Gå til innhold

Menn som ikke ser at damer bruker mye sminke...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En kompis og jeg har akkurat sett Adele-konserten, og han syns hun er et forbilde fordi hun kun bruker maskara og litt eyeliner.. Altså hallo?! Jeg er enig i at Adele er et forbilde, men hun bruker jo mye sminke. Prøvde å forklare han at hun hadde vært på sminkerommet i mange timer før konserten og at hun hadde mye sminke på huden, men han bare antok at jeg var misunnelig. 

Slikt sier han om andre modeller også, og hvis de ikke brukt maskara så sier han at de er naturlige. 

Hva er greia med at menn ikke ser at kvinner bruker (mye) sminke på huden i ansiktet?? 

Anonymkode: a9f26...5a0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg også lurt på i årevis. Husker en fyr kom inn på badet etter at jentene hadde vasket seg før vi skulle legge oss på en hyttetur. Vi var 18 år og ingen av oss brukte sminke på hyttetur, knapt nok ellers. Denne gutten ville SÅ gjerne vite hvordan vi så ut uten sminke! Altså.... Samme den andre veien, jeg fattet aldri hvorfor de ikke klarte å se det helt åpenbare at jenter som var gule i ansiktet bruket masse brunkrem. Nei, dette blir et mysterium for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kronidiot. At han i tillegg anklager deg for å være misunnelig når du påpeker at hun faktisk bruker en del sminke er til å le av. 

Slike mennesker som er så lite oppegående klarer jeg faktisk ikke å omgås. Jeg blir bare irritert over at noen kan være så korttenkt. 

Anonymkode: ad7fb...f3f

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke alle menn som er klar over hvor mye sminke kvinner egentlig kan bruke, selv om man ser sminkeløs ut.

Anonymkode: 99c5b...896

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fordi de ikke bruker sminke selv, og heller ikke ser på sminkevideoer på youtube. De er ikke familiære med prosessen fra usminket til sminket. Så enkelt er det. 

Anonymkode: a7312...20b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo fordi de ikke bruker sminke selv, og heller ikke ser på sminkevideoer på youtube. De er ikke familiære med prosessen fra usminket til sminket. Så enkelt er det. 

Anonymkode: a7312...20b

De må da likevel være ganske hjernedøde når de tror at supermodeller og artister bruker lite sminke. Man trenger ikke akkurat være kjent med prosessen for å vite det. 

Anonymkode: ad7fb...f3f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at Adele bruker mye sminke på øynene, med eyeliner og løsvipper. Og jeg ser hun har rouge og leppestipt. Jeg vet at hun har foundation, men denne er jo ikke noe man ser tydelig akkurat på henne, siden hun er profesjonelt sminket. Men, som sagt, eyeliner, løsvipper og rouge er iøynefallende. Det Adele har, er naturlig pene formede ansiktstrekk. Kanskje det er dette din venn forveksler med lite sminke. :)

Anonymkode: 7cf49...b39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasker meg dessverre ikke:P Jeg møtte en gang en mann(23 år) som var helt overbevist om at kvinner ikke hadde hår på kroppen, med unntak av hode, bryn og vipper. Hverken kjønnshår, hår under armene eller små-dun på overleppa:P Trodde han trollet meg i det lengste men han trodde virkelig det!

Tror kanskje årsaken til at menn ikke ser det(utover at de ikke bruker det selv) er at de er så vant med å se kvinner med sminke at de tror det er det som er naturlig. Det er jo knapt å oppdrive en kvinne uten sminke uansett hvor en snur seg. Photoshop har sikkert også bidratt med sitt.

Anonymkode: fed98...a3b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De må da likevel være ganske hjernedøde når de tror at supermodeller og artister bruker lite sminke. Man trenger ikke akkurat være kjent med prosessen for å vite det. 

Anonymkode: ad7fb...f3f

De fleste vet vel det. De vet bare ikke hvor mye. 

Anonymkode: a7312...20b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skylles nok at de fleste gutter knapt nok har hørt om annet enn veldig basic sminke. Eksempelvis tror jeg sikkert mange gutter kunne funnet på å si at hun her også så fin ut til at hun kun har på seg litt øyenskygge, maskara og leppestift :P 

image.jpg

Lite vet de at personene på bildet er de samme og at sminken tok evigheter. 

 

 

Endret av Fashionistaen
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og nei jeg ser ikke om en jente har sminket seg. Jeg skjønner det selvsagt om jeg ser hun ser forskjellig, men har hun alltid på samme sminke så går jeg utifra at det er sånn hun ser ut. 

Forstår at folk på scene og tv har sminket seg.

Anonymkode: 93891...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150922105948089.jpg

Sånn for eksempel. Mange menn synes nok at hun har lite sminke på seg, men jeg ser lett hvor mye hun egentlig har på.

Anonymkode: 99c5b...896

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fashionistaen skrev:

Skylles nok at de fleste gutter knapt nok har hørt om annet enn veldig basic sminke. Eksempelvis tror jeg sikkert mange gutter kunne funnet på å si at hun her også så fin ut til at hun kun har på seg litt øyenskygge, maskara og leppestift :P 

image.jpg

Lite vet de at personene på bildet er de samme og at sminken tok evigheter. 

 

 

 He he! Jeg synes egentlig han hadde penest trekk som mann, med lite sminke. Oversminking fører ofte til at naturlig pene trekk forsvinner litt. F.eks. synes jeg Terese Johaug er penest når hun har bare mascara (som i skiløypa), og ikke når hun er sminket opp som modell.

Anonymkode: 7cf49...b39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Google celebrities before and after makeup og vis han. Da får han nok sjokk! 

Anonymkode: 5af03...db1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

150922105948089.jpg

Sånn for eksempel. Mange menn synes nok at hun har lite sminke på seg, men jeg ser lett hvor mye hun egentlig har på.

Anonymkode: 99c5b...896

Sykt mye sminke også!  Huden er jo minst fire lag. Men gud så pen farge på øyenskyggen, noen som vet hva den fargen heter eller hvor man kan finne sånn fargetone kit? 

Anonymkode: 5af03...db1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykt mye sminke også!  Huden er jo minst fire lag. Men gud så pen farge på øyenskyggen, noen som vet hva den fargen heter eller hvor man kan finne sånn fargetone kit? 

Anonymkode: 5af03...db1

De lagene med foundation klarer ikke jeg å se, men skjønner at hun i hvert fall har ett lag. Jeg legger egentlig mest merke til øyensminke og lebestift. Kanskje jeg er litt blind? :)

Anonymkode: 7cf49...b39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha! Snakket om sminke og slike ting med en kompis en gang.. også sier han at han synes det er stygt med sminke og at jenter er penest naturlig. Så ser jeg litt teit på han og sier "sier du at jeg er stygg". Da sier han selvfølgelig "nei, du har jo nesten ikke sminke på". Da hadde jeg foundation, mascara, eyeliner, øyenskygge, leppestift og øyenbrynspenn på... haha! (han har sett meg både meg og uten) 

Anonymkode: 61173...301

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 He he! Jeg synes egentlig han hadde penest trekk som mann, med lite sminke. Oversminking fører ofte til at naturlig pene trekk forsvinner litt. F.eks. synes jeg Terese Johaug er penest når hun har bare mascara (som i skiløypa), og ikke når hun er sminket opp som modell.

Anonymkode: 7cf49...b39

Er du kvinne? For i så fall beviser du at kvinner heller ikke nødvendigvis ser at det er brukt mye sminke. :ler: 

Jeg er fan av Courtney Act, men jeg ser nesten ikke at det er henne (han) på guttebildet på grunn av all sminken.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,synes det er ganske morsomt selv. Mange av de som blir kalt for en naturlig skjønnhet er jo de som har mest sminke på.

Ellers er det jo mange av de som blir sett på som en skikkelig babe og kjempevakker egentlig uten sminke er ganske vanlige jenter/damer. Om man googler og ser litt på stjerner og kjendiser uten sminke så ser man at mange av dem er ganske så vanlige.

Sminke kan gjøre mye med et ansikt og selv om det ser naturlig ut så kan det skjule endel ting man er misfornøyd med.

I en periode da jeg brukte mye sminke ble jeg kalt for naturlig vakker. Da hadde jeg både foundation, concealer, mascara og eyeliner på, men jeg hadde ikke noen synlig farger eller slike ting som menn ser på som sminke. Ofte kan den naturlige looken kreve like mye eller mer sminke enn en festsminke.

Anonymkode: 13c51...d9e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Er du kvinne? For i så fall beviser du at kvinner heller ikke nødvendigvis ser at det er brukt mye sminke. :ler: 

Jeg er fan av Courtney Act, men jeg ser nesten ikke at det er henne (han) på guttebildet på grunn av all sminken.  

Ja, er kvinne. Så du mener altså det er brukt mest sminke på guttebildet. Jeg har aldri sett denne personen før, men googlet nå, og det er jo en mann. Ergo er det mindre sminke på guttebildet.

Anonymkode: 7cf49...b39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...