Gå til innhold

Å be banken om bedre rente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt en rentetest på DN.no som sier at 75 % har bedre lånerente enn jeg har, så nå må jeg virkelig få ut fingeren og be banken om å senke renten min. Spørsmålet mitt er egentlig om det blir for useriøst å sende e-post til banken om dette? Jeg har nemlig telefonskrekk. Jeg ringer om jeg , men jeg vet altså ikke om det vil være uhørt bare å skrive i denne anledningen?

Anonymkode: 0f109...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt en rentetest på DN.no som sier at 75 % har bedre lånerente enn jeg har, så nå må jeg virkelig få ut fingeren og be banken om å senke renten min. Spørsmålet mitt er egentlig om det blir for useriøst å sende e-post til banken om dette? Jeg har nemlig telefonskrekk. Jeg ringer om jeg , men jeg vet altså ikke om det vil være uhørt bare å skrive i denne anledningen?

Anonymkode: 0f109...853

Virker idiotisk å innhente tilbud på telefon, da du uansett vil måtte be om dette skriftlig etterpå. Jeg ville sendt en epost og samtidig søkt lån i andre banker for å se hva de kan tilby. Ikke vær redd for å bytte bank.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Virker idiotisk å innhente tilbud på telefon, da du uansett vil måtte be om dette skriftlig etterpå. Jeg ville sendt en epost og samtidig søkt lån i andre banker for å se hva de kan tilby. Ikke vær redd for å bytte bank.

Takk skal du ha.

Nei, jeg vurderer å se meg litt rundt etter en annen bank, ja. Den store kjempen som passer på pengene mine, har ikke gjort så bra figur i media i det siste.

Anonymkode: 0f109...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pruta på renta på boliglånet et par ganger. Har da bare sendt melding når jeg er innlogget på nettbanken. Har fått det jeg har bedt om hver gang (også DnB). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å sende en melding i nettbanken. Hadde ikke tatt meg bryet med å søke i andre banker først. Du behøver ikke noe skriftlig tilbud fra andre. Sjekk kjapt rundt på nett hva som er beste rente for din type lån (belåningsgrad, størrelse, din alder) og be om samme rente:) Får du ikke det, så kan du begynne å søke hos andre banker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev noe sånt som at det så ut som om vi hadde urimelig høy rente på vårt boliglån, banken var enig, og satt den ned. En helt enkel, høflig mail. Det går bra.

Anonymkode: 072d0...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...