Gå til innhold

Erfaring med jobb i barnehage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Ønsker å høre om noen har erfaring med å jobbe i Vestby Naturbarnehage og Månestråle Barnehage/Child Planet. Da med tanke på arbeidsmiljø/trivsel etc. Fins det eventuelt noen andre barnehager dere vil anbefale? Jeg er veldig opptatt av at arbeidsmiljøet skal være bra, at det er lett å samarbeide med de ansatte, uten unødvendige konflikter. Fins det også noen her som klarte å jobbe i barnehage ved siden av fulltid barnehagelærerutdanning?

 

Anonymkode: c2019...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobbet ca 30 prosent i barnehage, bortsett fra i praksis og eksamensperioder, da jeg tok utdanning. Hadde tre barn, hvorav ett med en diagnose, så jeg tror nok at du også klarer det om du går inn for det og er motivert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, absinthia skrev:

Jeg jobbet ca 30 prosent i barnehage, bortsett fra i praksis og eksamensperioder, da jeg tok utdanning. Hadde tre barn, hvorav ett med en diagnose, så jeg tror nok at du også klarer det om du går inn for det og er motivert. 

Er veldig motivert :-) har hørt mange "skrekkhistorier" om dårlig miljø i enkelte barnehager. Så, er mest opptatt av å høre erfaringer eventuelt fra de to jeg nevnte eller noen andre barnehager der det er et veldig godt miljø:) Skal søke jobb i barnehage nå og jeg kommer nok til å fortelle at jeg har søkt både fulltid og deltid. Så, da håper jeg det lar seg kombinere at jeg eventuelt jobber fra 14/15 til 17/18 alt ettersom hvor lenge de har åpent. Undervisning foregår jo på dagtid. Blir litt å tenke ut når man har søkt både deltid og fulltid :dry::fnise:

Anonymkode: c2019...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er veldig motivert :-) har hørt mange "skrekkhistorier" om dårlig miljø i enkelte barnehager. Så, er mest opptatt av å høre erfaringer eventuelt fra de to jeg nevnte eller noen andre barnehager der det er et veldig godt miljø:) Skal søke jobb i barnehage nå og jeg kommer nok til å fortelle at jeg har søkt både fulltid og deltid. Så, da håper jeg det lar seg kombinere at jeg eventuelt jobber fra 14/15 til 17/18 alt ettersom hvor lenge de har åpent. Undervisning foregår jo på dagtid. Blir litt å tenke ut når man har søkt både deltid og fulltid :dry::fnise:

Anonymkode: c2019...2b1

Er du sikker på at det er mulig å få jobbe så korte vakter? I de barnehagene jeg har vært borti er det bare hele vakter (7,5 el 8 timer), med unntak av når de av og til har hatt ungdommer som ekstra lekeressurs på ettermiddagen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Ønsker å høre om noen har erfaring med å jobbe i Vestby Naturbarnehage og Månestråle Barnehage/Child Planet. Da med tanke på arbeidsmiljø/trivsel etc. Fins det eventuelt noen andre barnehager dere vil anbefale? Jeg er veldig opptatt av at arbeidsmiljøet skal være bra, at det er lett å samarbeide med de ansatte, uten unødvendige konflikter. Fins det også noen her som klarte å jobbe i barnehage ved siden av fulltid barnehagelærerutdanning?

 

Anonymkode: c2019...2b1

Kan du ikke bare gå på jobbintervjuene og gjøre deg opp et inntrykk selv? På alle arbeidsplasser kan det oppstå konflikter og det er ikke alle kollegaer som er lette å samarbeide med. Men man får jo et inntrykk på intervju og du kan spørre om de ansatte trives der og hvordan de jobber. Ellers så har du jo prøvetid så det er bare å slutte hvis du merker at det ikke er noe for deg. Hvis du skal jobbe fra 14-17 så passer det kanskje best å jobbe på skolefritidsordningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 29.4.2016 at 0.46, Glitnir skrev:

Er du sikker på at det er mulig å få jobbe så korte vakter? I de barnehagene jeg har vært borti er det bare hele vakter (7,5 el 8 timer), med unntak av når de av og til har hatt ungdommer som ekstra lekeressurs på ettermiddagen. 

Kommer jeg inn på deltidsutdanningen så kan jeg jobbe hele dager:) som nevnt over så har jeg søkt både deltid og fulltidsutdanningen. Derfor ønsker jeg å vite om noen klarte å kombinere jobb i barnehage ved siden av fulltid. Hvis noen har erfart at det ikke går, så må jeg selvfølgelig se om det finnes en annen løsning. 

Anonymkode: c2019...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.4.2016 at 9.15, kvinneguide skrev:

Kan du ikke bare gå på jobbintervjuene og gjøre deg opp et inntrykk selv? På alle arbeidsplasser kan det oppstå konflikter og det er ikke alle kollegaer som er lette å samarbeide med. Men man får jo et inntrykk på intervju og du kan spørre om de ansatte trives der og hvordan de jobber. Ellers så har du jo prøvetid så det er bare å slutte hvis du merker at det ikke er noe for deg. Hvis du skal jobbe fra 14-17 så passer det kanskje best å jobbe på skolefritidsordningen.

For å si det slik. Alle gjør seg opp et inntrykk på et eventuelt jobbintervju, inkludert meg. Jeg vet veldig godt at det kan oppstå konflikter på alle arbeidsplasser, noen steder mer enn andre. Jeg møtte veggen i min forrige jobb pga dårlig ledelse osv, uten å utdype det noe mer. Det er en av grunnen til at jeg nå søker å høre erfaring fra andre. Derfor hadde det vært fint om noen kunne anbefale en barnehage der det er høyt under taket, med god ledelse og med medarbeidere som har gode samarbeidsevner. Jeg hr alltid gjort meg opp et inntrykk på intervju, men har erfart at det ikke alltid stemmer. Så, denne gangen ønsker jeg rett å slett å forhøre meg litt ekstra :-)

Anonymkode: c2019...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...