Gå til innhold

Kjole til bryllup, HJELP.


boblevann

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er invitert i bryllup på sensommeren. Har aldri vært i bryllup før, vet bare at det er mange kjoleregler, men kan ikke disse :-( 

Lurer på om denne er innafor? http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/festkjoler/nly-eve-1103/diamond-strap-gown-301360-3795/ 
Eller er den for lys, for glorete, for utfordrende, for lang, for kort??

Jeg har ikke peiling. Hjelp?

Edit: jeg tenkte i fargen ''mint'' ikke hvit.

Endret av boblevann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er alt for lys, selv i mint. I tillegg er den alt for usømmelig. Man går ikke med bar rygg i andres bryllup, i tillegg var den veldig utringet og lite dekkende foran. Bruden har lov til å gå med bar rygg, men gjestene bør kle seg litt mindre utfordrende. 

Anonymkode: 82593...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var helt OK jeg, men det er sikkert delte meninger. Du kjenner jo brudeparet, og vet hvor nøye de er på sånt. Noen bryr seg ikke om slike "regler" i det hele tatt, andre er veldig nøye. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den kjolen er helt ok jeg. Kunne lett ha brukt den i et bryllup. Det eneste du burde være obs på er å kanskje ikke ta den bh-en med mest padding. Hvis du har veldig store pupper kan det fort bli litt vulgært

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser mange slike kjoler i bryllup. Syntes ikke den var for utringet, for lys eller "usømmelig." Pastellfarger er ganske vanlig i bryllup, hvis du vil være på den sikre siden så styrer du unna nude/creme farger, men mint er definitivt innafor... Fin kjole!

Endret av Puny
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den var fin jeg, hadde ikke reagert om det var mitt bryllup :)  har hatt på meg lignende når jeg var forlover faktisk, bare kort og i knall turkis.

Ta med en bolero/jakke/sjal i tilfelle du blir kald.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar dere! til AB nr 1: jeg har veldig langt hår og tenkte å ha det løst, så det at ryggen blir bar blir ikke så synlig. Dessuten er jeg en skikkelig frostpinne, så har nok på meg en jakke av noe slag slik @Tekopper foreslo! 

Da tror jeg at jeg bestiller den. Har pupper på ca størrelse som modellen i linken, tror ikke det blir så utfordrende da? Går aldri med push-up eller innlegg så kommer ikke til å gjøre det her heller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har fått kleskode eller noe som helst synes jeg kjolen er veldig fin og passende til å ha på sensommeren. Hvis du kjenner brud/brudgom godt kan du jo evnt høre med dem.

Jeg allierte meg med en venninne, så vi hadde nogenlunde lik stil på kjolene våres. Da var vi i det minste to om det, om vi hadde veldig annerledes stil enn resten av gjestene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok, personlig ville jeghatt et sjal til å dekke ryggen, men ikke alle føler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg synes den absolutt funker fint til et bryllup, spesielt på sommeren :) Kanskje jeg ikke er så høytidelig nå det kommer til etikette regler osv. i bryllup, men synes verken fargen var for lys, utringningen for dyp (kunne ikke vært dypere da) eller ryggen for bar :P

Anonymkode: 4287e...c55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er en flott kjole som du absolutt kan bruke (enda jeg var en skikkelig nazibrud:fnise:) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ukledelig til og med på modellen.... Trist farge, og veldig sekkete fasing, dessuten veldig lang, krver sikkert skyhøye hæler.

Anonymkode: 6a410...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...