Gå til innhold

Vi skal selge huset vårt og første visning gikk ikke så bra 🙈


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Styling. Du kan le av det, men det fungerer. Les deg opp og gjør det selv. Lei lager og fjern alt annet enn basismøbler. Vi hadde 24 bud etter 1. visning. Bestill nedvask og vindusvask fra byrå, og server boller. 

Anonymkode: ecb99...47f

Folk som faller for de bildene må da mangle noe oppi skolten. Det er jo kun detaljbilder av fjas og dillete pynt.

Men jeg nekter ikke for at det sikkert kan fungere. Det fødes en idiot hvert minutt.

Anonymkode: 33cbb...e21

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke noe tidspress på oss, det er riktig. Men vi har heller ikke lyst å bo her lenger enn vi må. Derfor håper jeg så inderlig at neste visning går bedre. Som megler sa, om neste visning blir som denne så er det markedet som har bestemt at den ikke er verdt mer enn taksten eller prisantydning.

tusen takk !

Ts

Anonymkode: 372b4...3bf

Tipper det går bra neste gang:) Husk at vi er veldig "bortskjemte" nå for tiden, prisantydning skal jo være ganske nært det boligen er verdt. Får dere takst, 100.000,- over prisantydning, hadde jeg vært kjempefornøyd hvertfall:)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, hironakamura skrev:

Tipper det går bra neste gang:) Husk at vi er veldig "bortskjemte" nå for tiden, prisantydning skal jo være ganske nært det boligen er verdt. Får dere takst, 100.000,- over prisantydning, hadde jeg vært kjempefornøyd hvertfall:)

 

 

Håper det vi også 😊 Skulle ønske jeg kunne vært mer positiv men dette er nervepirrende og tar mye energi. Det er ikke lett å tenke på noe annet når man har dette hengende over hodet. 

Anonymkode: 372b4...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boller, fruktfat og interiør ser jeg ikke på! Bakeren følger ikke med på kjøpet uansett. Det jeg ser på er 

Byggemassen 

Muligheter og potensiale for oppussing..

Alder på huset og vedlikehold (tak, vinduer, drenering, alder på våtrom og kjøkken)

Størrelse og antall rom

Nabolag osv.

Er der veldig mye som nærmer seg utbytting eller dyrt vedlikehold så slår vi det ofte fra oss. Har vært på visning hvor det har vært allslags kaker og jeg ser ikke vitsen med det! Ja det ser hjemmekoselig ut, men det skal jeg alltids klare å få til selv. Jeg er opptatt av et godt kjøp!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markedet er i endring, og det får kjøperne med seg.  Ikke minst er man lei av hvordan det har vært. Det er små og sentrale leiligheter som holder stand, prismessig. De større er allerede ansett som så dyre, så de går det først utovet. Jeg anser personlig takst/prisant. til å si noe slikt som "du er dum om du betaler mye mer enn dette". Litt grovt sagt. Og i tillegg må kjøper selv vurdere hva den er verdt for en personlig, det kan være mer, samme som takst, det kan være langt mindre.

Men kan si litt om hva jeg ser etter: Om kjøkken og bad ikke er tipp topp, så tenker jeg at jeg bør beregne ca 300 000 i ekstra utgifter, ergo drar det 300 000 ned fra summen jeg har som maksgrense uansett. Dusj i badekar, eller dusjer uten forheng gjør meg veldig skeptisk. Grå eller svarte vegger, veggord, stygge tapeter etc. gjør også at jeg må beregne litt utgifter, men dette er jo smakssak. Og er kjøkken og bad i mye svart/veldig sterilt, så drar det også ned. Gipsvegger er noe herk, dessverre vanlig :(Bråk og ståk fra nabolag, i sær barnehager, lekeplasser o.l., drar mye ned. Samme med trafikkstøy. Mangel på sol likeså, samme gjelder om det er få muligheter for ordentlig oppvarming, evt. at oppvarming blir dyrt. Jeg skal ikke fryse et sekund i eget hjem! Ujevne vinkler og lav takhøyde blir fort irriterende. Bør være godt med lysinnslipp, samt utsyn, men ikke så mye innsyn. Det MÅ være egen hage/terrasse/balkong. Egen parkering. Gode kollektivmuligheter og nærbutikk. Smart planløsning. Helst peis/vedovn. Ingen planer om nye oppføringer tett på huset/leiligheten. Vedlikehold er selvsagt viktig, særlig slikt som tak og kledning. Må være vindu på badet.  Helst dype vinduskarmer i huset. Romslig entré. Bod uten fukt-og luktproblem. 

Dette er meg. Men som du ser, man vurderer forskjellig, og ikke kun hvordan det ser ut inni/str som er avgjørende.

Har vært på en god del visninger i det siste, bød på kun én. De andre gikk til eller under takst. Den vi bød på gikk litt over, men vi syntes ikke den var verdt stort mer (synes egentlig den var priset for høyt), så vi ga oss fort i budrunden. Kjøperen  kunne ikke ha innsett hvor mye som måtte fikses. Jeg er pro noe å gnafse på på visning 😉 Men detaljbilder i boligannonse er noe herk, irritasjonen stiger for hvert kran-og kaffekoppbilde.  Rengjøring er viktig! Synes alle leiligheter jeg har sett på har vært for dårlig rengjort før visning... Dører  og vindu på vidt gap = kald og utrivelig stemning (med mindre det er varmt ute), og gir en en mistanke om at det er noen lukter som må "luftes" ut. 

Anonymkode: ee0ae...5cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset mitt som selges er kun et år gammelt, altså nye bad, nytt kjøkken, 2 store bad altså, ikke bittesmå, eget vaskerom. Store og romslige rom. Så fatter ikke hva som kan være grunnen 😩

Hi

Anonymkode: 372b4...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke noe tidspress på oss, det er riktig. Men vi har heller ikke lyst å bo her lenger enn vi må. Derfor håper jeg så inderlig at neste visning går bedre. Som megler sa, om neste visning blir som denne så er det markedet som har bestemt at den ikke er verdt mer enn taksten eller prisantydning.

tusen takk !

Ts

Anonymkode: 372b4...3bf

Det betyr jo faktisk at takst/prisantydning er satt korrekt. Husk at prisantydningen er den prisen dere er villige til å selge for!

Anonymkode: 85369...568

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til begge :)

ts

Anonymkode: 372b4...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde vel kanskje tatt imot budet men det var med møbler inkl, og det kom ikke på tale. De ville ha med alt som på bilder av soverommene, stuen og spisestuen, alle lampene og møbler.

 

Ts

Anonymkode: 372b4...3bf

Det her tror jeg ingenting på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, O.G. skrev:

Det her tror jeg ingenting på.

Hva tror du ikke på?

Anonymkode: 372b4...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huset mitt som selges er kun et år gammelt, altså nye bad, nytt kjøkken, 2 store bad altså, ikke bittesmå, eget vaskerom. Store og romslige rom. Så fatter ikke hva som kan være grunnen 😩

Hi

Anonymkode: 372b4...3bf

Grunnen er jo at forventningene er for høye og at det er markedet som bestemmer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huset mitt som selges er kun et år gammelt, altså nye bad, nytt kjøkken, 2 store bad altså, ikke bittesmå, eget vaskerom. Store og romslige rom. Så fatter ikke hva som kan være grunnen 😩

Hi

Anonymkode: 372b4...3bf

Ligger det i et tett boligfelt? Eller er det dårlig solforhold? Legg ut linken til annonsen! ;)

Anonymkode: 83de5...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller folk lurer på hva som er galt med huset siden de selger og flytter bare ett år etter....? Noen grunner er greie, samlivsbrudd, jobbskifte etc. Mens vage grunner som mistrivsel etc mer negative for en kjøper. 

Jeg er ikke overrasket over at noen vil ha møbler og inventar... hadde glatt sagt nei til slikt siden det fort dreier seg om verdier for 100 000, så er dårlig deal for selger som da må legge ut for nye møbler til seg selv. 

Anonymkode: 687bf...779

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ligger det i et tett boligfelt? Eller er det dårlig solforhold? Legg ut linken til annonsen! ;)

Anonymkode: 83de5...678

Nei til alle tre. Legge ut? Er du gærn?🙈

Det er private grunner for hvorfor vi flytter som jeg ikke vil gå innpå. 

Men O.G. Du tror ikke på at de ville ha med møbler på kjøpet? Det er opp til deg om du vil tro på det, det kan ikke jeg noe for. Men at du tror at jeg fant på det er helt latterlig, det hadde jeg aldri gjort.

Anonymkode: 372b4...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huset mitt som selges er kun et år gammelt, altså nye bad, nytt kjøkken, 2 store bad altså, ikke bittesmå, eget vaskerom. Store og romslige rom. Så fatter ikke hva som kan være grunnen 😩

Hi

Anonymkode: 372b4...3bf

Med prisantydning 100 tusen under takst i et populært område så roper det at her er det enten noe galt med huset, med miljøet/omgivelsene eller at selgere er desperate.

En lenke til annonsen hadde vært interessant, for boliger med prisantydning lavere enn det som dengang var teknisk takst har jeg ikke sett siden 1990/1991.

Takst skal reflektere boligens tekniske verdi pluss tomteverdien.  

Endret av Mis(s)Understood
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den Saturday, April 30, 2016 at 12.14, AnonymBruker skrev:

Vi hadde første visning og dagen etter startet budrunden. Den varte så å si hele dag. Det var fire stk i budrunden og alle bud lå under takst. Siste budet som kom var med forbehold; alle møbler skulle følge med, alle lamper, tvbenk, klokke på veggen. Det avslo vi. Og megler satte ut ny visning, til helgen. Her går husene fort, når de først blir satt ut, så går de som regel etter første visning, og over takst. Vi har bestemt oss at vi ikke kan godta under takst. 

Jeg har vært så lei meg, siden det ikke gikk så bra. Og er spent til neste visning, masse tanker strømmer gjennom hodet. Alle sier at jeg må tenke positivt, det var jo trossalt første visning bare. 

Vi har ikke kjøpt noe enda, siden vi først vil selge og kjøpe senere, så sånn sett har vi ikke noe som presser oss. Men allikevel så kan jeg ikke slappe helt av.

hva tenker dere?

Ts

Anonymkode: 372b4...3bf

Generelt er vel det ikke noe problemer. Mange må ha flere visninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En visning er jo ingenting ;) ha litt is i magen så blir det nok snart solg :) vårt lå ute i 6 mnd, men ble solgt til slutt det og. (Vanskelig marked) 

 

Lykke til med salget! 

Anonymkode: 32598...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere har missforstått dette med takst litt :) Det er bare en kvalifisert gjetting på hva markedet er villige til å betale for en eiendom. Vanligvis bommer taksten grovt. Da vi solgte sist hadde takstmannen bommet med en halv million. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

En visning er jo ingenting ;) ha litt is i magen så blir det nok snart solg :) vårt lå ute i 6 mnd, men ble solgt til slutt det og. (Vanskelig marked) 

 

Lykke til med salget! 

Anonymkode: 32598...c05

Får håpe på det og tusen takk!

Anonymkode: 372b4...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...