Gå til innhold

Drømmer at jeg er utro :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare flytt tråden om den er på feil sted.

De to siste nettene har jeg drømt at jeg er utro, rett før jeg våkner. I drømmen finner alltid mannen det ut. Det er helt jævlig å drømme det, jeg ville aldri gjort noe sånt mot mannen min og jeg elsker ham mer enn jeg trodde var mulig. Drømmen er så ekte og jeg våkner og er kjempelei meg og har svart samvittighet som faktisk sitter i en stund :( er gravid i uke 10, lurer på om det kan ha noen sammenheng med rare drømmer. Noen andre som har drømt at de selv er utro? Jeg er skikkelig lei meg i drømmen og, vet liksom at jeg gjør noe galt og livredd for å bli oppdaget. Kan liksom ikke se noen grunn til at jeg skal drømme det heller, er ikke sånn jeg går og tenker på til hverdags :P

Anonymkode: 67d28...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Du er utro mot kjæresten din
Du våkner kanskje ikke så fornøyd og rolig etter å ha drømt at du hadde sex med noen andre enn kjæresten din?

Astri Hognestad tolker:

Utroskap i drømmer handler ofte om at forholdet du lever i trenger å utvikles mer. Et eller annet føles for trangt, kanskje partnerens holdning til deg, eller din egen holdning til forholdet. Kanskje dere binder hverandre for mye følelsesmessig. Kanskje det er for lite frihet, slik at dere for eksempel ikke lar hverandre ha tankene for seg selv, men skal vite absolutt alt som foregår i partneren. Det blir ufrihet av slikt, og da kan slike drømmer om utroskap oppstå. 

Det er svært sjelden at utroskap i drømmer handler om noe konkret. Som alle andre drømmer dreier det seg om bilder på noe i forholdet eller i livet generelt.

 

 

Hvis du drømmer at du er utro mot noen, er det et tegn er du ikke er ærlig med deg selv. Det kan være en ting som innrømmer deg og du kan ikke tilgi deg selv. Det betyr at du viser ikke dine følelsene. Den drømmen kan også bety at du er dratt inn til noe mot loven, men du selv vet ikke det. Hvis du ser venner som utro mot deg, symboliserer det din redsel for å bli forsømt av de du elsker. Du må sørge på, kanskje det er noe spårsmålene som du har ikke svaret på og derfor bekymrer du deg. Vær sikker på at du ikke skjuler dine følelser. Hvis du er utro mot din partner med hans venn betyr det at det venter store endringer i deres forhold, fordi du føler deg uforstående. Den drømmen kan være et tegn at du vil vite noe om din partner, men du vil ikke liker det.

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 12 nå, og rundt uke 10 drømte jeg 2-3 netter nettopp det samme. Våknet av dette midt på natten og klemte og kysset på mannen bare for å lette min egen samvittighet. Elsker han pver alt på jord! Skikkelig rart at vi begge gjorde det i uke 10!!

Anonymkode: e503f...da5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanlig med økt drømmeaktivitet under graviditet,  og både jeg og venninna mi har hatt utro-drømmer i våre svangerskap. Tror ikke man trenger å legge så mye i det, en drøm er bare en drøm spør du meg. Har aldri vært, og kunne heller ikke tenkt meg å være utro mot mannen min. 

Anonymkode: 18160...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer utrolig mye rart og har gjort det under hele graviditeten. Har vært utro med alle tenkelige mannfolk i srømmene mine. Jeg hadde aldri komt til å vært utro mot mannen min, vi har det kjempe fint sammen. Så jeg bare overser det :-) 

Anonymkode: f87fa...faa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drømmer utrolig mye rart og har gjort det under hele graviditeten. Har vært utro med alle tenkelige mannfolk i srømmene mine. Jeg hadde aldri komt til å vært utro mot mannen min, vi har det kjempe fint sammen. Så jeg bare overser det :-) 

Anonymkode: f87fa...faa

Samme! Alt fra Justin Bieber til vaktmesteren! Hahaha jeg ignorerer det :P elsker mannen min overalt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Runforit skrev:

Du er utro mot kjæresten din
Du våkner kanskje ikke så fornøyd og rolig etter å ha drømt at du hadde sex med noen andre enn kjæresten din?

Astri Hognestad tolker:

Utroskap i drømmer handler ofte om at forholdet du lever i trenger å utvikles mer. Et eller annet føles for trangt, kanskje partnerens holdning til deg, eller din egen holdning til forholdet. Kanskje dere binder hverandre for mye følelsesmessig. Kanskje det er for lite frihet, slik at dere for eksempel ikke lar hverandre ha tankene for seg selv, men skal vite absolutt alt som foregår i partneren. Det blir ufrihet av slikt, og da kan slike drømmer om utroskap oppstå. 

Det er svært sjelden at utroskap i drømmer handler om noe konkret. Som alle andre drømmer dreier det seg om bilder på noe i forholdet eller i livet generelt.

 

 

Hvis du drømmer at du er utro mot noen, er det et tegn er du ikke er ærlig med deg selv. Det kan være en ting som innrømmer deg og du kan ikke tilgi deg selv. Det betyr at du viser ikke dine følelsene. Den drømmen kan også bety at du er dratt inn til noe mot loven, men du selv vet ikke det. Hvis du ser venner som utro mot deg, symboliserer det din redsel for å bli forsømt av de du elsker. Du må sørge på, kanskje det er noe spårsmålene som du har ikke svaret på og derfor bekymrer du deg. Vær sikker på at du ikke skjuler dine følelser. Hvis du er utro mot din partner med hans venn betyr det at det venter store endringer i deres forhold, fordi du føler deg uforstående. Den drømmen kan være et tegn at du vil vite noe om din partner, men du vil ikke liker det.

For noe tull! Det finnes ikke noe vitenskapelig grunnlag for å så bastant konkludere hva andres drømmer betyr. At hun drømmer om utroskap kan like gjerne tolles som at hun er redd for at noe skal true relasjonen til mannen, eller en frykt for alt som endres ved at et barn kommer til verden. Eller så betyr det ingen verdens ting. Man vet jo at gravide kan ha mer livaktige drømmer.

Anonymkode: 52653...223

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også helt syke drømmer rundt den tiden med begge mine. Helt hinsides, folk døde, var utro, det var ikke måte på. Hormoner. Det går over, ikke legg noe i det :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så rart, jeg har faktisk drømt akkurat det samme! Drømte at jeg var utro og at vi ble fersket. Våknet kjempelei meg! Jeg elsker mannen min og kunne aldri gjort noe sånt! Trykte han godt inntil meg når jeg våknet, og synes faktisk det var veldig ekkelt i ettertid. Jeg er 15 uker på vei...

Anonymkode: f227b...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull! Det finnes ikke noe vitenskapelig grunnlag for å så bastant konkludere hva andres drømmer betyr. At hun drømmer om utroskap kan like gjerne tolles som at hun er redd for at noe skal true relasjonen til mannen, eller en frykt for alt som endres ved at et barn kommer til verden. Eller så betyr det ingen verdens ting. Man vet jo at gravide kan ha mer livaktige drømmer.

Anonymkode: 52653...223

Jeg skrev ikke at det er fasiten, men drømmetydning. Ingen sier at det er vitenskapelig bevis. 

Det viser seg at visse drømmer går igjen og er lik uansett hvem en er og hvor en er i verden.

Altså er det noe psykologisk og dermed er det ofte en viss sannhet i drømmetydning.

Jeg drømte for eksempel flere ganger at jeg drepte en baby. Var helt jævlig! Men jeg leste om det og det var i en periode jeg var stresset og glemte "barnet" i meg selv. Jeg tok tak i det, stresset ned og hadde det mer gøy og drømte aldri drømmen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Runforit skrev:

Jeg skrev ikke at det er fasiten, men drømmetydning. Ingen sier at det er vitenskapelig bevis. 

Det viser seg at visse drømmer går igjen og er lik uansett hvem en er og hvor en er i verden.

Altså er det noe psykologisk og dermed er det ofte en viss sannhet i drømmetydning.

Jeg drømte for eksempel flere ganger at jeg drepte en baby. Var helt jævlig! Men jeg leste om det og det var i en periode jeg var stresset og glemte "barnet" i meg selv. Jeg tok tak i det, stresset ned og hadde det mer gøy og drømte aldri drømmen igjen.

Selvsagt går drømmetemaer igjen, vi har jo mange av de samme erfaringene, kultur, normer, livssituasjoner. Drømmetydning bare basert på tema er nok bare et symptom på menneskers evige søken etter sammenhenger og mening.

Selvsagt kan jo drømmer gjøre noe tydeligere for en, men det er nok mye mer individuelt hvilken mening som blir riktig.

Anonymkode: 52653...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Gammel post, men godt for meg å lese. Jeg drømte jeg var utro med en av sjefene i natt og klarer ikke tenke på noe annet nå. Håper ikke han er på jobb i dag!

Anonymkode: 9894e...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...