Gå til innhold

Har det så vanskelig..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 24 år, student. Jeg har veldig dårlig råd da jeg bare lever av stipend(mellom 1500 - 2000 kr mnd). Vanskelig å få jobb her jeg bor. Jeg er veldig ofte trist og nedstemt, hovedsaklig fordi jeg har så lite penger. Jeg må hver måned spørre foreldra mine om å få penger siden jeg ikke kan betale regninger eller mat.. Jeg syns det er forferdelig og får kjempe dårlig samvittighet.. Det har kommet til et punkt nå at jeg ikke spør de lenger, og skal bare sulte, eller hvertfall overleve. For deres skyld. Jeg orker ikke ha det sånn her lenger.

Jeg tenker ofte på å ta mitt eget liv fordi jeg ikke får noe glede ut av hverdagen lenger. jeg bare lever for andre sin del, og for at livet skal gå som det går. Jeg er deprimert og lider av sosial angst. Jeg sover for det meste av dagene når jeg kommer hjem fra skolen. Jeg føler alle vennene mine har det så mye bedre, de har jobb, de har penger, de kan kjøpe klær og ting de trenger. Alt jeg kan kjøpe pengene mine for er havregryn og melk. 

Jeg var selvskader da jeg var 18-19år, nå er det like før jeg begynner med det igjen. Jeg kan kjent trangen mange ganger i det siste, men aldri gjort det. Jeg har lyst til å skade meg selv. Jeg har lyst til å påføre meg selv smerte fordi jeg har det helt forferdelig. Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av det. 

Anonymkode: 35136...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Keiserensnyeklær

Kjære Ts. Jeg tror kanskje tråden din kommer til å bli stengt fordi du skriver om ønsker om å skade deg selv og selvmordstanker. Vil på det sterkeste råde deg til å fortsette å holde kontakten med foreldrene dine og fortelle hvordan du virkelig har det, -dette skal du ikke gå med alene! Kontakt gjerne også studentenes psykiske helsetjeneste og/eller fastlege,om du ikke har gjort det allerede. Dette er bare for en periode av livet ditt, og du kan få det så mye bedre! Bare hold ut! Gi deg selv trøst og omsorg heller enn å skade deg selv,gråt om du er trist.. Kan du plukke opp den telefonen og ringe noen nå?`Heller enn å gå med disse tankene alene? Ønsker deg alt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du snakke med legen din om. Tråden er rapportert

Anonymkode: fe1a0...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du tillater deg selv å få det bedre.Fastlegen eller studenthelsetjenesten er det riktige stedet å henvende seg. Helsen går fremfor studier og jobb. Du trenger hjelp til å håntere angst. Økonomien er et punkt som er tungt å leve med. Har du sjekket mulighet for økonomisk støtte f.eks. bostøtte? Etter hvert som du får hjelp til angsten, tror jeg at ønsket om å dø å skade deg selv vil bli mindre.

Det er ikke unormalt at studenter må spørre om å få penger av sine foreldre. Jeg vil tro at de hjelper deg gjerne.De færreste foreldre vil se på at deres barn har det vondt. De er glade i deg fordi du er den du er.

Ønsker deg alt godt :klem:

Anonymkode: ce616...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får jo 7000 i måneden i stipend og lån? Du burde bo billigere så får du mer penger til overs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ambivalentReaction skrev:

Man får jo 7000 i måneden i stipend og lån? Du burde bo billigere så får du mer penger til overs.

Ja, dette syntes jeg hørtes rart ut også. I tillegg bør du skaffe deg en liten jobb på siden.

Anonymkode: 30b0c...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette syntes jeg hørtes rart ut også. I tillegg bør du skaffe deg en liten jobb på siden.

Anonymkode: 30b0c...38a

Det der hørtes litt tvilsomt ut, foreslår du at jeg prøver meg som eskortepike? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (ler mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Jeg vil oppfordre deg til å heller ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. 

ninuska_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...