Gå til innhold

Legeerklæring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har dessverre blitt akutt syk i kveld. I morgen har jeg en skoleaktivitet jeg i utgangspunktet gjerne vil være med på, men dersom formen er lik i morgen har jeg ikke nubbesjans på å komme meg ut av sengen. Kan man få legeerklæring for oppkast, diaré og generell nedsatt allmenntilstand? Jeg har aldri vært hos legen for å få en slik attest og jeg føler at dette er litt bagatellmessig å få legeerklæring for. Er dette kun i mitt eget hodet eller er det rart å spørre om legerklæring for dette? 

Anonymkode: 068b5...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skal du ha "godkjent" fravær så må du ha legeerklæring :) 

Anonymkode: a64aa...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint. Ring legekontoret i morgentidlig og si hva som feiler deg, så får du enten legetime eller sykmelding uten time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart i det hele tatt at legen bekrefter sykdommen ovenfor skolen, mtp. fravær og slikt.

 

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for så raske svar! Jeg vet ikke helt hvorfor jeg kvier meg for å spørre legen om dette. 

Jeg kom på nå at legekontoret selvsagt ikke er oppe i morgen på grunn av helg. Er det noe jeg kan gjøre da? Fagansvarlig er generelt hyggelig og forståelsesfull, men jeg vil helst ha attest slik at hun ikke tror jeg unnasluntrer. 

Får håpe jeg blir bedre over natten slik at dette er et ikke-problem i morgen. 

Anonymkode: 068b5...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legevakten. Dattera mi fikk legeerklæring der når hun hadde fått hjernerystelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Sulosi skrev:

Legevakten. Dattera mi fikk legeerklæring der når hun hadde fått hjernerystelse.

Takk for svar! :)

Anonymkode: 068b5...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
18 minutter siden, Sulosi skrev:

Legevakten. Dattera mi fikk legeerklæring der når hun hadde fått hjernerystelse.

Trenger ikke legevakten til dette. Holder å ringe fastlege i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, chisandra skrev:

Trenger ikke legevakten til dette. Holder å ringe fastlege i morgen. 

Det er lørdag i morgen, og da har de aller fleste fastleger fri.

Anonymkode: 0cf7d...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart det blir lange køer på legekontorene når skolen forlanger legeerklæring for ethvert fravær. Det burde være helt unødvendig. For avsluttende eksamener, ja. For vanlig, kortvarig fravær ellers er det helt hinsides bruk av ressurser.

Anonymkode: a1b41...e33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er lørdag i morgen, og da har de aller fleste fastleger fri.

Anonymkode: 0cf7d...c56

Ah, helt dagvill jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved oppkast og diaré skal du uansett holde deg hjemme i minst 24, helst 48, timer etter siste tømming, og ikke oppsøke legevakt eller legekontorer uten at det er strengt nødvendig. Jeg vil råde deg til å droppe lege, men ringe læreren din og forklare saken.

Anonymkode: a1b41...e33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolealtivitet på en lørdag? Folkehøyskole? Men uansett så ønsker du egentlig bare en erklæring sånn at fagansvalrig ikke skal tror at du sluntrer unna og ikke fordi det vi få faglige(.feks stryk eller lignende) konsekvenser hvis du ikke stiller opp? I så fall synes jeg ikke du ska bruke legevakta til dette.

Anonymkode: 0462e...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har dessverre blitt akutt syk i kveld. I morgen har jeg en skoleaktivitet jeg i utgangspunktet gjerne vil være med på, men dersom formen er lik i morgen har jeg ikke nubbesjans på å komme meg ut av sengen. Kan man få legeerklæring for oppkast, diaré og generell nedsatt allmenntilstand? Jeg har aldri vært hos legen for å få en slik attest og jeg føler at dette er litt bagatellmessig å få legeerklæring for. Er dette kun i mitt eget hodet eller er det rart å spørre om legerklæring for dette? 

Anonymkode: 068b5...8e4

Du må til lege i kveld eller i løpet av morgendagen. Om du kaller det legeerklæring eller sykemelding spiller liten rolle. Gi beskjed om at du er syk på skole/kontaktperson. Men skoleaktivitet på en lørdag før 1. Mai? 

Anonymkode: 13104...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk bare at dersom du tar kontakt med fastlege, så kan ikke denne tilbakedatere en legeattest, så du må ta kontakt med legevakt for å få bekreftet sykdom i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for så mange informative svar jeg har fått i tråden. :) Jeg tok kontakt med legevakt i dag tidlig og fikk ordnet legeattest i løpet av kort tid. Litt ekkelt å bruke legevakten til sånt, men jeg får håpe det ikke skjer igjen med det første.  

Anonymkode: 068b5...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 29. april 2016 at 21.14, AnonymBruker skrev:

Takk for så raske svar! Jeg vet ikke helt hvorfor jeg kvier meg for å spørre legen om dette. 

Jeg kom på nå at legekontoret selvsagt ikke er oppe i morgen på grunn av helg. Er det noe jeg kan gjøre da? Fagansvarlig er generelt hyggelig og forståelsesfull, men jeg vil helst ha attest slik at hun ikke tror jeg unnasluntrer. 

Får håpe jeg blir bedre over natten slik at dette er et ikke-problem i morgen. 

Anonymkode: 068b5...8e4

Si fra at du blir borte pga oppkast og diare, og at du skal få tak i legeerklæring når legekontoret åpner. Skolen bør ha forståelse for at du ikke vil smitte dem med omgangssyke. 

Anonymkode: 77ee2...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...