Gå til innhold

Magnesium og søvn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det slik at man kan ta magnesium for å sove bedre om natta? 

Jeg har magnesium-kapsler kjøpt på vanlig matbutikk, og det står på etiketten at det skal "forebygge tretthet og utmattelse". Men da er det jo litt rart hvis man tar det for å få sove om natta? Haha, mulig jeg er dum, men synes det var litt rart. 

Anonymkode: dffbe...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magnesium hjelper musklene med å slappe av. Så det kommer jo litt an på hvorfor du ikke får sove eller sover dårlig. Men det er jo ikke skadelig å ta magnesium, så du får se om det hjelper. Jeg får gjerne kramper i beina om natta og da hjelper det som regel å spise mer mat med magnesium eller ta tilskudd i en periode.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om noen som tar magnesium bare for å sove bedre. Kun om man har en urolig kropp, kramper i beina osv som kan være ganske smertefullt og at det igjen går utover søvn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wenda skrev:

Aldri hørt om noen som tar magnesium bare for å sove bedre. Kun om man har en urolig kropp, kramper i beina osv som kan være ganske smertefullt og at det igjen går utover søvn

Man sover da bedre om man ikke har urolig kropp :) Men om det ikke er urolig kropp som er problemet fungerer det ikke. Det skader heller ikke å prøve om det hjelper. Det er anbefalt å ta magnesium for å sove bedre, men det løser ikke alle å søvnproblemer alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik at man kan ta magnesium for å sove bedre om natta? 

Jeg har magnesium-kapsler kjøpt på vanlig matbutikk, og det står på etiketten at det skal "forebygge tretthet og utmattelse". Men da er det jo litt rart hvis man tar det for å få sove om natta? Haha, mulig jeg er dum, men synes det var litt rart. 

Anonymkode: dffbe...181

Ikke så rart om man tenker at det å sove godt, forebygger tretthet og utmattelse. 

Anonymkode: dacd5...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker for meg. Tar magnesium et par timer før sengetid :)

Anonymkode: da153...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær

Det virker godt for meg også. Har for øvrig tenkt akkurat det samme som deg, Ts, -bare ikke våget å si det høyt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnesium virker ikke direkte for å bedre søvnen, men de som sliter med restless legs og lignende kan oppleve bedring av å ta tilskudd. 

Anonymkode: a9ad5...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...