Gå til innhold

Lov å sette folk opp på ekstravakt uten å spørre først?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke bra ut. Så bra du slutta! :)

Håper jeg også. Blir bare i dårlig humør av den jeg har nå. Kanskje jeg får litt ekstra på den andre :)

Anonymkode: 10219...cba

Skjønner deg veldig godt. Det går utover humøret det. Som en sier over, du har krav på det du jobber ekstra. Jobber du mye ekstra der du er og du har gjort det i ett år, så skal du ha krav på fast stilling der etter. Men hvis du misliker den jobben, så søk deg om på noe annet. Ikke moro å ha en jobb man misliker. Det ordner seg nok for deg til slutt, så flink til å stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du har en kontrakt på 32% trenger du ikke å møte opp i det hele tatt på "ekstravakter" som blir satt opp uten at du har fått skriftlig forespørsel og eventuelt godtatt denne minst 14 dager i forveien. Verre er det ikke. For meg høres det ut som du utviser litt dørmatte-tendenser på jobb, og at sjefen din derfor ikke ser noen grunn til å respektere verken deg eller arbeidsmiljøloven fordi du til syvende og sist alltid stiller opp hvis han bare blir sur nok (som jo i seg selv ikke akkurat er et tegn på en veldig god sjef eller en velfungerende arbeidsplass). Dersom du ikke er avhengig av god referanse fra den jobben eller av ekstravakter ut over dine kontraktsfestede timer/stillingsprosent kan du sende sjefen en mail I DAG hvor du skriver i klartekst at du heretter KUN er villig til å jobbe dine avtalte 32% og ikke noe ut over det, og at du ikke vil kontaktes angående ekstravakter overhodet.

Men så lenge sjefen bare har satt deg opp etter eget forgodtbefinnende og ikke ser ut til å ville gi seg med den praksisen, er det ingenting som tilsier at du trenger å møte opp på noen av vaktene ut over det som står i din kontrakt. Det er sjefens ansvar å sørge for at vaktlister følger arbeidskontraktene til de ansatte, og dermed også hans ansvar å finne andre som kan ta vakter når han selv har satt opp feil. Ikke gjør noe som er hans problem til ditt eget. Bare slutt å møt opp om du ikke er avhengig av den arbeidsplassen godvilje. Og varsle om at du ikke er tilgjengelig for èn eneste ekstravakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...