Gå til innhold

Utroskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener at utroskap kan være sunt i et forhold.

Jeg har vært utro - det har skjedd flere ganger - alltid med en nye jente/dame - alltid spontant - ingen navn eller nummer. Rett og slett kun sex (alltid med kondom). Menneske er ikke ment til å være monogam.

 

Fordeler:

  • Jeg får i pose og sekk. Jeg slipper å lure på hvordan det hadde vært å ha sex med andre. Jeg kan prøve å ha sex med personer som er helt annerledes enn min samboer (blond, brunette, mørk, høy, tynn, fet).
  • Jeg tenker ikke på om gresset er grønnere på andre siden av gjerdet, jeg kan ta turen over gjerdet for deretter å dra tilbake
  • Når jeg og min samboer er på byen - så kan jeg gi henne full fokus - jeg slipper å se på andre, det kan jeg gjøre neste gang når jeg er på byen uten henne.
  • Forholdet til min samboer blir bedre - fordi jeg er lykkeligere (Ja - jeg er LYKKELIGERE). Lykkeligere mann -> lykkeligere forhold.

Bakdeler:

  • Dårlig samvittighet? - det har jeg ikke. Det er kun sex.
  • Om hun skulle finne det ut... Jeg tror at vi har det så bra sammen at hun hadde tilgitt det :)

Så lenge hun ikke vet noe - og det forblir slik. Så er det vel supert - vi har et veldig veldig bra forhold, og mye av det skyldes utroskap!!! Jeg er lykkelig og hun er lykkelig :) 

 

Jeg kommer til å få mange stygge kommentarer - men jeg håper du som svarer, også kan svare på tre spørsmål (og helt ærlig):

  • Har du vært utro?
  • Har du noen gang hatt lyst til å knulle noen andre enn din samboer?
  • Tror du at forholdet deres hadde blitt bedre eller dårligere om du var utro (kun sikker sex, ikke en sjanse i h*** at din samboer fikk vite om det)

Anonymkode: e4c8c...fb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tro i motsetning til utro, betyr at man er noen man kan stole på. 

Du er ikke til å stole på. Hvordan kan du være sikker på at det bare er på det seksuelle du ikke er til å stole på? 

Du elsker ikke samboeren din. Hvis du gjorde det ville du ha respekt for henne. Når du ikke har respekt for henne hvordan tror du forholdet vil utvikle seg. 

Hvem andre enn henne kan du tenke deg å lyge for? 

Å være utro er galt. At du ikke synes det du gjør er feil, gjør det ikke mindre galt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mat trollet folkens. La trådene som er ment til å dø ut, dø ut. 

Anonymkode: 3fcad...80c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først til dine spørsmål: 1. nei. 2. ja. 3. dårligere 

Altså jeg skjønner alle grunnene til at det gjør forholdet (for din del) bedre og at du er lykkeligere. Meeen, samtidig så lurer du et annet menneske som stoler på deg, som hadde blitt såret og følt seg besveket (vil jeg tro?) om hun hadde funnet ut av det. Sier du for eksempel at hun er den eneste for deg og slike ting? for dette er jo ikke sant. Jeg synes et slikt forhold kan være helt fint og sunt jeg, så lenge begge parter er med på det og vet om det og at begge kan gjøre slike ting. For å dele livet med et menneske som tror du er en annen person enn det du er, og å lyve og bedra dette mennesket, er ganske ufint er min mening. Særlig hvis barn er fremtidsplanen!

Anonymkode: e785b...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du hadde sett på dama di som en hore og dumpa henne om HUN hadde vært utro. Blitt kjempe paranoid for hvert sekund hun ikke var med deg og mistet hele selvbildet ditt. Håper for guds skyld du tuller med innlegget ditt ellers håper jeg du brenner i helvete med den innstillinga der. Svike den man elsker. Fy faen så smålig. Pule flere filter,  fy faen så kvalmt 

Anonymkode: 69d64...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk skal være inntro jeg. Hvis man først har blitt enige om noe må man nesten følge det. 

Dette er bare rasjonaliseringer for å gjøre noe du vet er galt, eventuelt er det et forsøk på å fjerne de negative følelsene som kommer av den kognitive dissonansen som oppstår etter at du har gjort noe som du vet er galt og som er ukarakteristisk for den personen du mener du er (merk at jeg bruker du som i ubestemt flertall, ikke som i du trådstarter, som et synonym for man eller en). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at utroskap kan være sunt i et forhold.

Jeg har vært utro - det har skjedd flere ganger - alltid med en nye jente/dame - alltid spontant - ingen navn eller nummer. Rett og slett kun sex (alltid med kondom). Menneske er ikke ment til å være monogam.

 

Fordeler:

  • Jeg får i pose og sekk. Jeg slipper å lure på hvordan det hadde vært å ha sex med andre. Jeg kan prøve å ha sex med personer som er helt annerledes enn min samboer (blond, brunette, mørk, høy, tynn, fet).
  • Jeg tenker ikke på om gresset er grønnere på andre siden av gjerdet, jeg kan ta turen over gjerdet for deretter å dra tilbake
  • Når jeg og min samboer er på byen - så kan jeg gi henne full fokus - jeg slipper å se på andre, det kan jeg gjøre neste gang når jeg er på byen uten henne.
  • Forholdet til min samboer blir bedre - fordi jeg er lykkeligere (Ja - jeg er LYKKELIGERE). Lykkeligere mann -> lykkeligere forhold.

Bakdeler:

  • Dårlig samvittighet? - det har jeg ikke. Det er kun sex.
  • Om hun skulle finne det ut... Jeg tror at vi har det så bra sammen at hun hadde tilgitt det :)

Så lenge hun ikke vet noe - og det forblir slik. Så er det vel supert - vi har et veldig veldig bra forhold, og mye av det skyldes utroskap!!! Jeg er lykkelig og hun er lykkelig :) 

 

Jeg kommer til å få mange stygge kommentarer - men jeg håper du som svarer, også kan svare på tre spørsmål (og helt ærlig):

  • Har du vært utro?
  • Har du noen gang hatt lyst til å knulle noen andre enn din samboer?
  • Tror du at forholdet deres hadde blitt bedre eller dårligere om du var utro (kun sikker sex, ikke en sjanse i h*** at din samboer fikk vite om det)

Anonymkode: e4c8c...fb6

Du! Bakdeler sitter du på. Det motsatte av fordeler er vanligvis ulemper! :ler:    

 

Anonymkode: 7edbd...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du! Bakdeler sitter du på. Det motsatte av fordeler er vanligvis ulemper! :ler:    

 

Anonymkode: 7edbd...bd4

Bakdelene har gått i hodet på han! hahaha

Anonymkode: e785b...47b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at utroskap kan være sunt i et forhold.

Jeg har vært utro - det har skjedd flere ganger - alltid med en nye jente/dame - alltid spontant - ingen navn eller nummer. Rett og slett kun sex (alltid med kondom). Menneske er ikke ment til å være monogam.

 

Fordeler:

  • Jeg får i pose og sekk. Jeg slipper å lure på hvordan det hadde vært å ha sex med andre. Jeg kan prøve å ha sex med personer som er helt annerledes enn min samboer (blond, brunette, mørk, høy, tynn, fet).
  • Jeg tenker ikke på om gresset er grønnere på andre siden av gjerdet, jeg kan ta turen over gjerdet for deretter å dra tilbake
  • Når jeg og min samboer er på byen - så kan jeg gi henne full fokus - jeg slipper å se på andre, det kan jeg gjøre neste gang når jeg er på byen uten henne.
  • Forholdet til min samboer blir bedre - fordi jeg er lykkeligere (Ja - jeg er LYKKELIGERE). Lykkeligere mann -> lykkeligere forhold.

Bakdeler:

  • Dårlig samvittighet? - det har jeg ikke. Det er kun sex.
  • Om hun skulle finne det ut... Jeg tror at vi har det så bra sammen at hun hadde tilgitt det :)

Så lenge hun ikke vet noe - og det forblir slik. Så er det vel supert - vi har et veldig veldig bra forhold, og mye av det skyldes utroskap!!! Jeg er lykkelig og hun er lykkelig :) 

 

Jeg kommer til å få mange stygge kommentarer - men jeg håper du som svarer, også kan svare på tre spørsmål (og helt ærlig):

  • Har du vært utro?
  • Har du noen gang hatt lyst til å knulle noen andre enn din samboer?
  • Tror du at forholdet deres hadde blitt bedre eller dårligere om du var utro (kun sikker sex, ikke en sjanse i h*** at din samboer fikk vite om det)

Anonymkode: e4c8c...fb6

100% enig på alle områder. Selv har jeg vært utro i over 20 år og har ikke opplevd noe annet enn positive ting som følge av dette. Jeg har en gjeng turkompiser, og det vi har til felles er at vi knuller rundt som kaniner, og at vi alle er i langvarige stødige forhold. Jeg tror m.a.o at det er en sammenheng mellom utroskap og lykkelige forhold.

Og til deg som skriver at vi ville dumpet dama om hun hadde hatt noen på si. Nei, hvis det hadde gjort henne lykkelig, så hadde jeg blitt enda lykkeligere enn jeg er, hvis det er mulig, så lenge jeg visste at hennes sidesprang ikke var noe annet en bare sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg forventet å få masse dritt tilbake, jeg tror at mange er enig med meg. Tror det handler litt om alder og full ærlighet. Jeg har passert 40 og vært gift i 10 år, vi har vært sammen i 13 år.

Vi er opplært til at utro er noe negativt, og de fleste driver med dobbelmoral på dette punktet, jeg tipper flertallet har vært utro en eller flere ganger - jeg tror alle har fantasert om andre. Nå setter jeg det litt på spissen : Jeg tror at folk flest ikke angrer seg, anger er kun en unnskylding hvis det blir oppdaget. 

Hvis du spør meg på gaten - så hadde jeg svart: "jeg var trofast, utroskap har ingenting i et ekteskap å gjøre". Fordi det er dette svaret som er riktig og forventes.

Jeg er ganske sikker på om feks Justin Bieber eller Robbie Williams eller Kim Kardashian hadde spurt om du ville bli med på hotellrommet for litt hanky panky - så hadde ikke mange sagt nei.

Jeg og min samboer har et helt fantastisk forhold - vi er lykkelige, det er mye latter og glede. Vi stiller ikke spørsmål om alt mulig, hun har aldri forhørt meg. Om jeg fikk vite at hun hadde vært utro så vet jeg hvordan hun har det, så lenge det bare er sikker sex og ... hva kan jeg si? jeg er utro... Tror ikke jeg hadde sagt noe til henne.

Jeg syns det er feil å ha en elskerinne / kjæreste på si. Dette handler kun om sex, INGEN følelser involvert.

En ting til - man kan benytte ordet bakdel (som synonym for ulempe) - http://www.nob-ordbok.uio.no/BAKDEL

Anonymkode: e4c8c...fb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg forventet å få masse dritt tilbake, jeg tror at mange er enig med meg. Tror det handler litt om alder og full ærlighet. Jeg har passert 40 og vært gift i 10 år, vi har vært sammen i 13 år.

Vi er opplært til at utro er noe negativt, og de fleste driver med dobbelmoral på dette punktet, jeg tipper flertallet har vært utro en eller flere ganger - jeg tror alle har fantasert om andre. Nå setter jeg det litt på spissen : Jeg tror at folk flest ikke angrer seg, anger er kun en unnskylding hvis det blir oppdaget. 

Hvis du spør meg på gaten - så hadde jeg svart: "jeg var trofast, utroskap har ingenting i et ekteskap å gjøre". Fordi det er dette svaret som er riktig og forventes.

Jeg er ganske sikker på om feks Justin Bieber eller Robbie Williams eller Kim Kardashian hadde spurt om du ville bli med på hotellrommet for litt hanky panky - så hadde ikke mange sagt nei.

Jeg og min samboer har et helt fantastisk forhold - vi er lykkelige, det er mye latter og glede. Vi stiller ikke spørsmål om alt mulig, hun har aldri forhørt meg. Om jeg fikk vite at hun hadde vært utro så vet jeg hvordan hun har det, så lenge det bare er sikker sex og ... hva kan jeg si? jeg er utro... Tror ikke jeg hadde sagt noe til henne.

Jeg syns det er feil å ha en elskerinne / kjæreste på si. Dette handler kun om sex, INGEN følelser involvert.

En ting til - man kan benytte ordet bakdel (som synonym for ulempe) - http://www.nob-ordbok.uio.no/BAKDEL

Anonymkode: e4c8c...fb6

Grunnen til at ingen svarer er ikke fordi de er enig, men som en over her skrev, det kommer bare negativitet ut av denne tråden. Fordi mange har mest lyst til å skrive dritt til deg, men gidder ikke bruke tiden sin på det. Jeg har ikke tenkt til å skrive eller svare noe mer enn det, men de fleste er ikke enig og du vet sikkert innerst inne at du er en dårlig person. Jo, man er en dårlig person når man juger for og bedrar den man "elsker". 

Anonymkode: e785b...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del er forholdsvis enig med TS. Sex og følelser MÅ ikke ha noe med hverandre å gjøre, og i de tilfellene trenger ikke utroskap å være negativt. Det er et fysisk behov som bli dekt, på lik linje med at man klipper håret hos frisøren, bestiller mat ute osv. Problemet oppstår først hos dem som tenker på sex som synonymt med forelskelse og kjærlighet.

Anonymkode: 8d990...78b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at utroskap kan være sunt i et forhold.

Jeg har vært utro - det har skjedd flere ganger - alltid med en nye jente/dame - alltid spontant - ingen navn eller nummer. Rett og slett kun sex (alltid med kondom). Menneske er ikke ment til å være monogam.

 

Fordeler:

  • Jeg får i pose og sekk. Jeg slipper å lure på hvordan det hadde vært å ha sex med andre. Jeg kan prøve å ha sex med personer som er helt annerledes enn min samboer (blond, brunette, mørk, høy, tynn, fet).
  • Jeg tenker ikke på om gresset er grønnere på andre siden av gjerdet, jeg kan ta turen over gjerdet for deretter å dra tilbake
  • Når jeg og min samboer er på byen - så kan jeg gi henne full fokus - jeg slipper å se på andre, det kan jeg gjøre neste gang når jeg er på byen uten henne.
  • Forholdet til min samboer blir bedre - fordi jeg er lykkeligere (Ja - jeg er LYKKELIGERE). Lykkeligere mann -> lykkeligere forhold.

Bakdeler:

  • Dårlig samvittighet? - det har jeg ikke. Det er kun sex.
  • Om hun skulle finne det ut... Jeg tror at vi har det så bra sammen at hun hadde tilgitt det :)

Så lenge hun ikke vet noe - og det forblir slik. Så er det vel supert - vi har et veldig veldig bra forhold, og mye av det skyldes utroskap!!! Jeg er lykkelig og hun er lykkelig :) 

 

Jeg kommer til å få mange stygge kommentarer - men jeg håper du som svarer, også kan svare på tre spørsmål (og helt ærlig):

  • Har du vært utro?
  • Har du noen gang hatt lyst til å knulle noen andre enn din samboer?
  • Tror du at forholdet deres hadde blitt bedre eller dårligere om du var utro (kun sikker sex, ikke en sjanse i h*** at din samboer fikk vite om det)

Anonymkode: e4c8c...fb6

For å svare på de tre spørsmålene først:

1) Nei, jeg har ikke vært utro.

2) Selvsagt har jeg hatt lyst på andre enn min samboer, jeg finner en betydelig andel av kvinner i forplantningsdyktig alder «pulbare», altså verdt å begjære seksuelt. Jeg har da også i tidligere forhold hatt sex med andre med min samboers velsignelse, jeg ser ingen grunn til å kreve og love troskap hvis man ikke kan holde det. Det vil jo være å bygge forholdet på en løgn. 

3) Hvis jeg hadde hatt et forhold basert på gjensidig løfte om troskap ville forholdets grunnpremiss ødelegges av utroskap, sex med andre er ikke galt i et forhold der man ikke lover hverandre troskap, men når man først har lovt hverandre troskap vil det å bryte løftet og føre den andre bak lyset være utilgivelig. 

Til de av dere som ikke ser det problematiske i uttrykket «det man ikke vet har man ikke vondt av»:

La oss tenke oss at jeg har solgt deg et forfalsket maleri. Du henger det i stuen din, og du gleder deg over det som om det skulle være ekte. Mener du at ingen skade er skjedd så lenge du aldri oppdager at du har blitt svindlet?

La oss tenke oss at din verste fiende puler din kone regelmessig og at han også blir far til «dine» barn. Ingen skade skjedd så lenge du aldri oppdager det?

La oss tenke oss at myndighetene driver massiv overvåkning av deg og alle andre borgere på et nivå som ville fått oss til å brekke oss om vi visste om det, f.eks. med hemmelig videoovervåkning av alle hjem, helt greit så lenge vi aldri får vite om det?

La oss forestille oss et land der befolkningen tror de lever i et demokrati, men der stemmesedlene blir destruert uten å telles opp, mens det er en liten elite som i all hemmelighet avgjør sammensetningen av nasjonalforsamlingen etter et «valg». Er dette helt greit så lenge folket tror de har påvirkning på sammensetningen av nasjonalforsamlingen?  

 

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bergtekjen
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at utroskap kan være sunt i et forhold.

Jeg har vært utro - det har skjedd flere ganger - alltid med en nye jente/dame - alltid spontant - ingen navn eller nummer. Rett og slett kun sex (alltid med kondom). Menneske er ikke ment til å være monogam.

 

Fordeler:

  • Jeg får i pose og sekk. Jeg slipper å lure på hvordan det hadde vært å ha sex med andre. Jeg kan prøve å ha sex med personer som er helt annerledes enn min samboer (blond, brunette, mørk, høy, tynn, fet).
  • Jeg tenker ikke på om gresset er grønnere på andre siden av gjerdet, jeg kan ta turen over gjerdet for deretter å dra tilbake
  • Når jeg og min samboer er på byen - så kan jeg gi henne full fokus - jeg slipper å se på andre, det kan jeg gjøre neste gang når jeg er på byen uten henne.
  • Forholdet til min samboer blir bedre - fordi jeg er lykkeligere (Ja - jeg er LYKKELIGERE). Lykkeligere mann -> lykkeligere forhold.

Bakdeler:

  • Dårlig samvittighet? - det har jeg ikke. Det er kun sex.
  • Om hun skulle finne det ut... Jeg tror at vi har det så bra sammen at hun hadde tilgitt det :)

Så lenge hun ikke vet noe - og det forblir slik. Så er det vel supert - vi har et veldig veldig bra forhold, og mye av det skyldes utroskap!!! Jeg er lykkelig og hun er lykkelig :) 

 

Jeg kommer til å få mange stygge kommentarer - men jeg håper du som svarer, også kan svare på tre spørsmål (og helt ærlig):

  • Har du vært utro?
  • Har du noen gang hatt lyst til å knulle noen andre enn din samboer?
  • Tror du at forholdet deres hadde blitt bedre eller dårligere om du var utro (kun sikker sex, ikke en sjanse i h*** at din samboer fikk vite om det)

Anonymkode: e4c8c...fb6

Du får flere fordeler og kjærasten din får visst også nokon fordeler ser det ut som frå innlegget ditt. MEN spørsmålet er om dei fordelen ville ha vore verdt det for ho hvis ho fann ut at du er utro. Åpent forhold kan sikkert vere bra, men no er det jo berre åpent den ene vegen (med mindre han/ho også er utro) utan at han/ho veit om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Har du vært utro?
    - Nei.
  • Har du noen gang hatt lyst til å knulle noen andre enn din samboer?
    - Nei.
  • Tror du at forholdet deres hadde blitt bedre eller dårligere om du var utro (kun sikker sex, ikke en sjanse i h*** at din samboer fikk vite om det)
    - Nei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri vært utro, heller ikke hatt lyst på andre da jeg er i forhold. Og jeg tror virkelig ikke forholdet blir bedre av utroskap. Har opplevd to menn som var utro mot meg, og begge ble dumpet.

Har man lyst til å ha sex med andre, så får man heller være i åpne forhold. Hvor man har en avtale, om at man kan ha sex med andre. Jeg ønsker å være i forhold med en mann, som bare har sex med meg. Og ønsker ikke han det, så får han finne noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...