Gå til innhold

Hvordan forandrer dating seg utover 20-årene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Er i relativt tidlig i 20-årene og har en del datingerfaring med jenter som er samme alder eller et par år yngre, stort sett mellom 19-21. Jeg oppfatter flesteparten av dem som svært usikre og lite reale, og syns det er vanskelig å finne noen å like. Mange av dem er utrolig kleine eller oppfører seg slik at jeg mister respekt for dem, men det er også noen bra som dessverre ikke har hatt samme oppfatning av meg. Mange ghoster meg mens mange andre bare finner unnskyldninger for å ikke treffes igjen, og makter ikke å si fra klart og tydelig på noe vis (lite reale som nevnt). Dette er kjipt og slitsomt.

Oppfører jenter seg også slik utover 20-årene? Jeg har tatt pause fra datingen en stund for å heller fokusere på andre ting i livet mitt, men jeg håper da inderlig at folk blir mer skikkelige og "folkelige" etterhvert? Vet ikke helt, men syns det virker som om mange jenter oppfører seg privilegerte da gutter jakter på dem, mens vi gutter (i min vennegjeng) er mer jordnære og ikke vant med å ha samme luksus å bli jaktet på..

Anonymkode: e510d...8e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ikke skjære alle over en kam, men min erfaring er at det er vanskelig å forholde seg til flertallet av jenter langt utover 20 åra. Ord og handling er ofte stikk motsatt. Helt på slutten blir det noe bedre, og når 30 bikkes blir de mer seriøse og vet hva de vil.

Anonymkode: 1d993...079

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at de fleste jenter blir mer målrettet og direkte utover i tjueårene. I starten er det mer tull og mange er konfliktsky og tør ikke å si hva de egentlig vil/mener, mens det etter hvert som man vokser opp er lettere å si både hva man vil ha og hva man ikke vil ha. 

Når det er sagt, så er det mange reale jenter i starten av tjueårene og mange douchy jenter i slutten av tjueårene. Hvis du opplever at jenter behandler deg på en måte du ikke synes er ok, så er jeg fristet til å si at de ville gjort det uansett alder og at du ikke skal kaste bort tiden på de. 

Anonymkode: 69580...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir litt mer stabile med tanke på at flere vet hva de ser etter i et forhold, til dels på grunn av tidligere partnererfaringer og til dels på grunn av at man gjerne forandrer interesser. Noen blir dessverre også det jeg kaller "stabilt ustabile", dvs. at de i ennå større grad sementerer en ustabil personlighet om de først hadde tendenser til den tidlig i tyveårene. Mange i denne kategorien har vanskeligere for å finne noen som tolererer den ustabile personligheten og de vil gjerne fortsette med den kleine oppførselen der de ikke egentlig er klare på om de ønsker å date deg videre eller ikke, så høyere alder er ingen garanti for at man unngår det selv om det i det store og hele er færre som oppfører seg sånn. 

Men det blir gjerne også litt vanskeligere. Til dels fordi flere har klarere ønsker for hva de ser etter i et forhold der de er mindre villige til å inngå kompromisser enn før, men også fordi flere rett og slett er opptatt. Utvalget blir dermed mindre. Sett i sammenheng med det jeg skrev i første avsnitt så kan risikoen for å støte på de "stabilt ustabile" øke fordi de stabile menneskene allerede er i langvarige forhold. 

Anonymkode: e91e5...988

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Er i relativt tidlig i 20-årene og har en del datingerfaring med jenter som er samme alder eller et par år yngre, stort sett mellom 19-21. Jeg oppfatter flesteparten av dem som svært usikre og lite reale, og syns det er vanskelig å finne noen å like. Mange av dem er utrolig kleine eller oppfører seg slik at jeg mister respekt for dem, men det er også noen bra som dessverre ikke har hatt samme oppfatning av meg. Mange ghoster meg mens mange andre bare finner unnskyldninger for å ikke treffes igjen, og makter ikke å si fra klart og tydelig på noe vis (lite reale som nevnt). Dette er kjipt og slitsomt.

Oppfører jenter seg også slik utover 20-årene? Jeg har tatt pause fra datingen en stund for å heller fokusere på andre ting i livet mitt, men jeg håper da inderlig at folk blir mer skikkelige og "folkelige" etterhvert? Vet ikke helt, men syns det virker som om mange jenter oppfører seg privilegerte da gutter jakter på dem, mens vi gutter (i min vennegjeng) er mer jordnære og ikke vant med å ha samme luksus å bli jaktet på..

Anonymkode: e510d...8e6

De aller fleste modnes veldig utover 20-årene, både jenter og gutter. Det er stor forskjell på den man er når man er 19 og den man er når man er 27. 

Anonymkode: 5af72...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke skjære alle over en kam men mitt inntrykk er at gutter på din alder altfor lett dømmer jenter og behandler de respektløst eller har respektløse tanker om de (noe du sier du selv har i innlegget ditt) og sånt merker bra jenter så da er det ikke så rart de ghoster deg.

Anonymkode: 3393e...955

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Er i relativt tidlig i 20-årene og har en del datingerfaring med jenter som er samme alder eller et par år yngre, stort sett mellom 19-21. Jeg oppfatter flesteparten av dem som svært usikre og lite reale, og syns det er vanskelig å finne noen å like. Mange av dem er utrolig kleine eller oppfører seg slik at jeg mister respekt for dem, men det er også noen bra som dessverre ikke har hatt samme oppfatning av meg. Mange ghoster meg mens mange andre bare finner unnskyldninger for å ikke treffes igjen, og makter ikke å si fra klart og tydelig på noe vis (lite reale som nevnt). Dette er kjipt og slitsomt.

Oppfører jenter seg også slik utover 20-årene? Jeg har tatt pause fra datingen en stund for å heller fokusere på andre ting i livet mitt, men jeg håper da inderlig at folk blir mer skikkelige og "folkelige" etterhvert? Vet ikke helt, men syns det virker som om mange jenter oppfører seg privilegerte da gutter jakter på dem, mens vi gutter (i min vennegjeng) er mer jordnære og ikke vant med å ha samme luksus å bli jaktet på..

Anonymkode: e510d...8e6

Ja, de gjør det, men ville ikke attribuert denne type adferd til kvinner generelt. Det er mer individuelt, menn oppfører seg slik også. 

Du sier du er i en jordnær gjeng og det var jeg også, og er fremdeles. Du vil møte mennesker som ikke handler på den "voksne" måten, og du lærer etter hvert at du egentlig ikke kan forvente en voksen adferd av flere. Mange kvinner synes det er ubehagelig å avise direkte, og tyr til hyggelige avvisninger noe litt uerfarne gutter/menn ikke forstår mye av. Kvinner forventer til en hvis grad at du forstår hvor dere står i forhold til hverandre ut i fra kjemien dere har når dere er med hverandre. Dersom hun bare er vennelig med deg og det ikke er noe flørting i bilde, er du en venn. Når du først har vært med noen kvinner merker du fort forskjellen :P Det er bare vanskelig når man ikke har noen erfaringer enda og ikke kan sammenligne med hvordan det egentlig er når en kvinne virkelig liker deg. Jeg oppfatter deg som en litt seriøs type. Jeg har en kompis som er seriøs og som har ganske høy standard for hvordan folk skal oppføre seg. Han er ganske dømmende noe som er svært uattraktivt, samtidig som han skaper en del klein stemning når folk ikke lever opp til hans standarder. Du sier at du har møtt noen bra damer, men at de ikke har samme oppfatning som deg. Et problem som er vanlig for seriøse typer er egentlig at de er dårlige på å flørte og "tulle". Vanskelig å få en kvinne til å like deg om hun ikke blir tiltrukket av deg. Det gjør hun ikke om du er seriøs hele tiden.

Du vil nok oppleve at enkelte kvinner er ganske egoistiske og oppfører på en måte som gavner dem. De luker du ut og finner en kvinne som faktisk er åpen og ærlig med deg. Jeg kan si at jeg ikke akkurat er super "hyggelig" med kvinner som ikke er ærlige med meg og holder tilbake viktig info for at de skal få det de vil ha. Jeg kutter de ut noe som ført til noen sure meldinger. Jeg strekker meg ikke langt for å være hyggelig med folk jeg ikke har respekt for og som har behandlet meg på en dårlig måte. Jeg har ikke vært frekk med dem, der går grensen for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og min erfaring er den samme som din bare med menn. Jeg tror det har mer med alder å gjøre enn med kjønn. I 20-årene er man mer umoden, usikker på seg selv (men samtidig skråsikker på at man vet alt), ikke like stabil, ikke like sikker på hva man ønsker, har liten erfaring med alt i livet, mer egoistisk osv. Etterhvert stabiliserer man seg, får en utdannelse og en jobb, finner mer ut av hva man vil, hva man liker, hva man vil ha i det motsatte kjønn, man modnes og får erfaring som gjør at man rett og slett er en person det er lettere å være sammen med.

Anonymkode: 4ace2...2ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...