GÃ¥ til innhold

Barnet hennes ser lei seg ut😞


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har da fulgt ei på IG ei god god stund. Jeg legger merke til at barnet alltid ser så lei seg ut, går alltid i slitte klær og jeg tror ikke de har så god råd. Hun er alene ser det ut til, og det ser rett og slett ut som de ikke har det så greit.

Hva er riktig å gjøre?? Skal jeg selv prøve å hjelpe henne? Skal jeg kontakte bv? Jeg synes så synd på hun og barnet!😞

Anonymkode: 95610...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør kanskje vurdere å oppsøke profesjonell hjelp til deg selv.

Anonymkode: 4486e...6b2

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakte barnevernet fordi barnet ser trist ut på instagram og fordi de ikke er rik? NEI. 

Anonymkode: cd4ce...4c3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netttroll

😂 Vil du ikke kontakte barnevernet pga. Mine barn også da? På ett bilde jeg delte på Face er yngstemann sur fordi han ikke fikk samme is som eldste. Sikkert god grunn for bv vet du😜 

Fra spøk til alvor - Søk hjelp til deg selv, det vil hjelpe😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at det har gått sport i å melde til BV. Folk sitter å leter etter barn de kan redde. JA, man skal være obs, og JA man skal melde om man virkelig er bekymret. Men å melde bare for melde er jo nesten barnemishandling...

Anonymkode: a06c7...720

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ungen ikke liker å bli tatt bilde av da, ikke alle barn vil smile falskt foran kamera. 

Anonymkode: 9a4fc...8a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan levende forestille meg at barnevernet dynges ned av den ene mer tullete henvendelsen og "bekymringsmeldingen" etter den andre. Som for eksempel: "Jeg vet om noen som har et barn som ser så trist ut på bilder! Gjør noe!"

Det må være noe av det største sprøytet jeg har lest her inne. Og det sier ikke lite.

Endret av Million
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine ser også lei seg ut på bilder, rett og slett fordi de hater å bli tatt bilde av og da blir de sure/lei av maset mitt. Blir ikke pene smil av det. 

Du kan ikke melde til BV pga barnet ser lei seg ut på noen bilder på instagram, altså...

Anonymkode: 5a1de...8f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og du tror BV vil ta deg seriøst?

Anonymkode: e2585...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, May 01, 2016 at 19.00, AnonymBruker skrev:

Barna mine ser også lei seg ut på bilder, rett og slett fordi de hater å bli tatt bilde av og da blir de sure/lei av maset mitt. Blir ikke pene smil av det. 

Du kan ikke melde til BV pga barnet ser lei seg ut på noen bilder på instagram, altså...

Anonymkode: 5a1de...8f8

Nå handler ikke dette om tråden, så beklager avsporinga, men det må bare sies:  Den Sunday; Hvorfor i all verden tar du bilder av barna dine når de selv ikke vil det? Det eneste du lærer de på langt sikt er at "det er greit" å tråkke på grensene deres. Det er egoistisk å ta bilder av noen som ikke vil det, og ett enda større overtramp å legge det ut. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor foreldre deler bilder av barna sine på Instagram. For det første har barnet rett til personvern, for det andre er andres unger lite interessante for de som følger noen på IG. Barnebilder bør være forbeholdt nærmeste familie og omgangskrets. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
Den 1.5.2016 at 14.10, AnonymBruker skrev:

Jeg har da fulgt ei på IG ei god god stund. Jeg legger merke til at barnet alltid ser så lei seg ut, går alltid i slitte klær og jeg tror ikke de har så god råd. Hun er alene ser det ut til, og det ser rett og slett ut som de ikke har det så greit.

Hva er riktig å gjøre?? Skal jeg selv prøve å hjelpe henne? Skal jeg kontakte bv? Jeg synes så synd på hun og barnet!😞

Anonymkode: 95610...263

Kjenner du henne? Kjenner du barnet? Har du sett dem eller du kun en nysgjerrig forfølger på instagram? Er du en nysgjerrig forfølger på instragram så holder du munn og ikke blander deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, tenk om barnet faktisk har det dårlig hjemme og alle sitter og bagatelliser det :O

Anonymkode: e1ef3...c54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Bestevenninna di skrev:

Nå handler ikke dette om tråden, så beklager avsporinga, men det må bare sies:  Den Sunday; Hvorfor i all verden tar du bilder av barna dine når de selv ikke vil det? Det eneste du lærer de på langt sikt er at "det er greit" å tråkke på grensene deres. Det er egoistisk å ta bilder av noen som ikke vil det, og ett enda større overtramp å legge det ut. 

Jeg legger ikke ut bilder av barna mine, hvor har du det fra? Jeg tar sjelden bilder av dem, men som regel er det på merkedager som bursdager, jul, 17 mai ol. De tåler ett bilde. 

Anonymkode: 5a1de...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netttroll
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oi, tenk om barnet faktisk har det dårlig hjemme og alle sitter og bagatelliser det :O

Anonymkode: e1ef3...c54

Og det skal TS altså klare å se via noen bilder fra Insta?😂 Beklager altså, men dette kan man bare le av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke noe bedre å gjøre enn å lage tråder som handler om å melde bv? Få deg et liv kanskje? 

Anonymkode: 510ce...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 1. mai 2016 at 15.12, AnonymBruker skrev:

Det virker som at det har gått sport i å melde til BV. Folk sitter å leter etter barn de kan redde. JA, man skal være obs, og JA man skal melde om man virkelig er bekymret. Men å melde bare for melde er jo nesten barnemishandling...

Anonymkode: a06c7...720

Dette!

Anonymkode: d5d5b...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg legger ikke ut bilder av barna mine, hvor har du det fra? Jeg tar sjelden bilder av dem, men som regel er det på merkedager som bursdager, jul, 17 mai ol. De tåler ett bilde. 

Anonymkode: 5a1de...8f8

Beklager, jeg skulle ett åpenrom mellom setningen som slutter med; grensene deres, og ;det er egoistisk. For dette er generelt osv

Jeg sier ikke du har gjort det, men det virker som du sympatiserer med de som gjør det på hvor lett du avfeier at sånt må man tåle og de tingene du skreiv til Ts. For det er ingen som må tåle noe som helst.

Den som synes det å legge ut bildene er greit er hakket værre i min bok, for ting man legger ut på nettet forsvinner aldri.

Dette er dog ikke ett angrep på deg som person, for du virker ikke som den eneste som føler dette, nå tenker jeg sånn generelt. 

Jeg personlig synes bare dette er enda ett symptom på hva som er galt med samfunnet når man ikke får lov til å bestemme over hva som skal som skal bli sitt eget omdømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/1/2016 at 14.29, Netttroll skrev:

😂 Vil du ikke kontakte barnevernet pga. Mine barn også da? På ett bilde jeg delte på Face er yngstemann sur fordi han ikke fikk samme is som eldste.

Nå er det en viss forskjell på ett bilde der ungen er sur, og å konsekvent være trist på alle bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp

Ikke rart barnet ser trist ut når det blir tatt bilder av hn og lagt ut på instagram så hele verden kan se hn. Blir liggende på nett for alltid. Jeg hadde også blitt lei meg hvis noen la ut bilder av meg uten lov!

Endret av Klopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...