Gå til innhold

Hvor mange kg tåler en spinningsykkel på treningssenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet? 

Anonymkode: e2fa8...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanlig maks brukervekt er 110-150 kg alt etter modell.

Anonymkode: 5b227...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig maks brukervekt er 110-150 kg alt etter modell.

Anonymkode: 5b227...5ec

Står det på sykkelen hvor mye den tåler? 

Anonymkode: e2fa8...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det pleier ikke stå maksvekt på sykkelen. Hvor mye veier brukeren siden dette er en bekymring?

Anonymkode: d3183...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som det varierer litt fra merkene. Vet du hvilket merke syklene på treningssenteret ditt er? :0) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far har på det tyngste vært rundt 170 kilo. Han kunne bruke syklene de har på Elixia der han bor. 

Jeg ville hørt med de som har syklene, selv om det kan være flaut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2. mai 2016 at 9.38, Adara skrev:

Ser ut som det varierer litt fra merkene. Vet du hvilket merke syklene på treningssenteret ditt er? :0) 

Skal sjekke. D gjelder spinningsyklene på Actic treningssenter i Oslo. 

Anonymkode: e2fa8...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2. mai 2016 at 9.27, AnonymBruker skrev:

Nei, det pleier ikke stå maksvekt på sykkelen. Hvor mye veier brukeren siden dette er en bekymring?

Anonymkode: d3183...783

110,8 kg uten klær om morgenen. 

Anonymkode: e2fa8...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.5.2016 at 18.30, AnonymBruker skrev:

Noen som vet? 

Anonymkode: e2fa8...a47

Blitt litt for mange + kilo siste årene ? 

Akkurat som med gjelda ..desto mer gjeld desto mer renter å betale og vanskeligere blir det ? 

Merke på sykkel og du kan google det på kortere tid enn det tar å lese igjennom denne tråden. 

Anonymkode: 5584b...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på spinning med folk som veier minst 100 kg, og jeg tenker det var mer 120-130 kanskje.

Det var helt uproblematisk, vedkommende fulgte hele timen og syklet ordentlig på uten at sykkelen virket å gi noe etter noe sted.

Anonymkode: 4ba41...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en person på over 160 kg med på spinningtime. Hun satt og syklet hele tiden da. Sykkelen tålte det fint, men usikker på hvordan det ville gått med pedalene dersom hun hadde stått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, isbiten. skrev:

Jeg har hatt en person på over 160 kg med på spinningtime. Hun satt og syklet hele tiden da. Sykkelen tålte det fint, men usikker på hvordan det ville gått med pedalene dersom hun hadde stått.

Trist at de ikke kom innom på en spinningtime sånn for minst 60kg siden da ...det er ikke nødvendig å dra det så langt før man gjør noe tiltak.  

Anonymkode: 5584b...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist at de ikke kom innom på en spinningtime sånn for minst 60kg siden da ...det er ikke nødvendig å dra det så langt før man gjør noe tiltak.  

Anonymkode: 5584b...9a0

Herlighet, det viktigste er vel at hun tar grep nå?

Anonymkode: 4e478...865

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist at de ikke kom innom på en spinningtime sånn for minst 60kg siden da ...det er ikke nødvendig å dra det så langt før man gjør noe tiltak.  

Anonymkode: 5584b...9a0

Synd du ikke var der for å fortelle dem det. Kanskje du burde skrive kronikk i avisen, for dette var et utmerket poeng. Sikkert ingen overvektige som er klar over at det ikke er nødvendig å veie 160 kg før man setter inn tiltak. 

 

Bah...!

Anonymkode: 9ad95...f19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, det viktigste er vel at hun tar grep nå?

Anonymkode: 4e478...865

Sa at det var trist ..nei det viktigste er egentlig å få inn kunnskap som forhindrer at man utvikler den slags type overvekt. 

Anonymkode: 5584b...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synd du ikke var der for å fortelle dem det. Kanskje du burde skrive kronikk i avisen, for dette var et utmerket poeng. Sikkert ingen overvektige som er klar over at det ikke er nødvendig å veie 160 kg før man setter inn tiltak. 

 

Bah...!

Anonymkode: 9ad95...f19

Det er få overvektige som har gode nok kunnskaper til å underveis forebygge overvekten. Da snakker jeg ikke nødvendigvis om å sette seg på sykkelen tidligere. Hun bør mye før bruke tiden til å lære om ernæring og se hva som ligger bak overvekten enn å bruke tiden på å sykle. Hun kan gjøre begge deler men prioritet nr 1 bør være å studere hva hun gjør galt i kostholdet sitt. 

Anonymkode: 5584b...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vekt på 110 kg er det ikke noe å tenke på. Det er ikke noe problem.

Anonymkode: d3183...783

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...