Gå til innhold

Skal jeg gidde dette? Spiller han viktig eller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, så jeg har datet en fyr i et par måneder nå. I begynnelsen var det slik at han var veldig rask med å svare på meldinger. Nå har det blitt slik at han leser meldingen, men ikke svarer før det gjerne har gått opptil 24 timer.. Greit nok, men det som irriterer meg er at jeg ser jo at han er pålogget. Og ofte står det "sist aktiv.." også er det 5 min siden liksom. Dvs at han er pålogget både titt og ofte, men å svare meg har han tydeligvis ikke tid til? :klo:

Det som er rart er at han er veldig "på" sånn ellers, han virker veldig interessert og alt det der.. 

Men hva er problemet med å svare når man alikevel er online? Og online mange ganger om dagen? 

Anonymkode: cd380...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar han initiativ til å treffes da?

Anonymkode: 05021...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar han initiativ til å treffes da?

Anonymkode: 05021...a50

Ja, han er jo som skrevet veldig på ellers. Han vil møtes ofte. Vi har ikke hatt sex enda.

Anonymkode: cd380...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så jeg har datet en fyr i et par måneder nå. I begynnelsen var det slik at han var veldig rask med å svare på meldinger. Nå har det blitt slik at han leser meldingen, men ikke svarer før det gjerne har gått opptil 24 timer.. Greit nok, men det som irriterer meg er at jeg ser jo at han er pålogget. Og ofte står det "sist aktiv.." også er det 5 min siden liksom. Dvs at han er pålogget både titt og ofte, men å svare meg har han tydeligvis ikke tid til? :klo:

Det som er rart er at han er veldig "på" sånn ellers, han virker veldig interessert og alt det der.. 

Men hva er problemet med å svare når man alikevel er online? Og online mange ganger om dagen? 

Anonymkode: cd380...363

Jeg vet ikke om hadde giddi, selv ikke med bekjente-når de viser at de "forventer" at du skal gjøre jobben for å holde kontakten, men jeg kan være treig med å svare selv, så jeg tenker:

Men svarer han bare hyggelig?  Tar han intiativ til å fortsette samtalen? Tar han intiativ til å møtes?

Eller legger han opp til at det er noe du må gjøre?

Anonymkode: ef64a...83f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så jeg har datet en fyr i et par måneder nå. I begynnelsen var det slik at han var veldig rask med å svare på meldinger. Nå har det blitt slik at han leser meldingen, men ikke svarer før det gjerne har gått opptil 24 timer.. Greit nok, men det som irriterer meg er at jeg ser jo at han er pålogget. Og ofte står det "sist aktiv.." også er det 5 min siden liksom. Dvs at han er pålogget både titt og ofte, men å svare meg har han tydeligvis ikke tid til? :klo:

Det som er rart er at han er veldig "på" sånn ellers, han virker veldig interessert og alt det der.. 

Men hva er problemet med å svare når man alikevel er online? Og online mange ganger om dagen? 

Anonymkode: cd380...363

Hvis han ikke svarer på meldinger som det er naturlig å svare på, hadde jeg ikke giddi. Dersom du skriver meldinger som bare er til info, så hadde jeg fortsatt.

Anonymkode: 674b1...ecd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i en liknende situasjon selv, og jeg syns det er veldig irriterende. Jeg spurte rett ut hva som var greia, og han sa at han ikke var så glad i å snakke mye på face og sånt. Det er jo ikke uvanlig å være litt med på i starten for etterhvert å gå tilbake til gamle vaner. Prøv å forklar for han at du blir usikker/lei deg/irritert når han ikke svarer og spør hva som er greit. Bedre å spørre enn å gå rundt og lage seg sin egen versjon. Hvis han syns du er teit/masete som spør, så vet du at han ikke er noe å samle på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Rosaprosa20 skrev:

Er i en liknende situasjon selv, og jeg syns det er veldig irriterende. Jeg spurte rett ut hva som var greia, og han sa at han ikke var så glad i å snakke mye på face og sånt. Det er jo ikke uvanlig å være litt med på i starten for etterhvert å gå tilbake til gamle vaner. Prøv å forklar for han at du blir usikker/lei deg/irritert når han ikke svarer og spør hva som er greit. Bedre å spørre enn å gå rundt og lage seg sin egen versjon. Hvis han syns du er teit/masete som spør, så vet du at han ikke er noe å samle på.

Jeg caller bullshit på at han ikke liker å snakke/svare på face når han er såpass ofte pålogget. Han svarer garantert andre i mellomtiden.

Anonymkode: 674b1...ecd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han ikke svarer på meldinger som det er naturlig å svare på, hadde jeg ikke giddi. Dersom du skriver meldinger som bare er til info, så hadde jeg fortsatt.

Anonymkode: 674b1...ecd

Enig, eller at det blir svart,men ikke om det du skrev.

Anonymkode: ef64a...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han er jo som skrevet veldig på ellers. Han vil møtes ofte. Vi har ikke hatt sex enda.

Anonymkode: cd380...363

Så han tar initiativ til å treffes, du svarer og han bruker 24 timer på å svare på ditt svar?

Anonymkode: 05021...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg caller bullshit på at han ikke liker å snakke/svare på face når han er såpass ofte pålogget. Han svarer garantert andre i mellomtiden.

Anonymkode: 674b1...ecd

Enig, Er de bare pålogga og ikke chatter står det kun tiden fra man logget seg på, men tiden forandrer seg hver gang når man svarer på en melding.

Anonymkode: ef64a...83f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være han ikke liker så godt å melde, og tenker at siden dere treffes ansikt til ansikt er det ikke nødvendig å svare?

Samboeren min var slik. Vi traff hverandre via en nettdatingside, og han sluttet å skrive meldinger der da vi hadde truffet hverandre og utvekslet telefonnr. Da gikk kommunikasjonen over til å treffes og snakke sammen, og avtale å møtes via sms. 

Anonymkode: 320a1...3aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sånne Pua greier. Først vise interesse og når dama biter på må man spille likegyldig en stund før man igjen skrur på sjarmen...og sånn går nå dagene.

Anonymkode: 96cb0...688

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så jeg har datet en fyr i et par måneder nå. I begynnelsen var det slik at han var veldig rask med å svare på meldinger. Nå har det blitt slik at han leser meldingen, men ikke svarer før det gjerne har gått opptil 24 timer.. Greit nok, men det som irriterer meg er at jeg ser jo at han er pålogget. Og ofte står det "sist aktiv.." også er det 5 min siden liksom. Dvs at han er pålogget både titt og ofte, men å svare meg har han tydeligvis ikke tid til? :klo:

Det som er rart er at han er veldig "på" sånn ellers, han virker veldig interessert og alt det der.. 

Men hva er problemet med å svare når man alikevel er online? Og online mange ganger om dagen? 

Anonymkode: cd380...363

For meg lyser det dårlig moral lang vei å bare ignorere meldinger, spesielt i en oppstartsfase der man gjerne er usikre på hverandre.

Anonymkode: 58445...ac7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om hadde giddi, selv ikke med bekjente-når de viser at de "forventer" at du skal gjøre jobben for å holde kontakten, men jeg kan være treig med å svare selv, så jeg tenker:

Men svarer han bare hyggelig?  Tar han intiativ til å fortsette samtalen? Tar han intiativ til å møtes?

Eller legger han opp til at det er noe du må gjøre?

Anonymkode: ef64a...83f

Han svarer ikke bare hyggelig, han virker interessert og 'entusiastisk' eller hva jeg skal kalle det. Han tar initiativ til å møtes ja. 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så han tar initiativ til å treffes, du svarer og han bruker 24 timer på å svare på ditt svar?

Anonymkode: 05021...a50

Nei, han bruker ikke 24 t på å svare når det er om å møtes. Men f eks kan han sende meg en melding om noe, jeg svarer på den og spør om noe tilbake og så leser han den innen kort tid, men svarer ikke igjen før et døgn senere.. og da svarer han på det jeg spurte om. Og virker ivrig eller hva jeg skal si. Men i mellomtiden har han jo vært pålogget en haug av ganger..

Anonymkode: cd380...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han svarer ikke bare hyggelig, han virker interessert og 'entusiastisk' eller hva jeg skal kalle det. Han tar initiativ til å møtes ja. 

Nei, han bruker ikke 24 t på å svare når det er om å møtes. Men f eks kan han sende meg en melding om noe, jeg svarer på den og spør om noe tilbake og så leser han den innen kort tid, men svarer ikke igjen før et døgn senere.. og da svarer han på det jeg spurte om. Og virker ivrig eller hva jeg skal si. Men i mellomtiden har han jo vært pålogget en haug av ganger..

Anonymkode: cd380...363

Men hva slags ting er det han bruker tid på å svare på?

Så lenge han aktivt tar initiativ til å treffes hadde jeg ansett det som det viktigste. Vet du hva han driver med til daglig - jobb/studier, og om han har en aktiv timeplan?

Anonymkode: 05021...a50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva slags ting er det han bruker tid på å svare på?

Så lenge han aktivt tar initiativ til å treffes hadde jeg ansett det som det viktigste. Vet du hva han driver med til daglig - jobb/studier, og om han har en aktiv timeplan?

Anonymkode: 05021...a50

Egentlig alt mulig.. Vi tekster ikke så veldig mye, så er ikke akkurat sånn at samtalen hadde endt opp i en endesløs frem og tilbake samtale om han hadde svart innen rimelig tid.. 

Han er faktisk på ferie nå og har vært borte en stund, han sier at han kjeder seg der og han sitter tydeligvis mye på nettet, så skjønner ikke greia.. 

Anonymkode: cd380...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Han er faktisk på ferie nå og har vært borte en stund, han sier at han kjeder seg der og han sitter tydeligvis mye på nettet, så skjønner ikke greia.. 

Anonymkode: cd380...363

Du kunne jo bare kommentert det når han sa han kjedet seg. "Virkelig? Du svarer så tregt at jeg regnet med at du løp fra det ene til det andre ;) "

Anonymkode: 05021...a50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ikke så mye at det kan oppfattes som mas?

Anonymkode: 0e389...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så jeg har datet en fyr i et par måneder nå. I begynnelsen var det slik at han var veldig rask med å svare på meldinger. Nå har det blitt slik at han leser meldingen, men ikke svarer før det gjerne har gått opptil 24 timer.. Greit nok, men det som irriterer meg er at jeg ser jo at han er pålogget. Og ofte står det "sist aktiv.." også er det 5 min siden liksom. Dvs at han er pålogget både titt og ofte, men å svare meg har han tydeligvis ikke tid til? :klo:

Det som er rart er at han er veldig "på" sånn ellers, han virker veldig interessert og alt det der.. 

Men hva er problemet med å svare når man alikevel er online? Og online mange ganger om dagen? 

Anonymkode: cd380...363

Når han er veldig "på" sånn ellers, ville jeg ikke brydd meg om han tok 24 timer å svare rundt meldinger. Ville vel bare vært oppmerksom selv på å ikke stadig sende meldinger når han er treg med å svare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så jeg har datet en fyr i et par måneder nå. I begynnelsen var det slik at han var veldig rask med å svare på meldinger. Nå har det blitt slik at han leser meldingen, men ikke svarer før det gjerne har gått opptil 24 timer.. Greit nok, men det som irriterer meg er at jeg ser jo at han er pålogget. Og ofte står det "sist aktiv.." også er det 5 min siden liksom. Dvs at han er pålogget både titt og ofte, men å svare meg har han tydeligvis ikke tid til? :klo:

Det som er rart er at han er veldig "på" sånn ellers, han virker veldig interessert og alt det der.. 

Men hva er problemet med å svare når man alikevel er online? Og online mange ganger om dagen? 

Anonymkode: cd380...363

Fordi man har annet å fokusere på eller ikke har tid til å tenke over hva man skal svare, eller ikke vet om når man har tid til å treffes å venter med å svare til man har litt mer oversikt, eller rett og slett ikke er av typen til å drive med uviktig småprat på chatting og meldinger. Trenger overhodet ikke bety at han ikke er interessert. Du sier jo at ellers virker han veldig interessert så da bør du ikke overanalysere noe så lite som facebook meldinger og svartid .

Anonymkode: 9c9e7...b62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...