Gå til innhold

Kvinner vil ikke ha likestilling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

loller.gif

Anonymkode: 22c23...a5a

:tommelopp:

Anonymkode: a6bf4...e08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/29/2016 at 21.39, AnonymBruker skrev:

Du vet vel innerst inne at det du sier ikke stemmer. La oss nevne ting som; barnefordeling, kvoteringsordinger i favør kvinner, overrepresentasjon av kvinner i høyere utdannelse, at kvinner får mindre straff for samme lovbrudd... Si meg, hvorfor jobber ikke feminister med å få dette på dagsorden og fikse opp i dette?

Anonymkode: 285c9...e98

Mange feminister kjemper for dette. Du velger å kun høre på de som roper høyest, og de meningene du selv støtter. Du har bestemt deg for slik er det og er ikke interresert i høre noe annet. Og mener du virkelig at menn er så hjelpeløse at de trenger kvinnelige feminister til å kjempe for deg hele tiden? At de ikke klarer å ta opp noen av disse sakene selv? Og jeg mener da ikke på som surving på et internettforum, men på en ordentlig måte. Synes du at kvinner er ansvarlig for å løse alle kjønnsbaserte samfunnsproblem? At hvis de ikke kjemper for alle hele tiden så vil de ikke ha likestilling? Blir litt som å løpe inn til kreftforeningen og rope "Dere er ikke imot sykdom, for dere jobber ikke mot AIDS!".

Anonymkode: 9bd6a...7fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

loller.gif

Anonymkode: 22c23...a5a

Her ser vi et perfekt eksempel på noen som prøver og få diskusjonen ned på et barnehage nivå.

 

Anonymkode: f6229...ae2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her ser vi et perfekt eksempel på noen som prøver og få diskusjonen ned på et barnehage nivå.

 

Anonymkode: f6229...ae2

Jeg synes det var veldig bra satt på spissen. :ler:

Anonymkode: a6bf4...e08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

loller.gif

Anonymkode: 22c23...a5a

Det triste er at jeg tror på at dette er virkelighetsforståelsen til en god del feminister. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si meg, hvorfor skal kvinner/feminister måtte kjempe mot sin egen undertrykkelse og samtidig kjempe mot menns undertrykkelse, mens menn ikke kjemper for noe? 

Det er forresten mange kvinner som kjemper for økt foreldrepermisjon til far, som igjen styrker fars rolle som forelder, som igjen burde hjelpe menns sak i barnefordeling. 

Hvorfor lager ikke menn seg en organisasjon som fokuserer på at menn kræsjer mer i trafikken, begår oftere selvmord, gjør det dårligere og dårligere på skolen, dør tidligere, oftere taper omsorgssaker?

Jeg vet at mange feminister er opptatt av det, men det finnes jo grenser på hvor mange saker man kan forvente at feminister skal kjempe for på en gang, når kvinner allerede blir undertrykt på mange andre arenaer. 

Anonymkode: de5e8...98f

Jeg påpekte bare at feminister ikke er for likestilling, når disse sakene blir ignorert. Menn kan godt som gruppe prøver å endre det, men menn som klager blir ikke tatt seriøst.

Personlig driter jeg en lang marsj i det, for jeg vet endringene kommer når kvinner først blir skadelidende. Da kommer ramaskrikene og feministene får til en endring. I mellomtiden får menn gjøre som de alltid gjør: "man up".

Forøvrig lurer jeg virkelig på hvordan kvinner blir undertrykt i Norge.

Anonymkode: 285c9...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange feminister kjemper for dette. Du velger å kun høre på de som roper høyest, og de meningene du selv støtter. Du har bestemt deg for slik er det og er ikke interresert i høre noe annet. Og mener du virkelig at menn er så hjelpeløse at de trenger kvinnelige feminister til å kjempe for deg hele tiden? At de ikke klarer å ta opp noen av disse sakene selv? Og jeg mener da ikke på som surving på et internettforum, men på en ordentlig måte. Synes du at kvinner er ansvarlig for å løse alle kjønnsbaserte samfunnsproblem? At hvis de ikke kjemper for alle hele tiden så vil de ikke ha likestilling? Blir litt som å løpe inn til kreftforeningen og rope "Dere er ikke imot sykdom, for dere jobber ikke mot AIDS!".

Anonymkode: 9bd6a...7fc

Problemet er at feminisme i Norge er som å bruke 90% av pengene helsevesenet har på å forske på tåneglsopp. Feminisme i Norge har utspilt sin rolle, og når feminister påstår de er for likestilling, men alikevel ignorerer slike saker jeg har nevnt, så syns jeg det blir feil å si at de er for likestilling.

Jeg har ikke sagt at feminister skal løse samfunnsproblemer. Men for guds skyld ikke si dere er for likestilling, når resultatet av arbeidet de gjør kun gagner det ene kjønn.

Anonymkode: 285c9...e98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at feminisme i Norge er som å bruke 90% av pengene helsevesenet har på å forske på tåneglsopp. Feminisme i Norge har utspilt sin rolle, og når feminister påstår de er for likestilling, men alikevel ignorerer slike saker jeg har nevnt, så syns jeg det blir feil å si at de er for likestilling.

Jeg har ikke sagt at feminister skal løse samfunnsproblemer. Men for guds skyld ikke si dere er for likestilling, når resultatet av arbeidet de gjør kun gagner det ene kjønn.

Anonymkode: 285c9...e98

Igjen... De fleste feminister kjemper også for menn. Disse får jo selvfølgelig serdeles dårlig mediedekning, siden det ikke er særlig interressant å lese om. At du kun legger merke til de som ikke gjør det er din sak. Som sagt så har du bestemt deg for at det er slik. Man må ikke ut i gatene å gå i tog for å støtte en sak. Man kan gjøre det hver dag. Ved å støtte menn som har har blitt voldtatt, ved å støtte menn som velger å bruke sminke, og ved å selv nekte for urettferdig barnefordelig. Mange gjør det. Men du har rett i at det er vannskeligere å se, siden avisene tjener mer på å blåse opp om de som ikke gjlr det. 

Anonymkode: 9bd6a...7fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Igjen... De fleste feminister kjemper også for menn. Disse får jo selvfølgelig serdeles dårlig mediedekning, siden det ikke er særlig interressant å lese om. At du kun legger merke til de som ikke gjør det er din sak. Som sagt så har du bestemt deg for at det er slik. Man må ikke ut i gatene å gå i tog for å støtte en sak. Man kan gjøre det hver dag. Ved å støtte menn som har har blitt voldtatt, ved å støtte menn som velger å bruke sminke, og ved å selv nekte for urettferdig barnefordelig. Mange gjør det. Men du har rett i at det er vannskeligere å se, siden avisene tjener mer på å blåse opp om de som ikke gjlr det. 

Anonymkode: 9bd6a...7fc

Vil gjerne se noen kilder på denne såkalte jobbingen du snakker om. Hvor er det jeg kan lese om dette? Hvor er det jeg kan lese om feministers kamp for menn?

Anonymkode: 285c9...e98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil gjerne se noen kilder på denne såkalte jobbingen du snakker om. Hvor er det jeg kan lese om dette? Hvor er det jeg kan lese om feministers kamp for menn?

Anonymkode: 285c9...e98

Her er en om at de jobber for at FBI skal erkjenne at menn kan bli voldtatt, blandt annet.

http://www.huffingtonpost.com/2011/10/20/fbi-rape-definition-oudated_n_1021738.html

Kan du nå vise meg noe som faktisk viser til dine meninger? 

Anonymkode: 9bd6a...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner ler ikke av menn som blir voldtatt. Hvor har du det ifra?

Anonymkode: a6bf4...e08

Her på KG f,eks.

Anonymkode: ce12d...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange feminister kjemper for dette. Du velger å kun høre på de som roper høyest, og de meningene du selv støtter. 

Anonymkode: 9bd6a...7fc

Da får du opplyse oss da vett. Likn til de feministiske organisasjonene som gjør det. Så får vi se hvor sant det er... For jeg har aldri sett det.

Det stikk motsatte er tilfellet. F.eks er det feministiske organisasjoner som hver gang har nedkjempet forslag om 50/50 fordeling av omsorg som utgangspunkt ved separation. Og de har fått vilja si hver gang også på tross av flertall både i folket og i stortinget for forslaget.

 

Og det at "dere må kjempe for det selv" begynner å bli gammelt og utslitt nå. Er du virkelig så dum at du ikke ser at en organisasjon som har monopol på området er den som har makten til å gjøre endringer, mens hvermansen ikke har det? Hvis politiet gjør en dårlig jobb så sier man ikke "ja men så fiks det selv da"

Anonymkode: ce12d...564

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er en om at de jobber for at FBI skal erkjenne at menn kan bli voldtatt, blandt annet.

http://www.huffingtonpost.com/2011/10/20/fbi-rape-definition-oudated_n_1021738.html

Kan du nå vise meg noe som faktisk viser til dine meninger? 

Anonymkode: 9bd6a...7fc

Nei det gjør de ikke. Har du lest artikkelen? Det er altså kun den som blir penetrert som kan bli voldtatt i følge deres foreslåtte definisjon Altså kan ikke en mann bli voldtatt av en kvinne med mindre hun stikker noe i ræva hans. Dette er samme definisjonen som i loven i USA, og det er den feministiske organisasjonen NOW som i årevis har presset på for at det skal forbli slik at menn ikke kan bli voldtatt av kvinner i følge loven.

Anonymkode: ce12d...564

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg påpekte bare at feminister ikke er for likestilling, når disse sakene blir ignorert. Menn kan godt som gruppe prøver å endre det, men menn som klager blir ikke tatt seriøst.

Personlig driter jeg en lang marsj i det, for jeg vet endringene kommer når kvinner først blir skadelidende. Da kommer ramaskrikene og feministene får til en endring. I mellomtiden får menn gjøre som de alltid gjør: "man up".

Forøvrig lurer jeg virkelig på hvordan kvinner blir undertrykt i Norge.

Anonymkode: 285c9...e98

Det er jo soleklart. 

Innvandring, og de berikende kulturene de tar med seg. 

Anonymkode: 2c43c...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her på KG f,eks.

Anonymkode: ce12d...564

Der er menn de største synderne. Har møtt på flere gutter/menn som gjør narr av tanken på at menn kan bli voldtatt av en jente/dame. Har ikke møtt på ei eneste dame/jente som har gjort det samme.

Anonymkode: 2c43c...506

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her på KG f,eks.

Anonymkode: ce12d...564

Da får du nesten linke til en av trådene du har sett at kvinner ler av menn som har blitt voldtatt.. Jeg har aldri sett det.

Anonymkode: a6bf4...e08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det var veldig bra satt på spissen. :ler:

Anonymkode: a6bf4...e08

Ja etter å ha tenkt litt må jeg igrunn si meg enig. Som nevnt viser tegneserien hvordan en del feminister virker å se på verden, at menn som reagerer på dagens feminisme gjør det fordi de er redde for å miste makt. Selv om en utveksling som den i tegneserien antagelig aldri/ekstremt sjelden finner sted. Men kanskje enda mer interessant er rammene figurene er satt inn i.

Det er en hvit mann, og han sitter dermed på, og er vant til å ha, mer makt enn de hvite kvinnene, i kraft av å være mann. Det er hele premisset og poenget i tegningene. Så vet vi samtidig at det ikke er tilfelle. Du får ikke makt av å være hvit, søppeltømmeren i baren får ikke mer makt av å være mann, og en tilfeldig mann i en bar har trolig mye mindre makt i samfunnet enn hun som lager tegneserien. Det er på mange måter en avleggs gruppetenkning som i de fleste andre sammenhenger ville blitt fordømt og forkastet. 

Så ja, tegneserien illustrerer et par poenger veldig godt, og gir et godt innblikk i mange feministers feilaktige tankegang, uten at jeg tror du, eller tegneserieskaperen for den del, forstår det selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.5.2016 at 7.10, AnonymBruker skrev:

Si meg, hvorfor skal kvinner/feminister måtte kjempe mot sin egen undertrykkelse og samtidig kjempe mot menns undertrykkelse, mens menn ikke kjemper for noe? 

Det er forresten mange kvinner som kjemper for økt foreldrepermisjon til far, som igjen styrker fars rolle som forelder, som igjen burde hjelpe menns sak i barnefordeling. 

Hvorfor lager ikke menn seg en organisasjon som fokuserer på at menn kræsjer mer i trafikken, begår oftere selvmord, gjør det dårligere og dårligere på skolen, dør tidligere, oftere taper omsorgssaker?

Jeg vet at mange feminister er opptatt av det, men det finnes jo grenser på hvor mange saker man kan forvente at feminister skal kjempe for på en gang, når kvinner allerede blir undertrykt på mange andre arenaer. 

Anonymkode: de5e8...98f

Akkurat dette er en ganske interessant innvending, og det finnes nok ganske mange svar på det. Et av dem er jo at det faktisk finnes slike organisasjoner, og at disse får mye kritikk (fortjente og ufortjent) av nettopp feminister. Men's rights activist, eller MRA, har faktisk blitt et skjellsord i feminismekretser på nett. Å påpeke at menn havner bakpå på mange områder i livet, at de jure likestilling er høyst reelt i de fleste vestlige land, eller at f.eks. lønnsforskjeller ikke nødvendigvis skyldes diskriminering, vil nesten garantert føre til at en blir beskyldt for å være kvinnehater. Kjønnede skjellsord rettet mot menn (gubbe, pikk, fuckboy, etc.), generelle påstander av typen "menn voldtar", forslag om kollektiv avstraffelse av menn ved restriksjoner på bevegelsesfrihet, hashtags som #killallmen og buzzwords som mansplaining, manspreading og male tears, møtes som regel med en kombinasjon av skuldertrekk, latter og applaus. Tilsvarende angrep på kvinner fører heller til rasende kronikker, Twitter-kampanjer og resignasjon over å måtte leve i en patriarkalsk voldtektskultur.

Det finnes også en del eksempler på mannsforeninger som har holdt møter, der feminister med megafoner og skilt har møtt opp utenfor og bråkt til de ga opp. På toppen av dette har vi jo selvsagt problemet med at menn som "sutrer" og ikke bare "manner seg opp" og tar det livet kaster etter dem på strak arm, blir ansett som uattraktive. Er det noe menn virkelig er livredde for, så er det at kvinner ikke finner dem attraktive.

(Sånn for å prøve å slippe den typen personangrep vil jeg påpeke at jeg identifiserer meg selv som feminist og er tidvis engasjert i kvinnesaker.)

Endret av Okapi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Kvinner har tre ganger høyere sannsynlighet for å prøve å ta sitt egent liv som menn, vi er bare lang bedre enn kvinner til å ta selvmord så tre ganger flere menn dør. Det vil si at menn er 9 ganger bedre til å ta sitt egent liv enn kvinner!

Når menn har et problem løser vi det, vi setter oss ikke ned for å sutre i et ekkokammer fylt med seksuelt frustrerte konspirasjonsteoretikere for å forklare vår egen utilstrekkelighet med usynlig undertrykkelse. 

Nevn et eksempel på at kvinner blir undertrykket i Norge.

Ja, dere er flinkest på de viktige tingene...

Anonymkode: 1b2c3...167

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...