Gå til innhold

Kan noen malekyndige være så snill å forklare meg dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er rullebøylen?  Kan dere vise meg på et bilde av en slik malerull,  hvilken side av maleredskapet som skal være på venstre side?

" Hvis du ruller fra høyre til venstre, skal rullebøylen hele tiden være på venstre side. Da unngår du overflødige striper med maling. "

http://www.adressa.no/bolig/article736772.snd

 

 

Anonymkode: e5eb6...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første foto i linken din, rullebøylen er til høyre.

Anonymkode: 8501d...831

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du striper har du for lite maling på veggen og ruller for hardt. 

Rull ut et jevnt lag med maling i ca. 4-5 rullebredder før du lett lar rullen "dale" fra tak til gulv - rullebredde for rullebredde med set par cm "overlapp" altså at du legger enden av rullen der bøylen som går fra skaftet til rullen noen cm over den forrige bredden du rullet.

Anonymkode: 02d74...129

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Første foto i linken din, rullebøylen er til høyre.

Anonymkode: 8501d...831

Takk for svar!

Du mente på det store bildet øverst i denne linken? http://www.aftenposten.no/bolig_old/Holder-du-denne-feil_-blir-malingen-stripete-og-kladdete-7768004.html

Skal maleredskapet altså holdes slik når man maler veggene fra tak mot gulv, hvis jeg skal male fra venstre mot høyre?

Anonymkode: e5eb6...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du striper har du for lite maling på veggen og ruller for hardt. 

Rull ut et jevnt lag med maling i ca. 4-5 rullebredder før du lett lar rullen "dale" fra tak til gulv - rullebredde for rullebredde med set par cm "overlapp" altså at du legger enden av rullen der bøylen som går fra skaftet til rullen noen cm over den forrige bredden du rullet.

Anonymkode: 02d74...129

Tusen takk! :hjerte:

Anonymkode: e5eb6...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Du mente på det store bildet øverst i denne linken? http://www.aftenposten.no/bolig_old/Holder-du-denne-feil_-blir-malingen-stripete-og-kladdete-7768004.html

Skal maleredskapet altså holdes slik når man maler veggene fra tak mot gulv, hvis jeg skal male fra venstre mot høyre?

Anonymkode: e5eb6...963

Når du skal rulle veggen, husk at rullebøylen skal vendes samme vei som du ruller. Hvis du ruller fra høyre til venstre, skal rullebøylen hele tiden være på venstre side. Da unngår du overflødige striper med maling.

..hentet fra artikkelen

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...