Gå til innhold

Kinkig arvespørsmål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Veldig sant, men litt ironisk at du skrev det som anonym ... (Dersom du faktisk er penny_, da.) :P

Anonymkode: 4ddc3...f45

Haha, ups. Ja, det er (åpenbart) meg :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en ekkel ting å si av din eks; bruke deres felles døde barn til og evt karre til seg penger. Ufattelig usmakelig.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånt tull går denne eksen rundt og sier til folk?

Hvor tilbakestående går det an å være? For det første har han ikke peiling på arv, for det andre er det større statistisk sjanse for at TS overlever han en omvendt, og for det tredje, vil han virkelig anstrenge seg for å framstå som en tulling ovenfor absolutt alle?

TS, du burde svare kommentarer på dette med noe i rettningen av: "Jo oftere den mannen åpner munnen, jo vanskeligere har jeg for å forstå at jeg så noe som helst i han i sin tid. Og forøvrig burde han lese seg opp på arveloven før han går rundt og snakker sånn!"

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en annen sak, fordi dette er din onkel og ikke ditt avdøde barns mor.

Hvis jeg husker rett er det slik at dersom en barnløs person uten ektefelle eller samboer dør er det først foreldre som har arverett, hvis det ikke finnes foreldre går retten videre til søsken, og deretter til søskens barn, hvor arveretten stopper. Dermed vil du som søskens barn ha en egen arverett ettersom din onkels foreldre og din onkels bror (din far) er døde. Hvis du dør før din onkel vil ikke dine barn ha rett på arv fra ham.

 

Anonymkode: db0b7...f4a

 

Stemmer dette?

Jeg trodde man ville arve her, og det ser også slik ut utfra skjemaet som er postet, slik jeg leser det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, ekkoet skrev:

 

Stemmer dette?

Jeg trodde man ville arve her, og det ser også slik ut utfra skjemaet som er postet, slik jeg leser det.

Du har rett.

Brukeren vil arve sin avdøde onkel. Og hvis brukeren dør før sin onkel, vil hennes barn være grandonkelens arvinger.

(Jeg var selv en barnløs grandtantes arving, fordi både hennes bror (min farfar), og min far var døde)

Anonymkode: 1b181...be7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk for 15 år siden et barn som døde ved fødselen. Det ble slutt med barnefar rett etterpå fordi vi ikke taklet sorgen. Jeg har i ettertid blitt gift og fått barn med en annen. Jeg kommer fra en formuende familie og er enebarn, begge mine foreldre er nå døde og jeg har arvet alt. Og nå forleden fikk jeg høre at min eks gnir seg i hendene fordi han kommer til å arve vårt felles barn (som døde) den dagen jeg går bort. Stemmer det? 

Anonymkode: ac1e2...a6c

Trådstarter. Som de andre sier, du trenger ikke advokat. Din eks har ingen krav på arv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Og nå forleden fikk jeg høre at min eks gnir seg i hendene fordi han kommer til å arve vårt felles barn (som døde) den dagen jeg går bort. Stemmer det? 

Anonymkode: ac1e2...a6c

Jeg synes dette er en skremmende holdning, og jeg ville oppfattet en slik kommentar som truende.
På måten det blir lagt frem på, virker det som om han forventer at du skal gå bort før han, og i tillegg mens han er så ung at han kan "nyte arven" etter deg.

Uansett er det viktig at han snarest mulig får vite at han tar feil!
Du har ikke behov for advokat for dette, men hvis jeg var i dine sko, ville jeg likevel fått en advokat til å skrive et notat der det står at han ikke er arveberettiget.
Dette notatet ville jeg sendt til min eks sammen med et brev der det står at jeg ikke setter særlig stor pris på at han ønsker meg død for pengenes del, og at du håper dette tar slutt nå, når han har fått avkreftet at han er arving etter deg.

 

 

 

Anonymkode: 1b181...be7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ekkoet skrev:

 

Stemmer dette?

Jeg trodde man ville arve her, og det ser også slik ut utfra skjemaet som er postet, slik jeg leser det.

Min far døde før sin tante. Jeg arvet i hans sted. Dama var selvfølgelig ugift og barnløs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett.

Brukeren vil arve sin avdøde onkel. Og hvis brukeren dør før sin onkel, vil hennes barn være grandonkelens arvinger.

(Jeg var selv en barnløs grandtantes arving, fordi både hennes bror (min farfar), og min far var døde)

Anonymkode: 1b181...be7

Men viktig her er da onkelens testamentasjonsfrihet. Det er ingen pliktarv her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

24 minutter siden, MapleSirup skrev:

Men viktig her er da onkelens testamentasjonsfrihet. Det er ingen pliktarv her.

Det er riktig.  Jeg forutsatte at det ikke var skrevet testamente.

Anonymkode: 1b181...be7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i kontakt med advokaten vår i dag og han bekreftet at min eks ikke har arverett til meg via vårt avdøde barn og ble enige om at han skulle sende et kort notis som fortalte om hans manglende rettigheter og at jeg fant det ubehagelig at han går rundt og prater om sånt. 

Takk for hjelpen til alle som har kommet med gode råd og innspill i tråden. 

Vennlig hilsen TS. 

Anonymkode: ac1e2...a6c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, MapleSirup skrev:

Men viktig her er da onkelens testamentasjonsfrihet. Det er ingen pliktarv her.

Dette er også riktig.

Uten livsarvinger  (barn og adoptivbarn) kan man testamentere til hvem og hva man vil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i kontakt med advokaten vår i dag og han bekreftet at min eks ikke har arverett til meg via vårt avdøde barn og ble enige om at han skulle sende et kort notis som fortalte om hans manglende rettigheter og at jeg fant det ubehagelig at han går rundt og prater om sånt. 

Takk for hjelpen til alle som har kommet med gode råd og innspill i tråden. 

Vennlig hilsen TS. 

Anonymkode: ac1e2...a6c

Selvfølgelig er det slik. At jeg ble med på en avsporing og ikke svarte på det du spurte om, skyldtes at så mange allerede hadde gitt deg det eneste rette svaret. 😀

Ynkelige idioter som han der som går rundt å tror og innbiller andre at han har arverett i denne sammenheng... vel, de er nettopp det. Ynkelige idioter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i kontakt med advokaten vår i dag og han bekreftet at min eks ikke har arverett til meg via vårt avdøde barn og ble enige om at han skulle sende et kort notis som fortalte om hans manglende rettigheter og at jeg fant det ubehagelig at han går rundt og prater om sånt. 

Takk for hjelpen til alle som har kommet med gode råd og innspill i tråden. 

Vennlig hilsen TS. 

Anonymkode: ac1e2...a6c

Bra.

Et brev fra advokat, med en krass undertone, pleier å stoppe kjeften på de fleste idioter ;) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, MapleSirup skrev:

Bra.

Et brev fra advokat, med en krass undertone, pleier å stoppe kjeften på de fleste idioter ;) 

Heldigvis! 😈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, MapleSirup skrev:

Hun trenger virkelig ikke bruke penger på dette. Barnet eide ingenting, og da er skaen opp og avgjort.

TS er sikkert kapabel til å lese arveoven, eller forstå begrunnelsene som er gitt. Å bruke advokat her er bortkastet.

Som @Testosteron skriver: døde folk arver ikke.

Foreldrene hadde krav på arv fra barnet sitt på dødstidpunktet. Barnet eide ingenting, og det er dermed ingenting å hente. Hva som skjer i de voksnes liv senere har ingenting og si da de ikke er tilknyttet hverandre på noe annet vis enn at de har delt en tragedie.

De har ingen juridiske eller økonomiske forpliktelser overfor hverandre annet enn hva de selv har valgt.

Det er vel ingen tvil om at man ikke får sin eks sin arv? 

Det at han ikke har krav på noenting skjønner vel de fleste, MEN tydeligvis skjønner ikke han dette her, hva ville du gjort hvis du hadde penger?

A) unnlatt å ta kontakt med advokat, og ha denne tullingen hengendes over deg i lang tid, med stadig mas.

eller

B) Ta kontakt med advokat som overkjører vedkommende totalt og virkelig setter han på plass slik at det aldri blir mere tull.

Jeg er iallefall ikke i tvil om hva jeg ville gjort.

 

Anonymkode: b4f01...3e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det at han ikke har krav på noenting skjønner vel de fleste, MEN tydeligvis skjønner ikke han dette her, hva ville du gjort hvis du hadde penger?

A) unnlatt å ta kontakt med advokat, og ha denne tullingen hengendes over deg i lang tid, med stadig mas.

eller

B) Ta kontakt med advokat som overkjører vedkommende totalt og virkelig setter han på plass slik at det aldri blir mere tull.

Jeg er iallefall ikke i tvil om hva jeg ville gjort.

 

Anonymkode: b4f01...3e1

Nå har jo du bare rappet poenget om at advokat sender brev. Adv har jo ingen sak der.

Ditt råd handlet jobim klarhet i arv; og det trenger ikke TS advokat for..

Fjollete innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i kontakt med advokaten vår i dag og han bekreftet at min eks ikke har arverett til meg via vårt avdøde barn og ble enige om at han skulle sende et kort notis som fortalte om hans manglende rettigheter og at jeg fant det ubehagelig at han går rundt og prater om sånt. 

Takk for hjelpen til alle som har kommet med gode råd og innspill i tråden. 

Vennlig hilsen TS. 

Anonymkode: ac1e2...a6c

Legg ved et gavekort på en stk. valgfri kaktus sammen med brevet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...