Gå til innhold

Har du ignorert/blokkert noen?


Veslefrikk

Anbefalte innlegg

Hos meg så sitter det veldig langt inne å stenge noen ute, enten det gjelder her inne eller på andre arenaer selv om man kanskje burde være flinkere til å sortere vekk energityvene i livet sitt. 

Hva med dere andre? Hvor mange har du ignorert/blokkert her inne eller andre steder og hvorfor? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sitter veldig langt inne for meg også, men jeg har vært borti noen som får det for seg at de skal sende fornærmelser på meldinger hele tiden, og være sinte fordi jeg ikke svarer. Når det ikke hjelper å forklare at man ikke har noe ønske om å ha kontakt lenger har jeg noen få ganger sett meg nødt til å blokkere dem.

På gamle MSN blokkerte jeg av og til folk i noen timer fordi jeg ikke visste hva jeg skulle skrive om de begynte å snakke med meg, eller fordi jeg ikke ville de skulle se at jeg var online så mye :P Men da var det mer "vis som usynlig for alle på lista", ikke blokkering av enkeltpersoner.

På Facebook har jeg "skjult" eller hva det heter, en onkel. Jeg kan jo ikke slette ham, men kommentarene hans om innvandrere orker jeg rett og slett ikke å forholde meg til. Det var dette med "religion og politikk er ting man ikke snakker om i hyggelig selskap", og jo eldre jeg blir, jo mer sannhet ser jeg i det.

Her på forumet har jeg ikke blokkert noen. Har ikke vært her så lenge, tror bare jeg har fått melding fra en person.

.....ser forresten at folk kanskje blokkerer meg, jeg skriver visstnok en avhandling som svar på selv de enkleste spørsmål.... :bond:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, applestories skrev:

Det sitter veldig langt inne for meg også, men jeg har vært borti noen som får det for seg at de skal sende fornærmelser på meldinger hele tiden, og være sinte fordi jeg ikke svarer. Når det ikke hjelper å forklare at man ikke har noe ønske om å ha kontakt lenger har jeg noen få ganger sett meg nødt til å blokkere dem.

På gamle MSN blokkerte jeg av og til folk i noen timer fordi jeg ikke visste hva jeg skulle skrive om de begynte å snakke med meg, eller fordi jeg ikke ville de skulle se at jeg var online så mye :P Men da var det mer "vis som usynlig for alle på lista", ikke blokkering av enkeltpersoner.

På Facebook har jeg "skjult" eller hva det heter, en onkel. Jeg kan jo ikke slette ham, men kommentarene hans om innvandrere orker jeg rett og slett ikke å forholde meg til. Det var dette med "religion og politikk er ting man ikke snakker om i hyggelig selskap", og jo eldre jeg blir, jo mer sannhet ser jeg i det.

Her på forumet har jeg ikke blokkert noen. Har ikke vært her så lenge, tror bare jeg har fått melding fra en person.

.....ser forresten at folk kanskje blokkerer meg, jeg skriver visstnok en avhandling som svar på selv de enkleste spørsmål.... :bond:

Kjenner meg igjen i det du skriver om onkelen din. Jeg har også noen i kretsen rundt meg som har så provoserende meninger at jeg blir helt svett. Prøver å overse men det er ikke bestandig like lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Har ignorert brukere her inne. Enten pga st de er slitsomme på PM eller at de er hakk i plata og bruker alle tråder de klarer til å få fram sin mening om et tema. Jeg orker bare ikke å lese det samme fra samme brukeren om og om igjen. Det sitter ikke langt inne å ignorere brukere på KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På FB har jeg kun blokkert en person som aldri ga seg. Ellers har jeg sluttet å følge flere som spammer ned veggen med enten hatefulle ting og bilder eller de med bilder av mishandla dyr.

Her inne har jeg ignorert noen signaturer og et par brukere som jeg arkiverte som "gnagsår". Ellers har jeg ikke blokkert noen. 

Anonymkode: b9cff...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sukkerbit skrev:

Har ignorert brukere her inne. Enten pga st de er slitsomme på PM eller at de er hakk i plata og bruker alle tråder de klarer til å få fram sin mening om et tema. Jeg orker bare ikke å lese det samme fra samme brukeren om og om igjen. Det sitter ikke langt inne å ignorere brukere på KG. 

Blir de ignorert også om de skriver som anonym?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar aldri vare på folk i livet mitt som har en negativ innvirkning på meg. Så jeg gjør det hele tiden. Slet med at jeg hadde tungt for å gjøre det før, men livet er blitt mye enklere siden jeg luket ut "giftige" personer fra nettverket mitt. Dette gjelder mest facebook, vennekrets osv da. Har ikke blokkert noen på KG da. Føler ikke jeg har noe behov for det heller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Facebook har jeg blokkert to menn: Begge er i forhold, og begge sendte upassende meldinger med ujevne mellomrom. 

På mobilen har jeg blokkert onkelen min. Han er en ufyselig person, og ingenting han sier er noe jeg har behov for å høre. 

På KG har jeg faktisk ikke blokkert noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit
2 minutter siden, applestories skrev:

Blir de ignorert også om de skriver som anonym?

Nei, det er vel ikke mulig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sukkerbit skrev:

Nei, det er vel ikke mulig? 

Aner ikke. Jeg synes at de med mest "hakk i plata" stort sett skriver som anonyme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på KG har jeg ikke blokkert noen. Har såvidt jeg husker bare fått privat melding fra en eller to, og ikke noe virkelig plagsomme greier. Jeg har vel vært på KG en liten stund nå, men fremdeles sliter jeg med å huske de forskjellige brukerne, og hvem som skriver hva slags type innhold. Eller jo, jeg husker èn... Cowboy-Lotte. Hun skrev så mye sprøyt at jeg var nødt til å legge merke til brukernavnet. Men hun (?) har vært borte en stund nå.

Jeg har blokkert en eller to på Facebook, eller det vil si, jeg har registrert det sånn at jeg ikke ser noen av oppdateringene eller skriveriene deres. Fikk bare nok, spesielt av han ene, som blant andre idiotiske meninger mener han er i sin fulle rett å røyke inne når han har barn i hus...! At det går an. Han skrev så mye piss at jeg kjente jeg ble i dårlig humør omtrent annenhver gang jeg så noe fra han. Så det endte med at jeg stengte ute alle skriverier fra han. Tror det var en til jeg blokkerte oppdateringene fra, uten å fjerne fra vennelista, for det kom så mye rasistiske ytringer. Jeg forlanger ikke at alle skal elske innvandrere og ha dem som bestevenner, men jeg orker ikke lese hatefulle ytringer om og om igjen. De er for faen folk, de også, og fortjener ikke sånt snakk.

 Jeg har fjernet flere fra vennelista på Facebook, som jeg ikke har noe usnakket med, som minner meg om noe jeg ikke vil minnes på, eller som ikke vil skjønne hva jeg poster uansett (engelskspråklige "venner" som jeg har fått via et forum på engelsk).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica

Ingen på kg ennå 🙈 

På Facebook har jeg sluttet å følge mange jeg ikke kan slette. Orker ikke konstant sytting  og negative artikler. Spesielt de som deler bilder av døde barn og dyr blir enten slettet eller unfollowed. 

I det virkelige liv har jeg valgt å blokkere 1 familiemedlem fra alt av sosiale medier og mobil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, applestories skrev:

Aner ikke. Jeg synes at de med mest "hakk i plata" stort sett skriver som anonyme.

Word. Er det en ting jeg virkelig misliker med anonymfunksjonen er det at man ikke kan blokke unna "alle tråder av x-bruker" eller faktisk se om det er samme person som skriver mesteparten av tullet om y-tema.

Jeg har flere på Facebook som jeg skjuler oppdateringer fra. Stort sett folk som postet mye bilder fra dyreforsøk, mye konkurranser/spill eller tonnevis av dype ordtak og slikt.

På instagram blokker jeg og rapporterer poster nesten daglig, sjukt irriterende egentlig.

Endret av Tekopper
Autocorrect fail
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, KaDust skrev:

Jeg tar aldri vare på folk i livet mitt som har en negativ innvirkning på meg. Så jeg gjør det hele tiden. Slet med at jeg hadde tungt for å gjøre det før, men livet er blitt mye enklere siden jeg luket ut "giftige" personer fra nettverket mitt. Dette gjelder mest facebook, vennekrets osv da. Har ikke blokkert noen på KG da. Føler ikke jeg har noe behov for det heller.

Jeg skal bli flinkere til å blokkere de som har negativ innvirkning på meg jeg også. Kanskje det blir lettere når man først har kommet over den (for meg) høye treskelen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Veslefrikk skrev:

Jeg skal bli flinkere til å blokkere de som har negativ innvirkning på meg jeg også. Kanskje det blir lettere når man først har kommet over den (for meg) høye treskelen. 

Det er absolutt lettere etter at du har fått satt igang. Jeg gjør det på automatikk nå. :jepp:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit
16 minutter siden, applestories skrev:

Aner ikke. Jeg synes at de med mest "hakk i plata" stort sett skriver som anonyme.

Ja, det har du rett i! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 her på KG og flere på Facebook.

Anonymkode: 1f812...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokkert en eks som etter 4 år begynte å skrive masse "savner deg"meldinger.

Blokkerte en fyr som la meg til (kjenner han via venner)som begynte å sende meg dickpicks på snapchat og sendte masse "hva skjer?vil du møte meg?"osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp

Er noen på kg jeg ofte har lyst å blokkere men de skriver alltid som anonymbruker. Andre steder på nettet har jeg også måttet blokkert noen. Facebook har jeg ikke så der blir jeg ikke plaget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på KG ignorerer jeg folk som er fryktelig fordomsfulle og bare skriver dritt i alle trådene de kommer over.

 

På FB har jeg blokkert en del folk som jeg ikke vil skal kunne se profilen min/kunne kontakte meg, av diverse grunner...

Anonymkode: 6ca6f...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...