Gå til innhold

Er tinder/sukker etc 'alment tragisk?'


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg registrerer at det er fler og fler som bruker både tinder, sukker etc for dating. 

Nå er det veldig mange år siden jeg var singel sist, men den gangen, i alle fall der jeg kommer fra (liten by), ble nettdating ansett som litt sært/nerdete/for de som ikke var helt heldige med utseende/for de som ikke klarte å treffe noen via jobb, fest, byen osv. 

Men har dette endret seg i dag? Jeg har et inntrykk av at veldig mange av mine single venninner bruker tinder, og faktisk møter opp til flere kjekke, ålreite menn. 

Jeg sier ikke at det er tragisk eller at alle som dater via nett er stygge eller rare altså, jeg bare spør hva dere tenker. :)

Anonymkode: 400ef...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettdating var nerdete for femten år siden. I dag er det helt normalt og det er ikke noe tragisk å bruke apper eller nett for å komme i kontakt med noen. Tinder f.eks er nok mer alment vanlig enn alment tragisk. Kjenner mange som har fått kjæreste der og det er jo bare hyggelig!  Er også fint å skrive med noen over tid å bli kjent på den måten fra sofakroken i et ellers hektisk liv,  enn å fly på cafedates og sjekkerunde på byen hele tiden, både fordi det tar mer energi og tid og fordi kontakten ofte blir rushet da, at man f eks forventer sex innen tredje date eller forhold innen tiende date,  når man egentlig ikke engang kjenner hverandre i dybden sånn man ofte blir kjent på Nettdating når man skriver med hverandre over tid. 

Anonymkode: 4c3ac...8a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mange kjekke ålreite menn der. 

Men Tinder suger max. Jeg har vært der i to tre uker nå og fatter ikke hvorfor jeg henger der, for jeg klarer ikke å henge meg på der inne og orker ikke chatting uansett hvor hyggelig man skulle være. Etter min tid der inne, som straks er forbi, så har jeg innsett at jeg er lite komfortabel med den slags overfladiskhet, lek og moro. For jeg synes ikke sånt er moro sånn innerst inne, bare kleint. I tillegg har jeg lært meg, nok en gang, hvor utrolig crazy ting er hver gang mennesker blir en saueflokk. Hvorfor er det aldri noe mer ekte innafor den mentaliteten? Alltid helt sprøtt. 

Uansett. Dette er min mening. Synes jeg ser mange som ser ut til å kose seg på Tinder da.. liker seg der og flørter og chatter i det uendelige. Jeg finner ikke drømmemannen min uten å treffe han, og vil helst satse på å møte han naturlig. 

Hilsen J29

Anonymkode: 3f4ea...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Hvis du ikke er helt uheldig med utseende så kan du egentlig si hva du vil på chatten. At du har 50 reinsdyr eller katter. Alt sammen er utrolig kult og de har lyst til å leve resten av livet sitt sammen med deg uansett.

Anonymkode: 3f4ea...d2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Tinder kan karakteriseres som tragisk eller ikke, er nok i all hovedsak avhengig av hvor seriøs brukerne er og hvilke forventninger man har. Om den brukes realistisk og med et ærlig formål, er den ikke ubrukelig. Likevel er det nok ikke uvanlig at enkelte bruker appen kun for sex

Anonymkode: 07a75...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinder og sukker er hovedsakelig for uforpliktende sextreff. Noen blir kjærester, men det hender jo med en viss prosentandel av de som har ONS med hverandre også.

 

Anonymkode: 13043...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tilbakemeldinger! :)

Jeg har nå vært singel i 4 måneder, etter 10 år med samme mann. Jeg er i midten av 20-årene. 

Og jeg føler null håp når det kommer til å treffe noen via jobb/fest/byen osv. Det er de samme menneskene jeg fester med stort sett hver gang, ingen av kollegaene mine er interessante på den måten, og de man treffer på byen, ender ofte opp med å bli et ons man angrer på dagen derpå. Så jeg søker nå nye måter å kanskje treffe bekjentskap/venner/flørt på. :) og ble da anbefalt å prøve tinder av en venninne, hun hadde truffet menn der, hvor noen endte opp som venner, noen selvfølgelig bare en angrende ons, og nå en kjæreste. Dette er en populær og flott jente som kunne gått å valgt seg det hun vil, for å si det slik (hun er pen, trivelig, sosial og jobber). Men allikvel har terskelen for meg vært litt høy å prøve slike apper, da jeg 'henger igjen' litt i den tiden fra at nettdating var tragisk.. :P men jeg ser jo at mye har skjedd på 10/15 år da, før så var det vel tragisk å i det hele tatt henge mye på nett, nå er du vel nesten rar om du ikke sjekker nett/facebook flere ganger til dagen. :P

Anonymkode: 400ef...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig min drømmemann har sjekket ut Tinder, nok til å vite hva han snakker om når han har tatt fullstendig avstand fra det. For jeg tror IKKE jeg finner en partner med en mentalitet som har kjemi med meg på et sted som Tinder. 

Anonymkode: 3f4ea...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å begynne å bruke Tinder nå er litt som å komme for sent til en buffé. 

Anonymkode: 23a15...a9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tinder og sukker er hovedsakelig for uforpliktende sextreff. Noen blir kjærester, men det hender jo med en viss prosentandel av de som har ONS med hverandre også.

 

Anonymkode: 13043...0ce

Hovedsakelig? Ikke enig. Mange bruker Tinder for dating, men noen også for uforpliktende sex selvfølgelig. Det pleier man ofte å finne ut av i løpet av samtalen.

Anonymkode: ee151...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å begynne å bruke Tinder nå er litt som å komme for sent til en buffé. 

Anonymkode: 23a15...a9e

Hvorfor det? Mange har blitt 'tatt', men det dukker jo opp nye igjen. 

Anonymkode: ee151...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Mange har blitt 'tatt', men det dukker jo opp nye igjen. 

Anonymkode: ee151...3d9

Og andre vil bli tatt igjen og igjen og igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hovedsakelig? Ikke enig. Mange bruker Tinder for dating, men noen også for uforpliktende sex selvfølgelig. Det pleier man ofte å finne ut av i løpet av samtalen.

 

Pfft. Kvinner leter kanskje etter kjæreste via Tinder, men menn ser etter uforpliktende sex.

Anonymkode: 13043...0ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pfft. Kvinner leter kanskje etter kjæreste via Tinder, men menn ser etter uforpliktende sex.

Anonymkode: 13043...0ce

Nei, ikke alle. 

Anonymkode: ee151...3d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig min drømmemann har sjekket ut Tinder, nok til å vite hva han snakker om når han har tatt fullstendig avstand fra det. For jeg tror IKKE jeg finner en partner med en mentalitet som har kjemi med meg på et sted som Tinder. 

Anonymkode: 3f4ea...d2a

Tja, det trodde jeg også. Men etter et år med Tinderhat og forhåndsdømmelse, lastet jeg ned appen fordi jeg kjedet meg når jeg satt på do å bæsjet. Så ble det vane å gå på Tinder på do istedet for på VG Nett. Det var mildt tidsfordriv de første ukene, jeg tenkte at alle på Tinder var useriøse skums uansett. Men tror du søren ikke jeg møtte drømmemannen der. Den eneste som faktisk fikk meg til å ville møte noen derifra, og den eneste daten jeg var på. Vi er samboere i dag og jeg har aldri møtt noen med så lik mentalitet og god kjemi som med han.
Det overrasket meg mega, for å si det mildt! Såh - alt er mulig!

Anonymkode: 4c3ac...8a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i midten av tjueårene og ser ingen problemer med å bruke Tinder, Sukker eller lignende.

Selv har jeg ikke vært singel på en stund, men har venninner som kjører på. Ser ikke problemet. 

Anonymkode: 01488...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, det trodde jeg også. Men etter et år med Tinderhat og forhåndsdømmelse, lastet jeg ned appen fordi jeg kjedet meg når jeg satt på do å bæsjet. Så ble det vane å gå på Tinder på do istedet for på VG Nett. Det var mildt tidsfordriv de første ukene, jeg tenkte at alle på Tinder var useriøse skums uansett. Men tror du søren ikke jeg møtte drømmemannen der. Den eneste som faktisk fikk meg til å ville møte noen derifra, og den eneste daten jeg var på. Vi er samboere i dag og jeg har aldri møtt noen med så lik mentalitet og god kjemi som med han.
Det overrasket meg mega, for å si det mildt! Såh - alt er mulig!

Anonymkode: 4c3ac...8a6

Takk for informasjon om bæsjinga di på do. ;)

Men jada, du jeg er veldig klar over at det aldri er regler uten unntak. Men jeg må nesten få ta et standpunkt sådan, og regner med at alle sammen vet at ting kan gå flere veier. Heldigvis for deg og drømmemannen, gratulerer så mye.

 

Anonymkode: 3f4ea...d2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å begynne å bruke Tinder nå er litt som å komme for sent til en buffé. 

Anonymkode: 23a15...a9e

Haha! Veldig riktig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å begynne å bruke Tinder nå er litt som å komme for sent til en buffé. 

Anonymkode: 23a15...a9e

Huff da, det hørtes jo ikke veldig oppløftende ut. :-/ er allerede tinder så allment, at alle de beste har vært der, og er kapret mener du? :P er vel mange som prøver for første gang fremdeles, folk som vender tilbake osv etter evt brudd og slike ting, så helt for sent, er det vel ikke? :P

Anonymkode: 400ef...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huff da, det hørtes jo ikke veldig oppløftende ut. :-/ er allerede tinder så allment, at alle de beste har vært der, og er kapret mener du? :P er vel mange som prøver for første gang fremdeles, folk som vender tilbake osv etter evt brudd og slike ting, så helt for sent, er det vel ikke? :P

Anonymkode: 400ef...4df

Du må ikke ta slike dumme utsagn på alvor. På forum er det alltid noen som liker å uttale seg skråsikkert om ting de ikke har greie på, for å føle seg mer important.

Anonymkode: 4380c...3bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...