Gå til innhold

Hva vil du ofre for flyktningene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Adara skrev:

Det spiller lite rolle om det ikke er lenge siden, jeg kan garantere deg at ingen som sitter her og kommenterer, deg i blant dem, har opplevd krig. 

Resten av innlegget ditt gidder jeg faktisk ikke svare på. Du snakker om ett fåtall. 

Jeg er født i et hus uten innlagt strøm eller vann. nei, jeg ble ikke født under krigen, men Norge har vært lutfattig, og dere synes å glemme at rikdommen kom sent til de ytterste utpostene. Det er heller ikke alle som har Iphone 6 og italiensk kjøkken med alt av innebygde hvitevarer fra Miele nå i dag. Min mor ble evakuert fra Finnmark, og hennes familie dro tilbake og bodde i gamme til de fikk reist et hus. Hun dro så ut og jobbet når hun ble voksen, jobbet som kokke for tømmerhuggere, jobbet på fiskebruk, sto 8-10 timer på betonggulv og sløyet fisk, og mye annet.

Disse som kommer hit tror vi har fått vår velstand gratis, og dere som bor her og er yngre enn meg har ingen respekt for penger og vil gi bort alt til disse nye, uten å tenke på at det tar slutt.

Vårt velferdssamfunn er avhengig av at et flertall kan arbeide. Kan asylsøkere arbeide? Vil de arbeide? Det spiller ingen rolle, så lenge statistikk fra Sverige og Danmark viser det samme, de kommer ikke i arbeid! Så kan vi diskutere oss blå om dette skyldes rasisme, ikke riktig tilrettelagt opplæring, er det vi som har mislyktes med integrering, er det de som ikke vil bli integrert, latskap, lavere IQ, religionen som ikke lar kvinner og menn jobbe sammen, kvinner som ikke har jobbet utenfor hjemmet og så videre. Det er likevel samme tallet med to streker under: Rent tap for velferdstaten.

Humanitær hjelp koster. Flyktninger trenger hjelp. Vi kan ikke hjelpe alle, men vi kan velge om vi skal hjelpe noen få i Norge eller ti-tjue ganger flere utenfor Norge. Eller så kan vi ta imot alle som kommer, til hvert eneste mottak er stappfult, de ligger på seks eller åttemannsrom og slåss så blodet flyter i frustrasjon over at ikke det var jobb og luksusleilighet som ventet på de slik menneskesmuglerene sa. Og like forbannet, om asylsøkerene synes de får det elendig, så koster det milliarder i Norge. Åttemannsrom i Norge, tolk, assistenter, sosionomer, legehjelp, behandle søknadene, øket styrking av politiet, finne plass for et utall barn i skolene, utdanning av massevis av mennesker til å jobbe for asylsøkerene, det koster!

Endret av ops2
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et godt innlegg, ops2. Din mor er en sterk kvinne, all respekt til henne.

Anonymkode: 50386...17e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenkt meg å gifte meg med en syrer. De kan lage sau, de virker oppegående og forstår engelsk. At de liker skaut gjør meg ingenting. 

Sånn utover det synes vi kunne tatt pengene fra forsvaret eller jordbrukets budsjetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ops2 skrev:

Jeg er født i et hus uten innlagt strøm eller vann. nei, jeg ble ikke født under krigen, men Norge har vært lutfattig, og dere synes å glemme at rikdommen kom sent til de ytterste utpostene. Det er heller ikke alle som har Iphone 6 og italiensk kjøkken med alt av innebygde hvitevarer fra Miele nå i dag. Min mor ble evakuert fra Finnmark, og hennes familie dro tilbake og bodde i gamme til de fikk reist et hus. Hun dro så ut og jobbet når hun ble voksen, jobbet som kokke for tømmerhuggere, jobbet på fiskebruk, sto 8-10 timer på betonggulv og sløyet fisk, og mye annet.

Disse som kommer hit tror vi har fått vår velstand gratis, og dere som bor her og er yngre enn meg har ingen respekt for penger og vil gi bort alt til disse nye, uten å tenke på at det tar slutt.

Vårt samfunn er avhengig av at et flertall kan arbeide. Kan asylsøkere arbeide? Vil de arbeide? Det spiller ingen rolle, så lenge statistikk fra Sverige og Danmark viser det samme, de kommer ikke i arbeid! Så kan vi diskutere oss blå om dette skyldes rasisme, ikke riktig tilrettelagt opplæring, er det vi som har mislyjtes med integrering, er det de som ikke vil bli integrert, latskap, lavere IQ, religionen som ikke lar kvinner og menn jobbe sammen, kvinner som ikke har jobbet utenfor hjemmet og så videre. Det er likevel samme tallet med to streker under: Rent tap for velferdstaten.

Humanitær hjelp koster. Flyktninger trenger hjelp. Vi kan ikke hjelpe alle, men vi kan velge om vi skal hjelpe noen få i Norge eller ti-tjue ganger flere utenfor Norge. Eller så kan vi ta imot alle som kommer, til hvert eneste mottak er stappfult, de ligger på seks eller åttemannsrom og slåss så blodet flyter i frustrasjon over at ikke det var jobb og luksusleilighet som ventet på de slik menneskesmuglerene sa.

Du har nok rett i at vi ikke har respekt for penger, det ser man godt på u-kulturen i landet vårt. Jeg er en del av den, jeg kjøper ting jeg ikke trenger. Jeg bruker penger for å få denne 'lykke'følelsen. Nei, vi har ikke råd til å hjelpe alle. Men Norge er ikke alene om å ta i mot flyktninger, nesten hele Europa er sammen om dette. 

Jeg ser hvor du kommer fra når du sier at svaret blir det samme, tap for velferdsstaten, men jeg er uenig i at svaret forblir det samme dersom en finner ut hvorfor mange flyktninger ikke kommer i arbeid og jobber med saken. Det er veldig skumle holdninger blant mange nordmenn, og holdningene bunner ut i fremmedfrykt og kanskje til og med rasisme hos noen. De er redd for at vi skal få mindre penger, de er redd for at de som kommer skal forandre landet vårt, redd for egen sikkerhet. Noen er kanskje bare redd for at vi er nødt til å leve annerledes. At man kanskje ikke har råd til å kjøpe nye telefoner, klær og andre ting som strengt tatt ikke er nødvendig. Vi hadde klart oss fint uten. 
Ja, vi kan hjelpe flyktningene der de kommer fra, men de er fortsatt ikke trygge.
Hvordan skal Norge hjelpe flyktningene der de kommer fra? Hva er slagplanen? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dere som er ivrige på å ofre mer betaler deres overskudd til gode saker. Det er bare å sette i gang det, ingenting som stopper dere. 

Anonymkode: 06410...048

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis Norge var flink til å bruke penge de allerede får fra oss, kanskje ville jeg ha vært vilje til å betale mer.  

Anonymkode: cd8ca...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fått nok tønnebomber mener du? Flaks du bor her, tror du og hadde flyktet hvis huset ditt hadde blitt bombet sønder og sammen av regimet i landet ditt... Blir kvalm av bortskjemte, ignorante "folk" som deg som sitter trygt i under tak med Internett og mat i skapet for å så tviholde på godene dine.

Anonymkode: c60b4...762

Du får høvle over de andre også nå som du er så godt i gang. Folk har egne meninger og jeg mener de har fått nok. Vi hadde ikke fått halvparten så god hjelp av de hvis vi var i samme situasjon. 

 

Jeg skriver akkurat hva jeg mener, med brukernavn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Adara skrev:

Jeg ser hvor du kommer fra når du sier at svaret blir det samme, tap for velferdsstaten, men jeg er uenig i at svaret forblir det samme dersom en finner ut hvorfor mange flyktninger ikke kommer i arbeid og jobber med saken. Det er veldig skumle holdninger blant mange nordmenn, og holdningene bunner ut i fremmedfrykt og kanskje til og med rasisme hos noen. De er redd for at vi skal få mindre penger, de er redd for at de som kommer skal forandre landet vårt, redd for egen sikkerhet. Noen er kanskje bare redd for at vi er nødt til å leve annerledes. At man kanskje ikke har råd til å kjøpe nye telefoner, klær og andre ting som strengt tatt ikke er nødvendig. Vi hadde klart oss fint uten. 
Ja, vi kan hjelpe flyktningene der de kommer fra, men de er fortsatt ikke trygge.
Hvordan skal Norge hjelpe flyktningene der de kommer fra? Hva er slagplanen? 

 

Det er så utrolig arrogant av deg å skrive ting som at nordmenn tviholder på godene sine og er redd for å ikke ha penger til nye telefoner og klær hele tiden. Vet du ikke at vi har mye fattigdom i Norge (og at det øker drastisk nå som mange blir arbeidsledige?) Du tråkker på fattige nordmenn når du ordlegger deg så arrogant og ekkelt. 
Du må lese deg opp på alle utfordringene vi har i Norge. 

Jeg er spent på hvordan du mener flyktningene skal ut i arbeid. Har du åpnet en avis de siste månedene? Ser det ut som det er massevis av jobber ledige til folk som ikke kan norsk og er uten (godkjent) utdanning? Folk blir jo oppsagt over en lav sko fordi økonomien går nedover. 

Og hvem er du til å latterliggjøre folks frykt når det kommer så enorme mengder folk fra en helt annen kultur? Og de blir ikke engang registrert skikkelig og mange stikker fra mottakene. Så vi aner ikke hvem vi har gående blandt oss. Mange av dem er tikkende bomber fordi de har opplevd grusomme ting uten å få psykiatrisk hjelp for det. 
Hva synes du om det som skjedde i storbyer i Europa på nyttårsaften da? Koordinerte masseantastninger, voldtekter og tyverier? Latterliggjør du de jentenes frykt? 

Anonymkode: a6fdd...03c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Adara skrev:

At man kanskje ikke har råd til å kjøpe nye telefoner, klær og andre ting som strengt tatt ikke er nødvendig. Vi hadde klart oss fint uten. 
 

Noen er redd for at de ikke skal ha råd til å gi ungene mat, noen er redd for å bo på gata fordi at de ikke får råd lengre til å ha et sted å bo, noen er redd for at de ikke får de livsviktige medisinene, noen er redd for å dø i helsekø fordi køen er for lang og de ikke har råd til privat hjelp. Å nei, vent. Sånn er det jo i Norge i dag. Lurer på hva du mener de skal ofre og hadde klart seg fint uten. De voksne kan slutte å spise? Flytte i teltet for det er ikke noe menneskerett å ha tak over hodet? Medisiner er oppskrytt, du vet, alle disse pillene som mange trenger hver dag for å overleve er sikkert bare humbug, samme med hjelp fra sykehus. 

Ta en tur på Fattighuset i Oslo og se hvor lang køen er. Se hvor mange som ikke har råd til mat og se hvor mange barn som står der med foreldrene sine. 

Anonymkode: 94e2c...17a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen er redd for at de ikke skal ha råd til å gi ungene mat, noen er redd for å bo på gata fordi at de ikke får råd lengre til å ha et sted å bo, noen er redd for at de ikke får de livsviktige medisinene, noen er redd for å dø i helsekø fordi køen er for lang og de ikke har råd til privat hjelp. Å nei, vent. Sånn er det jo i Norge i dag. Lurer på hva du mener de skal ofre og hadde klart seg fint uten. De voksne kan slutte å spise? Flytte i teltet for det er ikke noe menneskerett å ha tak over hodet? Medisiner er oppskrytt, du vet, alle disse pillene som mange trenger hver dag for å overleve er sikkert bare humbug, samme med hjelp fra sykehus. 

Ta en tur på Fattighuset i Oslo og se hvor lang køen er. Se hvor mange som ikke har råd til mat og se hvor mange barn som står der med foreldrene sine. 

Anonymkode: 94e2c...17a

Kjempegodt innlegg og jeg er helt enig med deg. Jeg er sjokkert over hvor mange som tror alle har grei økonomi i Norge og så lett kan ofre penger til andre. 

Anonymkode: a6fdd...03c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Jeg er ikke villig til å ofre noe som helst for å importere Islam inn i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.5.2016 at 12.36, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt det gjelder alle mennesker eller flyktninger.

De må gjerne bidra og gjøre en innsats da er jeg for all hjelp. Men jeg ønsker ikke og støtte frekke flyktninger.

Anonymkode: 16b0f...362

Som om jeg skulle sagt det selv, men du vet, då fort du sier at du er skeptisk til denne innvadringen så skriker folk ut om at man er rasist! 

Anonymkode: dae68...3ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil ikke ofre noe som helst for flyktninger, er student med deltidsjobb og har nok med mitt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjempegodt innlegg og jeg er helt enig med deg. Jeg er sjokkert over hvor mange som tror alle har grei økonomi i Norge og så lett kan ofre penger til andre. 

 

Takk! 

Jeg er ikke sjokkert over det, men jeg merker jeg blir rimelig forbanna at noen latterliggjør fattigdom i Norge på den måten. Noen mennesker burde prøvd å leve i fattigdom og se hva faen de ville ha ofret. 

Anonymkode: 94e2c...17a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke villig til å ofre noe. Jeg betaler allerede 40% skatt. Det holder. Skal Norge hjelpe flyktninger så får de omrokkere på bistand budsjettet sitt.

Anonymkode: 1c000...8d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sutretråd 

Anonymkode: 8b981...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1. mai 2016 at 14.04, Sunhands skrev:

TS snakker om flyktninger, altså mennesker som flykter fra krig og tortur. Disse du snakker om er asylsøkere på økonomisk grunnlag, og vi har ikke plikt til å hjelpe dem.

En som søker asyl er per definisjon en som flykter fra noe. En migrant er en som flyter til noe. 

Anonymkode: 655d6...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

En som søker asyl er per definisjon en som flykter fra noe. En migrant er en som flyter til noe. 

Anonymkode: 655d6...1db

Flykter, mente jeg, selv om flyter kanskje ikke var så dumt ordvalg.

Anonymkode: 655d6...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/3/2016 at 17.45, AnonymBruker skrev:

Sutretråd 

Anonymkode: 8b981...ed3

Hvorfor det? 

Anonymkode: a6fdd...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...