Gå til innhold

Smoothie som måltidserstatter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gått ned i vekt med å bytte ut for eksempel frokosten (brød, melk, pålegg) med en smoothie av bær og youghurt?

Jeg vil spise middag som normalt, men vurderer bytte ut frokost/kvelds med smoothie, da jeg ikke trenger så tung mat da. Lunsj er alltid kyllingssalat på jobb, så den er sunn og grei.

Anonymkode: fd9a9...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig mye sukker i smoothie med bær og yoghurt da. Så med mindre du lager deg en sabla sunn grønn smoothie/juice innimellom så ville jeg ikke gjort det. Hva med knekkebrød?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går ned i vekt når du totalt inntar færre kalorier enn du bruker. Om du spiser eller drikker dem, er revnende likegyldig. Om du klarer å holde deg til færre kalorier hvis du bytter ut et måltid med drikke, må du finne ut av selv, men de fleste vil slite med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg i så fall anbefale smoothier med mindre karbohydrater i. Gå for grønne smoothier. Gir metthet og masse energi. Jeg lager min med for eks.: ingefærrot, lime/sitron, spinat, grønnkål, ruccola, agurk, 1/2 avacado. Av væske bruker jeg fun-lightsaft (for å begrense kaloriinntaket, høres kvalmt ut, men er overraskende godt. Men gulrotsaft el annet litt sunnere kan også brukes). Obs: pga av grønnkålen så må den blendes relativt lenge.

Anonymkode: 71ca4...fb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde det til frokost en gang, med havrgryn. Men følte ikke at jeg ble mett, trivdes ikke med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da vil jeg i så fall anbefale smoothier med mindre karbohydrater i. Gå for grønne smoothier. Gir metthet og masse energi. Jeg lager min med for eks.: ingefærrot, lime/sitron, spinat, grønnkål, ruccola, agurk, 1/2 avacado. Av væske bruker jeg fun-lightsaft (for å begrense kaloriinntaket, høres kvalmt ut, men er overraskende godt. Men gulrotsaft el annet litt sunnere kan også brukes). Obs: pga av grønnkålen så må den blendes relativt lenge.

Anonymkode: 71ca4...fb6

Høres mildt sagt grusomt ut. 

Da vil jeg heller anbefale min fantastiske slankesuppe: 

En buljongterning (ikke så jævla viktig hvilken, bruker vanligvis kylling eller biff)

En passe mengde frosne spinatputer

Vann

Moderat mettende, nesten ingen kalorier og smaker greit så lenge man ikke har for mye spinat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En smoothie med havregryn, proteinpulver, fiberhusk, banan som søtstoff, diverse frukt/bær og melk har gode næringsstoffer, og har samme kaloriinnhold som havregrøt, og holder meg mett lenge!

Jeg brukter alltid smoothie som måltidserstatter til lunsj.

Anonymkode: 49f8e...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...