Gå til innhold

Tannlegetime


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var hos tannlegen for å fylle et mellomrom jeg har ved fortennene å tannlegen begynte å gjøre alt mulig annet.

som røntgen og vanlig undersøkelse, Kjente jeg ble ganske forbanna for det var ikke det jeg hadde bedt om i heletatt, å så klart han fikk ikke tid å gjøre seg ferdig med mellomrommet mellom tennene. Så nå må jeg tilbake for ny halvtime og gjøre ferdig det jeg ønsket!

er dette normal praksis??? Å så klart dette kostet mer enn det jeg var interessert i! 

Anonymkode: e81e0...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, så brutalt ja... Ingen andre som har opplevd det samme? Jeg trodde man avtalte hva som skal bli gjort når man bestiller time,men...

ts

Anonymkode: e81e0...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også opplevd det flere ganger. Jeg hadde trøbbel med en tann. Var der sikkert 4 ganger hvor jeg klaget på denne tannen. Tannlegen fant ikke noe galt med tannen, men jeg måtte jo betale for undersøkelsen av tannen og røntgen
Enden på visa ble at jeg måtte rotfylle denne tannen, ganske irriterende at jeg da hadde betalt 2-3 tusen kroner for ingen ting på forhånd. Hadde denne tannen blitt rotfylt med en gang så hadde disse pengene godt på vei dekket rotfyllingen.

Anonymkode: 505dd...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har også opplevd det flere ganger. Jeg hadde trøbbel med en tann. Var der sikkert 4 ganger hvor jeg klaget på denne tannen. Tannlegen fant ikke noe galt med tannen, men jeg måtte jo betale for undersøkelsen av tannen og røntgen
Enden på visa ble at jeg måtte rotfylle denne tannen, ganske irriterende at jeg da hadde betalt 2-3 tusen kroner for ingen ting på forhånd. Hadde denne tannen blitt rotfylt med en gang så hadde disse pengene godt på vei dekket rotfyllingen.

Anonymkode: 505dd...b45

Du skjønner ikke at tannleger må ha en diagnose før de setter igang en såpass komplisert og i høyeste grad irreversibel behandling som en rotfylling? Hadde tannlegen gjort det, og rotfyllingen hadde mislyktes, da hadde du hatt en klagesak. Om du ikke er fornøyd etter første besøk, står du jo også helt fritt til å benytte deg av en annen tannlege.

Som med alt annet, så trenger det ikke å være noen klar diagnose før etter at det har gått en tid. Det kan være diffuse funn, feks. at smerten ikke er forenelig med verken det ene eller det andre. Hadde det vært helt åpenbart at tannen måtte rotfylles (om du hadde hatt et gigantisk hull helt inn til nerven, eller at du hadde så vondt at smertestillende ikke engang har effekt) hadde du nok sluppet unna med prisen for en akutt-undersøkelse og røntgenbilde (ikke mange hundrelappene - og ikke urimelig med tanke på at det ofte er både tannlege, sekretær og resepsjonist-sekretær som skal ha lønn for tiden du opptar dem, og fordi det brukes dyrt utstyr) i tillegg til prisen for rotfyllingen. Tannleger har i likhet med annet helsepersonell et ganske stort ansvar når de har sett på en pasient, som feks. at hvis det tas et røntgenbilde, så må hele røntgenbildet tolkes og funnene journalføres, de er forpliktet ved lov om å ikke bare se på den ene tannen som du mener er problemet.

Anonymkode: 9819f...3c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner ikke at tannleger må ha en diagnose før de setter igang en såpass komplisert og i høyeste grad irreversibel behandling som en rotfylling? Hadde tannlegen gjort det, og rotfyllingen hadde mislyktes, da hadde du hatt en klagesak. Om du ikke er fornøyd etter første besøk, står du jo også helt fritt til å benytte deg av en annen tannlege.

Som med alt annet, så trenger det ikke å være noen klar diagnose før etter at det har gått en tid. Det kan være diffuse funn, feks. at smerten ikke er forenelig med verken det ene eller det andre. Hadde det vært helt åpenbart at tannen måtte rotfylles (om du hadde hatt et gigantisk hull helt inn til nerven, eller at du hadde så vondt at smertestillende ikke engang har effekt) hadde du nok sluppet unna med prisen for en akutt-undersøkelse og røntgenbilde (ikke mange hundrelappene - og ikke urimelig med tanke på at det ofte er både tannlege, sekretær og resepsjonist-sekretær som skal ha lønn for tiden du opptar dem, og fordi det brukes dyrt utstyr) i tillegg til prisen for rotfyllingen. Tannleger har i likhet med annet helsepersonell et ganske stort ansvar når de har sett på en pasient, som feks. at hvis det tas et røntgenbilde, så må hele røntgenbildet tolkes og funnene journalføres, de er forpliktet ved lov om å ikke bare se på den ene tannen som du mener er problemet.

Anonymkode: 9819f...3c6

Jeg forstår utmerket at tannlegen må ha en diagnose. Men når en tann er så plagsom at den har verket og vært øm og vond i mnd og år, er det vel på tiden å gjøre noe med den  før pasienten har trådd ned kontoret og betalt seg arm og fattig før nødvendig behandling blir gjort.
Tannen ble smertefri etterpå den.

Anonymkode: 505dd...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg forstår at det trengtes røntgen av tennene jeg skulle fylle mellom, men har da  ikke bedt om noe sjekk av de andre tennene eller rutine  undersøkelse. Å at det koster meg ekstra!

så nå har jeg ringt ny tannlege å gikk meget klar beskjed på hva jeg skal ha gjort! Syns det er en Uting å styre med alt annet enn hva jeg vil ha gjort!!

 

ts

 

Anonymkode: e81e0...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...