Gå til innhold

Betale for en tjeneste som ikke er fullstendig?


Nullfilter

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan jeg kan gå frem dersom jeg har kjøpt en tjeneste og ikke fått levert hele pakken. Firma sender regning og betalingspåminnelse med inkasso varsel, men tjenesten er ikke fullstendig levert. Hva gjør jeg da? Jeg har ikke lyst til å betale alt når jeg ikke har fått alt. Det er et kontraktsbrudd, men hvor henvender jeg meg? Forbrukerrådet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva sier firmaet når du kontakter dem? Har du sagt ifra hvorfor du ikke betaler? Jeg ville ikke betalt før jeg hadde fått alt. 

Kontakt forbrukerrådet om firmaet ikke svarer deg, eller forsøker tvinge deg til å betale før du har fått det du har betalt for. 

Anonymkode: b406d...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar :). Jeg snakket med daglig leder som ble rett og slett så uforskammet at jeg ble sjokkert. Jeg spurte om et ærlig spørsmål og fikk huden full av kjeft. Denne hadde ingen intensjon om å komme til en enighet, og da sendte jeg mail til øvre hold, men har en mistanke om at ingen gidder å ta tak i det og at de bare kjører på inkasso hvis jeg ikke betaler. Skikkelig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send mail til firmaet hvor du bestrider kravet, med begrunnelsen om at du ikke har mottatt hele tjenesten. Da kan ikke saken sendes til inkasso. Fortsetter firmaet å pushe på, kan du true med å ta kontakt med TV2 hjelper deg og/eller Forbrukerinspektørene (NRK). Utsiktene om å få riksmedia på nakken pleier å stanse de fleste. Det er også lurt å kopiere Forbrukerrådet på all mailkorrespondanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driter lang marsj i sånne folk som dette her. Du har gjort ditt for å rydde opp - ikke lengre ditt problem. La dem sende til inkasso, bestrid kravet, så får de evt. ta deg til forliksrådet. Legg frem hvorfor du ikke har betalt, og få frem at du har tydeliggjort for motpart at dette akter du ikke å gjøre, før produktet er levert som avtalt. Fakturer dem for tapt arbeidsinntek grunnet du har tatt fri fra jobb for forliksrådet, be firmaet du jobber for om å fakturere dem for det samme, grunnet tapt inntjening grunnet ditt fravær.

Ofrer ikke en kalori på sånne problemstillinger som dette, vi er så heldige som bor i en rettsstat, det den uskyldiges rettigheter er godt ivaretatt :)

Anonymkode: c97d2...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...