Gå til innhold

Twist på jobbintervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blodsukkernivået har nok litt å si. Foredragholder på jobbsøkerkurset jeg var på på skolen (NTNU) nevnte dette, men bare i sammenheng med når på dagen det er best å komme på intervju (om man kan velge selv). Det er greit å unngå rett før lunsj eller sent på dagen da folk gjerne sulten og/eller er sliten og gjerne best sånn rett etter lunsj når folk er bilde, mette og kommer fra pause. Men det er ikke opp til deg å regulere blodsukkeret til intervjuerene. Tror de aller fleste av oss hadde syntes det var utrolig merkelig om noen tok med twist på intervjuet. Som andre nevner så er det mange grunner til at folk ikke ønsker å bli pakket på godteri og jeg tror det lett kan telle mer negativt enn positivt, da det trekker opmerksomheten vekk fra det som skal være temaet. 

Endret av Faith-
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Skal på intervju til min første "ordentlige" jobb og lurer på noe. Karriereveilederen min sier at jeg må huske å ta med Twist på intervjuet, da det er veldig positivt og hyggelig. Han mener at en sjokoladebit får regulert blodsukkeret til arbeidsgiver, og at Twist vil være utmerket da arbeidsgiver får valgt biten han liker best. Har dere hatt med Twist før? Høres litt rart ut..

Anonymkode: 4a76e...9b4

Nei, nei, nei! Det vil aldri bli sett på som annet enn negativt, da det vil oppfattes som smisking eller forsøk på bestikkelse.

Han karriereveilederen hadde ikke jeg villet brukt mer, i hvert fall.

Vedr. intervjuers blodsukker: Når msn skal gjennomføre intervju sørger man for å være mest mulig skjerpet, det inkluderer å ikke være skrubbsulten. Intervjuer kan også f.eks. ha diabetes eller være på slankern.

Anonymkode: f4a79...4ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten har vi alle på kg lært at godtesnopet vårt, det holder vi for oss selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...