Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert hvis daten din ..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortalte at h*n har vært sengeliggende med langvarig sykdom og tar vgs som privatist nå? 

Anonymkode: 60032...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spurt hvilken sykdom det var hvis vedkommende virket komfortabel med å snakke om det. Og kanskje snakket litt om eksamen, har jo hatt en del av dem jeg også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, peppermyntete skrev:

Spurt hvilken sykdom det var hvis vedkommende virket komfortabel med å snakke om det. Og kanskje snakket litt om eksamen, har jo hatt en del av dem jeg også.

Det er ME. Hadde det vært en dealbreaker? Er relativt frisk nå, men er redd andre skal trekke seg unna når de hører om fortiden min. Får litt oppmerksomhet, men har ikke selvtillit til å bli med ut. Finner alltid på unnskyldinger. Ts

Anonymkode: 60032...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg spurt hvilken sykdom han/hun har slitt med og ikke minst vært støttende og positiv til at vedkommende tok skolen opp igjen. Jeg har aldri tatt opp fag som privatist, men etter hva andre rundt meg sier er det ganske tøft. Jeg tenker at det er viktig å vise at man bryr seg og ikke snakke det bort, det virker bare avisende.  

Jeg mistet lillebroren min for tre år siden. Det var vondt. Mange folk rundt meg visste vel ikke helt hva de skulle si og latet som ingenting. Det var vondt. Ikke glem at selv om du føler at du ikke vet hva du skal si, så er alt bedre å si enn å snu ryggen. 

En god huskeregel er at dersom noen betror seg til deg om noe så er det fordi vedkommende ønsker å prate om det eller ønsker at du skal vite dette. Dermed er det viktig å vise vedkommende at man er fortrolig med den informasjonen man har fått. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ME. Hadde det vært en dealbreaker? Er relativt frisk nå, men er redd andre skal trekke seg unna når de hører om fortiden min. Får litt oppmerksomhet, men har ikke selvtillit til å bli med ut. Finner alltid på unnskyldinger. Ts

Anonymkode: 60032...9ff

Nei, hadde ikke vært en dealbreaker. Synes du skal kaste deg uti det :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvilken sykdom det var. Hadde det vært ME, hadde det absolutt vært en dealbreaker for meg.

Anonymkode: dd2c3...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daryl Dixon

Hadde spurt om vedkommende var villig til å snakke om det, og heller vært positiv til at skolegangen ble fullført. Absolutt ikke dealbreaker. Grip muligheten og kom deg ut på date! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvilken sykdom det var. Hadde det vært ME, hadde det absolutt vært en dealbreaker for meg.

Anonymkode: dd2c3...f09

Hvorfor? 

Anonymkode: 60032...9ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Katrineh92 skrev:

Da hadde jeg spurt hvilken sykdom han/hun har slitt med og ikke minst vært støttende og positiv til at vedkommende tok skolen opp igjen. Jeg har aldri tatt opp fag som privatist, men etter hva andre rundt meg sier er det ganske tøft. Jeg tenker at det er viktig å vise at man bryr seg og ikke snakke det bort, det virker bare avisende.  

Jeg mistet lillebroren min for tre år siden. Det var vondt. Mange folk rundt meg visste vel ikke helt hva de skulle si og latet som ingenting. Det var vondt. Ikke glem at selv om du føler at du ikke vet hva du skal si, så er alt bedre å si enn å snu ryggen. 

En god huskeregel er at dersom noen betror seg til deg om noe så er det fordi vedkommende ønsker å prate om det eller ønsker at du skal vite dette. Dermed er det viktig å vise vedkommende at man er fortrolig med den informasjonen man har fått. 

Jeg vil egentlig vente med å fortelle det, men det første andre spør om er jo hva man driver med. Jeg henger jo etter pga dette. Vet ikke helt hva jeg skal si når jeg blir spurt om hva jeg driver med. Det er så kjedelig å snakke om sykdom. Kunne selvfølgelig ønske jeg var i gang med høyere utdanning. Trist å høre om broren din. Klem! Ts

Anonymkode: 60032...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Hadde spurt om vedkommende var villig til å snakke om det, og heller vært positiv til at skolegangen ble fullført. Absolutt ikke dealbreaker. Grip muligheten og kom deg ut på date! :laugh:

Så bra :) ts

Anonymkode: 60032...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, peppermyntete skrev:

Nei, hadde ikke vært en dealbreaker. Synes du skal kaste deg uti det :)

Når er det best å fortelle, eller eventuelt vente med å fortelle det? :) Jeg vil egentlig ikke snakke om det med engang, men det første folk spør om er jo hva man driver med. Ts

Anonymkode: 60032...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når er det best å fortelle, eller eventuelt vente med å fortelle det? :) Jeg vil egentlig ikke snakke om det med engang, men det første folk spør om er jo hva man driver med. Ts

Anonymkode: 60032...9ff

Er det ikke like greit å si det og bli ferdig med det tidlig? Så ser du jo også av svaret om daten er noe å samle på :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hog skrev:

Er det ikke like greit å si det og bli ferdig med det tidlig? Så ser du jo også av svaret om daten er noe å samle på :)

Sånn sett så er det jo kanskje best å si det tidlig :) Hvordan hadde du reagert da? Ts

Anonymkode: 60032...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil egentlig vente med å fortelle det, men det første andre spør om er jo hva man driver med. Jeg henger jo etter pga dette. Vet ikke helt hva jeg skal si når jeg blir spurt om hva jeg driver med. Det er så kjedelig å snakke om sykdom. Kunne selvfølgelig ønske jeg var i gang med høyere utdanning. Trist å høre om broren din. Klem! Ts

Anonymkode: 60032...9ff

Drit i om du henger etter! Helt ærlig, gi faen. Jeg begynte på jussen rett etter vgs, gikk der i 1 1/2 år før jeg oppdaget at studievalget var feil. Begynner på sykepleien til høsten, hadde jeg gått rett på sykepleien ville jeg vært ferdig nå til sommeren. Jeg kan sitte å føle at jeg "henger etter", eller jeg kan være glad for at jeg faktisk tar utdanning og at jeg velger rett. Det positive med at du blir senere ferdig med vgs er at har mye større sannsynlighet for å velge rett studium. Du vil ikke tro hvor mange som starter på et studie som de ikke liker. Når du skal velge studieretning vil du være mer moden og dermed ha større sjans for å velge rett. 

Om du ikke ønsker å forklare situasjonen din kan du si at du tar opp fag som privatist for å få gode karakterer. Det er jo ikke helt sant, men det er heller ikke helt usant. Så slipper du å sitte med masing om sykdom. Eller du kan si at du tar opp vgs som privatist og at grunnen til det kan man snakke om ved en senere anledning også smile til daten, slik at det ikke blir dårlig stemning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min date eller som var min date slet/sliter utrolig psykisk. Vi er gift nå. Verdens beste ektemann<3 så forståelses full og ekte :)

Anonymkode: a99c5...3ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Katrineh92 skrev:

Drit i om du henger etter! Helt ærlig, gi faen. Jeg begynte på jussen rett etter vgs, gikk der i 1 1/2 år før jeg oppdaget at studievalget var feil. Begynner på sykepleien til høsten, hadde jeg gått rett på sykepleien ville jeg vært ferdig nå til sommeren. Jeg kan sitte å føle at jeg "henger etter", eller jeg kan være glad for at jeg faktisk tar utdanning og at jeg velger rett. Det positive med at du blir senere ferdig med vgs er at har mye større sannsynlighet for å velge rett studium. Du vil ikke tro hvor mange som starter på et studie som de ikke liker. Når du skal velge studieretning vil du være mer moden og dermed ha større sjans for å velge rett. 

Om du ikke ønsker å forklare situasjonen din kan du si at du tar opp fag som privatist for å få gode karakterer. Det er jo ikke helt sant, men det er heller ikke helt usant. Så slipper du å sitte med masing om sykdom. Eller du kan si at du tar opp vgs som privatist og at grunnen til det kan man snakke om ved en senere anledning også smile til daten, slik at det ikke blir dårlig stemning. 

Tusen takk for fint svar. Det siste forslaget ditt likte jeg veldig godt. "Tar vgs nå som privatist og grunnen til det kan man om ved en senere anledning". Det er en veldig fin måte å si det på! Den skal jeg ha i bakhodet :) Lykke til med sykepleiestudiet. Ts

Anonymkode: 60032...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn sett så er det jo kanskje best å si det tidlig :) Hvordan hadde du reagert da? Ts

Anonymkode: 60032...9ff

Vært glad jeg møtte deg nå som du har mer overskudd. At du fyller dagene dine med noe som gir deg noe er bare positivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ME. Hadde det vært en dealbreaker? Er relativt frisk nå, men er redd andre skal trekke seg unna når de hører om fortiden min. Får litt oppmerksomhet, men har ikke selvtillit til å bli med ut. Finner alltid på unnskyldinger. Ts

Anonymkode: 60032...9ff


Det hadde ikke vært en dealbreaker. Jeg har ME selv og ikke engang greid å fullføre skole. Det er kjempe stort at du har greid å komme dit hvor du greier å ta fag som privatist nå :) Gratulerer!Forstår veldig godt at du er usikker på om andre vil se ned på deg, har sittet mye med den følelsen selv , og selvom jeg blir sjekket opp mye så orker jeg ikke bli med ut på vanlige aktiviteter og bli ordentlig kjent med noen så har gått mye i unnskyldninger her også. 
Men for et år siden skjedde det jeg trodde var umulig, jeg var åpen fra første stund for første gang, tidligere hadde jeg spilt frisk og bagatellisert sykdommen ovenfor andre, og mannen falt for meg like hardt selvom jeg følte meg som verdens dårligste kjæreste kandidat som bare hadde ligget i senga de siste årene og ikke kommet NOE sted med livet mitt.
Ikke la sykdommen definere deg, om noe, så har den bare gjort deg sterkere og klokere, og det vil folk som prater med deg i dybden merke og verdsette, man får et annet perspektiv på ting når man går gjennom noe sånt og det er beundringsverdig for de fleste! :) Du HAR ME, er ER ikke ME. Håper du innser dette etterhvert og får bygd opp selvtillitten din.
Jeg ville hvertfall ikke sett på det som noe dealbreaker, uavhengig av det at jeg har samme sykdom selv. Hadde jeg vært frisk og møtt en som var syk eller hatt livet på pause av forskjellige årsaker ville det uansett ikke vært en dealbreaker om kjemien ellers var bra.

Anonymkode: 3ab75...71c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, ingen dealbreaker. Om felles interesser, verdier og kjemi er på plass bryr jeg meg overhodet ikke om sånt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min date eller som var min date slet/sliter utrolig psykisk. Vi er gift nå. Verdens beste ektemann<3 så forståelses full og ekte :)

Anonymkode: a99c5...3ab

Nå kan ikke en fysisk hemmende sykdom sammenlignes med psykisk slit akuratt men den diskusjonen skal vi ikke ta her. Uansett flott at til tross fysiske eller psykiske utfordringer kan man være en god kjæreste kandidat fordet :):) 

Anonymkode: 3ab75...71c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...