Gå til innhold

Mannen vil ha et barn til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men jeg vil absolutt IKKE ha flere barn. Vi har to på 3 og 6 år. Han jobber mye, type dobbelt 2 uker og enkel vakt 2 uker. 

Jeg er MYE alene med barna og jeg kan ikke jobbe så mye som jeg vil pga han må jobbe. Han tjener mer og driver eget så den saken er jo grei. 

Han drar på gutteturer og fotballkamper så jeg skjønner jo at han vil ha flere barn for han får jo massevis av egentid også.

Jeg kan ikke si hvor knust jeg ville blitt om jeg ble gravid (har hormonspiral). Han vet hva jeg syns om barn, men hinter og hinter om hvor koselig barn er og hvor lyst han har på en til. 

*grøss* 

Jeg elsker barna mine over alt på jord. Men ønsker ikke flere. Er jeg virkelig så slem/egoistisk ? 

Anonymkode: 4cf60...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannfolk og barn går rett og slett ikke sammen. To holder om du selv er fornøyd :)

Anonymkode: fee65...411

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han bidrar så lite har han ikke noe å si.

Anonymkode: eb073...d84

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din kropp, så du bestemmer!

Hadde dere ikke hatt noen barn, eller bare du hadde barn fra før av, skulle du vurdert det.

Men dere har nå 2 friske fine barn, er over den verste småbarnsfasen, og du har ikke lyst på fler, da får han være fornøyd med de han har, og heller bruke litt mer tid på dem....

Anonymkode: a782f...bef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dæven- da må du kreve at han kutter ned på jobbinga og gutteturene, og at du skal ha like mange turer uten barn som han skal ha😛 Lett for han å si at han vil ha flere når det er du som gjør største delen av jobben! Skjønner deg godt!!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lite som han bidrar så kan han ønske så mye han vil, han vet jo ikke hvor mye arbeid det er. Stå på ditt, dere har jo to barn er mer en nok det. Du er verken slem eller egoistisk, du er realistisk. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har barn stor nok å være uten deg noen dager.  Hvis jeg var deg ville jeg ha tatt en laaaang helg tur sammen med noen venninner OG i tillegg begynt å gjør andre ting  slik at han må ta mer ansvar og være alene med barna.  Garantere deg at han klarer ikke det og bestemmer at 2 er nok lol. 

Anonymkode: 05ef1...0fb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild
5 minutter siden, Evans skrev:

Han kan jo begynne å ta litt mer del i de barna han allerede har, før han hinter om flere. 

Jeg ville foreslått dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg tenker jeg også. Han er med på aktiviteter med barna og bruker all sin tid han har til overs på dem. Så vi gjør aldri noe sammen som kjærester og jeg får sjelden gjøre noe for meg selv, slik som jenteturer osv. Pga dårlig råd og liiiiiite barnepass. 

Hadde jeg hatt litt mer fri så kanskje jeg hadde vurdert det. Men huff. Nei. Jeg takler ikke tanken på flere barn.

Takker for støtten damer 👍🏻

Anonymkode: 4cf60...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg vil absolutt IKKE ha flere barn. Vi har to på 3 og 6 år. Han jobber mye, type dobbelt 2 uker og enkel vakt 2 uker. 

Jeg er MYE alene med barna og jeg kan ikke jobbe så mye som jeg vil pga han må jobbe. Han tjener mer og driver eget så den saken er jo grei. 

Han drar på gutteturer og fotballkamper så jeg skjønner jo at han vil ha flere barn for han får jo massevis av egentid også.

Jeg kan ikke si hvor knust jeg ville blitt om jeg ble gravid (har hormonspiral). Han vet hva jeg syns om barn, men hinter og hinter om hvor koselig barn er og hvor lyst han har på en til. 

*grøss* 

Jeg elsker barna mine over alt på jord. Men ønsker ikke flere. Er jeg virkelig så slem/egoistisk ? 

Anonymkode: 4cf60...ed9

Ingen skal presses eller lures til å bli forelder. Heller ikke damer. Du er den som til slutt føder barnet og kan bestemmee. Slik er norsk lovgivning. 

Jeg setter dette I sammenheng med at menn heller ikke skal lures eller presses til å bli forelder. Jeg håper alle de som støtter deg TS.her også ville støttet en mann I samme situasjon. Men det tviler jeg egentlig sterkt på I dette forumet fullt av høner.

Jeg støtter uansett deg TS.For meg et det et prinsipp uansett argumenter. Du skal ikke trenge argumentere med at far gjøre lite aktivitet med barna. Du har tatt et standpunkt, og det skal respekteres. (De har vært det samme om du var mann ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannfolk og barn går rett og slett ikke sammen. To holder om du selv er fornøyd :)

Anonymkode: fee65...411

Forklar deg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er uenige om antall barn, synes jeg generelt at den som ønsker færrest bør få bestemme. Et nytt barn bør være ønsket av begge foreldre. Og i en slik situasjon hvor den ene tar mer ansvar for barna bør den forelderens oppfatning i hvert fall veie tyngst. Du vil prioritere de barna dere allerede har, og det er absolutt ikke egoistisk!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som ikke ønsker flere barn har vetorett, for å få et barn som ikke er ønsket av begge er ikke riktig. 

Nei han prøve å ta seg av dem like mye som du gjør, alene. Da får nok pipa en annen lyd. 

Anonymkode: c7e6c...8ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fjotteri

Tror jeg hadde klikket litt av forespørselen, og forsåvidt at han ikke tar ordentlig del når han først er hjemme. 

Men du er jo og dum som lar han holde på, han tror jo oppriktig at barn er en langt enklere sak enn i realiteten- og du lar han også tro det med å velsigne en masse fritid i tillegg til over snittet mye jobb. 

Mannfolk flest holder jo ikke på sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som kaller meg dum har ikke/kan ikke lese hva jeg har skrevet. 

Når han er hjemme tar han veldig stor del i barnas liv. Er med på aktiviteter. 

Og han gjør også husarbeid når han er hjemme. Så det er ikke det det går på. Jeg vet at han vil ta del i ett barn til. Men jeg tviler på at han vil ha et til et om han hadde hatt barna like mye som meg. 

Jeg har sagt at han får jobbe mindre, noe som ikke går for øyeblikket, og når han har gjort det ei stund og avlasta meg mye mer enn det han gjør nå så kan jeg vurdere det. Og det kommer ikke til å skje. Det kunne jeg faktisk veddet myyyye penger på. 

Jeg er enig i at et barn må være ønsket av begge parter, ihvertfall når man er gift. 

Anonymkode: 4cf60...ed9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn skal være ønsket av begge parter. Punktum.

Anonymkode: a190b...26d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du skal ha tid til ungene og du skal ha tid til deg selv, og gjerne tid til å være kjærester også. Når du ikke har nok tid pr i dag, så hjelper det ikke å skaffe flere! Det hjelper ikke at han er superpappa og hjelper til i huset når han har fri. Er det ikke nok tid, så er det ikke nok tid. Superpappa og hushjelp skulle han vær hver dag, akkurat som DU er det :)

Anonymkode: 87515...be5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...