Gå til innhold

Hvordan spare til langt hår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jada, det er ganske enkelt, bare ha tålmodighet. 
Men jeg har alltid hatt lyst på langt hår og jeg sparer alltid fra høsten til langt utpå våren og da føler jeg det blir for kaotisk. Det blir som en dott med høy på huet som gir den stakkars hjernen min 500 plussgrader. 

Jeg er gutt, eller født gutt, men er vel kanskje mer jente og vil ha langt hår men jeg bare lurte på i forhold til frisører.. 
Kan man gå til en frisør og be dem "tynne det ut" liksom? Så det ikke blir så tykt. Og for eksempel forme det litt så jeg slipper å kjenne luggen kile meg i nesen :P

Jeg har vel egentlig ikke turt å spørre en frisør heller, fordi jeg er redd for å avsløre at jeg er... trans. 

Anonymkode: 83765...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg går og får mitt tynnet og trimmet. Mange som gjør det.

Anonymkode: ec43b...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan absolutt gå til frisøren å be dem "tynne det ut" :) 

Ellers så tviler jeg sterkt på at frisører stiller seg spørsmål rundt hverken kjønnsidentitet eller legning når gutter kommer for å vedlikeholde lengden eller jenter kommer for å klippe av seg håret. Så ikke nøl med å høre med frisøren, vedkommende vet nok hva som skal til for akkurat ditt hår.

Anonymkode: 256af...9c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lurt at du er nøye på hvordan du vil ha det. Vær konkret. Fortell at du ønsker en feminin frisyre om det er det du ønsker, så du blir fornøyd :) 

Du har ikke noe å skamme deg over!

Endret av Frk.Show
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tynnet ut håret hos frisøren før, men har sluttet med det nå fordi det gjør ar håret blir så frizzy. Så nå lar jeg det bare være som det er. Har veldig tykt hår og lever godt med det. Er mørkhåret, men synes ikke det er så plagsomt når det er varmt om sommeren egentlig. Kan jo være fordi jeg har hatt tykt hår hele livet og blitt vandt med det. Om somrene bruker jeg jo uansett ofte solhatt for å beskytte hodebunnen. 

For å la det vokse så er jeg flink med å ikke plage håret for mye. Føhning, glatting, mye børsting osv gjør at håret blir tørt og stygt og må klippes oftere. Derfor fletter jeg det mye bak eller setter det i en hestehale (med strikk uten metall på) og lar det være i fred. Da vokser det svært fort. Nå har jeg ikke vært hos frisøren og stusset håret mitt på 1 år og har fortsatt ingen slitte tupper :) 

Anonymkode: 9766b...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet meg ikke på to år og da jeg kom til frisøren så sa hun at det var så pent at hun ikke trengte å ta 1-2 cm. 

Mine triks er å la håret lufttørke. Flette om natten. Hårkur i ny og ne. Shampo uten silikon. En sjelden gang rettetang, det er vel eneste. Aldri farge håret.  Håret mitt hadde på to år vokst fra øre høyde til midt på ryggen 😊

Anonymkode: a5391...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...