Gå til innhold

noen som veier over 100 kg??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer så fryktelig på hva dere spiser og hva alle måltidene inneholder på en vanlig dag? 

Jeg så nettopp filmem super sise me eller hva den nå het. Men det var i USA. Hva spiser dere som er farlig overvektig i norge? 

Bare spørr av nyskjerrighet og e litt frekt å spørre en som er tykk. Her inne kan jo folk fortelle uten at man vet hvem de e. Men ikke at jeg bryr meg om hva andre spiser. Altså ikke vondt ment. Så noen som vil fortelle? :)

Anonymkode: bfebb...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Herr Heftig

De som er som veier over 100 kg og har høy fettprosent vil jeg tippe har blitt det av godteri/brus/boller. Mange overvektige har et helt normalt kosthold, bare at mengden er tilpasset deres nåværende vekt, mens de i utgangspunktet skaffet seg den ekstra vekten gjennom f.eks godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 2-3 brødskiver til frokost noen ganger (ikke hver dag, ca 3 ganger i uka, de andre dagene gidder jeg ikke spise fordi jeg ikke er sulten)

Og så spiser jeg middag sammen med datteren min på ettermiddagen. Noen ganger gidder jeg ikke spise. (Ca et par ganger i uka)

På kvelden hender det innimellom at jeg blir fysen og da spiser jeg 2-3 brødskiver igjen.

Innimellom måltidene (mange av de måltidene jeg ikke har) så hender det at jeg spiser et eple eller en banan. 

Ellers drikker jeg 2 liter vann. 

Grunnen til at jeg gikk opp var at jeg spiste kaker og sjokolade i stedet for mat. Jeg spiser mye mindre av det nå, men det er fortsatt et par-tre ganger i uka jeg kjøper sjokolade eller kake. 

Jeg går ikke ned i vekt fordi jeg ikke får til å lage en plan og følge den. Jeg spiser for lite mat. Og spiser for ofte kaker/sjokolade. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Polly Ester skrev:

Jeg spiser 2-3 brødskiver til frokost noen ganger (ikke hver dag, ca 3 ganger i uka, de andre dagene gidder jeg ikke spise fordi jeg ikke er sulten)

Og så spiser jeg middag sammen med datteren min på ettermiddagen. Noen ganger gidder jeg ikke spise. (Ca et par ganger i uka)

På kvelden hender det innimellom at jeg blir fysen og da spiser jeg 2-3 brødskiver igjen.

Innimellom måltidene (mange av de måltidene jeg ikke har) så hender det at jeg spiser et eple eller en banan. 

Ellers drikker jeg 2 liter vann. 

Grunnen til at jeg gikk opp var at jeg spiste kaker og sjokolade i stedet for mat. Jeg spiser mye mindre av det nå, men det er fortsatt et par-tre ganger i uka jeg kjøper sjokolade eller kake. 

Jeg går ikke ned i vekt fordi jeg ikke får til å lage en plan og følge den. Jeg spiser for lite mat. Og spiser for ofte kaker/sjokolade. 

Okei jeg skjønner. Kjedelig at du har det sånn :/ eller vist du synes det selv er dumt. Nå vet jeg ikke hvor mye 100 kg er. Men de i usa er så sykt store!!! De må da spise mye mat og utvide magesekken utrolig mye. Jeg går ned i vekt med å spise lite og å spise usunt. Men det er kanskje normalt? 

Anonymkode: bfebb...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sykt stor. Det er tydelig at jeg er overvektig, men ikke sånn som man ser i USA. 

Jeg har prøvd å endre mønster i over ett år nå aktivt, men jeg går alltid på en smell fordi jeg ikke spiser nok mat. Og fordi jeg da klemmer til med kaker i stedet for mat. 

Og jeg gidder ikke spise når jeg ikke er sulten. Så jeg må lage en plan og spise når jeg skal selv om jeg ikke er sulten for å komme inn i en riktig rytme, men jeg er ikke disiplinert nok. 

Jeg hadde nok gått ned med den rare spisingen min hvis jeg hadde holdt meg unna sjokolade og kaker. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var over 100 kg spiste jeg vanlig mat. Men ofte store porsjoner, mye saus. Jeg drakk iste med sukker, kaffe med steamet melk, vin, forsynte meg gjerne to ganger og i stedet for lørdagsgodt var det helsekost, fredag til søndag. Jeg var aldri ekstrem i matveien eller i fråtsing, men tok mange små og dumme valg hver eneste dag. 

 

Anonymkode: b6a68...78f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er vel ikke ekstrem i matveiene, spiser ikke for mye godteri og drikker sjeldent brus.. men jeg spiser ofte, veldig ofte, et par knekkebrød her, så en brødskive, litt ost, middag, frukt, knekkebrød til kvelds.. så kan gå og små spise nesten hele dagen, og da blir det fort for mye kalorier :) akkurat nå prøver jeg bare å sørge for at det jeg spiser er sunt, siden jeg er gravid, også får jeg ta slankingen etter graviditeten!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 102 nå. Spiser normalt 2-2,5 brødskiver til frokost og lunsj. Vanlig middag, men litt for mye av den. Mine feller er sjokolade, og mye sjokolade. Og at jeg ofte lager noe godt når det blir kveld. Dvs når jeg i følge kaloriregnskapet burde tatt meg et knekkebrød og et eple, tar jeg istede en stor melkesjokolade og baker fylte horn, eller lager noe annet kalloririkt.

Jeg vet veldig godt hvorfor jeg er feit og hva som må til for å gå ned, jeg har bare ikke lyst ennå, selv om jeg ikke er fornøyd med kroppen min.

Anonymkode: 05f94...d6b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei jeg skjønner. Kjedelig at du har det sånn :/ eller vist du synes det selv er dumt. Nå vet jeg ikke hvor mye 100 kg er. Men de i usa er så sykt store!!! De må da spise mye mat og utvide magesekken utrolig mye. Jeg går ned i vekt med å spise lite og å spise usunt. Men det er kanskje normalt? 

Anonymkode: bfebb...b19

Jeg tror det er lettere å bli tykk i USA. Det er veldig mange unødvendige usunne ingredienser i mat og snacks. Til og med mye "sunn" mat er usunt! Virker som om man må være veldig aktiv, spise lite eller lage ting fra bunn av for å ikke slite med overvekt.

McDonals, for eksempel, er mye mer usunn i USA enn i Norge. Norge har noen strenge ernæringsregler, som gjør at McDonalds (og andre) ikke kan gjøre det som andre steder.

Sjokoladen og alt der er superkunstig.

Selv gikk jeg ned i vekt da jeg studerte i USA, men det er kun fordi jeg klarte å finne vegetariske alternativer i frysediskene der, i motsetning til i Norge (jeg ble vegetarianer da, og fortsatte like gjerne da jeg kom hjem). Men venninna mi gikk tvert opp, og hun har et normalt kosthold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser en skive dansk rugbrød med ost til frokost, som ofte det samme til lunsj, kanskje pluss en risifrutti eller kvarg/lignende, spiser enda en brødskive før arbeidsdagen er over. Middag på kvelden, ganske "vanlig" mat i barneporsjon. Så må jeg ha et lite måltid før jeg tar kveld pga blodsukkeret (ellers våkner jeg av føling på morgenkvisten), det blir som regel enda en brødskive. Drikker vann og cola zero, te med sukett eller kaffe. Drikker kaffe mocca en gang i uka ca. Spiser en sjokolade et par ganger i uka. Potetgull kanskje annenhver helg eller sjeldnere. Av forskjellige grunner kan jeg være ganske ensidig i kosten, det jeg ikke får i meg av vitaminer dekker jeg opp med diverse tilskudd og sprøyte. Prioriterer proteiner i middagen.

Anonymkode: 3f6c4...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ikke særlig uvanlig, men is er min store svakhet. Men(!) å veie 100 kg er ikke det samme for en på 160 som på meg på 180. Heldigvis ligger det meste av vekta mi på rumpa/lårene. Jeg vil og skal gå ned, vil bare ikke nok ennå. 

Ser en over her skriver at hun skal gå ned etter graviditet. Av helsemessige grunner skal jeg gå ned hvertfall 15-20 kg hvis jeg skal få barn. Uaktuelt å få barn som overvektig og usunn.

Anonymkode: 5fe27...abe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser gjerne en liten skål yoghurt med müsli til frokost. Av og til en banan i tillegg. Drikker for det meste sukkerfri saft. 

Mellommåltid er gjerne Skyr, frukt eller en skive med ost på. 

Drikke i løpet av dagen er melk, vann eller saft. 

Middag er vanlige ting som taco, pizza, wok, kjøttkaker, fiskekaker, osv. Ikke noe glad i rent kjøtt og spiser gjerne mye grønnsaker. 

Kveldsmat utgår. 

Så hva gjør meg tykk? Småspising av godteri og sjokolade til kvelds! Jeg spiser ikke sånn kjempeposjoner av noe, men jeg spiser gjerne en eller to mentos ila dagen og en sjokolade som f.eks Snickers til kveld. Det drar opp kalorinivået! Tidligere kunne vi gjerne ha en pose potetgull til "kos" HVER kveld! Grusomt! 

Har slanket meg nå da.. Trengte bare kutte ut alt sjokolade og potetgull, og la resten av kostholdet bestå som det gjorde. Raste ned i vekt på null komma niks. Fra 125 kg til 75 på under et år. Nå prøver jeg å finne en vekt jeg trives med og hvilket kalorinivå som gjør at jeg klarer å holde vekta. 

Anonymkode: 09713...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man veier over 100 kg betyr ikke det at man er overvektig. Typen veier 103 kg, og er ikke mye fett på den kroppen...

Anonymkode: ea4ba...847

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser ikke særlig uvanlig, men is er min store svakhet. Men(!) å veie 100 kg er ikke det samme for en på 160 som på meg på 180. Heldigvis ligger det meste av vekta mi på rumpa/lårene. Jeg vil og skal gå ned, vil bare ikke nok ennå. 

Ser en over her skriver at hun skal gå ned etter graviditet. Av helsemessige grunner skal jeg gå ned hvertfall 15-20 kg hvis jeg skal få barn. Uaktuelt å få barn som overvektig og usunn.

Anonymkode: 5fe27...abe

var det jeg håpet på skulle skje også.. hadde ingen planer om barn, og holdt på å slanke meg.. men er visst ikke alt man kan planlegge heller..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

110 Kg, Pro gamer

Går mest på fast food bare, kebab,burger,pizza ca 5dager/uken

Helt vanlig å bestille 2 store pizzaer som jeg spiser i løpet av dagen

Eller 1 kebab middag, 1 cheeseburger og en kyllingburger

Eller 2 vanlig kebaber + 2 rullekebaber

Eller 5x cheeseburger og 5 chicken salsa fra mcern

Er det ikke slik junk food så blir det en tur på Spar eller Meny og peker ut det jeg vil ha. sikkert 3000-4000 kcal ca.

Nå har jeg stått stille på 108-110 i 6 måneder... Vekten går ikke opp og seff ikke ned..

+ ca 4-5 kasser brus/energy drink og andre snacks.

Bruker ca 6000-8000kr på mat i måneden......

Elsker mat og vil ikke forandre på noe, kansje mer epic shiiit food men begynne å trene :P 

 

Anonymkode: 6de3e...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Herr Heftig skrev:

De som er som veier over 100 kg og har høy fettprosent vil jeg tippe har blitt det av godteri/brus/boller. Mange overvektige har et helt normalt kosthold, bare at mengden er tilpasset deres nåværende vekt, mens de i utgangspunktet skaffet seg den ekstra vekten gjennom f.eks godteri.

Ikke nødvendigvis. Det kan også være et veldig lavt aktivitetsnivå og for mye av vanlig mat, ikke godteri.

Anonymkode: 1c233...e50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan ser en person på 100 kg ut? Vel, jeg ser selvsagt overvektig ut, men ikke slik amerikansk bælfeit som fyller to-tre hele flyseter. Jeg har stort sett vært en «fit fat», som er i en hel del fysisk aktivitet hver dag.
Hva gjør at jeg har blitt 100 kg? Litt for stort kaloriinntak i forhold til -forbruk i over 20 år. Vektoppgangen har gått saaaaakte saaaaakte over lang tid, og jeg har bestandig slitt for å få av meg vekt. De siste 5 kiloene kom da jeg fikk en alvorlig sykdom som gjorde at jeg ikke kunne bevege meg som vanlig på et halvt år. 
Kostholdet som har skadet meg er for få ordentlige måltider per dag, og småspising av tomme kalorier istedenfor. Det er så lettvint å henfalle til en sjokolade eller en kjeks(-pakke) istedenfor å lage fra bunnen noe som er både mettende og mer kalorifattig. 
Nå, som den alvorligste fasen av sykdommen er over, har jeg oppsøkt profesjonell hjelp, og har som mål å gå ned de overflødige kiloene i løpet av 1,5 - 2 år. Livsstilsendringen er i gang, og vanene jobbes inn på alle områder. 

Anonymkode: 55767...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser en skive dansk rugbrød med ost til frokost, som ofte det samme til lunsj, kanskje pluss en risifrutti eller kvarg/lignende, spiser enda en brødskive før arbeidsdagen er over. Middag på kvelden, ganske "vanlig" mat i barneporsjon. Så må jeg ha et lite måltid før jeg tar kveld pga blodsukkeret (ellers våkner jeg av føling på morgenkvisten), det blir som regel enda en brødskive. Drikker vann og cola zero, te med sukett eller kaffe. Drikker kaffe mocca en gang i uka ca. Spiser en sjokolade et par ganger i uka. Potetgull kanskje annenhver helg eller sjeldnere. Av forskjellige grunner kan jeg være ganske ensidig i kosten, det jeg ikke får i meg av vitaminer dekker jeg opp med diverse tilskudd og sprøyte. Prioriterer proteiner i middagen.

Anonymkode: 3f6c4...e14

Men det hørtes ikke ut som så mye mat? Jeg kan spise veldig dårlig med masse kalorier å gå ned i vekt. Ikke lurt da. Men da har du dårlig forbrenning kanskje? 

Anonymkode: bfebb...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

110 Kg, Pro gamer

Går mest på fast food bare, kebab,burger,pizza ca 5dager/uken

Helt vanlig å bestille 2 store pizzaer som jeg spiser i løpet av dagen

Eller 1 kebab middag, 1 cheeseburger og en kyllingburger

Eller 2 vanlig kebaber + 2 rullekebaber

Eller 5x cheeseburger og 5 chicken salsa fra mcern

Er det ikke slik junk food så blir det en tur på Spar eller Meny og peker ut det jeg vil ha. sikkert 3000-4000 kcal ca.

Nå har jeg stått stille på 108-110 i 6 måneder... Vekten går ikke opp og seff ikke ned..

+ ca 4-5 kasser brus/energy drink og andre snacks.

Bruker ca 6000-8000kr på mat i måneden......

Elsker mat og vil ikke forandre på noe, kansje mer epic shiiit food men begynne å trene :P 

 

Anonymkode: 6de3e...517

Oi :o må passe på deg selv da! Ikke få diabetes <3

Anonymkode: bfebb...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier 128kg, 162 høy. 

Frokost: ingenting
Lunsj: ingenting
Middag: ensidig kosthold. Spaghetti, lasagne, pasta retter, svinekjøtt med chips. Lite grønnsaker, går mye pasta. 
Kveldsmat: ingenting. 
Drikke: Brus - ikke noe annet. Sjokomelk en sjeldent gang. Drikker 1-2 storflasker (1,5l) brus vær dag. 

Jeg har en lang historie med mat og kosthold. Jeg hopper over måltider ofte, alt for ofte. F.eks jeg kan spise en halv pose potetgull til middag, i stedet for normal mat. En sjeldent gang spiser jeg til jeg spyr, altså stappmett. Ca 1 gang i måneden. Og da hopper jeg over middag dagen etter. Fordi jeg er fortsatt mett etter dagen før. 

"det er ikke mulig! du må spise mer enn det". Nei, jeg gjør ikke det, ja det er mulig. 
Jeg veide 102kg.. gikk ned 15 kg ved et uhell. Jeg prøvde ikke en gang, spiste bare frokost vær dag + middag. Så ble jeg syk, spiste ikke mye og hoppet over måltid hele tiden. Så kom jeg meg opp på føttene og kom meg opp til "normalt". Altså middag, ikke noe annet. Da gikk vekten opp det doble av det jeg tok av i utgangspunktet. Normalt ifølge ernæringsfysiologen. 

Har spurt om råd her på KG før, men får bare høre at jeg lyver, det er ikke mulig blabla. 
Det er mulig! Hvorfor skal jeg lyve?! Jeg veier snart 130kg for svarte, hva vinner jeg på å lyve?! ingenting! 
Mat er et mareritt. Folk ser på meg og tenker at jeg spiser fra morgen til kvelds. Jeg gruer meg til middag, jeg hater mat!
Min drøm er å få satt inn en slange i magen, slik at jeg slipper å spise igjen. 
Kan ofte bytte ut mat med godteri som potetgull eller is. 

Har slitt med mat siden barneskolen. Startet med at jeg ikke spiste flere dager i strekk. Eneste som holdt meg oppe var brus. Jeg har vært avhengig av brus siden jeg var 2 år!! Fikk brus fra jeg var 9 måneder gammel. Hater mamma for det, det er noe jeg aldri kan tilgi henne for. 
Jeg kunne gå 4 dager uten mat, uten å føle sult. Spiste fordi jeg måtte. Så kunne jeg få "anfall" hvor jeg spiste vær dag, bare middag, i en liten periode. Så tilbake til dager uten mat. osv osv. 
Jeg blir ikke sulten, jeg går rett over til å kollapse etter noen dager uten mat. 



 

Anonymkode: 4bb8b...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...