller ikke på overnaturlige krefter, men jeg så at han ikke hadde det bra når han fortalte historien..

Anonymkode: 0fd5b...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å lese i denne tråden! Jeg har også opplevd en del rare ting i livet mitt og venner og familie har fortalt noen ting som får meg til å tro at det kan være noe mer mellom himmel og jord en vi aner. 

Det kanskje rareste som har skjedd var at jeg kanskje reddet familien fra noe som kunne ha blitt en dødsbrann. Det er først flere år senere når jeg har tenkt på dette, at det går opp for meg. Jeg var 9 år og i tillegg til mine to eldre søsken hadde vi nettopp fått en lite tilskudd i familien som den gang var baby. Det hendte av og til at jeg slet med å få sove om natten av ulike grunner og jeg var redd for å sove alene. Ofte var det da slik at jeg gikk til mamma og pappa når jeg ikke fikk sove og det skjedde opptil flere ganger at pappa gikk og la seg i min seng sånn at jeg fikk sove i sengen med mamma. 

Natta det skulle begynne å brenne fra loftet var en natt jeg ikke fikk sove. Jeg hadde vondt i magen og var urolig. Jeg husker at jeg hadde en ubehagelig og rar følelse den kvelden jeg skulle legge meg. Så jeg fikk altså ikke sove. Som ofte før jeg gikk jeg inn på soverommet til mamma og pappa og fortalte at jeg ikke fikk sove. Mamma spurte da om pappa skulle legge seg i min seng sånn at jeg fikk sove med henne. Men av en eller annen grunn bestemte jeg meg, jeg kan huske enda at jeg lenge stod i døren og vurderte tilbudet opp og ned, at nei, jeg skulle ligge i min egen seng. Så jeg gikk tilbake å la meg. Usikker på hva klokka var da. Jeg fikk fortsatt ikke sove og noen timer senere hørte jeg en knitrelyd som aldri gav seg, som kan beskrives som en plakat som holder på å falle ned fra veggen grunnet dårlig teiping. Faktisk var tilfellet at jeg hadde en sånn plakat på veggen (fotballplakat) som holdt på å falle ned. Men lyden gav seg jo aldri, så jeg åpnet øynene - og plutselig ser jeg i taket at det har brent igjennom fra loftet og ned taket mitt! Jeg løp med en gang og varslet mamma og pappa og vi fikk slukket brannen på loftet med brannslukningsapparat alene, selv om vi tilkalte brannvesenet.

Det var bare flaks at jeg ikke sov den natten og det er ikke godt å vite hva som hadde skjedd om jeg hadde sovet. Dersom det hadde tatt noe særlig tid hadde nok huset vært overtent. Mamma og pappa hadde soverom i helt andre delen av huset og brannen var lokalisert nærmest mitt og storebror sitt rom. Pappa sover kjempetungt, og hadde jeg og han byttet seng den natten så hadde det kunne gått skikkelig ille. Alle andre netter ville jeg vanligvis tatt imot det tilbudet, men når jeg gjorde det den natten - reddet jeg kanskje huset og hele familien fra en dødsbrann. Det er temmelig spesielt og jeg tror rett og slett jeg skjønte at noe var galt den natten. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.5.2016 at 12.03, skruf skrev:

Har egentlig aldri trodd på sånt før jeg begynte å jobbe der jeg jobber nå..

Jeg jobber på et sykehjem, og det er mye rart som skjer på avdelingen jeg jobber på.. Det er ett rom der som står helt tomt. Det har vært forsøkt tatt i bruk flere ganger, men de gamle som har prøvd å bo der har etter noen uker måtte flytte pga det skjer så mye uhyggelig der. F.eks så har ingen av de fått sove om natta pga noen står ved senga og stirrer på de. Det er alltid et ekkelt gufs på rommet.  Så det rommet står tomt og døren er låst. 

Likedan kan man høre det renner vann fra vasken inne på badet til det rommet. Selv om ingen er der. 

Om natta så har nattevaktene gjentatte ganger fortalt at de hører heisen komme opp til etasjen, heisdøra åpner seg og det er ingen der (man ser heisen fra vaktrommet). Ytterdørene på bygget er alltid låst fra kl 22-0700, så det er ingen utenifra som tuller. 

Jeg har selv vært alene på vakt om kvelden (er en time der man er alene før nattevakten kommer), de gamle har gått til ro så ingen er oppe, og jeg har hørt fottrinn i gangen og lyset i gangen har slått seg av (ble så redd at jeg holdt på å tisse på meg).. 

Så noe skjer absolutt på den avdelingen som man ikke kan forklare. 

Å guri. Det er litt skummelt. Har alle som har sovet på det rommet, sagt at de ser noe? Det er det jo ikke så tilfeldig lenger.

Jeg har også jobbet litt på sykehjem og jeg har opplevd at en pasient har sagt at det står noen unger i hjørnet på rommet bak en stol, som stirret på henne. Freaket litt ut av det, men tenkte bare at pasienten så syner eller noe. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere litt creepy/merkelige historier på lager: 

1. En gang da en av mine bestevenner overnattet i huset vårt, så fortalte hun neste morgen at håndtaket på døren til rommet mitt plutselig hadde gått ned og at døren hadde åpnet seg. Utenfor stod det ingen. Det kan jo være at hun skrøner eller bare hadde drømt da, men hun virket veldig oppriktig når hun fortalte det.

2. Stemoren min fortalte at hun en natt hadde våknet og følt at en person så på henne og at hun hadde snudd seg og sett en skikkelse. Hun mente da at dette var min avdøde bestefar som hadde våket over for å se hvem den nye damen til pappa (sønnen til bestefaren min) var. Hun følte at hun ble akseptert og siden hadde det vært en rolig energi i huset, sa hun.

3. Da bestefaren min lå på dødsleiet hadde han sagt at noe (det var temmelig spesifikt) var ødelagt og at vi måtte kjøpe ny sånn og sånn. Men den var ikke ødelagt. 2-3 dager etter at han hadde fortalt det og døde, ble den ødelagt!

4. Noen i slekta - fem-menningene mine, mistet moren sin i veldig ung alder. Moren hadde visst nok vist seg i ettertid til de to barna og sitert et vers i bibelen som omhandlet sorg og trøst eller noe? Dette fortalte mamma. Vet ikke om det er sant, men jeg ser ingen grunn til hvorfor de skulle fortelle en slik historie om det ikke var opplevd. 

5. Broren min, dama og nevøen min bodde i leiligheta under mamma en stund og de mente bestemt at det spøkte der. De hadde opplevd en rekke merkelige hendelser, blant annet at en leketøy hadde slått seg på og begynt å bråke midt på natten. Så de måtte gå inn i stua og slå den av. Husker ikke hva det andre var. Det bodde en gammel mann der som døde i leiligheten før det, kanskje han går igjen?

6. Selv hadde jeg en ekkel opplevelse en gang jeg var helt alene i leiligheten til mamma. Da var leieboerne som bodde i i kjellerleiligheten bortreist og på ferie i et annet land. Plutselig om natten hører jeg lyden av det går vann i rør. Dere vet den lyden man hører når noen slår på en kran og lignende? Som om det renner vann gjennom røret. Det hørtes ut som denne lyden kom fra kjelleren. Dette var veldig ubehagelig. Jeg har i ettertid prøvd å finne en logisk forklaring på det, at det kanskje var varmtvannstanken i kjelleren som fylte seg opp - men den går jo ikke gjennom særlig med rør og hvorfor skulle den plutselig fylle seg på midt på natta? 

7. Selv kjenner jeg meg igjen i dette med å ha en spesiell følelse før noe skal skje. Pappa skulle hente meg en gang og jeg følte det var noe som var galt og at han ikke kom til å hente meg som avtalt. Det viste seg at han hadde blitt kræsjet i (en bil som hadde kjørt i han bakfra). Jeg fikk telefon fra stemoren min og jeg skjønte med en gang at det måtte være noe sånt.

I tillegg møtte jeg tilfeldigvis på en eks-date en gang og dette hadde jeg på følelsen av at snart ville skje. Etter jeg hadde møtt han var jeg bombesikker på at han ville ta kontakt og jeg fikk en sms av han 1 time etterpå. Vi hadde da ikke snakket på 10 mnd. Det var kanskje ikke så rart, siden vi akkurat hadde møtt hverandre, men jeg følte både at jeg kom til å møte på han snart og at han ville prøve å ta kontakt.

8. Dette er nok sikkert veldig tilfeldig også, men da jeg gikk på VGS bodde jeg på hybel men pleide å reise hjem hver onsdag ettermiddag og tok da bussen til skolen tidlig dagen etter. En onsdag vurderte jeg frem og tilbake om jeg skulle reise hjem, men bestemte meg for å la være. Dagen etterpå hadde bussen jeg pleide å ta på nettopp torsdagene, kræsjet på vei til skolen og falt på sida. Det gikk heldigvis bra med de på bussen, men det er så rart å tenke på at jeg kunne vært på den bussen!

9. Oh ja, denne er ganske spesiell. Mamma har en sånn lysestakeholder på veggen med flere lys, der lysene blir lagt opp i sånne glass. Søsteren min klarte å knuse dette ene glasset en gang og mamma ble ganske lei seg da hun var glad i lysestaken og det ikke var så lett å få tak i bare et sånt glass uten å kjøpe en helt ny.


En stund etterpå døde han andre bestefaren min og vi hadde vært i begravelse på hans hjemsted. Vi fikk med en del arvegods hjem som mamma skulle se gjennom. Da vi kom hjem gikk hun gjennom alle kassene og plutselig fant ut en sånn enslig glassholder. Hun satte den i lysestaken og den var helt maken og passet som fot i hose! Det var temmelig spesielt. Mamma begynte å gråte av hele hendelsen og vi ble veldig satt ut begge to. Kan meddele at bestefaren min bodde i et annet land, så det var temmelig spesielt at han skulle en helt maken i tingene sine, som antageligvis var mye mye eldre enn de som mamma fikk med lysestaken hun kjøpte. 
 

Endret av lillsunshine
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillsunshine skrev:

Å guri. Det er litt skummelt. Har alle som har sovet på det rommet, sagt at de ser noe? Det er det jo ikke så tilfeldig lenger.

Jeg har også jobbet litt på sykehjem og jeg har opplevd at en pasient har sagt at det står noen unger i hjørnet på rommet bak en stol, som stirret på henne. Freaket litt ut av det, men tenkte bare at pasienten så syner eller noe. 

Ja, det er skikkelig creepy! 

Alle som har prøvd å sove på det rommet har opplevd akkurat det samme. 

Siste gangen var for ca ett år siden nå. Etter to uker holdt ikke pasienten ut lengre og siden har rommet stått tomt. Prøvde en periode å gjøre det om til et slags treningsrom for de eldre der vi fikk satt inn en slags ergometersykkel og noen andre enkle treningsapperat, men en etter en sluttet å benytte seg av rommet pga det er noe som er ubehagelig der. 

Vi bruker det som lager, og det er virkelig guffent der. Kjapt inn og kjapt ut igjen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Opplever vardøger titt og ofte, spesielt med min mor og min ene ekskjæreste gjør og gjorde jeg det. Det har blitt noe veldig hverdagslig over det hele men når man sitter alene i en liten hytte midt på fjellet med 20 minutter til nærmeste nabo, og attpåtil på vinterstid, blir det med ett veldig mye mer skummelt. Så til og med fotspor i snøen og jeg så ikke snurten av et eneste menneske. Dette var på hytta til eks-svigers. Katten var der med meg og han reiste sånn bust og freste så inni helvete...Har aldri sett en så rasende katt før :sjokkbla:

Prøvde i ettertid å spørre "svigermor" om dette, men fikk veldig inntrykk av at hun unngikk spørsmålet. Bare året etter de solgte til nye folk solgte de videre. Så jeg vet ikke jeg..

Er det eneste spooky jeg har opplevd. Kan ikke si jeg håper på mer egentlig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en spesiell "vardøg" jeg opplevde for ikke så lenge siden. En natt slet jeg skikkelig med å sove, hadde magekramper den kvelden/natta og kjente meg totalt utslitt men fikk likevel ikke sove. Når jeg våknet så fikk jeg et plutselig innfall om at jeg hadde blitt tante, og sendte en gratulasjonsmelding til søsteren min. Fikk vite i etterkant at fødselen hadde startet selv om det var over 4 uker til termin, og hun fødte en nydelig jente den natten. Hun stusset veldig over at jeg "visste" det siden de ikke hadde sagt noe til noen. :fnise:

Anonymkode: a864e...ba4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å føle på seg at noe kommer til å skje kjenner jeg meg veldig igjen i. Jeg kan for eksempel ofte vite om en avtale med noen kommer til å skje eller ikke. For et par måneder siden ble jeg og kjæresten invitert i 30-årslag, og jeg var fra starten av overbevist om at det ikke kom til å skje. Et par dager senere havnet bursdagsbarnet i en ulykke, og det ble avlyst. Omtrent hver gang jeg tror noe skal bli avlyst, blir det som regel det. Kan selvsagt være tilfeldig da.

Jeg får også, av en eller annen grunn, en sterk følelse av hvor noen bor. Hvis jeg møter nye mennesker kan jeg få et bilde av personen i en bestemt gate her i byen, og senere finne ut av at de bor der. En morgen fikk jeg plutselig et bilde av en gammel venn på en adresse, i et hvitt hus. Noen dager senere la han ut bilde av at de hadde kjøpt et hvitt hus, nettopp på den adressen. Jeg pleide å gå forbi et hus på vei til der jeg jobbet før, og hver gang jeg gikk forbi tenkte jeg at her har en bestemt historisk person bodd. Et par uker senere leste jeg i avisen at de hadde funnet noen gamle brev i loftet på det huset, som viste at nettopp den personen hadde bodd der som barn. Det var det ingen som visste, og hver gang jeg gikk forbi fikk jeg et bilde av nettopp den personen i hodet. Utelukker ikke at dett kan være tilfeldig det og, men syns det er litt merkelig. 

Dette er vel ikke direkte overnaturlig, men litt i samme baner. 

Anonymkode: c3566...fda

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte om barnet mitt to! Ganger før jeg noen gang fikk se han. En gamg hvor han satt i fanget mitt og den andre gangen så drømte jeg om fødselen, tilogmed om den ene jordmora.

Anonymkode: 68b6a...736

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2. mai 2016 at 19.02, AnonymBruker skrev:

Jeg og vennene mine fra grunnskolen var veldig nære hverandre, vi var den samme gode gjengen fra 1. til 10. klasse, minus én endring; ei som flytta vekk i 7. klasse til en annen del av landet. Vi mistet totalt kontakt.

Vi tegnet mye, og vi tegnet ofte gjengen vår, og så fargela vi oss og la til særtrekk som vi ville. Hun ene var veldig inn i vampyrer og tegnet ofte slangepupiller, kappe og hoggtenner på seg selv. Ei annen hadde alltid ønsket seg turkist, langt hår of tegnet det. Ei tredje var så opptatt av pokemon og ga seg selv den Ash-capsen og jakka, osv. Vi hadde det så gøy med de tegningene, fulgte ikke med ett pjatt av hva som ble sagt i timene. Satt bare og tusjet i vei. 

På ungdomsskolen begynte jeg å innse at vi kom til å dele vei om ikke lenge, og tok vare på mer av alt vi skisset oss frem til. Det ble ganske store mengder, og havnet i både boden, i kasser, i permer og lå litt her og der.

Rundt jul før avgangsåret på videregående fikk vi den forferdelige nyheten om at vår fraflytne venninne hadde tatt sitt eget liv. Hun hadde slitt så lenge, både sosialt og med seg selv og hadde rett og slett gitt opp livet. Ikke alle er så heldige som oss, og finner en så fast vennegjeng som varer så lenge. Hun har alltid slitt litt fordi hun har et stort fødselsmerke på venstre kinn, og har alltid vært veldig selvbevisst kan man si. Noen av gutta i klassen pleide å påpeke hvor stygt det var, og uten oss stod hun mest trolig helt alene på den nye skolen. Vi var knuste, alle sammen. Jeg, og jeg er ganske sikker på at de andre følte det samme, bar en del skam over at vi ikke hadde forsøkt å beholdt mer av kontakten. Nå var det for sent.

Det som stusser meg den dag i dag er det som skjedde da jeg skulle flytte hjemmefra for å ta høyere utdannelse et annet sted enn hjemme. Jeg gikk gjennom alle tingene mine for å finne ut hva jeg skulle ha med og ikke. På den absolutt siste tegningen jeg og venninnene mine hadde tegnet før vi skilte lag etter ungdomsskolen var endret. Vi var alle sammen på tegningen, med de samme karakteristikkene vi alltid hadde - men i tillegg var det lagt til et vagt bilde av en person i bakgrunnen. Med gråblyant var det lagt til noen ekstra streker bak "vampyr"-venninna mi, som tydelig så ut som et ansikt. Et veldig trist ansikt, slitne øyne og ustelt flatt hår. Og med et mørkere område midt på kinnet.

Anonymkode: e1d5d...eaa

Jeg fikk gåsehud på hele kroppen av denne posten!

Anonymkode: 57eee...904

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd mange ting faktisk. På et sted jeg bodde en gang var det en sti som gikk gjennom huset som var hjemsøkt, huset var også hjemsøkt.

1. Gardinen blafret uten grunn. Var ingen dragning eller noe.

2. Ble bitchslappa i søvne engang. Det kan ha vært tilfeldig, siden jeg ofte hallusinerer rare ting om natta. Blant annet at det stod en mann i et hjørne og så på meg mens jeg sov.

3. Ikke selvopplevd, men har blitt fortalt at en skyvedør, som er vanskelig å skyve på, fløy fram og tilbake.

4. Heller ikke selvopplevd, men et barn så en gang en mann stå i et hjørne i huset. En annen gang så barnet at mannen gikk inne i huset. 

5. Bikkja pleide å jage noen ut av rommene. Med skikkelig bust og gneldring/bjeffing.

6. Flere ganger hvor jeg satt i sofaen med bikkja så lå hun der og reiste bust og knurret.

7. En gang hørte jeg noen gikk i trappa og så hørte jeg stemmer i etasjen over. Fikk litt hetta når personene kom hjem litt senere. 

 

Helt sikkert mer også, men det e rdet jeg kommer på i farta. Har aldri hatt så mye angst som da jeg bodde der.

Anonymkode: c17fa...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd mange ting faktisk. På et sted jeg bodde en gang var det en sti som gikk gjennom huset som var hjemsøkt, huset var også hjemsøkt.

1. Gardinen blafret uten grunn. Var ingen dragning eller noe.

2. Ble bitchslappa i søvne engang. Det kan ha vært tilfeldig, siden jeg ofte hallusinerer rare ting om natta. Blant annet at det stod en mann i et hjørne og så på meg mens jeg sov.

3. Ikke selvopplevd, men har blitt fortalt at en skyvedør, som er vanskelig å skyve på, fløy fram og tilbake.

4. Heller ikke selvopplevd, men et barn så en gang en mann stå i et hjørne i huset. En annen gang så barnet at mannen gikk inne i huset. 

5. Bikkja pleide å jage noen ut av rommene. Med skikkelig bust og gneldring/bjeffing.

6. Flere ganger hvor jeg satt i sofaen med bikkja så lå hun der og reiste bust og knurret.

7. En gang hørte jeg noen gikk i trappa og så hørte jeg stemmer i etasjen over. Fikk litt hetta når personene kom hjem litt senere. 

 

Helt sikkert mer også, men det e rdet jeg kommer på i farta. Har aldri hatt så mye angst som da jeg bodde der.

Anonymkode: c17fa...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg bodde i en eldre bygård som student, og der opplevde jeg ting stadig vekk. 

For eksempel:

Lys ble skrudd av og på

Dører og skapdører ble åpnet av seg selv

Ting som lå trygt plassert på hyller falt ned uten grunn

Hørte fottrinn ofte

Ting forsvant fra sine faste plasser og dukket opp andre steder lenge etterpå 

Anonymkode: a16e4...bae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bodde i en eldre bygård som student, og der opplevde jeg ting stadig vekk. 

For eksempel:

Lys ble skrudd av og på

Dører og skapdører ble åpnet av seg selv

Ting som lå trygt plassert på hyller falt ned uten grunn

Hørte fottrinn ofte

Ting forsvant fra sine faste plasser og dukket opp andre steder lenge etterpå 

Anonymkode: a16e4...bae

Story of my life. Vær eneste natt skjer det. Ivertfal hver 3 dag. Omtrent ingen det går ann og snakke om det heller.

Jeg har ikke opplevd at dører åpner seg selv. Men jeg har opplevd at ting har flyttet seg og noe har blitt ødelagt.

Anonymkode: c2a53...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Story of my life. Vær eneste natt skjer det. Ivertfal hver 3 dag. Omtrent ingen det går ann og snakke om det heller.

Jeg har ikke opplevd at dører åpner seg selv. Men jeg har opplevd at ting har flyttet seg og noe har blitt ødelagt.

Anonymkode: c2a53...3ff

 

Huff, det er litt ekkelt. Føler du deg redd da? Når jeg bodde i den bygården følte jeg meg aldri redd, så jeg overlevde der i nesten tre år og hadde det greit. Tror jeg rett og slett ble vant med det! Jeg følte ingen trodde meg når jeg forsøkte å prate med folk, men etterhvert flyttet en venninne inn til meg og hun så og hørte akkurat det samme som meg. Så vi var i det minste to om det :) 

Anonymkode: a16e4...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Disse hylle- og skaphistoriene minner meg om at noen har sett denne filmen:

 

Anonymkode: 0fd5b...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uN91s

Jeg har opplevd en del "skumle" hendelser, men ingen på grunn av spøkelser eller lignende. 

Før bodde jeg i et gammelt hus, bygget på en gammel gravplass. En gang da jeg lå i sengen og ikke fikk sove hørte jeg et barn som løp ned trappen mens det lo. Bodde ingen barn i huset på den tiden. Det virket helt ekte, men det som mest sannsynlig skjedde var at hjernen hørte én knirkelyd som minnet om lyden av noen i trappen (gamle hus knirker lett) og "spilte av" resten av sekvensen jeg forventet å høre. Når jeg hører lyden av noen i trappen forventer hjernen å høre at noen går ned alle trappetrinnene, ikke bare ett trinn. Derfor hentet sikkert hjernen min opp minnene av lydene av de andre stegene og fullførte lydsekvensen. Barnelatteren var nok bare en annen lyd som minnet om latter og hjernen min "fylte inn" det som passet. Var jo både mørkt og jeg var litt redd.

I samme hus, en tidlig en mørk vintermorgen, sto jeg på badet og fikset meg til skolen. Jeg hadde bad knyttet til rommet med dør som gikk utover. Hadde på lyset på badet, men rommet var helt mørkt. Plutselig lyser rommet mitt opp blått. Jeg skvetter til og blir ganske redd. Skjønner ikke hva lyset er. Så etter 10 sek med stillet starter radioen å spille musikk. Gjett om jeg ble redd! Gikk kjempesakte ut av badet i ordentlig skrekkfilmstil og dyttet døren utover for å se radioen. Var ingen der. Skrudde på lyset og skrudde av radioen. Forklaringen her er gamle hus og ustabilt/gamle strømledninger. Men var fortsatt creepy :P 

Samme hus igjen. Rommet mitt hadde tre dører. Døren mot trappen ned, døren mot badet og døren inn til loftet. Jeg likte ikke loftet og holdt derfor døren låst til enhver tid. En kveld da jeg holdt på å sovne hørte jeg noen løpe og kaste seg over dørhåndtaket til loftsdøren. Hørte at noen hardt trykte ned håndtaket og forsøkte å åpne døren. Det virket også veldig ekte, men var nok bare jeg som lå mellom våken- og drømmetilstand. 

Samme hus, men hendte da jeg var yngre. Skulle gå inn i en stue vi aldri brukte og slukke lyset. Så en skygge opp etter veggen som så ut som en slank mann med hatt. Stirret på den en stund før jeg løp. Tok mot i meg til å gå tilbake, men da var skyggen borte. Trodde ingen møbler i rommet kunne kaste den skyggen. Skylder på at jeg var yngre og ikke viste hvordan møbler kan kaste skygge og at jeg var redd. Barn ser for seg mye rart :P 

Endret av uN91s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datet en person for en del år tilbake, og vi føltes som sjelevenner. Men jeg fikk "beskjed" om at det ikke var rett tidspunkt, og at vi skulle treffes igjen senere i livet eller neste. Grunnen var at vi måtte lære oss noe først. Rart.

Og mannen kjennes det ut som er til låns. At han dør før meg og så kommer det en annen. Kanskje han andre. Jeg vet ikke, og ønsker jo heller ikke mannen min død.

Da jeg var 6 år gammel var vi på en kirkegård for første gang. Det første jeg gjør er å gå til min oldemors grav helt av meg selv (jeg kunne ikke lese).

Har tidligere klart å "sense" tre kreepy menn. To bodde på samme plass som meg, og de oppførte seg helt normalt og ingen hadde noen mistanker at de var konemishandlere, før konene flyttet ut en stund senere. Var faktisk med på ferie med det ene paret da jeg var tenåring. Den tredje var et par jeg gikk i klassen med på høyskole - jeg "visste" at han skulle hjem og banke jenta. Utrolig søt jente som virket veldig snill.

Har opplevd vardøger da jeg har hørt knirk i døra og tenkt at det kommer folk, men så er det ingen der. Og døra var låst.

Ei tidligere venninne bodde på en gård, og en gang vi satt i telefonen sa hun at snart kom foreldrene hjem, for det knirket i døra. I følge henne skjedde dette hele tiden.

Anonymkode: e30f7...e14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...