Gå til innhold

Synes du det er greit om kjæresten har krav til utseendet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Beeblebrox skrev:

Uhh :klo: Selvfølgelig! Alle har da krav og sine preferanser hva utseende på sine kjære angår. 

Nei overhodet ikke. Aldri hørt et kvekk fra noen mann noensinne.   Eneste - komplimenter og humoristiske men sanne bekreftelser på at jeg vil bli like elsket om jeg barberer håret på hodet og legger på meg!  Nå er jeg 177, 70 kg og atletisk så ligger ikke ann til å bli ei bolle MEN det betyr mye at ALDRI hører klaging, mas,  styr rundt utseendet.

Ting som har med helsen å gjøre- javisst men ellers nope.

Typen spiller basket  og er 2.10, jeg  bekymrer meg null om hans  potensielle forandringer. En dag forandrer man seg vel,  men takk og pris har jeg vett på å velge menn som igjen"velger" meg av de rette årsakene.   "Åhhh så deilig du er"-.gjesp jeg sovner. 

Anonymkode: 1a1fa...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Men da har jeg selvfølgelig tilsvarende krav.

Anonymkode: 03c07...1f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på - dumpet en fyr som reiste 25 timer på fly til meg når han opptil flere ganger kom med " du er så vakker,  lov meg at du aldri forandrer deg ".

Håpløs- selvsagt vil jeg forandre meg en dag ! og ikke pokker om jeg  som 50 åring vil kaste bort hver ledige stund på gymmen og pumpe inn dritt I trynet for å desperat "ikke forandre meg".

Syns det er sjokkerende å høre hvor mange som vet partner har krav om det ene og det andre.

Man tiltrekkes og finner hverandre I utgangspunktet.  Om en mann hadde begynt å sutre om jeg farget håret ,krevd ditten og datten,   DA hadde jeg mistet min libido rimelig kjapt.

Anonymkode: 1a1fa...d88

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei overhodet ikke. Aldri hørt et kvekk fra noen mann noensinne.   Eneste - komplimenter og humoristiske men sanne bekreftelser på at jeg vil bli like elsket om jeg barberer håret på hodet og legger på meg!  Nå er jeg 177, 70 kg og atletisk så ligger ikke ann til å bli ei bolle MEN det betyr mye at ALDRI hører klaging, mas,  styr rundt utseendet.

Ting som har med helsen å gjøre- javisst men ellers nope.

Typen spiller basket  og er 2.10, jeg  bekymrer meg null om hans  potensielle forandringer. En dag forandrer man seg vel,  men takk og pris har jeg vett på å velge menn som igjen"velger" meg av de rette årsakene.   "Åhhh så deilig du er"-.gjesp jeg sovner. 

Anonymkode: 1a1fa...d88

....Du skjønner vel  at grunnen til at du ikke har "hørt et kvekk" er fordi du har innfridd kravene og/eller preferansene...  Alle har preferanser, og de ALLER FLESTE har også krav. Det eneste som varierer litt er slingringsmonnet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, incognita skrev:

Selvsagt er det greit å ha preferanser. Disse bør dog tas hensyn til før valg av partner, og ikke slik at man velger partner for så å prøve å endre personen til å passe egne preferanser. 

Slik som alle kvinner gjennom hele historien har gjort?

Bli sammen med en badboy, men hun skal "fikse han"....

Anonymkode: 7cd23...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er temmelig fjortis om man baserer et forhold på utseende. 

Anonymkode: a6905...2b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig

Nå skal jeg være partypooper, men synes enkelte ting i denne tråden fremstår ubeskrivelig shallow.. Ja, de fleste har preferanser. Som regel er disse innfridd om man går inn i et parforhold. Velger man videre å etablere familie og skape et liv sammen fremstår det som ganske absurd at det er hoftebeinet som stikker ut eller gudene vet hva som legger føringa for hvor sexy man er for partneren eller hvilke krav vedkommende har ovenfor en som skal tilfredsstilles... De fleste gjennom flere tiår med samliv vil oppleve endringer i utseende, være seg grunnet svangerskap, sykdom, depresjon, stress, perioder med mye trening, perioder med lite. Det må nesten være noe trist med å tenke at slike endringer står i risiko for å rokke ved partnerens "check-liste" av krav. Har man først funnet en god partner og etablert en god sexuell kjemi vil jeg personlig si at det er andre krav eller verdier som fremstår som langt mer viktig enn de som kun er knyttet opp imot hårlengde og muskler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik som alle kvinner gjennom hele historien har gjort?

Bli sammen med en badboy, men hun skal "fikse han"....

Anonymkode: 7cd23...08c

Jeg snakker kun for meg selv når jeg skriver her inne, og nei, det har jeg aldri gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Nå skal jeg være partypooper, men synes enkelte ting i denne tråden fremstår ubeskrivelig shallow.. Ja, de fleste har preferanser. Som regel er disse innfridd om man går inn i et parforhold. Velger man videre å etablere familie og skape et liv sammen fremstår det som ganske absurd at det er hoftebeinet som stikker ut eller gudene vet hva som legger føringa for hvor sexy man er for partneren eller hvilke krav vedkommende har ovenfor en som skal tilfredsstilles... De fleste gjennom flere tiår med samliv vil oppleve endringer i utseende, være seg grunnet svangerskap, sykdom, depresjon, stress, perioder med mye trening, perioder med lite. Det må nesten være noe trist med å tenke at slike endringer står i risiko for å rokke ved partnerens "check-liste" av krav. Har man først funnet en god partner og etablert en god sexuell kjemi vil jeg personlig si at det er andre krav eller verdier som fremstår som langt mer viktig enn de som kun er knyttet opp imot hårlengde og muskler. 

Djis. Nå tar du deg freidige friheter til å tillegge oss meninger og holdninger som det best passer deg, synes jeg. 

Endret av kisskissbangbang
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
10 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Nå skal jeg være partypooper, men synes enkelte ting i denne tråden fremstår ubeskrivelig shallow.. Ja, de fleste har preferanser. Som regel er disse innfridd om man går inn i et parforhold. Velger man videre å etablere familie og skape et liv sammen fremstår det som ganske absurd at det er hoftebeinet som stikker ut eller gudene vet hva som legger føringa for hvor sexy man er for partneren eller hvilke krav vedkommende har ovenfor en som skal tilfredsstilles... De fleste gjennom flere tiår med samliv vil oppleve endringer i utseende, være seg grunnet svangerskap, sykdom, depresjon, stress, perioder med mye trening, perioder med lite. Det må nesten være noe trist med å tenke at slike endringer står i risiko for å rokke ved partnerens "check-liste" av krav. Har man først funnet en god partner og etablert en god sexuell kjemi vil jeg personlig si at det er andre krav eller verdier som fremstår som langt mer viktig enn de som kun er knyttet opp imot hårlengde og muskler. 

Siden det siste der var et stikk til meg føler jeg for å fortelle deg at forholdet mellom meg og min kjære har vist seg å tåle både motgang i form av sykdom og annet. Fordi at man har preferanser når det kommer til utseende er det ikke dermed sagt at hele ens personlighet stopper opp her. Jeg skrev da vitterlig ikke at det ikke finnes andre krav eller verdier som er viktigere enn hårlengde og muskler. Du kjenner ikke meg, og hadde du gjort det ville jeg sannsynligvis vært den minst shallow eller overfladiske personen du kjente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, incognita skrev:

Siden det siste der var et stikk til meg føler jeg for å fortelle deg at forholdet mellom meg og min kjære har vist seg å tåle både motgang i form av sykdom og annet. Fordi at man har preferanser når det kommer til utseende er det ikke dermed sagt at hele ens personlighet stopper opp her. Jeg skrev da vitterlig ikke at det ikke finnes andre krav eller verdier som er viktigere enn hårlengde og muskler. Du kjenner ikke meg, og hadde du gjort det ville jeg sannsynligvis vært den minst shallow eller overfladiske personen du kjente.

Og siden det første var et stikk til meg, men jeg ikke gidda å formulere et grundig svar, stiller jeg meg bak dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.5.2016 at 17.10, Cathrine88 skrev:

Ja, det synes jeg. Selv har jeg lagt ned totalforbud mot skjegg, så det skulle egentlig bare mangle. Han sier i fra når jeg blir altfor tynn (jeg har en tendens til å gå ned i vekt uten å legge merke til det selv), og det er helt greit.

Samme her, av og til så irriteres jeg også av at jeg selv ikke legger merke til om jeg er blitt litt tynnere...  Men har gjennom hele livet fått kommentarer som; Nååå er du FOR tynn... også har jeg ikke merket noen forandring selv. Rart det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man kan ha ønsker, krav og preferanser. Altså, hvis jeg blir sammen med noen å han krever at jeg skal totalendre utseende mitt i ettertid, er nå det en sak. Da har han bommet på hva han ble sammen med. Men om han har har en preferanse han går etter når han blir sammen med meg, og jeg plutselig totalendrer denne, er det jo ikke rart om han evt reagerer eller ikke lengre føler at jeg møter hans preferanser. Også er der forskjell på foreksempel legge på seg 5 kg, og 50. Men hadde jeg blitt sammen med en velstelt kar, og han plutselig begynte å bruke samme bokseren i en uke i strekk, gå med hullete klær og drite i å dusje på en uke, hadde jeg faktisk reagert. Og det med fulle rett, mener jeg. Eller om han plutselig begynte å gå i pumps og kjole. :P

Alt med måte. :)

Anonymkode: 5f35c...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, ønsker er en ting, krav er noe annet. Mannen min har ett krav til meg og det er at jeg ikke klipper meg kort. For min del er det vel ingen forandring som ville gjort at jeg gikk i fra han. Om han ikke ble fullstendig total spinn gal mentalt eller sånn sluttet å vaske seg i årevis om gangen.

Jeg elsker han. Kroppen hans er bare ett hylster. 

Anonymkode: 57dc2...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Typen har preferanser til håret mitt. Vil at det skal være langt, ikke med lugg. Men når vi ble sammen hadde jeg helt kort hår... Og min personlighet er litt sånn at jeg liker variasjon. Og plutselig får jeg lyst til å endre frisyre. Og jeg føler da ikke at det er helt riktig at jeg ikke skal gjøre det fordi typen ikke liker det.

I tillegg har han lagt på seg ca 10 kg formye. Men om jeg nevner det så faller det ikke i god jord. Og jeg elsker han uansett, så jeg bryr meg ikke om magen som har kommet. Derfor føles det feil at han henger seg opp i håret mitt?

Dette er et litt vanskelig tema. For de fleste forandrer seg rimelig mye i løpet av livet. Så at man kan se ut som man gjorde når man ble sammen gjennom et livslagt samliv er helt urealistisk.

Anonymkode: a4b07...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

 

14 timer siden, kisskissbangbang skrev:

Djis. Nå tar du deg freidige friheter til å tillegge oss meninger og holdninger som det best passer deg, synes jeg. 

Du er en godt voksen dame, samtidig som du er en av de første i tråden til å påpeke noe ekstremt overfladisk; at kjæresten din helt spesifikk liker at hoftebeina dine stikker ut. Videre utarter tråden seg til å handle om hvor lite du må spise for å oppnå utstikkende hoftebein. (..??) nå har jeg aldri hengt på nettsider om spiseforstyrrelser men jeg er sikker på at en slik samtale ville sklidd rett inn. Om du følte deg personlig truffet i ettertid av at jeg brukte akkurat det som eksempel i en større sammenheng , well well.. Tough shit.. 

 

11 timer siden, incognita skrev:

Siden det siste der var et stikk til meg føler jeg for å fortelle deg at forholdet mellom meg og min kjære har vist seg å tåle både motgang i form av sykdom og annet. Fordi at man har preferanser når det kommer til utseende er det ikke dermed sagt at hele ens personlighet stopper opp her. Jeg skrev da vitterlig ikke at det ikke finnes andre krav eller verdier som er viktigere enn hårlengde og muskler. Du kjenner ikke meg, og hadde du gjort det ville jeg sannsynligvis vært den minst shallow eller overfladiske personen du kjente.

Det er imponerende arrogant at du automatisk antar at blant alle mennesker jeg kjenner (som du ikke aner hvem er) - så ville du automatisk danke ut dem alle når det gjelder å være dyp og lite overfladisk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

 

Du er en godt voksen dame, samtidig som du er en av de første i tråden til å påpeke noe ekstremt overfladisk; at kjæresten din helt spesifikk liker at hoftebeina dine stikker ut. Videre utarter tråden seg til å handle om hvor lite du må spise for å oppnå utstikkende hoftebein. (..??) nå har jeg aldri hengt på nettsider om spiseforstyrrelser men jeg er sikker på at en slik samtale ville sklidd rett inn. Om du følte deg personlig truffet i ettertid av at jeg brukte akkurat det som eksempel i en større sammenheng , well well.. Tough shit.. 

 

Jeg sier at kjæresten min liker å holde på hoftebeina/hoftene mine, og at jeg er en helt normalvektig kvinne med fett både her og der. Jeg har aldri sagt at jeg har utstikkende hoftebein, og jeg har på ingen måte sagt noe om at jeg spiser lite etter noe som kunne sklidd inn i en tråd om spiseforstyrrelser! Nå må du faen meg gi deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.5.2016 at 17.01, AnonymBruker skrev:

Enten krav eller eventuelt bare sterke preferanser? Er det greit å ha preperanser for utseenset til kjæresten sin?

Anonymkode: 2e9b6...019

Ja, det synes jeg er greit. Stiller man krav, blir man vel heller ikke sammen med noen som ikke oppfyller disse? Jeg har mine preferanser, og han har sine. Vi passet begge godt inn i hverandres preferanser da vi ble sammen for 15 år siden.

Flere år etter ble jeg syk, la etterhvert på meg 25 kilo, og var ikke lenger "drømmedama" i forhold til hans preferanser. Likevel har han alltid vært like glad i meg, og latt meg føle meg som drømmedama uansett. 

Nå har jeg etterhvert blitt friskere, og kommet meg ut i jobb igjen etter flere år som syk og ute av jobb. Jeg er 100% ufør. Samtidig har jeg klart å slanke meg ned til normal vekt, og har også klart å trene jevnlig, noe jeg ikke kunne tidligere. Så nå har jeg igjen en normal kropp, som er i tråd med hans preferanser. Likevel er det viktigere for han at jeg nå kan fungere normalt i hverdagen enn at jeg har en fin kropp. Og han har ikke gitt uttrykk for at han ville bytte meg ut i en "bedre dame" mens jeg var dårligere heller. 

Jeg føler at vi har vært gjennom mer enn det andre her i tråden mener er "akseptabelt" når det gjelder å endre utseende. Her snakker man om hoftebein og litt fett, mens livet sammen kan by på atskillig mer enn som så. Mannen har vært der for meg uansett, selv om jeg ble både syk og overvektig, og absolutt ikke fylte hans preferanser da.

Nå er det jeg som er sprek og har en trent kropp, mens han er litt overvektig og har litt mage. Vi har det godt sammen, tenner fortsatt på hverandre, og vi går ikke fra hverandre, selv om vi ikke alltid lever opp til preferansene vi hadde da vi startet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gæd. Hvor sier KKBB at det kreves at hun har utstikkende hoftebein? Vet dere hvorfor jeg er så glad i dem?

Når hun ligger i armkroken min/på brystkassen, så pleier jeg og gripe tak i hoftebeinet hennes. Dermed holder jeg henne inntil meg og det føles utrolig godt og trygt. Om hun hadde lagt på seg såpass mye at en må forbi valker for å komme dit, så hadde jeg savnet det, uten at er en dealbreaker. Det har vært vår standard koseposisjon i lang tid og har intet med utseendet å gjøre.

Har derimot lagt ned veto når hun har vurdert å farge håret helt mørkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. mai 2016 at 10.38, Raven.WritingDesk skrev:

Du er en godt voksen dame, samtidig som du er en av de første i tråden til å påpeke noe ekstremt overfladisk; at kjæresten din helt spesifikk liker at hoftebeina dine stikker ut. Videre utarter tråden seg til å handle om hvor lite du må spise for å oppnå utstikkende hoftebein. (..??) nå har jeg aldri hengt på nettsider om spiseforstyrrelser men jeg er sikker på at en slik samtale ville sklidd rett inn. Om du følte deg personlig truffet i ettertid av at jeg brukte akkurat det som eksempel i en større sammenheng , well well.. Tough shit.. 

 

Det er imponerende arrogant at du automatisk antar at blant alle mennesker jeg kjenner (som du ikke aner hvem er) - så ville du automatisk danke ut dem alle når det gjelder å være dyp og lite overfladisk.. 

Jeg er HELT enig med deg, @Raven.WritingDesk!

Det handler ikke om at man ikke kan stille de kravene man vil innad i et forhold, men om at temaet kropp er noe man bør være varsom med å skrive om på et nettforum hvor sårbare mennesker kan ta ting opp på en helt annen måte enn man mente dem. Det er lov å gå i seg selv i stedet for å gå rett i forsvar, - ja faktisk er det lurt!

Til @kisskissbangbang sitt forsvar, så var det noen andre som tok opp dette med kosthold.

Men jeg synes slike oppfølgingsspørsmål uansett bør få oss voksne mennesker til å skrense, til å spørre oss hvor veien går videre. Jeg tror det er lurt å stoppe opp av respekt for andre, heller enn å forsøke å forklare mer.

Kan vi gjøre det fra nå? :) 

Anonymkode: cf00e...274

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...