Gå til innhold

4 uker der jeg kan gjøre hva jeg vil - tips mottas med takk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fri i fire uker og lurer på hva jeg skal bruke disse til. Jeg er slutten av 20-årene, singel og trives med å reise alene og tilbringe tid i eget selskap. Glad i spenning, natur og å reise og oppleve nye ting. Tips til hva jeg kan gjøre i 4 uker (som gjerne er litt utenom det vanlige, og som passer et litt stramt budsjett) mottas med stor takk :)

 

Anonymkode: c5f34...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Backpacking i Asia? Eller nedover i Europa?  Eller innad i Norge - får jo billige togbilletter :) 

Anonymkode: db84c...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Backpacking i det tidligere Øst-Europa er billig og veldig gøy. 

Anonymkode: 0617e...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, her var det ting jeg ikke har tenkt på :) Tog er kanskje ikke så dumt som fremkomstmiddel, er jo utrolig billige billetter å få tak i! Og hytte til hytte var heller ikke så dumt. Det eneste er at jeg har fri nå, og det er fortsatt mye snø i fjella (i hvert fall her jeg bor). Øst-Europa var heller ikke dumt, har vurdert litt det faktisk. Noen som vet hvordan det er å reise rundt der alene? Kommer man seg greit rundt med engelsk? Og hvordan er prisnivået der med dagens kronekurs?

Anonymkode: c5f34...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øst-Europa er generelt billig for oss nordboere. Spesielt om du drar til de billigste destinasjonene som Bulgaria, Makedonia og Albania (som forøvrig er kjempespennende land). Langdistansebusser til bare noen tiere, overnatting til rundt hundrelappen (eller billigere, spørs hva man er ute etter) og billig, nydelig mat. Mange snakker engelsk, og der de ikke snakker så godt engelsk gjør man seg som oftest forstått ved hjelp av kroppspråk. Å reise rundt alene er også helt greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Interrail synes jeg virker spennende :) Ellers er det jo som nevnt backpacking, f.eks kilroy har ferdige ruter hvor man er grupper som reiser sammen :) Og hvis ikke kan du jo f.eks reise via organisasjoner osm driver med frivillig arbeid. Jobbe på dyrereservater, barnehjem osv.

Anonymkode: 474a9...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...