Gå til innhold

Hvorfor er utroskap blitt så normalt at nesten alle er det?


Gjest Klopp

Anbefalte innlegg

Har aldri vært utro, vil aldri være utro.

Er bare i forhold med en jeg er glad i, man er ikke utro mot en man er glad i.

Anonymkode: 690ae...5a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Klopp
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri vært utro, vil aldri være utro.

Er bare i forhold med en jeg er glad i, man er ikke utro mot en man er glad i.

Anonymkode: 690ae...5a3

Godt at flere tenker sånn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker er ikke monogame av natur. Hadde vi vært monogame, hadde vi giftet oss med den første og beste, og levd resten av livet alene hvis partneren døde. 

Anonymkode: a1873...7e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
Den 1.5.2016 at 16.48, Klopp skrev:

Igjen har jeg klart å rotet meg borti ei jente/ung dame som har kjæreste! Vi har hatt sex flere ganger. Nå har jeg kuttet ut kontakten med henne grunnen er at jeg kjenner så vidt denne fyren som hun er utro mot. En skikkelig snill og grei kar. Har aldri gjort noen noe vondt. Jeg har tenkt å si i fra til han. Jenta gråt når jeg sa jeg har funnet ut av det. Hun ber meg om å ikke fortelle det til han, men jeg blir bare kvalm av henne. Fortelle det skal jeg. Er hun som har ødelagt forholdet og får ta imot straff for det. Han fortjener å vite hvilket h*** han er sammen med. Jeg bryr meg ikke om de som har vert utro selv, de fortjener å oppleve det igjen. Men han her som aldri har gjort et menneske noe vondt fortjener å finne seg ei skikkelig jente/dame. Jeg er lei av å knulle på de som har kjæreste! Hva skjer med menneskeheten? Hvorfor er det så normalt å være utro? Eier ikke folk lenger følelser for andre enn seg selv? Jeg VIL SPY på utro mennesker! Det verste er at jeg har stukket pikken min inni utro mennesker! :( 

Du kan kanskje sjekke litt grundigere før du roter deg borti mer? Det er lov å leke litt detektiv. Du kan jo også spørre jentene du treffer rett ut, så ser du lett om de blir ukomfortabel og vips der har du svaret. 

Forøvrig, det er ikke normalt å være utro, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Coolaid skrev:

Du kan kanskje sjekke litt grundigere før du roter deg borti mer? Det er lov å leke litt detektiv. Du kan jo også spørre jentene du treffer rett ut, så ser du lett om de blir ukomfortabel og vips der har du svaret. 

Forøvrig, det er ikke normalt å være utro, 

Synes faktisk man bør forvente at en som utgir seg for å være singel, faktisk er det. Hvis jeg er på byen og treffer noen og har sex med dem, så blir det jo veldig pussig om jeg skulle starte med å grille dem for å avsløre om de faktisk er singel eller ikke? For meg ville det jo ha ødelagt hele stemningen.

Du sier det ikke er normalt å være utro. Vel, det tror jeg kommer helt an på hva du definerer som normalt. Statistikken er dessverre dyster her. Det er mange undersøkelser med ulike resultater, alt etter hvordan man definerer utroskap, men felles for de fleste underøkelsene er at det er svært høye tall, gjerne fra typisk 30-50%, og at kvinner og menn er omtrent likt representert på statistikken. Det er nok ikke over 50%, så da kan man vel si at det ikke er normalt, men jeg vil påstå at det er ganske så vanlig.

Min påstand er at ALLE kjenner noen som enten har vært utro eller som kjenner noen som har vært det.

http://www.nrk.no/viten/4-av-5-er-utro-1.6214916

 

Anonymkode: 7780c...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
Den 1.5.2016 at 17.16, AnonymBruker skrev:

Alle menner er utro. Alle menn kjøper sex. Alle menn er overgripere. Menn er enkelt og greit noen svin.

Anonymkode: 7780c...983

Ja og alle kvinner er horer.

 

Når det er greit å skrive dritt om alle menn. Så er skal det være greit å gjøre det samme mot kvinner. Husk likestilling

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis finnet det latterlige konseptet "utroskap" kun i vårt eget hode. Om en eller annen puler noen andre mens de er i et forhold, er det ingen som tar skade av dette. Ikke blir noen skadet, drept, ikke blir noe stjålet eller ødelagt eller brent opp. Absolutt ingenting har skjedd, kun at 2 mennesker praktiserer det eldste vi er kjent for. Derfor er ikke dette verken ulovlig eller har noen praktisk betydning for noe som helst.

Men mennesker lager seg idiotregler som er tvers gjennom latterlige. Hvorfor i helsike skulle man gi opp hus, bil, hytte, båt og sette barn i en håpløs situasjon ved å gå løs på noen som bare har pult noen andre?? 

Men vi gjør det likevel. Og jeg ler og fryder meg hver gang noen setter livet på hodet som følge av dette:laugh::laugh::laugh:.

Anonymkode: f616c...b21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis finnet det latterlige konseptet "utroskap" kun i vårt eget hode. Om en eller annen puler noen andre mens de er i et forhold, er det ingen som tar skade av dette. Ikke blir noen skadet, drept, ikke blir noe stjålet eller ødelagt eller brent opp. Absolutt ingenting har skjedd, kun at 2 mennesker praktiserer det eldste vi er kjent for. Derfor er ikke dette verken ulovlig eller har noen praktisk betydning for noe som helst.

Men mennesker lager seg idiotregler som er tvers gjennom latterlige. Hvorfor i helsike skulle man gi opp hus, bil, hytte, båt og sette barn i en håpløs situasjon ved å gå løs på noen som bare har pult noen andre?? 

Men vi gjør det likevel. Og jeg ler og fryder meg hver gang noen setter livet på hodet som følge av dette:laugh::laugh::laugh:.

Anonymkode: f616c...b21

Utroskap ødelegger ikke folk fysisk. Det ødelegger folk psykisk og det kan være mye verre enn å bli skadet fysisk. Jeg kom så lang ned etter utroskap at jeg prøvde å ta livet mitt. Er det greit å ødelegge andre psykisk for egen glede? For man vil ha det litt spennende? For det er moro å såre andre? Utroskap kan aldri tilgis for det dreper folk innvendig. Så hvorfor er det så vanlig og moro å knuse den man liksom skal elske? Kan ikke elske kjæresten sin så mye akkurat.. Er de her som er i et forhold bare for å være i et forhold og for å ha noen å ødelegge psykisk.

De som tilgir utroskap blir ofte knust igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Opp med en hånd dersom du ikke er utro eller ikke har vært det !

Utroskap er ikke greit!

:vinke: Siter dette innlegget og skriv deg på. 

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til å tro att utroskap er så normalt? Om det er den gamle unskyldningen om at kona ikke vill ha sex, så er i alle fall ikke det en unskyldning for å være utro med en annen, eller?

Anonymkode: 311f3...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp
Den 5.5.2016 at 23.17, Coolaid skrev:

Opp med en hånd dersom du ikke er utro eller ikke har vært det !

Utroskap er ikke greit!

:vinke: Siter dette innlegget og skriv deg på. 

:vinke: Aldri vert utro og skal aldri være utro. Hadde jeg vert det så hadde jeg låst meg inne i skam og hatet meg selv for å ødelegge et annet menneske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp
Den 10.5.2016 at 10.58, AnonymBruker skrev:

Hva får deg til å tro att utroskap er så normalt? Om det er den gamle unskyldningen om at kona ikke vill ha sex, så er i alle fall ikke det en unskyldning for å være utro med en annen, eller?

Anonymkode: 311f3...19c

Ikke greit å være utro uansett. Ingen som elsker typen sin nekter sex. Kan være en dag hun ikke orker. Men over lengre tid? Nei. Da slår han bare opp for da er det noe galt i forholdet. Ikke vert å holde på. Slå opp og SÅ ha sex med andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har alltid vært slik. Folk var like mye utro før i tiden som nå. Det er en enorm myte at folk var mer trofaste før.

 

Anonymkode: 99607...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest summesumbi

Du får vel bruke litt mer tid på å bli kjent med ei dame, hvis du er ute etter kjæreste. Og ta sex ' en på et senere stadie.  Hvis alt hun betydde for deg var et ligg,så kan det vel være det samme. Kompisen din finner nok ut av det, uavhengig din påvirkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...