Gå til innhold

KaDust's skravlehjørne.


KaDust

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, KaDust skrev:

Noen ganger lurer jeg på om jeg vil noen gang få oppleve dypt vennskap igjen, eller om min avdøde bestevenninne var min sjanse på det i livet. Det virker ikke som om folk lenger er interessert i å virkelig bli dypt kjent med noen. Overfladig bekjentskap virker å være nok for mange, eller så har jo de aller fleste venner fra før av som de er tette med og trenger derfor ikke en til.

Ser ingen grunn til å tenke pessimistisk da jeg vet at du er et fantastisk menneske med mye som du kan tilby. Ikke bare har du en fin personlighet men du interesserer deg også for de viktige og kanskje til tider dype tingene i livet. På en side så kan det være en ulempe da den gjengse person ikke alltid er så opptatt av de store tingene i livet men heller kliner til med løs prat om vær og vind (det kan jo også være spennende... om man er meteorolog) - på den andre siden så vil det være kvalitet du får når du først finner noen du er på bølgelengde med mentalt.

Mennesker av ditt kaliber liker å stimuleres mentalt - bli utfordret til å tenke på et litt dypere plan; om du finner noen likesinnede så vil dere kunne spille på hverandre :)

Ellers så stemmer det nok at samfunnet har blitt mer overfladisk og asosialt i takt med teknologiens og sosiale mediers inntog.

Selv så skal jeg ta bachelor i informatikk/informasjonsteknologi så jeg frykter ikke denne utviklingen men jeg observerer at den er reell og ikke alltid er like positiv.

Jeg er også historienerd av rang akkurat som deg :) Er  sikker på at det finnes flere av oss her til lands så ikke gi opp håpet! Kanskje jeg burde smitte deg litt av min evige optimisme :sexy: Så lenge det er liv er det håp liker jeg tenke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig kadust jeg mistet min bestevenninne jeg og , føler det samme så jævlig kondolerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennskap handler ikke om å ha samme intellekt som noen, eller om å være like mentalt. De beste vennskapene jeg har hatt har vært med folk som er omtrentlig stikk motsatt av hva jeg er (dette inkluderer min avdøde bestevenninne). Det handler om kjemi, personlige egenskaper, ærlighet, å trives i hverandres selskap, å støtte hverandre selv når man er uenige, noen felles interesser (men også mange udelte interesser), å være like men også veldig ulike, å kunne lære av hverandre, utfordre hverandre. Det blir liten utfordring og læring om man henger med folk som har lik mentalitet og likt intellekt, og ofte kan det være total kræsj.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 19.3.2017 den 23.53, Monstrum skrev:

Kattebilder og skravlehjørne:strix:

HEI, fra ny leser :ninuskapus::nori:

HEI! :hoppendeglad: Så koselig med ny leser!

Det er litt stille her for tiden siden jeg har to hjemmeeksamner nå som suger ut all energien jeg har. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hvordan gikk det på eksamen? :klem: 

Håper alt er bra med deg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...

Altså, det er så lite motion blur at man får de dummeste bildene av kattene. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/9/2018 at 10:04 PM, Monstrum said:

Du er tilbake! :nordvesta:

 Med enda bedre kattebilder :ninuskapus::nori:

Jaaaa! Får forhåpentligvis tatt en del bilder i dag, siden jeg er hjemme med kattene. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

På 9.4.2018 den 15.48, KaDust skrev:

NYTT KAMERA

SE PÅ DETTE HER

21blveq.jpg

Lignet veldig på ene pusen min 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Her var det jaggu lenge siden jeg har vært. Nå er ikke dette den første dagboken jeg hadde i min tid her inne på KG, og jeg husker ikke hvor mye jeg fortalte om livet mitt den gang (sikkert en del, jeg hang her litt for mye) - men en ting er sikkert og det er at livet mitt er totalt forandret siden den gang. :nigo:

Jeg er ferdig med studier, på master-nivå og har jobbet noen år som systemutvikler/konsulent og er også systemansvarlig. Trives godt med det, men som den ADHD-jævelen jeg er så savner jeg studietiden hvor jeg hadde mer fleksible dager og kunne styre litt sånn som jeg ville. Er heldig med en god leder dog, som gir meg litt fleksibilitet likevel. I feel lucky on that aspect.

Jeg er også i et annet forhold, med en helt fantastisk fyr som jeg har det kjempebra med. Noen utfordringer selvfølgelig, for ingenting er - what's the word, why did my brain stop working mid-sentence - .... eh. La oss si ingen roser er uten torner. Spesielt når man er en litt vanskelig ADHD-person selv. Men jeg er veldig lykkelig med han og har det mye bedre enn i mitt forrige forhold. Faktisk visste jeg ikke at et forhold kunne være så bra og få meg til å føle meg så bra. :rodmer: Problemet her er at fallhøyden blir stor, så håper jeg ikke detter ned og dauer eller noe.

Har også flyttet på meg. Bor ikke lenger i den triste byen jeg bodde i før, men mye mer landlig til. Stortrives med dette. Det skal også sies at typen bor noen timer unna meg, så jeg bor for første gang i mitt liv, alene. Dæven så mye man lærer om seg selv når man bor alene. Jeg digger det.

Det er også første gang i mitt liv jeg er foruten kjæledyr. Det føles litt rart, siden jeg alltid har hatt et dyr rundt meg, men det er også litt befriende. Jeg skal ha hund igjen, kanskje en katt også, men akkurat nå er det veldig deilig å slippe hår overalt og ha friheten til å reise så mye rundt som jeg gjør. Jeg flyttet jo nemlig til et sted hvor jeg ikke kjenner (kjente) en sjel, så alt av familie og venner må jeg reise langt til og da er det deilig å slippe og tenke på dyrepass - selvom naboen er svært behjelpelig med alt. De skal slippe å måtte ta seg av eventuelle dyr i tillegg til alt det andre :lol:

Så ja, det var den oppdateringen. Skal ikke se bortifra at det er noen år til neste innlegg :cool:

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/3/2017 at 7:32 PM, KaDust said:

Noen ganger lurer jeg på om jeg vil noen gang få oppleve dypt vennskap igjen, eller om min avdøde bestevenninne var min sjanse på det i livet. Det virker ikke som om folk lenger er interessert i å virkelig bli dypt kjent med noen. Overfladig bekjentskap virker å være nok for mange, eller så har jo de aller fleste venner fra før av som de er tette med og trenger derfor ikke en til.

Vil forresten supplere på dette innlegget med: Jeg har funnet verdens beste vennskap i bestevenninna mi (som jeg faktisk møtte via tumblr for noen år siden). Vi er så sinnsykt like, men samtidig forskjellige. Greia er at vi har veldig like behov og trenger samme type reassurance og kjærleik, og vi har en helt utrolig fantastisk kjemi og mange like interesser. Har aldri hatt en eneste krangel og er dypt investert i hverandre. Jeg stjal hun tilogmed fra typen sin i jula og fikk hun til å komme og feire her alene med meg. :lur: Så feiret typen min alene min sin mor, og hennes med sin mor og sine brødre. :lol:

Beste jula jeg har hatt i voksen alder, kanskje ever.

D50F52E5-8B00-4A08-BCBD-F392CE7A3213.thumb.jpeg.3ba374c8744f035fc896cd2e2de5c620.jpeg

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...