Gå til innhold

"Outlander" - noen fler som ser på?


Upadiela

Anbefalte innlegg

Jeg leser bøkene nå, og får skikkelig "kiosk-roman"-følelse. Og det var jo det de var da de første kom for snart 30 år siden. Det er en kjærlighet så altoppslukende og elskov som er så intenst beskrevet osv. Selv om de er utslitt, utsultet og jaget så finner de tid og krefter til fantastisk elskov i en blomstereng osv. Veldig kiosklitteratur, men likevel en spennende historie. I boken synes jeg tiden i Frankrike trekkes ut i det uendelige, og scenene fra krigen i Skottland kunne godt vært litt kortere. 

 

Lurer på hvordan serieskaperne har løst tiden som følger etter at Claire kommer tilbake til sin tid. I boka blir de 20 år eldre før de møtes igjen. Men det passer jo dårlig på film med to middelaldrende elskere. På den tiden var man jo nesten eldgammel når man var femti. Samtidig skal jo datteren deres være en voksen kvinne og viktig senere, så de kan ikke kutte så mange år. Gleder meg til å se hvordan de løser dette. 

Anonymkode: 5aa17...044

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser bøkene nå, og får skikkelig "kiosk-roman"-følelse. Og det var jo det de var da de første kom for snart 30 år siden. Det er en kjærlighet så altoppslukende og elskov som er så intenst beskrevet osv. Selv om de er utslitt, utsultet og jaget så finner de tid og krefter til fantastisk elskov i en blomstereng osv. Veldig kiosklitteratur, men likevel en spennende historie. I boken synes jeg tiden i Frankrike trekkes ut i det uendelige, og scenene fra krigen i Skottland kunne godt vært litt kortere. 

 

 

  Vis skjult innhold

Lurer på hvordan serieskaperne har løst tiden som følger etter at Claire kommer tilbake til sin tid. I boka blir de 20 år eldre før de møtes igjen. Men det passer jo dårlig på film med to middelaldrende elskere. På den tiden var man jo nesten eldgammel når man var femti. Samtidig skal jo datteren deres være en voksen kvinne og viktig senere, så de kan ikke kutte så mange år. Gleder meg til å se hvordan de løser dette. 

Anonymkode: 5aa17...044

Spoiler

Både Brienne og Roger som voksen er jo funnet, henholdsvis Sophie Skelton og Richard Rankin. Så ikke alderen på Sophie, men Richard er 33 år, noe som kanskje er litt i eldste laget for denne sesongen. Brienne skal være litt yngre enn Roger (ca 3-4 år), men hun ser veldig mye yngre ut, kanskje rundt 20 år. (Kunne sikkert gravd litt i andre sider, men har ikke tid til det).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.5.2016 at 18.59, AnonymBruker skrev:

Men altså, at Jamie er for pen? Går det an? 

Anonymkode: 9002b...402

Ja, litt for pen og litt for ung for meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist episode i dag. Selv om jeg som bokleser visste hva som ville skje, rant det et par tårer fra mine øyne.

Spoiler

Har også ventet på scenen der Claire må velge mellom Master Raymond og Compte de Germain og den ble akkurat så spennende som forventet med det mye mindre spennende etterpå. Claire og Jamie har begge hatt samkvem med andre, men i motsetning til Jamies grusomme voldtekt, var de tre støtene til kongen verken uventet eller overgripende. Det var bare noe som skjedde og Claire visste hva hun gikk til, dog ikke hvor kort det kom til å vare (heldigvis for henne).

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en forferdelig trist episode ja, spesielt for meg som er høygravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kassiopeia skrev:

Det var en forferdelig trist episode ja, spesielt for meg som er høygravid. 

spoileralert, daaa. Djiiiz. Nå skjønte ihvertfall jeg hva som skjer....

Anonymkode: 960c0...ec6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nei - reaksjon på de siste postene 😯 Har nettopp sett ferdig siste episode i ses 1...

Noen som vet når ses 2 blir lagt ut på Netflix? Og selv om jeg har skjønt at det er ca 100 bøker i serien (😜), så håper jeg det ikke blir like mange sesonger, for serier pleier alltid å tape seg hvis det er ørten sesonger. Jeg digger serien og merker jeg er skikkelig engasjert, selv om noe av det blir litt "too much". Tenkte særlig det om den episoden der Claire (og Geillis) blir anklaget for hekseri og det bare trommes sammen en rettssak sånn uten videre.

Sexscener og vold og Black Jack Randall synes jeg forøvrig passer bra i serien, selv om det kan være tøft å se på (ref. To ransom a man's soul) så liker jeg at serien tør å gå dit.

Hva synes dere om ses 2 mot 1? Tipper jeg kommer til å savne høylandet og det røffere livet de lever der, når de er i Frankrike blir det kanskje en mer "vanlig kostymedrama"-feel over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DG snakket noe om "Jumping the shark" i denne episoden og jeg har en sterk mistanke om hva det var (selv om det da ikke er helt riktig betydning av uttrykket), men det passet inn her og det var en god måte å se to karakterer igjen som vi ikke ville se på kanskje flere episoder om i det hele tatt. God episode i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES!!!!!! Og gratulerer med Outlander-dagen som er i dag!! Perfekt dag for en perfekt nyhet :D Ekstremt stort smil her i gården! (Og litt for mange utropstegn, men det tåler dere :) )

Sesong 3+4.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er akkurat kommet i gang med "binging" av sesong 2. Hva skjedde egentlig med Claire i episode 1, plutselig var hun bare tilbake? Og så gikk hun rett tilbake til fortiden uten videre og virker helt ubekymret med tanke på at det samme kan skje igjen? Og forsvant hun i løse luften foran nesen til Frank? :P 

Ellers er jeg allerede like hektet på sesong 2 som 1, tar nok ikke mange dagene før jeg er ajour og må vente i spenning på de siste episodene :) 

Anonymkode: e58a7...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er akkurat kommet i gang med "binging" av sesong 2. Hva skjedde egentlig med Claire i episode 1, plutselig var hun bare tilbake? Og så gikk hun rett tilbake til fortiden uten videre og virker helt ubekymret med tanke på at det samme kan skje igjen? Og forsvant hun i løse luften foran nesen til Frank? :P 

Ellers er jeg allerede like hektet på sesong 2 som 1, tar nok ikke mange dagene før jeg er ajour og må vente i spenning på de siste episodene :) 

Anonymkode: e58a7...443

Starten av sesong 2 var en "flash forward". Så hun har ikke reist tilbake til fremtiden (:P) ennå når scenen når de lander i Frankrike vises, og resten av sesong 2. I Faith-episoden var det også en ny flash forward, vet ikke om du har sett den ennå. Frempeket viser at hun sannsynligvis reiser gjennom steinene og returnerer til 1948 på slutten av denne sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Browncoat skrev:

Starten av sesong 2 var en "flash forward". Så hun har ikke reist tilbake til fremtiden (:P) ennå når scenen når de lander i Frankrike vises, og resten av sesong 2. I Faith-episoden var det også en ny flash forward, vet ikke om du har sett den ennå. Frempeket viser at hun sannsynligvis reiser gjennom steinene og returnerer til 1948 på slutten av denne sesongen.

Eventuelt kan man se slik på det at S2 startet med å hoppe over store deler av handlingen, og så er resten av sesongen flashbacks slik at seerne skjønner hvordan Claire kom frem til dette punktet i 1948.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så akkurat reklame for den på facebook og kan tenke meg å se denne. orker ikke lese hele tråden. Hvor kan den sees? Jeg holder for øyeblikket på med en serie på Netflix, en på TV2 Sumo og en på HBO Nordic så dette blir dyrt etterhvert 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Sirah skrev:

Så akkurat reklame for den på facebook og kan tenke meg å se denne. orker ikke lese hele tråden. Hvor kan den sees? Jeg holder for øyeblikket på med en serie på Netflix, en på TV2 Sumo og en på HBO Nordic så dette blir dyrt etterhvert 😂

Jeg ser på Viaplay, vet ikke om den finnes andre steder. Og ikke les tråden hvis du ikke vil bli spoilet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Browncoat skrev:

Jeg ser på Viaplay, vet ikke om den finnes andre steder. Og ikke les tråden hvis du ikke vil bli spoilet ;)

Gah så klart den eneste omtrent jeg ikke har 😂 Takk for svar! Jeg kunne sikkert funnet ut ved å lese tråden men turte ikke fordi jeg ikke ville bli spoilet 😂 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sirah skrev:

Gah så klart den eneste omtrent jeg ikke har 😂 Takk for svar! Jeg kunne sikkert funnet ut ved å lese tråden men turte ikke fordi jeg ikke ville bli spoilet 😂 

 

Det er en annen bruker her som har sett første sesong på Netflix virker det som, men S2 er ikke ute der ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, Browncoat skrev:

Starten av sesong 2 var en "flash forward". Så hun har ikke reist tilbake til fremtiden (:P) ennå når scenen når de lander i Frankrike vises, og resten av sesong 2. I Faith-episoden var det også en ny flash forward, vet ikke om du har sett den ennå. Frempeket viser at hun sannsynligvis reiser gjennom steinene og returnerer til 1948 på slutten av denne sesongen.

 

47 minutter siden, Browncoat skrev:

Eventuelt kan man se slik på det at S2 startet med å hoppe over store deler av handlingen, og så er resten av sesongen flashbacks slik at seerne skjønner hvordan Claire kom frem til dette punktet i 1948.

Jeg forsto det nå, episode 6 var veldig oppklarende :) Da blir det hele mye mer logisk også. Søren så spennende, har sett seks episoder på rappen og som det ser ut nå klarer jeg vel ikke stoppe før dagen er omme. :laugh: Enda godt det kommer en ny episode i morgen, men en i uken blir liksom slitt snaut etter dette ;) 

Anonymkode: e58a7...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Notatboka
49 minutter siden, Sirah skrev:

Gah så klart den eneste omtrent jeg ikke har 😂 Takk for svar! Jeg kunne sikkert funnet ut ved å lese tråden men turte ikke fordi jeg ikke ville bli spoilet 😂 

 

Første sesong ligger på netflix :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg forsto det nå, episode 6 var veldig oppklarende :) Da blir det hele mye mer logisk også. Søren så spennende, har sett seks episoder på rappen og som det ser ut nå klarer jeg vel ikke stoppe før dagen er omme. :laugh: Enda godt det kommer en ny episode i morgen, men en i uken blir liksom slitt snaut etter dette ;) 

Anonymkode: e58a7...443

Helt enig, derfor begynte jeg å lese bøkene ;) På noen måter liker jeg serien bedre, men de er absolutt verdt å lese hvis du er får abstinenser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Browncoat skrev:

Det er en annen bruker her som har sett første sesong på Netflix virker det som, men S2 er ikke ute der ennå.

 

25 minutter siden, Notatboka skrev:

Første sesong ligger på netflix :)

Takk! Da kan man få sett første der iallefall 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...