Gå til innhold

(U)Seriøse diskusjoner med din kjære


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den Saturday, April 30, 2016 at 16.47, Rainstorm skrev:

:laugh::fnise: Det høres i grunn litt morsomt ut! 

Kan hende sauestirr er mer vanlig på vestlandet? Jeg har i alle fall hørt og brukt det massevis av ganger, som Pompom sier, det er å stirre tomt ut i lufta, på et bestemt sted. Hva bruker andre om det da? 

Østlandet her. Kalles for steinblikk I min omgangskrets ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å bli gal, han skjønner ikke hvorfor det er ille med slalomspor i osten, og at egg i brett ikke kan taes vilt..

Skjønte lite av dette, jeg. Hva er slalåmspor i osten? Hvorfor kan ikke egg taes fritt fra brettet?

Anonymkode: d7950...f72

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke han peiling på matlaging i det hele tatt da, og lager seg stort sett bare Grandiosa og sånne ting...

Men når jeg er på besøk hos ham, og vi skal lage middag fra bånn sammen, så må jeg alltid kommentere hans mangel av lokk! Han mener de er overflødige.

Han hadde også en periode masse gamle krydderkrukker over ovnen. Jeg skulle låne en gang, men alt krydderet hadde jo blitt stein. Jeg ba ham kaste de, men han ville ha de der som pynt! Jeg maste masse på ham etterhvert om å kaste de, så etter en god stund kjøpte han nye og kastet de gamle.

Han hadde også en ødelagt brødrister TIL PYNT for en stund siden. Jeg var på besøk og fikk lyst på ristet brød. Holdt på å brenne ned hele huset. Han kastet den aldri selv om jeg maste, så til slutt bare kastet jeg den en dag. :P

Anonymkode: 51f28...0bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.4.2016 at 14.51, Herr Heftig skrev:

Det er kan visstnok være mer bakterier i det varme vannet fra vasken, men når det skal kokes uansett har det ingen ting å si.

Ikke bakterier, men ioneforbindelser du helst ikke skal ha ideg. Farligst i gamle hus.

Anonymkode: 0b325...b4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.4.2016 at 13.51, AnonymBruker skrev:

Et kjent mantra  på KG er kommunikasjon, kommunikasjon og KOMMUNIKASJON! ;)

Min samboer og jeg diskuterer/kommuniserer titt og ofte om stort og smått. Vår siste uhøytidelige og pågående diskusjon handler å slå av/ikke slå av lyset når man forlater baderommet.  

A mener å slå av og på lyset flere ganger om dagen fører til at pæra går fortere

B mener obviously det motsatte.

Hvem mener dere har rett?

Vi har også hatt en diskusjon om hvorvidt gammel hvitost blir sur og mugner eller om den bare mugner. Vi har ennå ikke fått en konklusjon på det ;)

Og kom gjerne med deres bidrag om morsomme, nyttige og unyttige diskusjoner dere har med deres kjære.  

Anonymkode: a7a30...885

A har rett, fro de fleste pærer, Grarantitiden til lyspærer er basert på at du aldri skrur de av og på. Forskjellen vil ikke være så stor i hverddanen, men pærene slites mer av å skrues av og på.

Anonymkode: 0b325...b4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig uenige om hvilken side av knekkebrødet (evt. polarbrødet) som er riktig å ha pålegget på. Jeg mener man skal ha pålegget på den hullete siden (den med frø), det er jo helt klart den siden som skal være opp. Han mener man skal ha pålegget på den flate siden, siden den er... flat. Jeg har naturligvis rett.

Nå er idyllen komplett rundt frokostbordet, for nå har ungene også begynt å diskutere dette. Den ene foretrekker den hullete siden, den andre den flate siden....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi blir ikke enige om hvilken side dorullen skal henge. Resultatet er da at vi begge snur den når vi er på do. Det er nesten blitt som en kjærlighetserklæring til hverandre :fnise:

Anonymkode: a7a30...885

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild
Den 30. april 2016 at 14.47, Clarity skrev:

Han fyller konsekvent kjelen med kaldt vann slik at det tar dobbelt så lang tid før vannet koker, fordi han har hørt en plass at det ikke er bra å fylle kjelen med varmt vann (uten at jeg har fått helt tak i hva som ikke er bra med det). Jeg mener at dette bare er tull.

Har du sett når de tømmer en varmtvannstank? Det er masse brun gugge, type rust og dritt. Alt dette virvles opp i tanken og blir med det varme vannet ut kranen. Om du vil spise dette må jo være opp til deg, men jeg synes du skal la kjæresten din slippe om han ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Hedda-78 skrev:

Vi er veldig uenige om hvilken side av knekkebrødet (evt. polarbrødet) som er riktig å ha pålegget på. Jeg mener man skal ha pålegget på den hullete siden (den med frø), det er jo helt klart den siden som skal være opp. Han mener man skal ha pålegget på den flate siden, siden den er... flat. Jeg har naturligvis rett.

Nå er idyllen komplett rundt frokostbordet, for nå har ungene også begynt å diskutere dette. Den ene foretrekker den hullete siden, den andre den flate siden....

:ler:

Ei venninne av meg smører også på den flate siden, mens jeg på siden med hullene og frøene. Hun har dog sagt at "Ja, du smører jo hvertfall på riktig side. Det er jo den siden som er opp. Selv foretrekker jeg bare å smøre på den siden som er feil." Så hun VET at det er feil, men foretrekker det likevel. Så da var det ikke noe å diskutere. Samboeren bare ser på meg når jeg smører på knekkebrødet og hvisker stille for seg selv: "Psycho!". :hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Hedda-78 skrev:

Vi er veldig uenige om hvilken side av knekkebrødet (evt. polarbrødet) som er riktig å ha pålegget på. Jeg mener man skal ha pålegget på den hullete siden (den med frø), det er jo helt klart den siden som skal være opp. Han mener man skal ha pålegget på den flate siden, siden den er... flat. Jeg har naturligvis rett.

Nå er idyllen komplett rundt frokostbordet, for nå har ungene også begynt å diskutere dette. Den ene foretrekker den hullete siden, den andre den flate siden....

Det rette er jo den flate siden .:P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.4.2016 at 17.03, Rainstorm skrev:

ØY!! Jeg er langt fra 50 og hele min omgangskrets bruker det! :P 

Jeg er 19!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.4.2016 at 16.47, Rainstorm skrev:

:laugh::fnise: Det høres i grunn litt morsomt ut! 

Kan hende sauestirr er mer vanlig på vestlandet? Jeg har i alle fall hørt og brukt det massevis av ganger, som Pompom sier, det er å stirre tomt ut i lufta, på et bestemt sted. Hva bruker andre om det da? 

Hehe, sauestirr er vanlig her jeg bor og jeg er vestlending. "Saudestirre" for å si det nøyaktig. :P 

Anonymkode: 15141...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, sauestirr er vanlig her jeg bor og jeg er vestlending. "Saudestirre" for å si det nøyaktig. :P 

Anonymkode: 15141...56c

Jeg er vestlending selv! :) Krangler med typen(østlending) ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Sauestirr* :kari:

Slutt å avspore!

Anonymkode: a7a30...885

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, KaDust skrev:

:ler:

Ei venninne av meg smører også på den flate siden, mens jeg på siden med hullene og frøene. Hun har dog sagt at "Ja, du smører jo hvertfall på riktig side. Det er jo den siden som er opp. Selv foretrekker jeg bare å smøre på den siden som er feil." Så hun VET at det er feil, men foretrekker det likevel. Så da var det ikke noe å diskutere. Samboeren bare ser på meg når jeg smører på knekkebrødet og hvisker stille for seg selv: "Psycho!". :hoho:

Hahaha!

 

Vi var forøvrig uenige om kokte egg. Jeg har vokst opp i en familie hvor vi solgte egg og hadde høns, og vi har alltid spist kokt egg med den butte enden opp. Grunnen er jo at gasslommen er der, og da tar man av den først og lar den delen lufte seg. Min kjære og jeg hadde mang en samtale om at jeg/han spiste egget opp-ned, men han lot seg overtale av bransjefolk. Til slutt. Han mener derimot ikke at dette lar seg overføre til påskeegg, og hans, evt. mine henger derfor opp-ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har vi jo den uendelige diskusjonen om hvem som gjør mest husarbeid. Han mener det er han (og jeg kan si meg enig i at han vasker mer klær enn meg, tar ut søpla oftere enn meg og at han steller mer i hagen enn meg), men det jo så åpenbart at det er jeg som gjør mest ellers. Jeg gjør litt hver dag sånn at huset aldri blir ille eller skittent, men når jeg har eksamensperioder e.l. så dropper jeg alt av husarbeid for å studere (til en viss grad). Ser vi på huset nå VS før eksamensperioden min startet, er det jo klart og tydelig at jeg gjør jævla mye husarbeid for huset går fra å være rent og pent til en skikkelig svinesti. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Annonse

[1] Category widget

rundtfingern skrev (På 1.5.2016 den 18.02):

Du stirrer rett frem, som du liksom ser på noe men så bare stirrer du for ingen grunn! Bergensere bruker det hele tiden :P 

Et blikk ikke så ulikt psykopatens- ondt grublende blikk på hva slags faenskap de nå skal finne på 

Pass  på hvis de er veldig glad i makt og penger 

Sarkastisk også.

Hater når jeg må  forholde meg til slike ja.

Anonymkode: 48010...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke akkurat om dette teller som diskusjoner, men min kjære har der med å gi meg helt åpenbare "instruksjoner ", slik rett før jeg naturligvis hadde gjort det han ber meg om. Da blir det slike "diskusjoner " som dette:

Vi går ut av bilen.

Han: Lukk døra.

Jeg: Nei jeg vil ikke. Det er så spennende å se om bilen er her fremdeles etterpå om jeg lar det stå åpent. 

Vi har vært et sted og går mot ytterdøra hjemme. 

Han: Åpne døra.

Jeg: Jeg har mer lyst å prøve på "Sesam sesam lukk deg opp." Tror du det virker?

Vi skal sove.

Han: Slukk lyset 

Jeg: Herregud nei, det er bare vampyrer som ligger i mørket. Nå skremmer du meg. 

Og slik kan vi holde det gående. Noen ganger blir jeg temmelig oppgitt av at han gir så åpenbare instruksjoner, sekunder før det uansett hadde skjedd, men har egentlig akseptert at ordene faller ut av ham før han tenker, så da er det like greit å ha det litt moro med det. 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clarity skrev (På 30.4.2016 den 14.47):

Han fyller konsekvent kjelen med kaldt vann slik at det tar dobbelt så lang tid før vannet koker, fordi han har hørt en plass at det ikke er bra å fylle kjelen med varmt vann (uten at jeg har fått helt tak i hva som ikke er bra med det). Jeg mener at dette bare er tull.

man skal koke vann fra kaldt vann av 2 grunner, varmt vann inneholder mer oppløste metaller, som f eks kobber og du kan bli syk av det pga giftstoffer fra bakterier,

https://www.kk.no/livstil/ikke-bruk-varmt-springvann-til-matlaging/67933392

Anonymkode: 10669...8d5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...