Gå til innhold

AUF-leder om Listhaug: – Kast kjerringa på hue ut av regjeringa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, AnonymBruker skrev:
22 timer siden, AnonymBruker skrev:
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er man på "korrekt" side i politikken, er det visst helt greit å si hva som helst. Hadde dette vært FrP-medlemmer, så ville det blitt nærmest riksrett.

trasd.jpg
 

Anonymkode: 70bf2...28c

 

Har Tajik sagt dette? Da kan man si at hennes foreldre burde ha blitt i hjemlandet sitt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Direkte usmakelig og lavmål, men er slettes ikke overrasket over uttalelsene heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Jeg syns ikke det er greit. Jeg syns generelt ikke det er greit å bruke negativ betegnelse om meningsmotstanderne sine, enten om det måtte være kjerring (og da regner jeg med at ikke tenkte på kjær ting, akkurat), eller om det er andre betegnelser. Et annet spørsmål er også om han hadde kommet med en slik betegnelse om Sylvi Listhaug var en mann? Hadde han da ropt "ut med Gubben/annet negativt ord om en mann"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/1/2016 at 18.35, AnonymBruker skrev:

http://www.dagbladet.no/2016/05/01/nyheter/politikk/listhaug/tajik/44073463/

Jeg aner ikke hva Arbeiderpartiet mener fordi at det virker som de aldri klarer å bestemme seg for hva de mener. En måned sier de en ting, så sier de noe annet, så sier de noe helt annet som fraviker alt. Nå er  det som de helt har forduftet fra jordens overflate.

AUF er ikke AP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, jabx skrev:

AUF er ikke AP.

Det vet jo alle

Anonymkode: 30e98...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, jabx skrev:

AUF er ikke AP.

Jo, nesten. De har mye makt i AP.

Anonymkode: 45e96...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, julia83 skrev:

Nå har han bedt om unnskyldning

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/ordfrer-til-auf-leder---lurt-a-beklagekjerringutspill/3423219837.html

Samtidig så føler jeg at ordbruken til AUF lederen viser at han har et negativt kvinnesyn.

Jeg leste unnskyldningen hans og inntrykket mitt var at han var ganske irritert over at han måtte beklage. Aner ikke hvor den artikkelen ble av nå, men skal se etter den. Nå er oppvokst i Syria så man vet jo ikke helt hva slags kvinnesyn han sitter med. 

Anonymkode: 30e98...02e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste unnskyldningen hans og inntrykket mitt var at han var ganske irritert over at han måtte beklage. Aner ikke hvor den artikkelen ble av nå, men skal se etter den. Nå er oppvokst i Syria så man vet jo ikke helt hva slags kvinnesyn han sitter med. 

Anonymkode: 30e98...02e

Hvis han var en del av det sekulære Syria er det ingen grunn til å tro at han har et dårlig kvinnesyn fordi han er vokst opp i Syria. Kona til den syriske presidenten, (Asma al-Assad) dekker seg ikke til og hun bruker vestlige klær. Hun har også utdannelse og har  jobbet innen finans. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Asma_al-Assad

 

Anonymkode: d08e2...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke kalle politiske motstandere "kjerring", det er direkte umodent, og bidrar til å gjøre det politiske ordskiftet dårligere. Gruer meg til skoledebattene. Lurer på om de var litt mindre fæle før alle lærte hersketeknikker på ungdomspartienes debattleire. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umodent av han, selv om jeg syntes at hun er en kjerring selv.

Anonymkode: a2c40...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, julia83 skrev:

Nå har han bedt om unnskyldning

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/ordfrer-til-auf-leder---lurt-a-beklagekjerringutspill/3423219837.html

Samtidig så føler jeg at ordbruken til AUF lederen viser at han har et negativt kvinnesyn.

Jeg er ikke spesielt begeistret for Listhaug, men tenkte faktisk det samme som deg. Menn som bruker sånne ord om kvinner... vel... ja...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 5/1/2016 at 19.15, AnonymBruker skrev:

AUF hater FRP og Lysthaug fordi hun truer deres visjon av et muslimske drevet Norge.

Anonymkode: 40f42...1ba

Makan til sprøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nordpedant skrev:

Man skal ikke kalle politiske motstandere "kjerring", det er direkte umodent, og bidrar til å gjøre det politiske ordskiftet dårligere. Gruer meg til skoledebattene. Lurer på om de var litt mindre fæle før alle lærte hersketeknikker på ungdomspartienes debattleire. 

Dersom noen fra FrP (eller FpU) hadde kalt noen fra Arbeiderpartiet for "kjerring" - så ville det ha blitt VIRKELIG rabalder og fordømmelse.

Anonymkode: 70bf2...28c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.5.2016 at 19.15, AnonymBruker skrev:

AUF hater FRP og Lysthaug fordi hun truer deres visjon av et muslimske drevet Norge.

Anonymkode: 40f42...1ba

Erkevrøvl.

AUF hater Sylvi Listhaug fordi hun i sak fører mye av samme asylpolitikk som deres eget morparti, men gjør det med en retorikk som er beregnet på å provosere. For å si det med politisk redaktør i Aftenposten, Trine Eilertsen, Arbeiderpartiet ville gjort det samme, men vært veldig lei seg.

Problemet mange har med Listhaug er at hun gjennomfører en streng asylpolitikk som har ganske tverrpolitisk støtte. Men mens andre anser det som et nødvendig onde, virker det som om Listhaug digger det. Det er forskjell på å innse at noe er nødvendig, og å like det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom noen fra FrP (eller FpU) hadde kalt noen fra Arbeiderpartiet for "kjerring" - så ville det ha blitt VIRKELIG rabalder og fordømmelse.

Anonymkode: 70bf2...28c

Det har blitt VIRKELIG rabalder og fordømmelse. Hva er det du ikke forstår? Denne saken illustrerer, om ikke annet, at media faktisk gir reell smekk på lanken til ungdomspolitikere som sier idiotiske ting, også om de tilhører AUF.

Hadde jeg spurt deg om hvordan media ville dekket dette utsagnet en uke før det skjedde hadde du vært helt sikker på at det ikke vil blitt omtalt i det hele tatt. Når det nå ble en shitstorm for Husseini endrer vi storyen. "Det hadde blitt verre om han var Frper".

Give it a break.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jo alle

Anonymkode: 30e98...02e

Hvorfor fremstilles da en uenighet/uoverensstemmelse mellom AP og AUF som en selvmotsigelse?

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, nordpedant skrev:

Problemet mange har med Listhaug er at hun gjennomfører en streng asylpolitikk som har ganske tverrpolitisk støtte. Men mens andre anser det som et nødvendig onde, virker det som om Listhaug digger det. Det er forskjell på å innse at noe er nødvendig, og å like det.

Spørsmålet er jo om forskjellen egentlig er så stor, eller om hvorvidt hun "digger det" eller ikke også handler om hva som funker på egen velgerbase (slik du er inne på i avsnittet over). Jeg tviler litt på at Listhaug oppriktig får et kick av å se gråtende og livredde barn slepes av gårde til krigssoner, mens f.eks. Hadia Tajik gråter seg i søvn over at hun ikke kan synge nattasang for samtlige. Jeg tror mest de gjør som de må overfor elektoratet.

De fleste nordmenn får tross alt ikke med seg en dritt av denne flyktningstrømmen utover i media. Svært mange gir fullstendig faen i å sjekke om antallet asylsøkere øker eller faller, de hører på retorikken og danner seg et visst bilde av hvilken leir som er hvilken ut fra hvor triste de er på TV. Listhaugs mandat er å fremstå strengere enn noen minister før henne har vært (det at man i det hele tatt har en innvandringsminister er jo også et signal), og det gjør hun definitivt. Hun er dels oppriktig og dels påtatt stolt og ovenpå over at Norge ligger godt an i Europas innstrammingskappløp. Tilsvarende gjelder det for Arbeiderpartiet å ikke lage noen stor sak av at de strengt tatt er enige i det aller meste av realpolitikken, så de stemmer for regjeringens innstramminger før de er dels oppriktig og dels påtatt opprørt over de triste skjebnene vi hører om. Mens Høyre klokelig sitter stille i båten og har innsett at dette ikke blir en vinnersak for dem.

Jeg er ikke uenig med deg i at Listhaug kan fremstå som om hun digger det, altså, det er vel det forsøker også. Hun får mange fiender, men hun får unektelig flere velgere også. Jeg tror ikke nødvendigvis det betyr at Frps velgerbase heller synes det er gøy med gråtende og livredde barn enten de er norske eller syriske, men de vil se det de oppfatter som styrke og besluttsomhet. Men det er nå engang slik at Listhaug, også utover eventuelle forskjeller i personlighet mellom henne og den jevne Ap-politiker, har grunn til å overdrive tøffheten og kompromissløsheten sin. Mens Arbeiderpartiet tilsvarende har grunn til å overdrive de moralske kvalene.

Anonymkode: e933a...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.5.2016 at 13.55, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er jo om forskjellen egentlig er så stor, eller om hvorvidt hun "digger det" eller ikke også handler om hva som funker på egen velgerbase (slik du er inne på i avsnittet over). Jeg tviler litt på at Listhaug oppriktig får et kick av å se gråtende og livredde barn slepes av gårde til krigssoner, mens f.eks. Hadia Tajik gråter seg i søvn over at hun ikke kan synge nattasang for samtlige. Jeg tror mest de gjør som de må overfor elektoratet.

De fleste nordmenn får tross alt ikke med seg en dritt av denne flyktningstrømmen utover i media. Svært mange gir fullstendig faen i å sjekke om antallet asylsøkere øker eller faller, de hører på retorikken og danner seg et visst bilde av hvilken leir som er hvilken ut fra hvor triste de er på TV. Listhaugs mandat er å fremstå strengere enn noen minister før henne har vært (det at man i det hele tatt har en innvandringsminister er jo også et signal), og det gjør hun definitivt. Hun er dels oppriktig og dels påtatt stolt og ovenpå over at Norge ligger godt an i Europas innstrammingskappløp. Tilsvarende gjelder det for Arbeiderpartiet å ikke lage noen stor sak av at de strengt tatt er enige i det aller meste av realpolitikken, så de stemmer for regjeringens innstramminger før de er dels oppriktig og dels påtatt opprørt over de triste skjebnene vi hører om. Mens Høyre klokelig sitter stille i båten og har innsett at dette ikke blir en vinnersak for dem.

Jeg er ikke uenig med deg i at Listhaug kan fremstå som om hun digger det, altså, det er vel det forsøker også. Hun får mange fiender, men hun får unektelig flere velgere også. Jeg tror ikke nødvendigvis det betyr at Frps velgerbase heller synes det er gøy med gråtende og livredde barn enten de er norske eller syriske, men de vil se det de oppfatter som styrke og besluttsomhet. Men det er nå engang slik at Listhaug, også utover eventuelle forskjeller i personlighet mellom henne og den jevne Ap-politiker, har grunn til å overdrive tøffheten og kompromissløsheten sin. Mens Arbeiderpartiet tilsvarende har grunn til å overdrive de moralske kvalene.

Anonymkode: e933a...cf6

Jeg tror ikke at Listhaug trenger å se ut som at hun liker det for å appellere til egen velgermasse. Strengt tatt kunne hun nå tatt til orde for hva det skulle være, og uansett blitt hyllet for det av fansen. Hun har nådd høyder det tok Anders Anundsen flere år å nå.

Det er uklokt og lite strategisk av Listhaug å opptre på den måten. Det bidrar til at man i stedet for å være enige om sak, må ta avstand fra utsagn man opplever som kalde, og tidvis direkte ubehagelige. Det er ikke et så stort problem når det er Tajik som reagerer, men det er et problem når det er Hareide og Skei Grande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...