Gå til innhold

Ufør, bo hvor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Du spurte: "Hvis du var i denne situasjonen", så jeg svarte etter beste evne. Empati er evnen til å sette seg inn i noen andres situasjon, jeg er en ekspert på empati og derfor var det ganske lett. 

Ekspert? Nåja :)

Anonymkode: baab1...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På landet for ro og harmoni eller i utlandet, nye impulser og kansje et mer eventyrlig liv 

Anonymkode: 43c74...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i lignende situasjon. Men er ikke introvert. heller ikke veldig sosial, men noe midt i mellom. Jeg ønsker å flytte til en leilighet i blokk, i sentrum, med heis og balkong. Veldig enkelt når jeg vil reise bort. Og det er kort vei til butikk, lege, sykehus og andre ting. Nå bor jeg sammen med barna mine, men er ikke lenge før de flytter ut. Og håper da og bo i samme by som de.

Anonymkode: d4650...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ville du bodd om du var i denne spesielle situasjonen:

Ufør, 40+, Singel, Ingen venner, Voksne barn og Introvert

 

Anonymkode: baab1...25d

Jeg ville bosatt meg i nærheten av et av barna iallfall, om jeg kunne det. Bor de midt i smørøyet i Oslo er det kanskje ikke så enkelt, med tanke på å få råd til det. Men iallfall i sånn nærhet at det går buss-tog-forbindelse til barna, uten at det tar en halv dag å komme dit, eller for dem å komme seg til deg. Oslo er det dyreste, så kanskje man bør ta sikte på et sted utenfor Oslo. Som f.eks. Akershus, litt landlig men fremdeles i nærheten av et større tettsted, med et stort kjøpesenter i relativ nærhet, sånn at det går an å ta en kort busstur eller t.o.m. spasere til senteret for å gjøre ærend. Man sparer transportutgifter i det daglige på å bo sånn at det er gangavstand til butikker o.l.

Selv er jeg både 40+ og uføretrygdet og kanskje er jeg litt introvert også, men jeg har gjort litt motsatt av det jeg gir som svar her. Jeg skilles, og flytter fra et område utenfor Oslo, og bestemte meg da for å flytte inn til Oslo, som er min barndoms oppvekst-by. Dette gjør jeg fordi jeg vil bo i nærheten (gangavstand) til min syke far. Det blir mye lettere å besøke han og se til at han har det bra og evt hjelpe han med å handle osv, når jeg kan GÅ dit, istedenfor å måtte sette meg på buss og t-bane og bruke tid på å reise dit. Gaten han (og etterhvert jeg) bor i, har gangavstand til flere vanlige matbutikker, samt et kjøpesenter. Eller to kjøpesentere egentlig, men det ene er veldig lite og har lite utvalg av butikker. Det andre er normalstort og man får det man trenger der. Apotek, lege, post, klær, jernvare, interiør og sengetøy osv.

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, applestories skrev:

Var det ikke snakk om å flytte på seg? Det går jo an å undersøke mulighetene for kommunal bolig i andre kommuner.

Det er klart det går, om jeg skal til en annen kommune. Men jeg vet og at i mindre kommuner er det svært få kommunale boliger. Jeg har mulighet til å kjøpe noe, og vil heller satse på eie enn å leie. Selv om man kan få kjøpt kommunale boliger også.

Anonymkode: baab1...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvilken del av landet? Småby eller? Jeg kunne godt tenkt meg noe på ett plan og litt hage. 

Anonymkode: baab1...25d

Dette er i Rogaland, og ikke så langt fra Haugesund. Mange brukbare og billige småhus her i området.

Anonymkode: f8289...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jon Are

Jeg bor i utkanten av byen, nærmere bestemt i skogen med få naboer og mulighet til å å rett ut i marka. Hage, veranda og fullstendig fred og ro nesten. Jeg var heldig og arvet det huset. Her kan hunden være ute i haen og jeg kan sitte på veranda med kaffekoppen min. Er også introvert o trives best med få gode venner og rolie kvelder. Anbefales.

Med hilsen fra

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...