Gå til innhold

Hva vil du ofre for flyktningene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er klart vi ikke bare kan sitte å se på all tragedien som foregår, men vi kan heller ikke si ja til alle. Mange med penger og utdanning flykter fra Syria - men hvem skal da bygge opp landet når det blir aktuelt? IS er i ferd med å falle.

Edit: Jeg er ikke villig til å ofre noe som helst. Men jeg betaler gjerne litt fra egen lomme for å hjelpe de der de er.

Endret av Beach
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Beach skrev:

Det er klart vi ikke bare kan sitte å se på all tragedien som foregår, men vi kan heller ikke si ja til alle. Mange med penger og utdanning flykter fra Syria - men hvem skal da bygge opp landet når det blir aktuelt? IS er i ferd med å falle.

Du det er svært få flyktninger som kommer direkte fra Syria, de fleste er egentlig økonomiske flyktninger. 
På bare et asylmottak nær meg så er det asylsøkere fra 42 nasjonaliteter hvis det sier deg noe. 
Hvis du rømmer fra krig i Syria f.eks så stopper du i første og beste "safe heaven" du reiser ikke gjennom ørten land og muligheter for å komme til Norge. 

De fleste er unge menn fra alle slags fattige deler av verden som har hevet seg på bølgen og som søker lykken.
Jeg har og vært på orienteringsmøter ang dette - har du noen gang spurt deg selv hvor kvinnene og barna er? flykter mannen fra krigen og etterlater seg barn og kone midt i krigssonen ? 

Wake up girl...

Anonymkode: 60b38...ed6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, OPIgirl skrev:

Jeg er trygdet og akter ikke å ofre noe på de som kommer hit for å leve herrens glade dager. Derimot hjelper jeg mer enn gjerne de som er herjet av krig og nød. De har nemlig ikke penger til å komme hit, mens lykkejegere har betalt tusenvis av kroner for å komme hit. Jeg synes ikke synd på dem og lille Norge kan ikke leke sosialkontor for hele verden. Fortsetter dette, kommer samfunnet vårt til å kollapse I ganske så nært fremtid.

Vil si jeg er enig i den! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste er unge menn fra alle slags fattige deler av verden som har hevet seg på bølgen og som søker lykken.
Jeg har og vært på orienteringsmøter ang dette - har du noen gang spurt deg selv hvor kvinnene og barna er? flykter mannen fra krigen og etterlater seg barn og kone midt i krigssonen ? 

Hvem har stått på orienteringen på disse møtene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Asylsøker er en beskyttet tittel som fint kan brukes  i sammenheng med flyktninger da de ofte går under denne definisjonen. Man kan altså være flyktning og få status som asylsøker.

Anonymkode: 8b981...ed3

Du kan ikke bruke begrepene om hverandre. Enhver kan søke om asyl, men flyktninger er de som står i fare for å bli utsatt for dødsstraff, tortur eller annen umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff ved tilbakevending.
Dette gjelder ikke enhver som søker om asyl. 

I tittelen på tråden er det begrepet "flyktninger" TS bruker, altså gjelder det de som kommer innunder FNs Flyktningkonvensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du det er svært få flyktninger som kommer direkte fra Syria, de fleste er egentlig økonomiske flyktninger. 
På bare et asylmottak nær meg så er det asylsøkere fra 42 nasjonaliteter hvis det sier deg noe. 
Hvis du rømmer fra krig i Syria f.eks så stopper du i første og beste "safe heaven" du reiser ikke gjennom ørten land og muligheter for å komme til Norge. 

De fleste er unge menn fra alle slags fattige deler av verden som har hevet seg på bølgen og som søker lykken.
Jeg har og vært på orienteringsmøter ang dette - har du noen gang spurt deg selv hvor kvinnene og barna er? flykter mannen fra krigen og etterlater seg barn og kone midt i krigssonen ? 

Wake up girl...

Anonymkode: 60b38...ed6

For tiden er det flest kvinner og barn som kommer til Europa (60%). Siste tall var at 1/3 av flyktningene er barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sunhands skrev:

For tiden er det flest kvinner og barn som kommer til Europa (60%). Siste tall var at 1/3 av flyktningene er barn.

Nå snakker jeg om til Norge...hva som kommer til Europa er en helt annen sak.

Ser ikke at du kommer med en fornuftig logisk forklaring på følgende: 

Du det er svært få flyktninger som kommer direkte fra Syria, de fleste er egentlig økonomiske flyktninger. 
På bare et asylmottak nær meg så er det asylsøkere fra 42 nasjonaliteter hvis det sier deg noe. 
Hvis du rømmer fra krig i Syria f.eks så stopper du i første og beste "safe heaven" du reiser ikke gjennom ørten land og muligheter for å komme til Norge. 

Anonymkode: 60b38...ed6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nå snakker jeg om til Norge...hva som kommer til Europa er en helt annen sak.

Ser ikke at du kommer med en fornuftig logisk forklaring på følgende: 

Du det er svært få flyktninger som kommer direkte fra Syria, de fleste er egentlig økonomiske flyktninger. 
På bare et asylmottak nær meg så er det asylsøkere fra 42 nasjonaliteter hvis det sier deg noe. 
Hvis du rømmer fra krig i Syria f.eks så stopper du i første og beste "safe heaven" du reiser ikke gjennom ørten land og muligheter for å komme til Norge. 

Anonymkode: 60b38...ed6

TS snakker om flyktninger, altså mennesker som flykter fra krig og tortur. Disse du snakker om er asylsøkere på økonomisk grunnlag, og vi har ikke plikt til å hjelpe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du det er svært få flyktninger som kommer direkte fra Syria, de fleste er egentlig økonomiske flyktninger. 
På bare et asylmottak nær meg så er det asylsøkere fra 42 nasjonaliteter hvis det sier deg noe. 
Hvis du rømmer fra krig i Syria f.eks så stopper du i første og beste "safe heaven" du reiser ikke gjennom ørten land og muligheter for å komme til Norge. 

De fleste er unge menn fra alle slags fattige deler av verden som har hevet seg på bølgen og som søker lykken.
Jeg har og vært på orienteringsmøter ang dette - har du noen gang spurt deg selv hvor kvinnene og barna er? flykter mannen fra krigen og etterlater seg barn og kone midt i krigssonen ? 

Wake up girl...

Anonymkode: 60b38...ed6

Det du skriver er jeg fullstendig klar over, og jeg er klart i mot det. Jeg har selv stilt spørsmålstegn ved hvor alle kvinner og barn er(familiegjenforening er vel målet). Nå tenkte jeg på de som faktisk flykter fra krig, og ikke de økonomiske flyktningene. Det er ingen hemmelighet at det er svært vanskelige situasjoner i de første landene de kommer til, og jeg skal ikke nekte for at jeg hadde villet rømme til det beste landet om jeg hadde mulighet til det og var i samme situasjon. Sør-Europa sliter allerede enormt med å skaffe jobb til sine egne, og det er tøffe tider.

Jeg har bekjente som babler om hvor mye Norge har å rutte med i året, og hvor lite innvandrerne vil koste i forhold til det. Jada, det er klart vi har råd, men da skal man huske på at disse pengene går rett ut igjen også. Det spørs om man ønsker å la dette gå utover andre områder i samfunnet, som f.eks. eldreomsorg eller utdanning(på disse to områdene er det allerede altfor dårlig stilt). 

Jeg har alltid sagt at fokus på integrering må komme først. Godt integrerte innvandrere har jeg ingen problemer med overhodet. Problemet starter når man plasserer minoriteter i samme område, og integreringen ikke er god nok(det koster naturligvis enorme mengder penger!). Det må settes høyere krav til de som kommer. Klarer man ikke dette, kan man heller ikke ta inn flere.

Så wake up, sier du? Den kan du spare til de som mener vi bør si ja til alle, for det viser seg at det er ganske mange av dem i samfunnet vårt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beach skrev:

Det du skriver er jeg fullstendig klar over, og jeg er klart i mot det. Jeg har selv stilt spørsmålstegn ved hvor alle kvinner og barn er(familiegjenforening er vel målet). Nå tenkte jeg på de som faktisk flykter fra krig, og ikke de økonomiske flyktningene. Det er ingen hemmelighet at det er svært vanskelige situasjoner i de første landene de kommer til, og jeg skal ikke nekte for at jeg hadde villet rømme til det beste landet om jeg hadde mulighet til det og var i samme situasjon. Sør-Europa sliter allerede enormt med å skaffe jobb til sine egne, og det er tøffe tider.

Jeg har bekjente som babler om hvor mye Norge har å rutte med i året, og hvor lite innvandrerne vil koste i forhold til det. Jada, det er klart vi har råd, men da skal man huske på at disse pengene går rett ut igjen også. Det spørs om man ønsker å la dette gå utover andre områder i samfunnet, som f.eks. eldreomsorg eller utdanning(på disse to områdene er det allerede altfor dårlig stilt). 

Jeg har alltid sagt at fokus på integrering må komme først. Godt integrerte innvandrere har jeg ingen problemer med overhodet. Problemet starter når man plasserer minoriteter i samme område, og integreringen ikke er god nok(det koster naturligvis enorme mengder penger!). Det må settes høyere krav til de som kommer. Klarer man ikke dette, kan man heller ikke ta inn flere.

Så wake up, sier du? Den kan du spare til de som mener vi bør si ja til alle, for det viser seg at det er ganske mange av dem i samfunnet vårt.

Nei Norge er et høykostnads land, med 3 ganger halverte oljeinntekter og titusenvis har forsvunnet for godt med økende arbeidsledighet (høyeste på 20år).  En velferdsstat som er avhengig av langt høyere skatteinntekter enn vi får inn idag. Det er allerede negativ økonomisk utvikling i landet.

Det har allerede gått kraftig utover velferdsstaten og de kutter og sparer i alle ender. Det går allerede utover de svakeste som du nevner, et sykehjem nær meg så må de kutte for 13 MNOK neste år f.eks. Så da finner jeg det veldig merkelig at du sier "klart vi har råd".  

Det vil virkelig merkes på lommeboken etterhvert for alle. Pengene vi har spart opp skal være til å legge forholdene til rette for fremtdige generasjoner som må bygge landet opp rundt noe annet enn olje. De skal IKKE brukes til å integrere asylsøkere inn i samfunnet vårt og skape enda mer konkurranse med de få jobbene som finnes. 

Du skjønner jeg blir provesert ? 

 

Anonymkode: 60b38...ed6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei Norge er et høykostnads land, med 3 ganger halverte oljeinntekter og titusenvis har forsvunnet for godt med økende arbeidsledighet (høyeste på 20år).  En velferdsstat som er avhengig av langt høyere skatteinntekter enn vi får inn idag. Det er allerede negativ økonomisk utvikling i landet.

Det har allerede gått kraftig utover velferdsstaten og de kutter og sparer i alle ender. Det går allerede utover de svakeste som du nevner, et sykehjem nær meg så må de kutte for 13 MNOK neste år f.eks. Så da finner jeg det veldig merkelig at du sier "klart vi har råd".  

Det vil virkelig merkes på lommeboken etterhvert for alle. Pengene vi har spart opp skal være til å legge forholdene til rette for fremtdige generasjoner som må bygge landet opp rundt noe annet enn olje. De skal IKKE brukes til å integrere asylsøkere inn i samfunnet vårt og skape enda mer konkurranse med de få jobbene som finnes. 

Du skjønner jeg blir provesert ? 

 

Anonymkode: 60b38...ed6

Leser du hva jeg skriver? :fnise: 

Rent objektivt har vi RÅD, men det vil da naturligvis gå utover andre velferdsgoder. Det er alltid sånn. Nye prioriteringer vil gå utover andre ting. Og det er jeg like mye i mot som deg. Det er mine bekjente som mener at det ikke blir noe problem. Og da sier jeg at de glemmer det faktum at "de store mengdene" penger vi har også går ut. Det er ikke sånn at vi har enorme summer til overs hvert år, snarere tvert i mot.

Jeg forstår godt at du er bekymret over fremtiden, og det er sunt med skepsis. Norge vil gjerne være snille og hjelpe til, som så mange andre land, men det vil fort gå utover våre egne. Jeg er for å ta i mot de som bokstavelig talt måtte velge mellom å dø eller å leve(ikke økonomiske flyktninger), som er en langt lavere andel mennesker enn de økonomiske flyktningene, men da må de også jobbe hardt for å integreres, for så å måtte dra tilbake for å bygge opp landet når det er blitt fredelig der de kommer fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møter aldri noen som er fornøyd med innvandringen. De har alle sterke meninger i mot. Så kommer valget og da går de å stemmer arbeiderpartiet som de har gjort i alle år. Før de fortsetter å klage på at det blir praktisert arbeiderparti-politikk. 

Det ene lille de kunne gjort for å påvirke dette gjør de ikke...

Anonymkode: d580b...df4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på AAP og har lite å rutte med selv, så jeg er ikke interessert i å dele penger med flyktninger. Jeg hadde heller ikke villet det om jeg hadde god inntekt, fordi jeg er imot at de kommer hit. Jeg har hatt så utrolig mange negative opplevelser med asylsøkere i min by at nå er jeg drittlei av dem.

Eksempler på ting jeg har opplevd er at sykkelen min ble stjålet (jeg så fra vinduet mitt at det var 2 afrikanere), flere ganger når jeg har spurt utenlandske menn/gutter om å få sitte på bussen (da jeg brukte krykker), så har de ledd meg i ansiktet og sagt nei, jeg har blitt ropt hore etter på byen når jeg ikke har villet snakke med utenlendinger som flørtet, søsteren min ble forsøkt voldtatt av en asylsøker fra midtøsten og en jente i nabolaget her ble antastet av asylsøkere på vei hjem fra skolen. 

Jeg orker ikke mer av dette. Jeg er redd og sint. 

Anonymkode: a6fdd...03c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helst ingenting. 

Anonymkode: 9410c...1b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

kommer valget og da går de å stemmer arbeiderpartiet som de har gjort i alle år.

Anonymkode: d580b...df4

Nå er det faktisk borgerlig regjering og Sylvi Listhaug sitter som innvandringsminister.

men Jonas Gahr Støre er uenig med tiltakene. Heldigvis har kongen sagt at vi ikke kan ta imot hele afrika.

Kongen har overordnet makt og kan revurdere vedtaket.

Jeg stemte på arbeiderpartiet 1 gang for 7 år siden. Jeg tar alltid parti-tester.

Anonymkode: 16b0f...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du det er svært få flyktninger som kommer direkte fra Syria, de fleste er egentlig økonomiske flyktninger. 
På bare et asylmottak nær meg så er det asylsøkere fra 42 nasjonaliteter hvis det sier deg noe. 
Hvis du rømmer fra krig i Syria f.eks så stopper du i første og beste "safe heaven" du reiser ikke gjennom ørten land og muligheter for å komme til Norge. 

De fleste er unge menn fra alle slags fattige deler av verden som har hevet seg på bølgen og som søker lykken.
Jeg har og vært på orienteringsmøter ang dette - har du noen gang spurt deg selv hvor kvinnene og barna er? flykter mannen fra krigen og etterlater seg barn og kone midt i krigssonen ? 

Her oppe blir de inkludert i fotballlag b.la får egne fotballbaner og aktivitetsplaner og springer rundt uten en eneste bekymring whatsoever. 

Jeg fatter ikke hvordan noen kan sitte med den begrensa forståelsen din i 2016 jeg ..helt ubegripelig. 

Anonymkode: 60b38...ed6

Det er nå faktisk ikke bare i Syria det er konflikter, så at det ikke bare er syrere som kommer til Norge det er ikke veldig rart. 
http://www.globalis.no/Konflikter 

Jeg syntes det er helt topp at de blir inkludert, det er akkurat det de skal. De skal føle seg som hjemme, fordi det er faktisk det de er, hjemme. Men det er ett nytt land, og de er nye innbyggere, det er ikke bare å komme til Norge, også er de inkludert, klart de trenger å bli tatt hensyn til. At de føler seg inkludert er nøkkelen til at de skal fungere som gode norske medborgere. 

Du sier at de reiser gjennom ørten land, dessverre er de ørten landene ikke steder de kan 'gå av' da mange kommer via båt. Italia foreksempel kan ikke ta imot alle, og da er resten av Europa nødt til å ta noen de også. 

Og ja, noen som kommer er lykkejegere, men sånn er det bare. Noen vil alltid benytte muligheten når de har den. Det betyr ikke at vi ikke skal hjelpe fordi vi frykter at noen kommer bare for lykken. Noen vil være dårlige mennesker, men igjen, vi kan ikke slutte å hjelpe fordi vi er redd de som kommer inn er dårlige mennesker. Her i nærheten hvor jeg bor er det -også- mottak. Overrasket? Og her er det flere som er kommet fra Syria og andre krigsherjede land. 
Jeg forstår at du er redd for deg selv og dine, men denne fremmedfrykten begrenser din forståelse av situasjonen, og du ser kun de verst tenkelige scenarioene.  

Endret av Adara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det noen som har missforstått.

Det jeg betaler inn i skatt. Betaler jeg inn i en felles pott som jeg skal ha tilbake i goder som: skole, helsevesen, veger, pensjon og andre offentlige ting. 

Utenom det så er der frivillig om man vil bidra med å gi penger til nødhjelp i form av donasjoner til leger uten grenser, Røde kors osv. Noen skal jo ikke sende pengene mine til å finansiere ting i Afrika mot min vilje. Eller importere krig og kriminalitet for å gjøre det utrygt i mitt hjemland. Da nekter jeg å betale skatt!

Anonymkode: d580b...df4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det noen som har missforstått.

Det jeg betaler inn i skatt. Betaler jeg inn i en felles pott som jeg skal ha tilbake i goder som: skole, helsevesen, veger, pensjon og andre offentlige ting. 

Utenom det så er der frivillig om man vil bidra med å gi penger til nødhjelp i form av donasjoner til leger uten grenser, Røde kors osv. Noen skal jo ikke sende pengene mine til å finansiere ting i Afrika mot min vilje. Eller importere krig og kriminalitet for å gjøre det utrygt i mitt hjemland. Da nekter jeg å betale skatt!

Anonymkode: d580b...df4

Røde kors hadde gått innpå min bankkonto og satt opp en autogiro på 600 uten mitt samtykke.

heldigvis slettet det nå.

Anonymkode: 16b0f...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ClosedParadise skrev:

Ingen verdens ting. De får allerede nok. 

Fått nok tønnebomber mener du? Flaks du bor her, tror du og hadde flyktet hvis huset ditt hadde blitt bombet sønder og sammen av regimet i landet ditt... Blir kvalm av bortskjemte, ignorante "folk" som deg som sitter trygt i under tak med Internett og mat i skapet for å så tviholde på godene dine.

Anonymkode: c60b4...762

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...