Gå til innhold

Twist på jobbintervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Skal på intervju til min første "ordentlige" jobb og lurer på noe. Karriereveilederen min sier at jeg må huske å ta med Twist på intervjuet, da det er veldig positivt og hyggelig. Han mener at en sjokoladebit får regulert blodsukkeret til arbeidsgiver, og at Twist vil være utmerket da arbeidsgiver får valgt biten han liker best. Har dere hatt med Twist før? Høres litt rart ut..

Anonymkode: 4a76e...9b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres veldig rart ut, og jeg ville absolutt ikke gjort det. Det kan få det til å virke som om du prøver å bestikke dem, eller som at du ikke tror du er god nok så du må ha med noe ekstra. 

Anonymkode: 43ccd...07b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reagert veldig negativt hvis noen tok med sjokolade på jobbintervju.  Dette må være toppen av dårlige råd jeg hører komme fra en karriereveileder.   

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, melatonin skrev:

Smøring kan det og kalles :P

Hva hvis intrervjueren er kraftig overvektig eller diabetiker?

Kleeeeint.

Anonymkode: 60f60...5c9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis intrervjueren er kraftig overvektig eller diabetiker?

Kleeeeint.

Anonymkode: 60f60...5c9

ELLER har kraftig nøtteallergi? We can go on forver! Jeg ville valgt å ikke ha med noe, alt man gjør i beste mening kan bli tolket i feil retning så hadde holdt det helt enkelt til et vanlig intervju!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bruker ikke å ta med noe på intervju, merkelig karriereveileder du har :) Best å ikke ta med sjokoladen. 

Anonymkode: 89ee9...e20

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, melatonin skrev:

ELLER har kraftig nøtteallergi? We can go on forver! Jeg ville valgt å ikke ha med noe, alt man gjør i beste mening kan bli tolket i feil retning så hadde holdt det helt enkelt til et vanlig intervju!

Eller man treffer på en "Sukker er gift" person, som overhodet ikke har lyst til å ansette en som pusher sjokolade på folk på jobben.

Anonymkode: 43ccd...07b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still heller godt forberedt når det gjelder bedriften og stillingen. Ta med originale vitnemål og attester, og et par spørsmål om jobben eller virksomheten.

Tar du med twist kommer de til å huske deg, men mest fordi du hadde med twist.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende at det bare var en spøk? Du kan jo i at du tok en TWIST og valgte ikke ta med noe:fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Skal på intervju til min første "ordentlige" jobb og lurer på noe. Karriereveilederen min sier at jeg må huske å ta med Twist på intervjuet, da det er veldig positivt og hyggelig. Han mener at en sjokoladebit får regulert blodsukkeret til arbeidsgiver, og at Twist vil være utmerket da arbeidsgiver får valgt biten han liker best. Har dere hatt med Twist før? Høres litt rart ut..

Anonymkode: 4a76e...9b4

 

Jeg synes det rådet der er noe av det absolutt mest idiotiske jeg har hørt av en karriereveileder, noensinne.  Forbered deg ved å lese deg opp om bedriften, kle deg i samsvar med bedriften, gå igjennom "historien" din, tenk igjennom positive og negative(som likevel kan vris om til noe positivt) sider ved deg selv,  vær positiv og vis at denne jobben VIL du ha.. ......og gi faen i den jævla twisten. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nei, nei!

 

og hvorfor velge den tristeste posen med sjokolade som noen sinne har eksistert?

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette var en fleip eller at noen drar en practical joke...

Anonymkode: 84d0f...38b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Skal på intervju til min første "ordentlige" jobb og lurer på noe. Karriereveilederen min sier at jeg må huske å ta med Twist på intervjuet, da det er veldig positivt og hyggelig. Han mener at en sjokoladebit får regulert blodsukkeret til arbeidsgiver, og at Twist vil være utmerket da arbeidsgiver får valgt biten han liker best. Har dere hatt med Twist før? Høres litt rart ut..

Anonymkode: 4a76e...9b4

Nei, det synes jeg ikke du skal gjøre. Enten så tuller du, eller så tuller veilederen din...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er palmeolje i twist. Fikk kjeft av ei på jobb når jeg satt fram ei skål med det i jula. Potensielt kontroversielt pga det også altså.

Uansett høres det rådet helt bak mål ut. Man har ikke med gaver på intervju, har du det viser det dårlig dømmekraft.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Merkeligste råd jeg har hørt om i alle fall!

Anonymkode: cc9f2...1d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...