Gå til innhold

"Normale" matvaner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på vei ut av en spiseforstyrrelse, men støter hele tiden på nye utfordringer, så jeg håper på litt innspill her :) Får hjelp av psykolog altså, men håper likevel noen kan bidra her. 

Det jeg lurer på en hvordan dere normalvektige som har stabil vekt spiser i uka og i helgene? Tenker spesielt på helgene, som er vanskelige for meg å finne balansen i...

Jeg spiser vanlig kost i ukene og er i kaloribalanse. Trener 4 dager i uka ca. I helgene derimot, så blir det ofte vin og middag ute en kveld, kino med godteri en kveld og ofte kosemiddag som biff med fløtegratinerte poteter osv og litt dessert på søndag. Er dette normalt, eller fråtser jeg og spiser altfor mye godteri/dårlig mat i forhold til vanlige mennesker i helgene?

Av mengder spiser jeg for eksempel 1 pizza ute på resturant + 2 glass vin, 200 g godteri hvis jeg er på kino, og en god porsjon middag på søndag med et kakestykke og en kule is til dessert.

Anonymkode: 27657...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal ta opp dette med behandleren din. Men hel generelt er dette mulig å svare totalt logisk på: Hvis du holder en stabil og sunn vekt, får du i deg passe mengde kalorier. Hvis du også får i deg tilstrekkelig mengde av alle mineraler, vitamner osv, spiser du ikke for mye godteri.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt. Jeg spiser alltid mer i helgene enn jeg gjør i hverdagene. Så bare kos deg du! :nigo: 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver selv å kutte ned på søtsaker. Spiser ikke smågodt fordi jeg ikke liker det, men da kan jeg heller spise litt sjokolade i stedet. Jeg gjør ikke dette pga vekta (for jeg spiser egentlig ikke så mye generelt og har veldig stabil vekt), men fordi sukker ikke er positivt for kroppen i det hele tatt. Jeg spiser dog kanskje litt jordbær og is som lørdagsgodt med noen never potetgull og gjerne litt sjokolade på en søndag. Men generelt prøver jeg å spise ting som er som godteri, men som ikke inneholder sukker. Lager meg f.eks sukkerfri is med fryste bananer. Det er også mye pga at sukker ikke er bra for meg pga kronisk sykdom. 

Du er forøvrig absolutt ikke unormal! 

Anonymkode: 5f54c...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Syns det du gjør høres normalt ut. Jeg spiser "normalt" i uka. (ikke godis, brus osv.) og trener 1-2 timer hver dag. Når helgen kommer derimot drikker jeg masse brus og spiser chips og godis hver kveld. Dersom jeg drar ut på byen en kveld så er jeg som en svamp og drikker mye mer enn jeg burde :fnise: og det blir jo fort en god del ekstra kalorier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt, helt, helt normalt. Kos deg!

Anonymkode: 74da0...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende normale matvaner.

Anonymkode: 581bf...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine utskeielser i helga består typisk av:

Fredag: Vin

Lørdag: Vin, godteri/potetgull, kosemiddag

Søndag: Typisk søndagsmiddag (mer avansert enn de andre dagene), dessert

Jeg synes kostholdet ditt høres forbilledlig normalt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Tusen tusen takk for så fine svar <3 :) 

Anonymkode: 27657...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...