Gå til innhold

Hvorfor er utroskap blitt så normalt at nesten alle er det?


Gjest Klopp

Anbefalte innlegg

TS mener at dette er et problem, og hvis han mener det, så bør man starte med seg selv for å unngå å bidra til problemet.

Jeg mener at TS kan unngå å havne i slike situasjoner dersom han ikke hopper til køys med jenter som han ikke kjenner. For meg er det naturlig å bli kjent med et menneske før jeg hopper til sengs, for meg er det en form for forundersøkelse om man vil. 

Det blir for dumt å definere utroskap som et problem, når man selv opptil flere ganger blir "lurt" til å være den parten som gjør det mulig for noen å være utro. Det å fraskrive seg ansvaret og ikke selv se at man kan opprettholde problemet er umodent. Men det er klart, det ville befordre at TS måtte gi avkall på noe, og ofte viser det seg at da var ikke problemet viktig nok i seg selv. Irritasjonen og frustrasjonen i HI blir ikke så veldig troverdig da. 

Jeg er av en annen generasjon, men generelt sett tror jeg at unge mennesker i dag er altfor redde for å forplikte seg, og man tror stadig at noe bedre skal komme forbi. Aksepten for at man ikke forplikter seg i begynnelsen av et forhold er jo svært stor, man tar steget til eksklusivitet mye senere enn det man gjorde før. Sex er ikke lenger noe man deler med noen få, og trenger ikke nødvendigvis å handle om mental nærhet til et menneske, men bare om kropp og fysikk. Vel da er det ikke så vanskelig å forstå at sex / utroskap bli vanlig. 

 

Anonymkode: 80c68...873

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde alle vært som deg TS, hadde det kanskje vært mindre utroskap. Nulltoleranse er veien å gå. Hvis omverdenen fordømmer deg, andre nekter å ligge med deg (når de vet du har kjæreste) og kjæresten faktisk dumper det utro svinet; da tviler jeg på at så mange hadde latt seg friste.

Har flere venninner som til stadighet lar seg friste og ligger med andre. Typene deres tilgir dem og de fortsetter forholdet i sus og dus. Attpåtil mottar de sympati fra venninner ("stakkars deg som er så lei deg etter å ha vært utro") og fra kjæresten ("jeg skal være den perfekte kjæresten fra nå av, sånn at du ikke er utro mer, smask"). Jeg kan ikke skjønne at visse folk har så liten selvrespekt at de fortsetter forholdet etter utroskap. Skjønner jo at folk er utro da, de får jo i både bøtter og spann. Når de opplever ingen eller liten straff, så gjentar de jo handlingen. 

Anonymkode: dc660...1b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp

 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Er du hypp på et ligg, og ho er hypp. Da sier du ikke nei, vel?

Anonymkode: 1a21c...cb8

Ikke vanskelig å si nei når man blir kvalm av henne. 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo litt av et paradoks at du, som vil spy på utro mennesker, bidrar til statistikken. Den første man kan starte med er seg selv, så kanskje du burde det? Hvordan kan du bidra? Hvis du sørger for å kjenne en jente før du hopper til køys så vil du jo fort kunne finne ut om hun er i et forhold. Det bør være et minstekrav å gjøre noen forundersøkelser, dersom du mener alvor nør du ikke ønsker at det skal være så mye utroskap. 

 

Anonymkode: 80c68...873

Skal folk gå rundt å spionere og finne ut om hele livet til de man skal ligge med? Er det ons så må man komme med mange spørsmål først? 

18 timer siden, EventyrFredrik skrev:

Det er "normalt" fordi man finner seg feil partner, rett og slett. Man er ikke utro hvis man er glad i hverandre, med mindre man har lov da (åpent forhold) - men da er det jo ikke utroskap.

Sier som jeg alltid sier; If he/she is cheatin, girl/boy ditch that zero and get yerself a hero(/ine).  Mmmhm.

Neida - men kanskje man leter etter feil type og på feil plass, eller er tiltrukket av feil person? Personlig har jeg en form for autisme, og kunne derfor aldri falt meg inn å vært utro.

Personlig traff jeg min kjære på et forum, hvor jeg var meget hyggelig, og det ble jo godt mottatt. Det ordner seg alltid for snille gutter sa min mor, og tror du jaggu ikke det gjorde det!

Så det jeg skal fram til er - mulig at det er "normalt" å være utro, men de jeg hører om har blitt utsatt for utroskap har som regel ikke vært i et topp forhold, noe som indikerer at en eller begge partene ikke har det bra. Og jeg synes at man bør ha det bra altså, for man vil jo ha det godt i hverdagen, ellers blir det mye stress og det liker ikke jeg ihvertfall.

Men frykt ikke kjære trofaste følger, det finnes da en prins eller prinsesse til deg og. Tålmodighet er en fin ting. 

XoXo+Klem

EventyrFredrik

Jeg skjønner ikke. Hvis man finner seg feil partner så er det vel naturlig å slå opp? Ikke være utro. Jo for de som elsker å såre andre.

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle menner er utro. Alle menn kjøper sex. Alle menn er overgripere. Menn er enkelt og greit noen svin.

Anonymkode: 7780c...983

Ja får holde deg unna menn du da. 

Men her er det ei kvinne som har vert utro. Flere og flere kvinner er utro. Jeg har opplevd å bli sviktet av to selv. Så like mange kvinner (hvis det ikke er mer?) som det er menn som er utro drittsekker. 

Endret av Ann Christin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde alle vært som deg TS, hadde det kanskje vært mindre utroskap. Nulltoleranse er veien å gå. Hvis omverdenen fordømmer deg, andre nekter å ligge med deg (når de vet du har kjæreste) og kjæresten faktisk dumper det utro svinet; da tviler jeg på at så mange hadde latt seg friste.

Har flere venninner som til stadighet lar seg friste og ligger med andre. Typene deres tilgir dem og de fortsetter forholdet i sus og dus. Attpåtil mottar de sympati fra venninner ("stakkars deg som er så lei deg etter å ha vært utro") og fra kjæresten ("jeg skal være den perfekte kjæresten fra nå av, sånn at du ikke er utro mer, smask"). Jeg kan ikke skjønne at visse folk har så liten selvrespekt at de fortsetter forholdet etter utroskap. Skjønner jo at folk er utro da, de får jo i både bøtter og spann. Når de opplever ingen eller liten straff, så gjentar de jo handlingen. 

Anonymkode: dc660...1b4

Jeg skjønner ikke at noen i det hele tatt kan tilgi utroskap. De må være veldig veldig veldig dumme og ønsker å skade seg selv i fremtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Klopp skrev:

Jeg skjønner ikke at noen i det hele tatt kan tilgi utroskap. De må være veldig veldig veldig dumme og ønsker å skade seg selv i fremtiden. 

Jenter flest har en fascinerende evne til å manipulere sannheten, slik at den bedradde kjæresten til slutt tenker at det er HANS feil at hun var utro og det er HENNE det er synd på. Har sett det utallige ganger blant vennepar. Verden kryr av tøfler uten selvrespekt, selvsagt gjør jentene som de vil.

Anonymkode: dc660...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, bopera skrev:

Det blir litt for dumt at enslige skal måtte begynne å leke detektiv for å finne ut om de trygt kan ha sex med en person, uten å bli "medskyldige" i utroskap.
Hvis man er en enslig person, så er det ens eget valg om man vil hoppe til køys med en fremmed eller ikke, og det er et valg man absolutt ikke kan dømmes for - hverken ene eller andre veien. Det er derimot den andre parten som er i et forhold, som er fullt og helt ansvarlig for det valget å være utro. Hvordan i alle dager skal TS "bidra" for unngå at en sexpartner tar et slikt valg?
 

Med "bidrar til statistikken" menes det vel heller at TS selv har nevnt at han har vært utro mot en partner tidligere hvis jeg husker riktig. I dette tilfellet gjør han jo ikke det.

Anonymkode: 242cb...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, EventyrFredrik skrev:

Forresten, jeg har hørt rykter om at kvinner har behov de også og kan finne på å være utro mot mannen sin når de ikke er fornøyd. Skal man da generalisere og kalle alle kvinner for utro purker? Nei, det hadde vært stygt. De fleste kvinner jeg kjenner er faktisk kjempehyggelige! Sier til deg som min mormor alltid sier til meg når jeg prater tullball; skyll munnen din Fredrik.

:*

:fnise:

Anonymkode: be229...993

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ikke ts som har "bidratt til statistikken" her, såvidt jeg forstår er han singel! Min (eks)forlovede hadde sex med en tilfeldig på byen, og skjulte det i ett halvt år før det ble oppdaget. Hun hadde ingen ide om at han var i ett forhold engang, og jeg har selvsagt aldri klandret henne for hva som hendte! Det var han som hadde forpliktelser, han som knuste meg med sine handlinger, hun ble jo bare uskyldig dratt inn i det. 

Anonymkode: e5641...e95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gode poeng, Herr Klopp. Jeg liker deg.

P.S. jenter og gutter, er dere av typen på bildet under så kanskje revurder tankegangen deres. Gi litt avstand og stol på partneren (går begge veier, er faktisk sunt), men ikke for mye avstand da. :* 

crazygf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jenter flest har en fascinerende evne til å manipulere sannheten, slik at den bedradde kjæresten til slutt tenker at det er HANS feil at hun var utro og det er HENNE det er synd på. Har sett det utallige ganger blant vennepar. Verden kryr av tøfler uten selvrespekt, selvsagt gjør jentene som de vil.

Anonymkode: dc660...1b4

Stakkars "tøflene". Aldri om jeg hadde tilgitt utroskap. Kastet henne ut på dagen jeg. De får ikke gjøre som de vil med meg akkurat. Sånn bør flere bli også. Vise at man ikke er en person man kan kødde meg.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med "bidrar til statistikken" menes det vel heller at TS selv har nevnt at han har vært utro mot en partner tidligere hvis jeg husker riktig. I dette tilfellet gjør han jo ikke det.

Anonymkode: 242cb...f86

Jeg har aldri vert utro mot noen. Har ikke samvittighet til sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk statistikken hittil... Klopp, som tydeligvis er mann, har ikke vært utro - så det er en mann. Jeg har aldri vært utro, så det blir to. Flere? Hvor mange av dere kvinner som skriver her inne har noen gang vært utro? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var like normalt før også,vi får bare høre mer om det nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Klopp skrev:

Jeg har aldri vert utro mot noen. Har ikke samvittighet til sånt. 

Beklager så mye. Da har jeg forvekslet deg men en annen bruker :blomst:

Anonymkode: 242cb...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det bare er her på forumet det virker som at det er så vanlig. Ja noen er uheldige å opplever det men i min krets er det hvertfall helt uakseptabelt både å være utro eller bidra til utroskap. Hadde noen gjort det ville den blitt utstøtt og sett på som samfunnets laveste skum,  under sigøynere og kriminelle narkomane. 

Anonymkode: 95257...f9c

Dere er sannelig en spesiell gjeng, eller sekt.

Anonymkode: b77f8...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er både spekulasjon, brukerdebatt, hets, ja take your pick av mange regelbrudd. 

Anonymkode: 6d22c...06e

Her er enda et regelbrudd: Slutt å gjemme deg bak den anonym bruker funksjone din feige skit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, O.G. skrev:

Her er enda et regelbrudd: Slutt å gjemme deg bak den anonym bruker funksjone din feige skit.

Kjære deg. Det holder nå.

 

Men ts, jeg trodde det var vanlig å stille spm ala "er du singel?" for å finne ut om det er noen kjærester i bakgrunnen? Selv misliker jeg sterkt utroskap, og sørger alltid for å spørre. Hadde bare alle vært ærlige i svaret sitt da.. Kjipt å oppdage at den single ikke var så singel allikevel.

Godt du sa det du mente!

Anonymkode: 1282d...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er overraskende mange som er utro. Jeg har flere kjempe søte venninner med mann og barn som er utro. Ikke i fylla, men bevist oppsøker andre menn for sex. Glad jeg er singel :)

Anonymkode: c7bc5...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er overraskende mange som er utro. Jeg har flere kjempe søte venninner med mann og barn som er utro. Ikke i fylla, men bevist oppsøker andre menn for sex. Glad jeg er singel :)

Anonymkode: c7bc5...067

Så mye utroskap som finnes så er det best å være singel ja :) Jeg tror ikke jeg hadde taklet å blitt såret og lurt igjen. Man lever et mer lykkelig liv som singel tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.5.2016 at 13.35, AnonymBruker skrev:

Det er overraskende mange som er utro. Jeg har flere kjempe søte venninner med mann og barn som er utro. Ikke i fylla, men bevist oppsøker andre menn for sex. Glad jeg er singel :)

Anonymkode: c7bc5...067

Og du er da altså helt sikker på at disse søte pikene ikke får lov til det av mannen sin? Kanskje han sliter med å få den opp, kanskje har hun et behov han ikke klarer å tilfredsstille (går begge veier forøvrig) og dermed får lov.

Mange har delvis åpne forhold (les seksualitetsforumet her feks), enkelte swinger, enkelte får altså rett og slett lov. Personlig er jeg glad jeg er i forhold hvor vi er trofaste og glade i hverandre. Hver sin smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...