Gå til innhold

noen som veier over 100 kg??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må nesten le litt av dette, alle som veier 100 kg er ikke voldsomt overvektig. Min samboer er 195 og veier 110 kg, han er slank og har masse muskler. Jeg har til og med selv veid rundt 100 kg, jeg er 178 cm høy, i følge bmi var jeg overvektig i kategori fedme, men så jeg ovevektig ut? Nei, magen min var tilnærmet flat, jeg ble bare en støre versjon og mer formfull enn det jeg er i dag. I dag veier jeg rundt 85 kg, har slanket meg i samråd med lege og funnet ut at denne vekten passer meg perfekt, til tross for at jeg har litt høyere bmi enn hva man regner som normalvektig, mye på grunn av masse styrketrening :) 

Anonymkode: 6cb02...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 2.5.2016 at 8.14, AnonymBruker skrev:

Jeg lager en sunn smoothie om morningen, spiser som regel lite eller en banan mellom frokost og lunsj.

Til lunsj blir det en bolle salat og en brødskive med grov leverpostei.

Mellommåltid: frukt og store mengder kaffe.

Middag kan være så mangt. Spiser aldri junkfood og alltid hjemmelaget, men ikke nødvendigvis dødssunt heller.

Spiser sjeldent noe til kvelds. 

Drikker stort sett bare vann. Aldri brus.

Anonymkode: 19258...308

Ingen oppnår en vekt på over 100 kilo med et slikt kosthold. Jeg skjønner jo at fornektelsen og selvbedraget er stort blant mange overvektige, men ærlig talt.

Anonymkode: 5cd07...811

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen oppnår en vekt på over 100 kilo med et slikt kosthold. Jeg skjønner jo at fornektelsen og selvbedraget er stort blant mange overvektige, men ærlig talt.

Anonymkode: 5cd07...811

Først burde du spurt hvor høy jeg er, evt hvor muskuløs. Det er jo faktisk ikke sikkert jeg er 

Så burde du spurt hva slags kosthold jeg pleide å ha, og hvor mye jeg pleide å veie.

Anonymkode: 19258...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele Norges tjukketalsmann sa jo en gang at når jan selv trodde han hadde spist 1 grandiosa var sannheten at han hadde spist 3...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Perle skrev:

Hele Norges tjukketalsmann sa jo en gang at når jan selv trodde han hadde spist 1 grandiosa var sannheten at han hadde spist 3...

Det var hans sannhet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Polly Ester skrev:

Det var hans sannhet. 

Og der illustrerer godt hvordan noen kan lure seg selv så til de grader. Les noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 30.4.2016 at 22.28, AnonymBruker skrev:

Huff, det skal ikke være lett.

Men jeg tror deg. Du får antagelig i deg så mye kalorier i fra brusen at du klarer å opprettholde vekten selv om du spiser lite og få måltider.

Anonymkode: 63f5f...8fd

Tusen takk! endelig noen som forstår det. 
Brus er min største energikilde. Det er ufattelig mye kalorier i brus, ubrukelige kalorier. 
Kostholdet mitt er i grunn svært dårlig. Det å bytte ut potetgull mot mat er aldri bra. Resten er fult av tomme kalorier også. 
Når jeg først spiser så er porsjonene store, fordi de skal holde i ett par dager. Eventuelt ta igjen for de 4 dagene jeg ikke spiste. Det går opp og ned. Noen ganger spiser jeg normal mengde, dårlig mat, vær dag. Plutselig går jeg uten mat i 4 dager også en stor porsjon til middag, noen ganger kan jeg spise 3 dager på rad, store porsjoner også "faste" resten av uken fordi jeg er mett.

Har spurt om råd her før og blitt angrepet med stygge ting som "det er umulig! Du lyver! du må spise mer enn det du sier". 
Jeg vet godt hva jeg putter i munnen, jeg vet også at forbrenningen min er så godt som dø. På grunn av årevis med dårlig kosthold og lite aktivitet. 

Når jeg er inne i en god periode og spiser vær dag, da blir jeg sulten. 2 dager med faste, så spis også 2 dager med faste. Gjør jeg det så forsvinner sultheten. Er bare trøtt og sliten. Det er altså en dårlig periode. 

I nesten et år spiste jeg middag + frokost. Målet var fisk (fiskeboller, fiskekaker, fiskepudding - eneste type fisk jeg liker. Kjøpt fra fiskeri med god kvalitet,  ikke billig merke fra bunnpris) med potet og gulrøtter 1 dag i uka + en normal frokost. 2 knekkebrød med egg, eneste brødmaten jeg liker, vær dag. Gikk ned nesten 20 kg, før jeg gikk på en psykisk smell og falt tilbake til gamle synder og la på meg det dobbelte i løpet av 3 år. Gikk også en tur på 30 min, halve ruten var oppoverbakke, andre halvparten nedoverbakke. 

Mine dårlige matvaner, brus og lite aktivitet er grunnen til at jeg er overvektig. Jeg vet at dersom jeg gikk en halv mil om dagen, spiste frokost og normal middag vær dag så hadde jeg gått ned i vek. Og kuttet ut brusen så klart. Det høres så enkelt, men det er ikke det. Ihvertfall ikke når man er deprimert og sliter med viktigere ting enn vekten. 

Anonymkode: 4bb8b...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.5.2016 at 18.46, AnonymBruker skrev:

Vi får nok ikke hele sannheten her. Om noen spurte meg hva jeg spiste da jeg var overvektig, så ville jeg nevnt de regelmessige måltidene med sunn mat jeg spiste i ukedagene, og ikke hele pizzaen jeg spiste alene på lørdag eller 200 grams melkesjokoladen jeg fortærte i bilen på vei hjem fra jobb....

Anonymkode: 363f4...c7e

Tro meg, bare fordi noen er overvektig så er de ikke dumme eller lystløgnere. 

100kg betyr ikke automatisk fedme klasse 7 eller hvor mange trinn av fedme det finnes. 

Ta meg f.eks, jeg er sykelig overvektig.. 162 høy, 126kg. 
Dersom en person på 190 veide like mye som meg, så kan de være nærmere normalen enn overvektig. Muskler veier en god del det også. Nå er jeg heldig og har ingen sykdommer på grunn av overvekt *bank i bordet*. Mens en annen kan ha all slags tilleggsykdommer. 

100 kg har ikke samme betydning for alle. 
100 kg kan være mye for meg, lite for deg.
100 kg kan være et tall folk frykter, som meg, mens andre tenker ikke over det ."101 kg, jaja". 

Når du er overvektig som meg, da nytter det ikke å lyve. Kommer ingen vei med å lyve. De aller fleste er slik. også de på andre siden av skalaen. 
Så klart, noen kan unnlate å skrive høyden sin, "hjelp jeg veier 100kg!", når den personen er 190 høy og muskuløs, herregud mann den personen trenger fett på flaske, ikke slanke råd. 
Det å si at 50 kg er idealvekten for alle 18 åringer er på trynet, for ingen er like. Alle har forskjellig kropp og liv. Noen trener ukentlig, noen tar seg en spasertur til kjøleskapet og andre går truer med hunden daglig. 

Du har så klart de som benekter det faktumet at de er overvektige, de som presser seg inni en topp i størrelse L når den så vidt rekker dem til brystvorten. Noen er på andre siden av skalaen og tror de er smellfeite når de veier 30 kg. 
Men slike problemer er ikke knyttet til et tall, som 100 kg f.eks. 

Bare fordi du velger å lyve på nett, anonymt, så betyr ikke det at alle andre gjør det. 
Jeg kan fint poste bilde av innholdet i kjøleskapet mitt. Der er det 1 halvtom kartong melk og 1 pakke margarin. Ja og ketchup, må ikke glemme ketchupen. Ser ikke ut som en storspisers kjøleskap for å si det sånn. 
Jeg er feit for det. Fordi mine kalorier ligger ikke i kjøleskapet, og bacon ligger i fryseren. Melk + margarin er alt jeg trenger til hele 4 pastaretter som jeg kommer på i farten. Sleng på kjøttdeig så har jeg spaghetti.
Du kan ikke dømme meg og mine matvaner av å se på mitt tomme kjøleskap. Hadde jeg lagt ut bilde av mitt kjøleskap her på KG å spurt "tror du jeg er overvektig, eller undervektig? tilleggfakta; jeg lager all mat hjemme". Hva tror du folk hadde svart da? Enten "undervektig, ingen tvil" eller "ja så du bor på McDonalds? så kult!". 

Du kan ikke dømme meg og mitt liv ut ifra mitt kjøleskap, på samme måte så kan du ikke dømme folk uti fra å vite en ting "jeg veier 100 kg". 

 

Anonymkode: 4bb8b...8d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier litt under 100 kg. Har alltid vært lubben, men lagt på meg gradvis. Særlig da jeg begynte å drikke, pluss bodde for meg selv = mye dritmat.

Per dags dato er fokus på grønnsaker og mat fra bunnen. Spiser 2 brødskiver til frokost,  stor porsjon middag og to brødskiver til kvelds på en normal dag. Har forøvrig spiseforstyrrelser og kan fråtse i meg noen dager med en svær pose smågodt, flere pizzastykker til middag, tre brødskiver til frokost og to til lunsj. 

 

Anonymkode: efef5...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Gikk opp I rusbehandlig, spiste normal 2 skriver til frokost og lunsj og sund og normal porsjon Middag. Grunnen til jeg gikk opp var godteri. Spiste godteri ver dag som kjedespising og tørste spising. 

Nå er jeg ferdig med behandlig som inne liggende å går bare på møter og Har flyttet hjem igjen. ( bodde 7 timer hjemme fra) merke jeg ikke Har samme godtesyket lenger etter jeg Har hatt familie og hobby og drive på med. Tror kjedespising kan bli ett problem får alle I sånne sitvasjoner at man bare er på samme plass med samme folkene. Er viktig og ha ting man liker og drive med. 

Anonymkode: dbec5...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA er det typisk fast food. En trend de har der, er jo bl.a. hangen til milkshake. Jeg husker jeg observerte folk drikke milkshake til burgeren, noe som for meg er HELT fremmed. Milkshake er dessert, og jeg ville syntes det var ekkelt til et fett kjøttmåltid.

I det hele tatt er det mange slike mellommåltider og drikke som ikke registreres. Mange former for kaffe fra Starbucks med krem og sjokolade er i samme kategori, og en enkel kan komme opp i 600 kcal. 

De i min familie som er på 100 kg+ spiser (så vidt jeg vet) ikke veldig mye junk, men spiser generelt usunne middager, og i store mengder. 

Anonymkode: d9b74...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2016 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Jeg må nesten le litt av dette, alle som veier 100 kg er ikke voldsomt overvektig. Min samboer er 195 og veier 110 kg, han er slank og har masse muskler. Jeg har til og med selv veid rundt 100 kg, jeg er 178 cm høy, i følge bmi var jeg overvektig i kategori fedme, men så jeg ovevektig ut? Nei, magen min var tilnærmet flat, jeg ble bare en støre versjon og mer formfull enn det jeg er i dag. I dag veier jeg rundt 85 kg, har slanket meg i samråd med lege og funnet ut at denne vekten passer meg perfekt, til tross for at jeg har litt høyere bmi enn hva man regner som normalvektig, mye på grunn av masse styrketrening :) 

Anonymkode: 6cb02...29b

Sorry, men da du var 100 kg så du garantert feit ut. Jeg er selv 178 og var oppe i 82 kg på det meste og jeg så definitivt feit ut.

Anonymkode: 9686b...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 182, veier 100. Kroppsform lik bilde. Ligger på rundt 3000kalorier pr dag, har hunger pga medisiner. Men spiser ikke usunt, kun mer. 

7754c0ee157edcf2af6175a39e0679b2.jpeg

Anonymkode: 072df...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.5.2016 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Jeg må nesten le litt av dette, alle som veier 100 kg er ikke voldsomt overvektig. Min samboer er 195 og veier 110 kg, han er slank og har masse muskler. Jeg har til og med selv veid rundt 100 kg, jeg er 178 cm høy, i følge bmi var jeg overvektig i kategori fedme, men så jeg ovevektig ut? Nei, magen min var tilnærmet flat, jeg ble bare en støre versjon og mer formfull enn det jeg er i dag. I dag veier jeg rundt 85 kg, har slanket meg i samråd med lege og funnet ut at denne vekten passer meg perfekt, til tross for at jeg har litt høyere bmi enn hva man regner som normalvektig, mye på grunn av masse styrketrening :) 

Anonymkode: 6cb02...29b

At 100kg kan være greit for menn er jeg enig i, men for kvinner er jeg uenig. Jeg mener en kvinne på over 100kg er tykk, uansett høyde (er selv høy). Kanskje ikke fedme-tykk, men tykk. 

Anonymkode: d9b74...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld hvis dette er frekt eller noe, men hvordan i helvete klarer flertallet av dere som har kommentert. Å spise all den dritten med god samvittighet? Leste over her "spiser kanskje 1 pose potetgull til middag". Det gjorde bestefaren min også, ved siden av lever, saus og poteter. Han daua brått av nyresvikt for å si det mildt.. 

Det jeg syntes er trist her er jo at det virker ikke som at noen av dere vil eller makter å endre på det, dere driver med? 
Jeg har ingenting imot overvektige personer, og jeg tror også som blir sagt her. Mange overvektige spiser lite mat, men MYE snacks og annet dritt istedenfor. Det er jo DER kaloriene som oftest ligger mest.... Hm... Noen tanker til dette? 

Anonymkode: b6a63...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 182, veier 100. Kroppsform lik bilde. Ligger på rundt 3000kalorier pr dag, har hunger pga medisiner. Men spiser ikke usunt, kun mer. 

7754c0ee157edcf2af6175a39e0679b2.jpeg

Anonymkode: 072df...010

Så lenge BMIen din sier at du er overvektig, så er det usunt.... Selv om denne kvinnen er absolutt vakker :) 

Anonymkode: b6a63...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge BMIen din sier at du er overvektig, så er det usunt.... Selv om denne kvinnen er absolutt vakker :) 

Anonymkode: b6a63...7a3

Det er nok ikke helt sant. Noen har mer muskler og dermed høyere bmi. Men ja, jeg har overvekt, men siden min psyke har det godt på medisiner og jeg er lykkelig, så er jeg mye sunnere nå, enn da jeg var innlagt med dyp depresjon å bare ville dø. Man må faktisk se på flere livsfaktorer enn bmi. 

 

Anonymkode: 072df...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2016 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Jeg må nesten le litt av dette, alle som veier 100 kg er ikke voldsomt overvektig. Min samboer er 195 og veier 110 kg, han er slank og har masse muskler. Jeg har til og med selv veid rundt 100 kg, jeg er 178 cm høy, i følge bmi var jeg overvektig i kategori fedme, men så jeg ovevektig ut? Nei, magen min var tilnærmet flat, jeg ble bare en støre versjon og mer formfull enn det jeg er i dag. I dag veier jeg rundt 85 kg, har slanket meg i samråd med lege og funnet ut at denne vekten passer meg perfekt, til tross for at jeg har litt høyere bmi enn hva man regner som normalvektig, mye på grunn av masse styrketrening :) 

Anonymkode: 6cb02...29b

hva er poenget ditt? tydeligvis syntes du jo selv at du var overvektig, siden du var nødt til å slanke vekk 25(?) kg i samråd med legen. 

100 kg er mye, uavhengig om det er pga trening eller ikke. 
Når mannfolk veier 100 kg i muskler, okei, det er ikke så ille, men det kommer helt an på hvordan en ser ut med de 100 kiloene. Når det er prat om damer så er det ikke like tiltrekkende, faktisk, med 100 kg i muskler eller fett. Og jeg sier ikke dette for å virke kritisk, det er bare min mening. Hilsen kvinne :)  (Nå sier jeg ikke at jeg syntes mannfolk med 100 kg i fett er tiltrekkende heller).

Anonymkode: b6a63...7a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke helt sant. Noen har mer muskler og dermed høyere bmi. Men ja, jeg har overvekt, men siden min psyke har det godt på medisiner og jeg er lykkelig, så er jeg mye sunnere nå, enn da jeg var innlagt med dyp depresjon å bare ville dø. Man må faktisk se på flere livsfaktorer enn bmi. 

 

Anonymkode: 072df...010

Jeg er fult klar over det, men må handler jo denne tråden om overvekt, ikke depresjoner og innleggelse. Så det er en helt annen sak!

Selv om du trener og har muskler, men har en BMI som sier fedme, da er du jo overvektig.
Nå handler det heller ikke bare om BMI, det handler også om fettprosent. Har du en fettprosent på under  20%, med muskler som sier du er overvektig, så legger jeg meg helt flat.

Anonymkode: b6a63...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 130 kg. For å komme dit spiste jeg pizza, pasta, baguetter, gryteretter m fløte, ris, chips osv. Jeg drakk sukkerholdig brus, iste, sjokomelk og milkshake. Jeg spiste en sjokoladeplate (minst) per dag, potetgull, ostepopp, is og smågodt. Hver dag.

Nå veier jeg 73 kg. Teller kalorier og har byttet til lettprodukter. 

 

Jeg bor i USA, og kan bekrefte at det IKKE er vanskelig å gå ned i vekt. De har alt her, både sunn og usunn mat. Viljestyrke må man ha uansett! Jeg elsker at de har calories per serving og oppgitt antall kalorier i menyene. De selger fersk frukt og grønt fra lokale gårder, og har en rekke lettprodukter som smaker godt. 

Anonymkode: 2808a...9b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...