Gå til innhold

Hytte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker hytte til familien, men er i tvil om hvor... Hvor bor dere og hvor har dere hytte? Noe tilknytning til stedet dere har hytte på? Vi har familien på mange forskjellige steder i landet også. Bør jo tas med i vurderingene. 

Anonymkode: df389...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Margit Spat

Vi valgte hytte utfra hvor lenge vi max ville kjøre for å komme på hytta. Hvis kjøretiden blir for lang, ser jeg for meg at man bruker hytta mindre, og vi ønsket å ha et sted vi kunne bruke ofte. Ingen av oss har familietilknytning e.l. til det stedet vi til slutt valgte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt hytte i Rendalen. Litt for langt å kjøre,ca 3 timer,men går fint nå som begge unga er i skolealder.  Vi kjøpte der pga pris og nydelige omgivelser for å gå i fjellet. Mannen min bruker hytta mest,sammen med ungene. Jeg er mer hjemmekjær. 

Anonymkode: 86a87...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hytte i Ski, bor i Oslo. Godt med kun 1/2 times kjøring. Kjøpte av min tante som arvet av mine besteforeldre. Sterk tilknytning...vært der fra før jeg kunne gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hva ser dere egentlig etter, i en eventuell hytte da?

 Hytte ved strand / fjord. For eksempel Hurum, eller lignende?

 Eller hytte på fjellet. For eksempel Beitostølen eller lignende? 

Anonymkode: 21c88...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barndomshjemmet til min far som "hytte"/feriested. To timers flytur unna, så naturlig nok ikke hyppig besøkt, men veldig sterk tilknytning!

I tillegg har vi hytte 2 timers biltur hjemmefra. Ønsket oss i skjærgården, men det ble uforholdsmessig dyrt. Nå har vi hytte ved en innsjø litt lenger inn i landet og trives med det. Overhodet ingen tilknytning der vi havnet, men trives veldig godt nå. Tre år siden kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi både bor og har hytte i Oslo.

utrolig deilig å kunne reise kollektivt til hytta på under 1 time! Jeg tenker at avstand er ganske viktig, er det flere timer å kjøre vil hytta bli brukt mindre. Også veldig greit å ha en hytte så nære at man kan bo der og alikevel komme seg til/fra jobb.

For min del, som hater snø og fjell, var det naturlig med hytte ved sjøen.

Har hatt hytte der hele mitt liv, så har sterk tilknytting.

Anonymkode: c3afb...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Vi kjøpte hytte i samme området som familien vår har hytte, tar litt over en time å kjøre. Vi valgte dette området fordi det tilbyr både fin natur og fordi det er grei reiseavstand hjemmefra. Har vel litt tilknytning, men vi så på hytter i andre områder før vi kjøpte. Vi snakker ofte om hvor deilig det er med så kort reisevei, vi kjører lett opp etter arbeidsdagen bare for å feks male litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...