Gå til innhold

Så ble jeg "den andre kvinnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i 10 mnd vært i et forhold med en mann som er gift og har to små barn. Kona vet at han vil skilles, men han har ikke flyttet ut av hensyn til barna. Forholdet til kona er helt dødt, og de har det virkelig ikke bra sammen. Forholdet mellom dem var "over" lenge før han møtte meg. Alt dette vet jeg, jeg har det ikke bare fra han. 

Dette er en håpløs situasjon for meg. Jeg elsker han. Han er mannen i mitt og jeg har aldri følt det slik for noen. Likevel vurderer jeg å avslutte dette, for usikkerheten tar knekken på meg. Og så er det jo ikke noe greit å være "den andre kvinnen"...

Jeg forstår verken han eller henne. Hvem vil bo sammen med en som har sagt at han vil skilles? Hvem vil leve med daglig krangling? Hvem vil leve uten nærhet og sex? Jeg skjønner at barna kommer først. Men det er jo ikke bra for dem å vokse opp under slike forhold heller. Selvfølgelig blir det bråk og styr den første tiden etter et brudd, men det går seg til og i det lange løp er det jo best for alle parter.

Så hva skal man gjøre? Sørge for at kona hans får vite om oss, uten at det kan spores tilbake til meg? Fortsette som nå og håpe at det skjer noe etterhvert? Eller gi opp mannen jeg elsker?

Anonymkode: 6a4f2...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi han beskjed om at du ikke ønsker å være nummer to i livet hans og avslutte forholdet, og så får han holde seg unna til han eventuelt har flyttet fra kona. Så ser du da om du i det hele tatt gidder å ta han tilbake. 

Jeg tror ikke noe på at han blir det for barna, det er nok fordi det er mer bekvemt på andre områder også. 

Hvis han virkelig vil ha deg og elsker deg så går han fra kona, men sånn det er nå så trenger han det ikke, for han får både ha bekvemmeligheten ved å slippe skilsmisse og sex og følelser sammen med deg når han ønsker det. 

Noen ganger er det ikke nok å elske. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er grunnen at de kan ikke jobbe med forholdet sitt.  Småbarnsperioden knekker de fleste av oss.  Med en liten søt smakbit på siden som han har med deg, gidder han ikke å faktisk jobbe med forholdet...og de fleste forholdene KREVER dette for å overleve, spesielt etter du får barn. 

Anonymkode: 6c2d8...5db

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest bare tull at de ikke flytter av hensyn til barna. De fleste menn liker å ha i både pose og sekk og et oppbrudd er også økonomisk og praktisk strevsomt. Hadde han tenkt at du var kvinnen i hans liv, så hadde du ikke sittet slik som du gjør nå. 

Anonymkode: 06e20...867

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du tror at dette ikke er "den klassiske elskerinnehistoria", men la meg si deg noe: Dette er den klassiske elskerinnehistoria! Han er en feig dritt som vil ha i både pose og sekk, og du er forelska og naiv og tror at med dere er det annerledes. 

Kjære deg, dette råder jeg deg til å forlate. Dette kommer bare til å ende trist for deg, finn frem sjølrespekten din og riv av plasteret! :klemmer:

Endret av kisskissbangbang
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn frem moralen i deg og gi han et ultimatum. Han flytter NÅ, ellers drar du. Så finner du jo raskt ut om det er den klassiske elskerinnehistorien eller ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjotteri

Jeg ser ikke problemet her.

Om det stemmer at disse mannfolka skal forlate kona fordi forholdet har vært dødt i årevis, de begge vet det - og han uansett har tenkt skilles hvert øyeblikk: hva er da greia med at "den andre kvinnen" ikke bare kan si at mannfolket kan ta kontakt når det er over og separasjon er tatt ut?

Om alle disse tingene er tilfelle og det uansett snart skjer så er det jo kun noen få uker å droppe et forhold akkurat i denne korte tiden?

Om man er så mot å være med en opptatt familiemann/kvinne, altså? :klo:

Og det fremstilles alltid som man sånn helt plutselig havnet helt intetanende i et forhold og aldri visste denne fyren var gift eller hadde barn.

Det skjedde visstnok bare magisk, og det var ingen grunn til å stusse på at man aldri fikk møte omgangskrets før man ble kjærester siden fyren/dama virket så fri og singel i øyeblikket man ble kjent og forelsket nok til å vurdere forhold.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en annen mann. Både for konas skyld, din egen og for barna.

Anonymkode: 2292f...a9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke den andre kvinnen, man velger det. Så har du det gående, og vips så kommer samvittigheten når hverdagen kryper på og man ønsker mer - full pakke, da tenker man. Og da er det litt lett syns jeg å plutselig skulle finne forholdet man har vanskelig egentlig litt teit (i mangel på bedre ord) jeg mener, etter 10 mnd? 

Å så ikke minst, nei du skal ikke lage mer drama for konemor, tvert imot er det bare å innse at dette er en situasjon du har valgt med åpne øyne - det har ikke hun.

Hvis du vil at ting skal endres start med deg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Polly Ester skrev:

Gi han beskjed om at du ikke ønsker å være nummer to i livet hans og avslutte forholdet, og så får han holde seg unna til han eventuelt har flyttet fra kona. Så ser du da om du i det hele tatt gidder å ta han tilbake. 

Jeg tror ikke noe på at han blir det for barna, det er nok fordi det er mer bekvemt på andre områder også. 

Hvis han virkelig vil ha deg og elsker deg så går han fra kona, men sånn det er nå så trenger han det ikke, for han får både ha bekvemmeligheten ved å slippe skilsmisse og sex og følelser sammen med deg når han ønsker det. 

Noen ganger er det ikke nok å elske

Takk, den satt!

Anonymkode: 6a4f2...e09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du avslutter forholdet og sier at han får ordne opp med familien sin. Hvis ikke kommer du til å brenne i helvete, du er en stor faktor til at familien hans går gjennom helvete og blir mer og mer ødelagt. 

Anonymkode: 442ce...130

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem med å være "den andre", er at det er så kontekstløst -- Forholdet blir ekstra bra fordi man slipper hverdagens utfordringer i forholdet. 

Selv er jeg på vei ut av mitt forhold, Ikke pga av den andre, men fordi jeg vil ut av forholdet. Men jeg har likevel en slags kjæreste jeg gjerne vil finne ut av hvordan er i en annen situasjon enn den vi er i nå. Prosessen med å flytte fra hverandre tar tid, først nå etter et halvt år har flytteplanene begynt å bli konkrete. Men ting skjer, sakte men sikkert. 

HVa hadde jeg gjort om den andre stilte et ultimatum? Det hadde ikke vært så mye å gjøre. Prosessen må gå sin gang først.  

Anonymkode: 705b2...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adipose

Hvis han hadde planer om å forlate kona, hadde han gjort det før han fant seg en ny. Dere er ikke unike, denne situasjonen er som alle de andre man hører og leser om. Kom deg videre før det eskalerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er ganske naivt å tro på ordet til en som allerede går bak ryggen til noen han elsket nok til å gifte seg med...for alt det du vet kan forholdet være knallbra, sexen Awesome og den eneste feilen er at han er en utro kødd...du har nok fallt for elskerinnetalen...Han er en lowlife mann som saboterer hele familien sin, dette ser du. Han bruker familien som unnskyldning, men det er vannvittig mange samlivsbrudd i Norge hvert år. Er forholdet dødt og alt bare ræva, så går de aller, aller fleste. 

Anonymkode: 9fd3a...552

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...