Gå til innhold

Sex og sure mannfolk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer har to barn sammen. Vi krangler ofte, og er svært forskjellige som personer. Kranglene handler om økonomi, barna, beslutninger osv. I tillegg blir han så sur når han "ikke får sex". Han kunne hatt sex hver dag, men alt stresset mellom oss gjør at jeg ikke er pålogga. Det gjør jo at vi får flere krangler, og den dårlige stemningen øker. Jeg mener at han må slutte å starte krangler pga dette, for alle er sure i huset pga han ville hatt sex. Hva mener dere? 

Anonymkode: 7c8f0...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Netttroll

Du som kvinnfolk er proppfull av hormoner og har sikkert like mye "skyld" i kranglene. Ta han med ut på middag, skaff barnevakt til ungene og få pratet gjennom alt. Krangel er ikke bra for hverken dere eller ungene, men dere er voksen og burde klare å bli enig om ting uten å krangle.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Netttroll skrev:

Du som kvinnfolk er proppfull av hormoner og har sikkert like mye "skyld" i kranglene. Ta han med ut på middag, skaff barnevakt til ungene og få pratet gjennom alt. Krangel er ikke bra for hverken dere eller ungene, men dere er voksen og burde klare å bli enig om ting uten å krangle.

Lykke til!

Jeg er absolutt skyld i mange av kranglene, og vi har også samtaler om hvordan vi ønsker å ha det sammen. Frustrasjonen min er at akkurat nå har jeg ikke energi til sex og blir straffet for det. 

Anonymkode: 7c8f0...701

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netttroll
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er absolutt skyld i mange av kranglene, og vi har også samtaler om hvordan vi ønsker å ha det sammen. Frustrasjonen min er at akkurat nå har jeg ikke energi til sex og blir straffet for det. 

Anonymkode: 7c8f0...701

Dumt at han straffer deg for det, han tenker ikke på at han også skaper dårlig stemning som går ut over ungene. 

Jeg ha desverre ingen andre tips til deg, men håper at det ordner seg for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at i slike tilfeller - og jeg forholder meg til HI - så er det lett å se begges synspunkt. Jeg skjønner at han vil ha sex og jeg skjønner at du ikke orker/ønsker/vil.

At han blir sur pga sextørke og du blir sur fordi han blir sur og så er det krangling, det er en ond sirkel. Og enten blir han bare surere og surere eller så "gir du etter" og har sex med han bare for at ikke skal være sur mer.

Dere må finne ut om dere ønsker å jobbe for å få forholdet på rett kjøl igjen og dersom svaret er ja så stemmer jeg for forslaget over her: Ta med mannen på kjærlighets-prate-ut-middag eller en helg sammen dere dere bare er dere uten barn. 

Anonymkode: b8457...0b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.world problem....

Anonymkode: 00856...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem gidder å ha sex med en sur gubbe? Hvem gidder å leve med en sur gubbe? Han bør skjerpe seg, du har ingen plikt til å ha lyst selv om han har lyst.

Anonymkode: 14018...f30

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er absolutt skyld i mange av kranglene, og vi har også samtaler om hvordan vi ønsker å ha det sammen. Frustrasjonen min er at akkurat nå har jeg ikke energi til sex og blir straffet for det. 

Anonymkode: 7c8f0...701

Men du har energi til alt annet? Han prioriterer sex, du gjør det ikke i samme grad. Han blir frustrert og du motfrustrert.

Om du hadde blitt sammen med en ny mann idag, ville du hatt hyppigere sex? Hvis svaret er ja så HAR du energien til det. Så da er det vel en annen grunn....

Anonymkode: c25ac...945

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Netttroll skrev:

Dumt at han straffer deg for det, han tenker ikke på at han også skaper dårlig stemning som går ut over ungene. 

Jeg ha desverre ingen andre tips til deg, men håper at det ordner seg 

Det er dumt å straffe noen med sexnekt og... 

Anonymkode: c25ac...945

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner han så veldig godt. Sex er jo som lim i et forhold, jeg legger selv mye i det å ha sex. Det er viktig for meg at selv om vi har våre krangler eller diskusjoner så kan vi faktisk ha sex på kvelden fordi tenningen er der samme hva. Hvis sexen uteblir så føler jeg at krangelen er MYE verre. Føler hele min verden blir lettere bare sexen fortsetter. Sextørke så faller jeg veldig sammen. Jeg reagerer med mye tenking og tårer, kanskje din mann reagerer med mer sinne i stedet. Og man må ha sex for å få mer lyst på sex.

Anonymkode: 8500c...edc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så fælt å måtte ha alt på stell type "rosasky" for å kunne ha sex med samboeren sin!! Man må da kunne ha sex selv om det er kranglet på dagtid!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jordbæra skrev:

Tenk så fælt å måtte ha alt på stell type "rosasky" for å kunne ha sex med samboeren sin!! Man må da kunne ha sex selv om det er kranglet på dagtid!!

Hvis kranglene fortsetter til leggetid så er det ikke så enkelt å skru på "vil-ha-sex-med-kranglefanten-knappen"... 

Anonymkode: b8457...0b1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI: Det er ikke meningen å gi ham "sexnekt" eller straffe ham. Slik som forholdet er nå er jeg bare litt trist og umotivert. Ser jo at det blir dårligere stemning uten sex, og er litt i villrede. Selv om forholdet ikke er bra, går jeg ihvertfall ikke rundt og er sur og synes ikke han burde gjøre det heller.

Anonymkode: 7c8f0...701

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at det blir et problem for dere. Men jeg lurer på hvordan er det for deg når dere har sex? Nyter du det eller er det kjedelig? Og hvordan var sex før dere fikk barn? Tenner du fortsatt på han? Eller er det bare at du generelt ikke orker? Du må gå noen runder for å finne svarene på dette, og så kan du snakke med han om hvordan du har det. Han må høre på deg. Og så må han snakke om hvordan han har det, og du må høre på han. Kanskje kan dere finne en løsning på det da.

Anonymkode: 018f8...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis kranglene fortsetter til leggetid så er det ikke så enkelt å skru på "vil-ha-sex-med-kranglefanten-knappen"... 

Anonymkode: b8457...0b1

Dere får ha som regel at på soverommet krangler man ikke og at man ordner opp før man sovner!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboer har to barn sammen. Vi krangler ofte, og er svært forskjellige som personer. Kranglene handler om økonomi, barna, beslutninger osv. I tillegg blir han så sur når han "ikke får sex". Han kunne hatt sex hver dag, men alt stresset mellom oss gjør at jeg ikke er pålogga. Det gjør jo at vi får flere krangler, og den dårlige stemningen øker. Jeg mener at han må slutte å starte krangler pga dette, for alle er sure i huset pga han ville hatt sex. Hva mener dere? 

Anonymkode: 7c8f0...701

Det jeg mener er at dere har havnet i en vond sirkel hvor det ikke nytter at dere begge skal ha rett, men at begge må gi den andre parten rett. Sex er tydeligvis han sin måte å kommunisere på, kanskje tilogmed den eneste måten nå, og det er helt ok.

Ikke gå rett på sex, det klarer ikke du nå, men når han begynner å bli sur så skal du bare holde rundt han og stryke han litt og si at forstår hva han behøver, men at du må få tid på deg til å "logge på". Si at du vil fikse dette, og at du vil at dere skal gjøre det sammen. Si at han skal gi deg en av de tingene du ønsker deg, som står i forhold til det å omfavne han, bare finn på en liten symbolsk ting som du forklarer han med ord at han skal gjøre, og forvent at han er i stand til å gi det det og ønsker det samme som deg. Jeg tipper du orker mer dersom du ser at han også er motivert.

Så fortsetter dere denne greia, steg for steg. Det tar tid å snu en skute. Men dere må begynne, og dere må gå i samme retning.

Les "Kjærlighetens fem språk" og bli kjent med dere selv og hverandre på nytt :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor ofte har dere sex da?

Anonymkode: 2da94...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klopp

Begynn å ha mer sex! Sex er viktig for at et forhold skal fungere. Nærhet er viktig og kosekvelder er viktig. Stress ødelegger forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jordbæra skrev:

Dere får ha som regel at på soverommet krangler man ikke og at man ordner opp før man sovner!

Den du svarte her er ikke ts.

Anonymkode: 72cb2...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Den du svarte her er ikke ts.

Anonymkode: 72cb2...483

Nei det er helt ok. Tror ts fikk det med seg likevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...