Gå til innhold

Hvor lett var det å skjule graviditeten til dere ville fortelle det?


lakrisbåten

Anbefalte innlegg

Jeg er så kort på vei (bare 4+3) at jeg overhodet ikke vil at folk skal vite det ennå (har mer enn nok med å venne meg til tanken selv). Men nå skal jeg i familieselskap snart og jeg får mange tanker om "hva om det serveres en hovedrett jeg ikke kan spise" eller "hva sier de om at jeg for 5-6. gang sier nei til alkohol i sammenkomsten? Har så lyst til å holde det hemmelig noen uker til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, lakrisbåten skrev:

Jeg er så kort på vei (bare 4+3) at jeg overhodet ikke vil at folk skal vite det ennå (har mer enn nok med å venne meg til tanken selv). Men nå skal jeg i familieselskap snart og jeg får mange tanker om "hva om det serveres en hovedrett jeg ikke kan spise" eller "hva sier de om at jeg for 5-6. gang sier nei til alkohol i sammenkomsten? Har så lyst til å holde det hemmelig noen uker til...

Kjør bil til festen! "Nei takk, jeg kjører" ingen vil spørre. 

Anonymkode: 0a056...31d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært noen problem noen av gangene for min del

Det er ikke så mye man ikke kan spise som gravid og bør være lett å unngå om det skulle være noe man bør være forsiktig med.

For min del drikker jeg såpass lite alkohol til vanlig og jeg sier ofte nei om det serveres, så er ikke noen som mistenker noe om jeg takker nei.

Vært gravid 3 ganger og jeg har fint klart å holde det skjult til uke 12. Og i siste svangerskap sa jeg ikke noe på jobb før jeg var halvveis og ingen mistenkte noe. Kjempefin form, litt ekstra over magen til vanlig, og med litt vide klær gikk det helt fint å skjule det.

Anonymkode: 8b7eb...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikke er en ting, men hvis varmrøkt fisk, biff eller roastbiff står på menyen, er det jo ikke så lett å komme på en god unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det var så vanskelig. På fest tok jeg imot vin og lot som jeg drakk, så kunne mannen drikke litt av det. Eller så var jeg sjåfør. På byen bestilte jeg alkoholfrie drinker. 

Røkt fisk kan du spise, det er rått kjøtt du skal være forsiktig med. Opplevde bare en gang at jeg fikk en medium biff i selskap, da spiste jeg bare de delene som var gjennomstekt, og skjulte resten under litt tilbehør (kjøttet var uansett ikke noe godt...) . Får man servert for eksempel steik er det jo som regel deler av den som er gjennomstekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte gi opp og holde det hemmelig. Jeg havnet på sykehuset og følte det var riktig å si det når venner eller familie lurte på om de kunne komme på besøk og lignende og jeg aldri kunne. Ble selvsagt også sykmeldt og ville være ærlig til kolleger inkludert sjefen om hvorfor jeg ikke var der. 

Anonymkode: 36522...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, lakrisbåten skrev:

Drikke er en ting, men hvis varmrøkt fisk, biff eller roastbiff står på menyen, er det jo ikke så lett å komme på en god unnskyldning.

Det enkleste er kanskje å snakke forsiktig med de som arrangerer om å finne noen alternativer til deg, fordi du er urven i magen og ikke tåler alt så godt om dagen.

Når maten serveres og du får/har med deg spesialmat så bare mumler du noe om magetrøbbel, forhåpentligvis slipper du unna med det, uten å måtte legge ut om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det enkleste var å ta imot drikke men ikke drikke den.. Veldig sjeldent folk legger merke til det:)

 

røkt fisk kan man jo spise, det er gravet fisk man skal holde seg unna:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...