Gå til innhold

Hva vil du ofre for flyktningene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye mer vil du skatte?

Dere på trygd, hvor mye mindre kan dere tåle å få utbetalt?

Er det greit hvis Norge etterhvert blir slik at ingen har råd til å ta en tur på restaurant, kino eller å dra på ferie? 

Er dere villige til å jobbe mer? Men for mindre penger? 

Norges fremtid ser ikke lys ut, så jeg tror det vil bli dårligere levekår med tiden og mer fattigdom. Til og med for dem med god utdanning og jobb. Hva tror dere?

Anonymkode: 4bd27...19d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye mer vil du skatte?

Dere på trygd, hvor mye mindre kan dere tåle å få utbetalt?

Er det greit hvis Norge etterhvert blir slik at ingen har råd til å ta en tur på restaurant, kino eller å dra på ferie? 

Er dere villige til å jobbe mer? Men for mindre penger? 

Norges fremtid ser ikke lys ut, så jeg tror det vil bli dårligere levekår med tiden og mer fattigdom. Til og med for dem med god utdanning og jobb. Hva tror dere?

Anonymkode: 4bd27...19d

Går ikke på trygd, men jobber 100%. Jeg ville ikke ha ofret noen ting. Det er ikke Norges oppgave å redde verden. Norge spyr allerede ut milliarder på flyktningene og det er mer enn nok.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ofre en krone :) Jobber 100%.

 

Anonymkode: 027b1...ea2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke villig til å ofre noe som helst. Er ikke jeg som har sagt ja til å ta inn alt, regner jo med at de som styrer snart tar til fornuften. Det må de jo nesten gjøre...

Anonymkode: a2db8...d6d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ha det som nå, men at alt som brukes på migranter og asylsøkere skal gå til å bygge flere flyktningeleire med bedre standard og sikkerhet, hvor enker, enslige kvinner og barn har beskyttelse i egne leirer. De skal være skoler, lege og nok mat tilgjengelig. Vi har råd til å hjelpe mange flere uten å øke skattene i Norge.

Antallet asylsøkere skal reduseres ned mot null ved at de får hurtig behandling på grensen og avvises. Alle uten ID-papirer avvises uten å få komme inn, uansett hvor de hevder å komme fra. Alle skal tas fingeravtrykk av for å hindre at de kommer igjen med falske papirer. De som kom over grensen fra Storskog hadde ID-papirer, men de som kommer over andre grenseoverganger har "mistet" papirene.. http://www.rights.no/2016/04/alle-hadde-pass/

Sitat

Forklaringen er enkel: alle som kommer inn i Russland må ha gyldige reisedokumenter. Det samme gjelder ut av Russland. Det er i så fall meget påfallende at alle av de om lag 5.600 migrantene som kom over Storskog hadde reisedokumenter. Det betyr på godt norsk at de hadde pass.

Så til spørsmålet: Hvorfor har ikke de andre som klarer å komme seg innenfor den norske grensen med seg de nødvendige reisedokumentene når de registrer seg som asylsøkere for norsk politi? Disse asylsøkerne har ingen papirer som kan bekrefte deres identitet. Som oftest er det «mistet». På Storskog var dette aldri en problematikk.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ops2 skrev:

Vi ha det som nå, men at alt som brukes på migranter og asylsøkere skal gå til å bygge flere flyktningeleire med bedre standard og sikkerhet, hvor enker, enslige kvinner og barn har beskyttelse i egne leirer. De skal være skoler, lege og nok mat tilgjengelig. Vi har råd til å hjelpe mange flere uten å øke skattene i Norge.

Antallet asylsøkere skal reduseres ned mot null ved at de får hurtig behandling på grensen og avvises. Alle uten ID-papirer avvises uten å få komme inn, uansett hvor de hevder å komme fra. Alle skal tas fingeravtrykk av for å hindre at de kommer igjen med falske papirer. De som kom over grensen fra Storskog hadde ID-papirer, men de som kommer over andre grenseoverganger har "mistet" papirene.. http://www.rights.no/2016/04/alle-hadde-pass/

 

Enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har allerede ofret mye ved å senke levestandarden i bolig. Skal kanskje kjøpe en noe større bolig annet sted og selge den jeg har nå. Men levestandarden skal senkes i ny bolig også. Dvs ut med microovn, duppeditter osv. Økonomisk syns jeg at jeg skatter nok. 

Anonymkode: ef72d...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke villig til å ofre noe for dem.

Anonymkode: 50386...17e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye mer vil du skatte?

Dere på trygd, hvor mye mindre kan dere tåle å få utbetalt?

Er det greit hvis Norge etterhvert blir slik at ingen har råd til å ta en tur på restaurant, kino eller å dra på ferie? 

Er dere villige til å jobbe mer? Men for mindre penger? 

Norges fremtid ser ikke lys ut, så jeg tror det vil bli dårligere levekår med tiden og mer fattigdom. Til og med for dem med god utdanning og jobb. Hva tror dere?

Anonymkode: 4bd27...19d

 

Skjermbilde 2016-05-01 11.11.05.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde skattet mer MED GLEDE om det var det som skulle til for at flere mennesker slipper å dø/leve i frykt/leve i ekstrem fattigdom. Dere som sier at dere ikke ville ofret noe som helst - flaks for dere at dere ble født i Norge.. Det minste vi kan gjøre er å dele litt etter å ha "vunnet lotteriet" på den måten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ofre den på bildet så stakkarene får mat. Men ser jo helst at de er veganere da så KåreHane slipper å slaktes.

Kykelikyyy3.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netttroll

Jobber 100% og har ikke tenkt å ofre noe som helst! Vil Norge ha inn flere flyktninger så for de også skaffe jobber til dem! Vi har nok med å forsørge våre statsborgere som ikke er i stand til å jobbe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er villig til å betale mer i skatt for å hjelpe flyktningene, men bare hvis vi hjelper dem der de er.

Å hjelpe noen få individer fungerer ikke på lang sikt. Jeg har mer tro på å hjelpe samfunnet ved å bidra til at de får militær hjelp, mat, husly, legehjelp og utdannelse der de er. Ved å gi husly og mat til Mohammed så hjelper vi Mohammed, vi hjelper ikke samfunnet han kommer fra. Hvis vi skal huse folk her i Norge, så burde det være en forutsetning at de drar tilbake når det er trygt der, og at vi bidrar på en slik måte at de kan bli en ressurs for sitt samfunn i fremtiden.

Anonymkode: d38c1...b4a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er villig til å betale mer i skatt for å hjelpe flyktningene, men bare hvis vi hjelper dem der de er.

Å hjelpe noen få individer fungerer ikke på lang sikt. Jeg har mer tro på å hjelpe samfunnet ved å bidra til at de får militær hjelp, mat, husly, legehjelp og utdannelse der de er. Ved å gi husly og mat til Mohammed så hjelper vi Mohammed, vi hjelper ikke samfunnet han kommer fra. Hvis vi skal huse folk her i Norge, så burde det være en forutsetning at de drar tilbake når det er trygt der, og at vi bidrar på en slik måte at de kan bli en ressurs for sitt samfunn i fremtiden.

Anonymkode: d38c1...b4a

Da snakker du om asylsøkere, ikke flyktninger. Flyktninger er ikke trygge "der de er", og har derfor krav på beskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sunhands skrev:

Da snakker du om asylsøkere, ikke flyktninger. Flyktninger er ikke trygge "der de er", og har derfor krav på beskyttelse.

Jeg vet de ikke er trygge der de er, men vi får helle bidra til at de får det litt tryggere, enn å bosette dem permanent på en annen del av kloden..

Anonymkode: d38c1...b4a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håper selvfølgelig ikke på krig i eget land, men det er svært mange nordmenn som burde opplevd hva flyktningene går gjennom. Hva ville jeg ofret? Det som trengtes. Jeg ville ikke nødvendigvis vært glad for å få mindre lønn, men vi trenger strengt talt ikke så mye lønn som vi får. Denne bruk og kast mentaliteten mange av oss har kan vi godt bli kvitt, og vi hadde nok blitt ett bedre folk uten denne u-kulturen. 

Ser ut som det er en del folk her som bare trykker helt tilfeldig på tastaturet også er det bare flaks at det faktisk er ord som kommer frem. Sammenligne flyktninger med bakterier. Kalle de for lykkejegere?? Flyktninger reiser fra landene sine fordi de ikke har annet valg. De kom ikke til Norge for 10 år siden, de kommer nå, når de trenger hjelp, når det er fare for livene deres. De er verken bakterier eller underverdige deg som sitter å spyr ut stygge kommentarer på nettet. Selv om du sikkert tror det. 
Som sagt, jeg håper ikke på krig i eget land, men ser mange her som burde fått en smakebit av hvordan det er. 
Empati og medmenneskelighet, get some.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lang sikt trenger vi ikke ofre noe da de vil bidra til samfunnets økonomi, og vi vil sannsynligvis komme omtrent likt ut som dersom vi ikke mottok flyktninger. Uansett hadde jeg vært villig til å ofre 1000 kroner i måneden uten særlig problem, og jeg er uføretrygdet.

Anonymkode: b6ba0...7cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet de ikke er trygge der de er, men vi får helle bidra til at de får det litt tryggere, enn å bosette dem permanent på en annen del av kloden..

Anonymkode: d38c1...b4a

Det partiet som snakker høyest om at vi skal hjelpe dem der de er, er også det partiet som for få dager siden stemte for våpensalg til regimer som bidrar til destabilitet i regionen, eller gjør ingenting med klimakrisen som er blant de medvirkende årsakene til at mange mennesker i dag er på flukt.

De andre partiene snakker også om å hjelpe de som hjelpes kan der de er, men forstår også at det fortsatt vil komme flyktninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Adara skrev:

Empati og medmenneskelighet, get some.. 

Jeg har ikke sagt det gjelder alle mennesker eller flyktninger.

De må gjerne bidra og gjøre en innsats da er jeg for all hjelp. Men jeg ønsker ikke og støtte frekke flyktninger.

Anonymkode: 16b0f...362

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...