Gå til innhold

Hva vil du ofre for flyktningene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt det gjelder alle mennesker eller flyktninger.

De må gjerne bidra og gjøre en innsats da er jeg for all hjelp. Men jeg ønsker ikke og støtte frekke flyktninger.

Anonymkode: 16b0f...362

Frekke flyktninger? Hva mener du da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Adara skrev:

Frekke flyktninger? Hva mener du da?

Gidder ikke og spesifisere du får se selv om du mener det samme om 5 år.

Anonymkode: 16b0f...362

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Gidder ikke og spesifisere du får se selv om du mener det samme om 5 år.

Anonymkode: 16b0f...362

Jeg tror ikke jeg kommer til å irritere meg noe mer over frekke flyktninger enn frekke nordmenn :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Ganske mye egentlig:

 

Fravær av varslet skattelette.

Større bruk av miljø-avgifter.

 

Høyere egenandeler i høyere utdanning.

Lavere lønn for offentlige ansatte som leger, sykepleiere, lærere, og sikkert noen andre også. (dette gjelder de som ikke er lavtlønnede fra før)

Større bruk av oljepenger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hets og svar til dette. 

Mynona, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har allerede ofret mye ved å senke levestandarden i bolig. Skal kanskje kjøpe en noe større bolig annet sted og selge den jeg har nå. Men levestandarden skal senkes i ny bolig også. Dvs ut med microovn, duppeditter osv. Økonomisk syns jeg at jeg skatter nok. 

Anonymkode: ef72d...d18

På hvilken måte hjelper det flyktningene at du selger boligen din og senker levestandarden?

Anonymkode: 50386...17e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Adara skrev:

Jeg håper selvfølgelig ikke på krig i eget land, men det er svært mange nordmenn som burde opplevd hva flyktningene går gjennom. Hva ville jeg ofret? Det som trengtes. Jeg ville ikke nødvendigvis vært glad for å få mindre lønn, men vi trenger strengt talt ikke så mye lønn som vi får. Denne bruk og kast mentaliteten mange av oss har kan vi godt bli kvitt, og vi hadde nok blitt ett bedre folk uten denne u-kulturen. 

Ser ut som det er en del folk her som bare trykker helt tilfeldig på tastaturet også er det bare flaks at det faktisk er ord som kommer frem. Sammenligne flyktninger med bakterier. Kalle de for lykkejegere?? Flyktninger reiser fra landene sine fordi de ikke har annet valg. De kom ikke til Norge for 10 år siden, de kommer nå, når de trenger hjelp, når det er fare for livene deres. De er verken bakterier eller underverdige deg som sitter å spyr ut stygge kommentarer på nettet. Selv om du sikkert tror det. 
Som sagt, jeg håper ikke på krig i eget land, men ser mange her som burde fått en smakebit av hvordan det er. 
Empati og medmenneskelighet, get some..
 

Det er ikke så lenge siden det var krig i Norge så din påstand om at enkelte her burde oppleve krig er idiotisk. Mine besteforeldre blant annet, måtte flykte og forlate alt de eide da tyskerne brant ned hele Finnmark. Flere av slektningene mine ble også skutt fordi de ikke ville evakuere og samer "var ikke mennesker". Nå flykta nordmenn mest til Sverige/England og kom tilbake etter krigen og var høyst takknemlige for den hjelpa de fikk. 

Flyktningene som er nå reiser halve verden rundt etter de beste velferdsordningene, antaster/voldtar kvinner de kommer over og klager på mat, bolig, internett og annet mangel på luksusgoder. Hvorfor skal jeg ha et ønske å invitere slike menn inn i Norge? Hjelp heller flyktningene i nabolandene eller så kan USA, som absolutt skulle ned i midtøsten for å lage demokrati, ta seg av de som flykter fra den krigen de starta.

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mearrasámi skrev:

Det er ikke så lenge siden det var krig i Norge så din påstand om at enkelte her burde oppleve krig er idiotisk. Mine besteforeldre blant annet, måtte flykte og forlate alt de eide da tyskerne brant ned hele Finnmark. Flere av slektningene mine ble også skutt fordi de ikke ville evakuere og samer "var ikke mennesker". Nå flykta nordmenn mest til Sverige/England og kom tilbake etter krigen og var høyst takknemlige for den hjelpa de fikk. 

Flyktningene som er nå reiser halve verden rundt etter de beste velferdsordningene, antaster/voldtar kvinner de kommer over og klager på mat, bolig, internett og annet mangel på luksusgoder. Hvorfor skal jeg ha et ønske å invitere slike menn inn i Norge? Hjelp heller flyktningene i nabolandene eller så kan USA, som absolutt skulle ned i midtøsten for å lage demokrati, ta seg av de som flykter fra den krigen de starta.

 

Det spiller lite rolle om det ikke er lenge siden, jeg kan garantere deg at ingen som sitter her og kommenterer, deg i blant dem, har opplevd krig. 

Resten av innlegget ditt gidder jeg faktisk ikke svare på. Du snakker om ett fåtall. 

Endret av Adara
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt det gjelder alle mennesker eller flyktninger.

De må gjerne bidra og gjøre en innsats da er jeg for all hjelp. Men jeg ønsker ikke og støtte frekke flyktninger.

Anonymkode: 16b0f...362

Frekke folk finner du overalt. Det er kanskje 1 % av flyktningene som er frekke, og det gjelder da nordmenn også. Møter stadig nordmenn som også er idioter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Adara skrev:

Det spiller lite rolle om det ikke er lenge siden, jeg kan garantere deg at ingen som sitter her og kommenterer, deg i blant dem, har opplevd krig. 

Resten av innlegget ditt gidder jeg faktisk ikke svare på. Du snakker om ett fåtall. 

Det sier jo bare mer om deg og ditt kunnskapsnivå i denne saken. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Mearrasámi skrev:

Det sier jo bare mer om deg og ditt kunnskapsnivå i denne saken. 

Ja, for min del sier det mer om deg. Det plager meg ikke et sekund hva du tror og tenker om meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Sunhands skrev:

Frekke folk finner du overalt. Det er kanskje 1 % av flyktningene som er frekke, og det gjelder da nordmenn også. Møter stadig nordmenn som også er idioter. 

De har ikke noe respekt for vår kultur.

Snart blir det sikkert rasstisk med 17 mai, jul og påske og alt som har med kristendommen og gjøre.

Kristendom religion og livsyn heter noe Religion og livsyn takket være disse vatnissene.

Værre vil det bli. 90% av overfallsvoldtekter er begått av utlendinger.

Politikerne ligger opp til at vi må innrette oss til deres kultur med moskeer og youname it.

Istedenfor er det de som burde lære seg norske skikker.

Jeg skal gi minst mulig penger til den gjengen der det er ivertfall helt sikkert.

Anonymkode: 16b0f...362

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede ofret mye av velferdsstaten som det er allerede, mange mange milliarder skal dekkes inn fra andre poster i velferden til å finansiere disse økonomiske flyktningene.....det kommer til å bli mindre goder fordelt ut nå.
Det har allerede startet - det går spesielt utover de svake i vårt eget samfunn. 

Kjenner en del lærlinger nå som er bekymret da det blir mye vanskeligere å få praksisplass i bedrifter nå ettersom det offentlige ikke gir tilskudd i samme grad til arbeidsplassene for dette. Samtidig som næringslivet og alt egentlig bare går dårlig og de kutter over hele linja. Dette er det som skjer as we speak ...

...håper virkelig dere vet hvem dere må stemme på ved valget neste år. Det blir et kritisk og avgjørende år det kan jeg bare si med en gang. 

Anonymkode: 60b38...ed6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunhands
15 minutter siden, Mearrasámi skrev:

Beklager, trykket feil og KG lar meg ikke slette dette igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Adara skrev:

Det spiller lite rolle om det ikke er lenge siden, jeg kan garantere deg at ingen som sitter her og kommenterer, deg i blant dem, har opplevd krig. 

Resten av innlegget ditt gidder jeg faktisk ikke svare på. Du snakker om ett fåtall. 

Du det er svært få flyktninger som kommer direkte fra Syria, de fleste er egentlig økonomiske flyktninger. 
På bare et asylmottak nær meg så er det asylsøkere fra 42 nasjonaliteter hvis det sier deg noe. 
Hvis du rømmer fra krig i Syria f.eks så stopper du i første og beste "safe heaven" du reiser ikke gjennom ørten land og muligheter for å komme til Norge. 

De fleste er unge menn fra alle slags fattige deler av verden som har hevet seg på bølgen og som søker lykken.
Jeg har og vært på orienteringsmøter ang dette - har du noen gang spurt deg selv hvor kvinnene og barna er? flykter mannen fra krigen og etterlater seg barn og kone midt i krigssonen ? 

Her oppe blir de inkludert i fotballlag b.la får egne fotballbaner og aktivitetsplaner og springer rundt uten en eneste bekymring whatsoever. 

Jeg fatter ikke hvordan noen kan sitte med den begrensa forståelsen din i 2016 jeg ..helt ubegripelig. 

Anonymkode: 60b38...ed6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har ikke noe respekt for vår kultur.

Snart blir det sikkert rasstisk med 17 mai, jul og påske og alt som har med kristendommen og gjøre.

Kristendom religion og livsyn heter noe Religion og livsyn takket være disse vatnissene.

Værre vil det bli. 90% av overfallsvoldtekter er begått av utlendinger.

Politikerne ligger opp til at vi må innrette oss til deres kultur med moskeer og youname it.

Istedenfor er det de som burde lære seg norske skikker.

Jeg skal gi minst mulig penger til den gjengen der det er ivertfall helt sikkert.

Anonymkode: 16b0f...362

Du er klar over at minst 60% av nordmenn er sekulære og at mange av oss har arbeidet for livssynsnøytrale fag, seremonier etc i lang tid? Human-etisk forbund har gjort mye for denne saken. Du kan nok ikke skylde dette på muslimene.. Mange av de som nå kommer (og den nest største gruppen EMA?) er dessuten eritreere og kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sunhands
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har allerede ofret mye av velferdsstaten som det er allerede, mange mange milliarder skal dekkes inn fra andre poster i velferden til å finansiere disse økonomiske flyktningene.....det kommer til å bli mindre goder fordelt ut nå.
Det har allerede startet - det går spesielt utover de svake i vårt eget samfunn. 

Kjenner en del lærlinger nå som er bekymret da det blir mye vanskeligere å få praksisplass i bedrifter nå ettersom det offentlige ikke gir tilskudd i samme grad til arbeidsplassene for dette. Samtidig som næringslivet og alt egentlig bare går dårlig og de kutter over hele linja. Dette er det som skjer as we speak ...

...håper virkelig dere vet hvem dere må stemme på ved valget neste år. Det blir et kritisk og avgjørende år det kan jeg bare si med en gang. 

Anonymkode: 60b38...ed6

Dette er jo pga dårlige tider og borgerlig politikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sunhands skrev:

Dette er jo pga dårlige tider og borgerlig politikk...

Det er ikke borgerlig politikk som har gjort Norge oljeavhengig og presset ut alle andre næringer i flere tiår nå da :)
Oljeprisen er 3 ganger lavere nå enn når AP\rødgrønt var ved makten. Å drive et land med 3 ganger mindre skatteinntekter samtidig som en estimert kostnad på 75 milliarder skal dekkes inn til bare flyktningene gjør at mye må ofres av velferdsgodene.

Hvis du forventer at tidene skal bli bedre under de forutsetningene der så tror jeg du må ta deg både en og 2 boller :)

Anonymkode: 60b38...ed6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sunhands skrev:

Da snakker du om asylsøkere, ikke flyktninger. Flyktninger er ikke trygge "der de er", og har derfor krav på beskyttelse.

Asylsøker er en beskyttet tittel som fint kan brukes  i sammenheng med flyktninger da de ofte går under denne definisjonen. Man kan altså være flyktning og få status som asylsøker.

Anonymkode: 8b981...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trygdet og akter ikke å ofre noe på de som kommer hit for å leve herrens glade dager. Derimot hjelper jeg mer enn gjerne de som er herjet av krig og nød. De har nemlig ikke penger til å komme hit, mens lykkejegere har betalt tusenvis av kroner for å komme hit. Jeg synes ikke synd på dem og lille Norge kan ikke leke sosialkontor for hele verden. Fortsetter dette, kommer samfunnet vårt til å kollapse I ganske så nært fremtid.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...