Gå til innhold

Creepy historier eller hendelser?


Anbefalte innlegg

9 timer siden, Mizen skrev:

Jeg fikk det for første gang idag. Det var helt forferdelig!! Sov på sofaen, og drømte en rar drøm. Plutselig våknet jeg med en helt forferdelig pipelyd og jeg klarte tilslutt å åpne øynene, men fikk ikke til å snakke, skrike eller røre meg. Var helt lammet. Det var utrolig ubehagelig! Jeg gikk plutselig tilbake til drømmen og våknet tilslutt. Håper aldri dette skal hende igjen!! Flere som har fått opp øynene? Jeg leste litt om det idag, men på de sidene jeg har lest skal øynene være lukket.

Jeg har hatt søvnparalyse både med øynene lukket og åpne. Foretrekker at de er lukket.

Jeg våknet midt på natta. Mannen min ligger ved siden av meg i senga. Soveromsdøra er rett foran meg og det første jeg ser. Denne natta sto døra åpen. I døråpningen står det en skikkelse, en mann. Han har samme høyde og størrelse som en venn som er på besøk akkurat da. Jeg blir litt sint og synes det er ekkelt at han står og ser på mannen min og meg mens vi sover, men så tenker jeg at det kanskje har skjedd noe og skal til å snakke til ham. Jeg klarer ikke åpne munnen, jeg klarer ikke røre en eneste muskel. Det er også i det øyeblikket jeg innser at det ikke er vår venn som står i døråpningen. Jeg vet ikke hva eller hvem dette er, men jeg begynner å få panikk. Han snur seg mot meg og går sakte mot senga der jeg ligger. Han kommer nærmere og nærmere helt til han står rett ved siden av hodet mitt. Så begynner han å riste i meg. Den følelsen av redsel og panikk når man er paralysert er helt forferdelig. Jeg er nødt til å vekke mannen min, og klarer til slutt å samle nok krefter til å skrike. Da er også søvnparalysen over og alt er normalt igjen. Men jeg kan fortsatt kjenne på kroppen hvor denne skikkelsen tok på meg. 

Jeg har også hatt søvnparalyser der noen har kommet og lagt seg inntil meg i senga (det er de verste), eller bare følelsen av at det er noen andre i rommet. Når jeg har øynene lukket kjemper jeg alltid for å åpne dem, har jeg øynene åpne prøver jeg alt jeg kan å skrike. Det går jo til slutt. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tror dere at det er paralyse? Det er bare eksperter som har satt navn på det. Det er andre ting, som er ute og går når man sover...

Anonymkode: 3c381...069

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk opplevd endel greier .

De første var vardøger.... resten  kan jeg fortelle  når dritten  her inne faktisk fungerer og ikke all skrift blir kasta i alle retninger og ord og setninger ser ut som sanskrit. 

Faan såtalentløst!!! 😠

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig aldri trodd på sånt før jeg begynte å jobbe der jeg jobber nå..

Jeg jobber på et sykehjem, og det er mye rart som skjer på avdelingen jeg jobber på.. Det er ett rom der som står helt tomt. Det har vært forsøkt tatt i bruk flere ganger, men de gamle som har prøvd å bo der har etter noen uker måtte flytte pga det skjer så mye uhyggelig der. F.eks så har ingen av de fått sove om natta pga noen står ved senga og stirrer på de. Det er alltid et ekkelt gufs på rommet.  Så det rommet står tomt og døren er låst. 

Likedan kan man høre det renner vann fra vasken inne på badet til det rommet. Selv om ingen er der. 

Om natta så har nattevaktene gjentatte ganger fortalt at de hører heisen komme opp til etasjen, heisdøra åpner seg og det er ingen der (man ser heisen fra vaktrommet). Ytterdørene på bygget er alltid låst fra kl 22-0700, så det er ingen utenifra som tuller. 

Jeg har selv vært alene på vakt om kvelden (er en time der man er alene før nattevakten kommer), de gamle har gått til ro så ingen er oppe, og jeg har hørt fottrinn i gangen og lyset i gangen har slått seg av (ble så redd at jeg holdt på å tisse på meg).. 

Så noe skjer absolutt på den avdelingen som man ikke kan forklare. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, skruf skrev:

Har egentlig aldri trodd på sånt før jeg begynte å jobbe der jeg jobber nå..

Jeg jobber på et sykehjem, og det er mye rart som skjer på avdelingen jeg jobber på.. Det er ett rom der som står helt tomt. Det har vært forsøkt tatt i bruk flere ganger, men de gamle som har prøvd å bo der har etter noen uker måtte flytte pga det skjer så mye uhyggelig der. F.eks så har ingen av de fått sove om natta pga noen står ved senga og stirrer på de. Det er alltid et ekkelt gufs på rommet.  Så det rommet står tomt og døren er låst. 

Likedan kan man høre det renner vann fra vasken inne på badet til det rommet. Selv om ingen er der. 

Om natta så har nattevaktene gjentatte ganger fortalt at de hører heisen komme opp til etasjen, heisdøra åpner seg og det er ingen der (man ser heisen fra vaktrommet). Ytterdørene på bygget er alltid låst fra kl 22-0700, så det er ingen utenifra som tuller. 

Jeg har selv vært alene på vakt om kvelden (er en time der man er alene før nattevakten kommer), de gamle har gått til ro så ingen er oppe, og jeg har hørt fottrinn i gangen og lyset i gangen har slått seg av (ble så redd at jeg holdt på å tisse på meg).. 

Så noe skjer absolutt på den avdelingen som man ikke kan forklare. 

Når det gjelder heisen så er det jo faktisk mange av dem som er installert til å stille seg i en etasje og åpne seg, som en form for "standby-modus". Ingenting mystisk med det.

Anonymkode: e1d5d...eaa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder heisen så er det jo faktisk mange av dem som er installert til å stille seg i en etasje og åpne seg, som en form for "standby-modus". Ingenting mystisk med det.

Anonymkode: e1d5d...eaa

Da er det isåfall rart at det ikke skjer regelmessig og at det bare skjer på natt....  Dette er en gammel heis (gammelt bygg) så jeg tviler sterkt på at den er innstilt på akkurat 4etg noen netter i måneden. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg leier hybel spøker det. Jeg ser skygger, ting forsvinner og hver natt i 2-3 tiden er det en dame ved døra mi. Sover derfor med lyset på og klesstativ der hun bruker å stå. Jeg får ikke sove om nettene slik at jeg må sove om dagen etter skoletid. Ytterdøren åpner seg selv om man ikke låser, flere ganger blitt etterlatt fettete fingre på håndtaket. Lys slår seg av/på selv. I etasjen over hører man små barneføtter som løpet, altså fra ett barn og dører til rom bli slengt igjen. Trodde i flere uker at de oppe hadde barn, dette ble avkreftet slik at jeg trodde de hadde en hund. Men viste seg at de ikke har det og hunden kan jo heller ikke slenge med dørene... det ekleste hittil er når min helt fulle matboks forsvant fra sekken min. Leita i over 1 uke. Sto opp for skolen og skulle putte ei bok i sekken, og det var matboksen med alt innhold på plass i sekken. Rørte aldri boksen det igjen, kastet den rett i søpla..

Nå vurderer jeg å flytte, går virkelig ut over hverdagen min nå.

Anonymkode: a9b8d...69e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, skruf skrev:

Har egentlig aldri trodd på sånt før jeg begynte å jobbe der jeg jobber nå..

Jeg jobber på et sykehjem, og det er mye rart som skjer på avdelingen jeg jobber på.. Det er ett rom der som står helt tomt. Det har vært forsøkt tatt i bruk flere ganger, men de gamle som har prøvd å bo der har etter noen uker måtte flytte pga det skjer så mye uhyggelig der. F.eks så har ingen av de fått sove om natta pga noen står ved senga og stirrer på de. Det er alltid et ekkelt gufs på rommet.  Så det rommet står tomt og døren er låst. 

Likedan kan man høre det renner vann fra vasken inne på badet til det rommet. Selv om ingen er der. 

Om natta så har nattevaktene gjentatte ganger fortalt at de hører heisen komme opp til etasjen, heisdøra åpner seg og det er ingen der (man ser heisen fra vaktrommet). Ytterdørene på bygget er alltid låst fra kl 22-0700, så det er ingen utenifra som tuller. 

Jeg har selv vært alene på vakt om kvelden (er en time der man er alene før nattevakten kommer), de gamle har gått til ro så ingen er oppe, og jeg har hørt fottrinn i gangen og lyset i gangen har slått seg av (ble så redd at jeg holdt på å tisse på meg).. 

Så noe skjer absolutt på den avdelingen som man ikke kan forklare. 

Vi  har også en heis hos oss som går opp og ned på nettene, uten at noen er der. Man kan også høre ei dør og noen komme, men det kommer aldri noen. Ekkelt, heldigvis er det god energi der,  og en føler seg ikke redd 

Anonymkode: a9b8d...69e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror dere at det er paralyse? Det er bare eksperter som har satt navn på det. Det er andre ting, som er ute og går når man sover...

Anonymkode: 3c381...069

Fordi man sover (eller har sovet) og er paralysert = søvnparalyse.

Hos meg skjer det når jeg er overtrøtt eller stressa. Jeg ser ikke noe som helst og tror nok at det bare er kroppen min som gir meg et hint om at det er på tide å skjerpe seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, caline skrev:

Okei, dette VAR faktisk creepy.....

Behøver ikke ha sammenheng med at jeg drømte det dagen før da. Folk faller jo ofte☺ eneste som er rart er at jeg drømmer om slike ulykker som alltid kommer i nyhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SunnivaOslo skrev:

Behøver ikke ha sammenheng med at jeg drømte det dagen før da. Folk faller jo ofte☺ eneste som er rart er at jeg drømmer om slike ulykker som alltid kommer i nyhetene.

Kan så klart være tilfeldig også, men nå tror jeg på sånt også da, tviler ikke ett sekund på at du faktisk er sanndrømt! Mye mellom himmel og jord, det er sikkert

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

# Jeg kan forutse når folk kommer innom. Som her om dagen, da jeg ryddet vekk lunsjbordet og fikk plutselig følelsen av at nå kommer mamma og pappa innom en tur. 5 minutter senere kom pappa og mamma sin bil kjørende inn til tunet. Kan også få følelsen av "nå skjer det og det, i dag kommer den og den" og i 98 % av tilfellene stemmer dette. Litt ekkelt, men prøver å lære meg å leve med det og stole mer på følelsene jeg får. Stoler jeg på følelsene jeg får, så er det lettere å luke ut de virkelige og de som bare kommer og tøyser. For å si det sånn.

# Jeg forutså også bikkja sin død. Visste at bikkjen hadde bare 1 år igjen og at det ville bli hennes siste sommer. Vet ikke hvorfor jeg visste det, det kom bare. Hadde et nært forhold til bikkja, og savner henne voldsomt.

# Vet også når det kommer sterke solstormer. Ikke eksakte datoer, men jeg vet nå de kommer. Kroppen min/formen min reagerer annerledes når det er sterke solstormer på vei mot jorden. Men det kan vel de fleste klare å føle på seg, vil jeg tro.

# Har noen creepy hendelser å komme med, men det fortjener eget innlegg. Stay tuned! :) 
 

Endret av Minlillesky
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg kjører bil om natten får jeg enkelte ganger følelsen av at "rundt neste sving er det et dyr". Når jeg opplever dette pleier jeg å bremse ned og ganske riktig så er det dyr som krysser veien, som oftest elg. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/6/2016 at 14.00, caline skrev:

Okei, dette VAR faktisk creepy.....

 

Den 5/4/2016 at 18.28, Fotballflue skrev:

:hakeslepp: nå fikk jeg gåsehud 

Hva var skummelt med det? Det er ikke såå uvanlig at folk faller fra broer og det skjedde to måneder senere i et annet land?!

Anonymkode: 3e9df...311

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Hva var skummelt med det? Det er ikke såå uvanlig at folk faller fra broer og det skjedde to måneder senere i et annet land?!

Anonymkode: 3e9df...311

Jeg påstår ikke at det er noen sammenheng, men hvor har du det fra at det skjedde to måneder senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NotNaomi

Leide en gang et lite småbruk for ferien. Om ettermiddagen hørte jeg lyden av ei symaskin! Shønte ikke hvor lyden kom fra,og det var litt sånn tung symaskindur. Jeg var ikke redd da,men veldig forvirret! Hørte lyden igjen formiddagen og ettermiddagen neste dag. Gikk og så overalt,men kom ikke inn i kjelleren da døren var låst med hengelås. Nevnte dette for gårdbrukeren som var nærmeste nabo,og han så rart på meg og sa etter liten pause mens han hadde begynt å le en litt usikker latter: -Ja,det var litt snodig du,for han som bodde der,var skredder..

Jeg pakket seriøst og dro hjem. 30 mil,og ferien spolert!

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pawn Hearts skrev:

Jeg påstår ikke at det er noen sammenheng, men hvor har du det fra at det skjedde to måneder senere?

Den 5/3/2016 at 20.35, SunnivaOslo skrev: 

Og nyheten er fra 3. Mai.

Anonymkode: 3e9df...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den 5/3/2016 at 20.35, SunnivaOslo skrev: 

Og nyheten er fra 3. Mai.

Anonymkode: 3e9df...311

My bad. Visste ikke at KG brukte et amerikansk datosystem.

Anonymkode: 3e9df...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom/Loki

Skulle overnatte på ei hytte helt alene, greit nok det. Men da jeg skulle sove om natta, hørtes det ut som om noen lå under senga og pustet tungt,men det var ingen der............skikkelig ekkelt.  Kom meg fort ut og har  aldri vært der igjen, det er vel ca 12-15 årsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...